Er stond duidelijk op het kaartje wanneer het begonquote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:58 schreef Brram het volgende:
Hmm, dus ik ben een van de weinigen die niet laaiend enthousiast is?
Laten we bij het begin beginnen:HMH
.
Het is onmogelijk om in die klote-zaal een voorprogramma te zien lijkt wel, ze beginnen zo teringvroeg daar
NFG dus gemist. Naja, boeie. Dan maar aan de drank. Leuk allemaal, konijntje op het podium, leuk, leuk. Green Day begint te spelen.. Met een extra gitarist die niet bij de band hoorde. Kreeg ook geen spotje op zich gericht na nummers, dus hij stond er nogal verloren bij. Beetje jammer. Dan was het geluid regelmatig HEEL erg gaar (FEEDBACK in een zaal als de HMH?!?!). Gelukkig speelden ze erg goed, en was de show ook wel erg gaaf (die vlaggen op de achtergrond, moddertjevet), maar de HMH.. Nee, ik geloof niet dat ik er ooit tevreden over zal zijn.
Alsof je de VOLKSKRANT gaat lezen om te weten of Green Day goed speelde of niet... Daarvoor lees ik wel muziekbladen ofzo...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:13 schreef Dr_Evil het volgende:
Iemand al wat recensies gevonden..? Ik hoorde dat de Volkskrant niet zo enthousiast was.. 'Green Day ten onder aan ongein' oid..
*proest*quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:13 schreef Dr_Evil het volgende:
Iemand al wat recensies gevonden..? Ik hoorde dat de Volkskrant niet zo enthousiast was.. 'Green Day ten onder aan ongein' oid..
Ja, bedacht ik me later pas.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:43 schreef Nitro_YE het volgende:
ja dat het bij het merch kraampje druk zou zijn na afloop had ik me van te voren al bedacht. Ik had mijn GD tshirt van te voren al gekocht. Het was wel erg warm met 2 thirtjes aan, maar ja warm zou het sowieso wel zijn en bovendien was het om kwart over 7 vrij rustig en kon je meteen zeggen wat je wou.
ook zo stom dat als je dan een tshirt heb gekocht en je hebt hem aan dat je dan zegmaar niet de enigste bent. Binnen een straal van een paar meter zijn er dan minstens nog een aantal mensen die hetzelfde tshirt hebbenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:44 schreef RemCOW het volgende:
Ja, bedacht ik me later pas.
Ach, die 20min wachten vond ik niet zo erg...
En ik had speciaal mijn GD shirt aan (viel me nu pas op dat achterop ergens klein Kerplunk stond, wist ik niet eens), ook zo zonde als American Idiot erover aandoe
.
en weet je wat nog het ergste is, het staat allemaal op DVD:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:52 schreef RemCOW het volgende:
Even wat anders tussendoor. Ik heb net Avril Lavigne geluisterd (ja hoe kom je erop, nou hier zeg maar) met Basket Case. Euhm.. als in... doe maar niet!.
Green Day staat komende zomer op één van de grote festivals, 100% !quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:44 schreef Xurk het volgende:
aangezien het voorbij is en ze waarschijnlijk heel lang niet meer in Nederland zullen komen...
Vorige keer bij Franz Ferdinand wel... dus laten we het hopen!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:11 schreef debbie_19 het volgende:
Zou die broadcast op de site worden gezet?
Volgens mij was dat onderdeel van de actquote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:24 schreef Ixnay het volgende:
Dat konijn aan het begin ging bijna keihard op z'n bek trouwens, ik weet niet of dit overal in de zaal te zien was.
Hij wilde naar dat verleng stuk lopen an het podium, en zag niet dat er een opstapje omlaag was.
Nee, hij schrok echt, hij stond ff 2 seconden stil.quote:Op zondag 16 januari 2005 02:04 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Volgens mij was dat onderdeel van de act
misschien is hij een betere acteur dan wij denkenquote:Op zondag 16 januari 2005 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, hij schrok echt, hij stond ff 2 seconden stil.
Is hij nu toevallig down of ligt het aan mijquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:26 schreef Richard27 het volgende:
Ook King For A Day staat nu online op www.doctorsnuggles.com
Bron: http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=special&site=muzieknieuws&sid=3247&rubrieknaam=quote:Green Day in concert
Woensdag 12 januari stonden de grondleggers van de onvervalste punkrock in de Heineken Music Hall te Amsterdam: Green Day! Gelukkig waren ze nog niet zo bejaard als R.E.M. maar anarchistisch genoeg om er een echt punkoptreden van te maken!
In het voorprogramma stond 'New Found Glory'. We hadden wel wat meer verwacht van deze ruige kerels. Het lijkt een highschool-bandje maar schijn bedriegt. In het echt zijn het oude mannen, die beter hun shirt aan kunnen houden......Dat ze het dan ook nog beter bij covers kunnen houden....is niet teveel gezegd.
Dan opeens verschijnt er een konijn op het podium....met bier....en we dachten al in één of andere lucide droom te zijn beland. Gelukkig het konijn komt niet uit 'Alice in Wonderland' en verdwijnt na een paar zwalkende rondjes weer van het podium.
En ja hoor eindelijk komt Billie Joe on stage! Het wordt één groot feest, ondanks dat het opeens wel heel erg benauwd is in de Hall. Thank god wordt het absurde en suffe bord met 'verboden te crowdsurfen' omgedraaid door de zanger. Daar wordt natuurlijk dankbaar gebruik van gemaakt. Helaas worden de crowdsurfers toch uit de Hall gegooid door de beveiliging. Flauw hoor.....
Het publiek is voor het grootste deel opvallend jong. Altijd grappig om te zien dat de 'oudere generatie'-bands nieuw bloed aantrekt. Zelfs de wat oudere en minder bekende nummers worden uit volle borst meegezongen.
Hoogtepunt was zonder discussie de nummers 'Basket Case' en 'She'. Wel heel erg jammer dat er zo weinig oude nummers werden gespeeld en er mocht echt wel wat meer creativiteit in de playlist. We hadden het eerste uur het gevoel dat we naar de cd 'American Idiot' aan het luisteren waren. De nummers werden namelijk in dezelfde volgorde gespeeld.....
Laten we vooral niet vergeten dat er twee fans op het podium werden gehaald en mochten spelen! Eén van de jongens had echt zijn 'lucky day', want hij mocht de felrode gitaar van Billie Joe Armstrong lekker mee naar huis nemen! Hopelijk is deze jongen nog heelhuids inclusief de gitaar thuisgekomen....
Voor de oude en jonge fans: dit concert mocht je niet missen...!
Bron: http://www.parool.nl/muziek/2005/artikelen/011305-greenday.htmlquote:Beach Boys van de punkrock
POP Green Day. Gehoord: 12/1 Heineken Music Hall, Amsterdam.
Green Day-zanger Billy Joe Armstrong draait grijnzend een crowdsurfverbod-bord om, zodat het niet meer zichtbaar is voor het publiek. De hint is duidelijk: een beetje punker laat zich nooit en te nimmer de wet voorschrijven. Die doet lekker wat hij zelf wil.
De Amerikaanse punkers van Green Day, die begin jaren negentig doorbraken met het catchy album Nookie, zijn inmiddels dertigers. Maar dat weerhoudt ze er niet van om het publiek nat te spuiten met immense waterpistolen.
Zelf blijven ze ook niet gespaard. Armstrong hult zichzelf in een koningsmantel en draagt een lullig kroontje. Drummer Tre cool heeft een grote tuttige roze hoed met bloemen op zijn hoofd. En de trompettist heeft een belachelijk bijenpak aan.
Green Day bewijst vanavond niet alleen over zelfspot te beschikken, maar ook dat ze niet stil is blijven staan. Fans van in de dertig veren vooral op bij een grote rechttoe rechtaan-hit als When I come around, terwijl de pubers in de zaal om het hardst meezingen bij een nieuwe minder harde hit als Boulevard of broken dreams.
Green Day is zelfs nog immer vernieuwend. Op hun laatste album American idiot staan twee punkrock-opera's, zeer waarschijnlijk geïnspireerd door Tommy van hun grote helden The Who.
Grappig dat het experiment in de pretpunk nu afkomstig is van mannen die tien jaar geleden uitgekotst werden omdat ze te commercieel zouden zijn. De mini-punkrockopera Jesus Of Suburbia klinkt live minder strak dan op de plaat. Toch overtuigt de harmonieuze samenzang tussen Armstrong en bassist Mike Dirnt ook nu: hier staan de Beach Boys van de punkrock.
Dat de band vanavond wel erg rammelig klinkt, deert de zaal niet, want het enthousiasme van Armstrong maakt veel goed. Als hij een jongen uit het publiek stevig op de mond kust, joelt het publiek uitgelaten. Als hij stoer zingt I wanna be the minority, I don't need the authority zingt de HMH massaal met hem mee. En als hij tijdens de toegift in zijn eentje het rustige Time of your life zingt, krijgt hij een overweldigend applaus.
Zoals op site van de HMH werd beloofd, kregen de Green Day-fans een leuke avond. Want, de band mag dan wel een politieke plaat gemaakt hebben met anti-Bush album American idiot, voor zwartgalligheid hoeft niet te worden gevreesd.
Er vallen inderdaad heel weinig politieke statements. En tijdens de Queen-cover zingt iedereen gebroederlijk We are the champions en wordt de confetti met grote kracht de zaal ingeschoten. Dit is wel heel erg Amerikaans. Dit is toch geen punkrock? Waar schuilt hier überhaupt nog het verzet? Misschien in de lach van Armstrong die hij midden in het refrein niet langer kan verbergen. Een subtiele aanklacht vol zelfspot. Niet tegen Bush of de Amerikaanse samenleving ditmaal. Maar tegen de strenge wetten van punkrock.
Green Day doet echt waar ze zelf zin in heeft. Dat siert de band.
Ja, maar kom op zeg... Dookie of Nookie.quote:Op maandag 17 januari 2005 01:05 schreef Ixnay het volgende:
Misschien waren ze in de war met Limp Bizkit - Nookie.
En dan hebben we ook nog Boy Sets Fire - Rookie.
quote:Op maandag 17 januari 2005 11:34 schreef =HellFire= het volgende:
Wtf, werd je echt uit die baggerhall gesmeten als je zou hebben gecrowdsurft???
deze keer werden er geen waarschuwingen gegeven en alle crowd surfers eruit gegooid.quote:Op maandag 17 januari 2005 15:14 schreef Brram het volgende:
[..]
Eruit gesmeten lijkt me lichtelijk overdreven. Alleen bij herhaaldelijk overtreden van de niet-crowdsurfen-regel kan je er wel es uitgetrapt worden, maar 1x betekent vaak gewoon weer mooi de zaal in hoor. Desnoods weer achteraan aansluiten, maar dan ben je ook weer zo voor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |