mooie picquote:Op zondag 18 november 2007 02:32 schreef SpecialK het volgende:
Ja ik heb 'em zelfs begin deze nacht op de gevoelige plaat gezet
[ afbeelding ]
Het lichtste puntje linksboven dus.
Mooie fotoquote:Op zondag 18 november 2007 02:32 schreef SpecialK het volgende:
[ afbeelding ]
De winterhemel is ook veel mooier dan de zomerhemel.quote:Op zondag 18 november 2007 14:45 schreef starla het volgende:
Ik word altijd weer vrolijk van die donkere en heldere winternachten zoals die van gisteren![]()
Me neither, komt ook omdat er zo veel te zien valt:quote:Op zondag 18 november 2007 15:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En vooral het sterrenbeeld Orion.... ik raak er nooit op uitgekeken
Canon 350D met Sigma 70-300mm objectiefquote:Op zondag 18 november 2007 15:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat voor camera gebruiken jullie om zulke scherpe nachtfotos te maken, dat wil ik ook!
gewoon lange suilterstijd en niet bewegenquote:Op zondag 18 november 2007 15:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat voor camera gebruiken jullie om zulke scherpe nachtfotos te maken, dat wil ik ook!
Doe je dat zonder statief?quote:Op zondag 18 november 2007 18:11 schreef Xith het volgende:
[..]
gewoon lange suilterstijd en niet bewegen
Ilgt eraan wat je wilt fotograferenquote:Op zondag 18 november 2007 18:52 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Doe je dat zonder statief?
Om aan astrofotografie te doen heb je toch wel een statief nodig.
Let ook op dat je niet te lang belicht, anders worden de sterren streepjes
quote:
Thanksquote:
Canon 40D met 17-40mmquote:Op zondag 18 november 2007 15:53 schreef BaajGuardian het volgende:
ZO die is echt mooi geschoten, heb je hier een grotere resolutie vanquote:Op zondag 18 november 2007 02:32 schreef SpecialK het volgende:
[ afbeelding ]
Een statiefje van 30.--quote:Op zondag 18 november 2007 22:33 schreef SpecialK het volgende:
Canon 40D met 17-40mm
ISO 200 (belangrijk)
F/8 ook belangrijk
Sluitertijd 30 sec. Bij alles langer dan een minuut krijg je startrails (strepen ipv punten)
En dan een statiefje van 30 euro en je bent er
Klopt. Ben ook opzoek naar een betere maar deze had ik nog liggen en als het een beetje rustige omstandigheden zijn dan volstaat ie prima!.quote:Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Een statiefje van 30.--![]()
Als je een redelijke camera hebt...
Koop dan gelijk een degelijk statief die tegen een stootje kan
en niet bij een zuchtje wind al begint te trillen ( zeker bij opnames met lange sluitertijd )
Niet als je geen star trails wilt hebben dan is 30 sec. nog net een goed getal.quote:En ook belanrijk is een remote control
In 2003 was ie mooierquote:
Maar toen was het nog een klein rot schijfje door m'n telescoop, met een vergroting van 196x (met goede optiek) moet ik een kwartier staren naar Mars om wat vage vleekjes te kunnen zienquote:Op zaterdag 15 december 2007 01:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In 2003 was ie mooierToen was ie 25 boogseconden tegen de 15 van nu
Mooie fotoquote:Op zondag 18 november 2007 02:32 schreef SpecialK het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja, het is dan ook een klein rotplaneetjequote:Op zaterdag 15 december 2007 09:24 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar toen was het nog een klein rot schijfje door m'n telescoop, met een vergroting van 196x (met goede optiek) moet ik een kwartier staren naar Mars om wat vage vleekjes te kunnen zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |