abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2005 @ 23:30:26 #26
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24553960
ik zit me net te bedenken dat ik wel een uitzondering weet die vrij veel voorkomt: vrouwen met kinderen. die beppen vaak urenlang met elkaar over hun kroost en huishouden en daar ontstaan al snel vriendschappen uit.

maar ja, de meesten hier vallen niet in die categorie....
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_24554024
ik laat me niet ombouwen en kinderen, ew

het is de maatschappij, te carrieregericht, ik ben voor onthaasting
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_24554430
ik ben het niet eens met het idee dat alledaagse gesprekjes niks toevoegen.
ik ben 41 en ik kom nieuwe vrienden tegen. dat begint juist met een opmerking tegen iemand die je tegenkomt. natuurlijk heb je eerst een gesprek over alledaagse dingen. maar daarna komen er andere dingen ter sprake en merk je of het klikt.
naar mijn mening helpt het als je je kan inleven in wat andere mensen denken. vraag eens wat ze bedoelen als ze het over een onderwerp hebben waar je niks van weet.
ik was ook heel verlegen, maar dat ging over toen ik merkte dat mensen graag vertellen over iets wat ze interesseert. en vaak kunnen mensen daar boeiend over vertellen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24557618
ik hoef ook niet meteen de beste vrienden met mensen te worden, maar dat ik gewoon wat contact met mensen maak. dat ik wat kan kletsen met iemand in de gang, ipv dat ik daar de hele tijd alleen sta.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:30:18 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_24557783
quote:
op donderdag 13 januari 2005 18:21 schreef martydekale het volgende:

kan iemand mij helpen ?
heb je mijn 2e post gelezen
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:55:58 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_24557942
quote:
op donderdag 13 januari 2005 23:50 schreef krakkemieke het volgende:
ik ben het niet eens met het idee dat alledaagse gesprekjes niks toevoegen.
ik ben 41 en ik kom nieuwe vrienden tegen. dat begint juist met een opmerking tegen iemand die je tegenkomt. natuurlijk heb je eerst een gesprek over alledaagse dingen. maar daarna komen er andere dingen ter sprake en merk je of het klikt.
naar mijn mening helpt het als je je kan inleven in wat andere mensen denken. vraag eens wat ze bedoelen als ze het over een onderwerp hebben waar je niks van weet.
ik was ook heel verlegen, maar dat ging over toen ik merkte dat mensen graag vertellen over iets wat ze interesseert. en vaak kunnen mensen daar boeiend over vertellen.
precies, mn moeder is 48 en zit ook niet immer vastgeroest in haar kringetje. en die overkomt hetzelfde als jij. (ze is dan ook wel een allesbehalve verlegen iemand)
pi_24558118
misschien dat het weer wat beter wordt als je 40 bent
pi_24558860
quote:
op donderdag 13 januari 2005 12:37 schreef sabrina1981 het volgende:

[..]

dit ervaar ik ook zo. ik zeg ook altijd maar dat het steeds moeilijker wordt om nieuwe (diepgaandere) vriendschappen te sluiten als je boven de 20 bent. iedereen heeft al vrienden, hecht clubje en dan is er geen behoefte aan nieuwe vrienden.
heel herkenbaar.. maar blijkbaar lopen er dus ook genoeg mensen rond die wel interesse hebben in nieuwe vriendschappen.

je moet alleen wat meer moeite doen om ze te vinden
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:17:55 #34
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_24558915
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 09:14 schreef pheno het volgende:
misschien dat het weer wat beter wordt als je 40 bent
je hebt in ieder geval 20 jaar de tijd om ervaring op te doen...
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_24559530
correctie: 14 jaar
14 jaar geen verplichtingen zullen we maar denken. ik hoef niet eens verjaardagskaartjes te versturen, op een kaartje naar mijn oma na

zolang ik me vermaak is er geen probleem, dus ik maak er nu geen probleem van.
pi_24559833
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 10:13 schreef faithlesz het volgende:

[..]

heel herkenbaar.. maar blijkbaar lopen er dus ook genoeg mensen rond die wel interesse hebben in nieuwe vriendschappen.

je moet alleen wat meer moeite doen om ze te vinden
ja hoever moet je gaan he om moeite te doen. eens is het op.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:18:55 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_24560019
tja je kunt er voor kiezen geen moeite voor te doen. dan weet je in ieder geval zeker dat het niets word.

overigens is het ook wel een beetje een kwestie van geluk. maar het heeft ook wel met geduld en verwachtingen te maken.
pi_24560210
je snapt natuurlijk zelf wel dat je altijd alle moeite moet doen voor niets, je dat uiteindelijk ook moe bent. voor mezelf sprekend, waarom zou ik constant achter iedereen moeten aanlopen om aandacht te vragen? dat vind ik desperater over komen dan gewoon je eigen ding doen. als je van school bent, worden vrienden maken gewoon moeilijker (tot 40 jaar, dan ). bij mij heeft het niets met verlegenheid te maken, ik trek mijn mond wel open. blijkbaar heb ik een klote karakter
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:51:54 #39
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_24560666
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 11:28 schreef pheno het volgende:
bij mij heeft het niets met verlegenheid te maken, ik trek mijn mond wel open. blijkbaar heb ik een klote karakter
of ze vinden je interessant of niet. mensen die het saai vinden om met mij te praten mogen van mij linea recta doorlopen naar iemand die ze niet saai vinden. zonde van je tijd...
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_24560906
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 11:18 schreef hexagon het volgende:
tja je kunt er voor kiezen geen moeite voor te doen. dan weet je in ieder geval zeker dat het niets word.
ja daar kom je op een gegeven moment wel achter. betekent niet dat het altijd dat het leuk is natuurlijk.
pi_24561123
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef krullehoofd het volgende:

[..]

of ze vinden je interessant of niet. mensen die het saai vinden om met mij te praten mogen van mij linea recta doorlopen naar iemand die ze niet saai vinden. zonde van je tijd...
precies. de een vindt een bepaald onderwerp of hobby saai, nou ja, dan zijn we snel uitgepraat daarover. het belangrijkste is dat je jezelf niet saai vindt. en gelukkig vind ik mezelf dat niet, het merendeel van mijn omgeving blijkbaar wel. heb ik daar net even schijt aan, ik kom toch al tijd tekort met mijn hobbies en vriendin
pi_24562799
ik heb altijd dat ik wel ergens bij moet horen anders lijkt het me echt vresleijk op school. of op een club of waar dan ook.

als je stil bent dan vind iedereeen je saai of denken ze dat je niks te melden hebt. dus je zult een beetje moeten bewijzen dat je wel anders bent denk ik?
pi_24562841
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 11:08 schreef sabrina1981 het volgende:

[..]

ja hoever moet je gaan he om moeite te doen. eens is het op.
je hoeft er zelf niet perse enorm veel moeite voor te doen, maar ik denk wel dat je
je nog steeds moet openstellen voor nieuwe vriendschappen.

ik krijg bij jou een b-tje het idee dat je je er helemaal voor afsluit
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:40:38 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_24562867
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 12:13 schreef pheno het volgende:

[..]

precies. de een vindt een bepaald onderwerp of hobby saai, nou ja, dan zijn we snel uitgepraat daarover. het belangrijkste is dat je jezelf niet saai vindt. en gelukkig vind ik mezelf dat niet, het merendeel van mijn omgeving blijkbaar wel. heb ik daar net even schijt aan, ik kom toch al tijd tekort met mijn hobbies en vriendin
eigenlijk geef je het antwoord zelf al een beetje. niet iedereen heeft nou eenmaal jouw interesses.

als ik naar mijn interesses kijk: (dance)muziek, dames, versieren en sex, politiek, speciaalbier, sigaren, strips, schrijven, studentenverenigingen, uitgaan in de betere tenten, informatica, internetfora

al mijn vrienden/goede kennissen hebben wel enkele van deze interesses met mij gemeen. en ik zal altijd geïnteresseerd zijn in nieuwe mensen die hier iets interessants over te melden hebben. sommige mensen kunnen me totaal oninteressant vinden om mijn interesses maar ik weet zelf ook wel dat ik een verre van saai persoon ben.

zet je interesses op een rij en probeer daarmee nieuwe mensen te ontmoeten. daarbij is het internet een zeer mooi hulpmiddel. lang was er niemand bij mn vrienden waarmee ik diepgaande gesprekken over dancemuziek kon voeren. door het net is dat verandert en ken ik nu ook mensen die op het zelfde nivo zitten wat dat betreft.

belangrijks is alleen dat je in gesprekken doordringt tot dit soort interesses. je kunt mensen aftasten en mischien kom je tot de ontdekking dat je interesses deelt. als je zoiets ontdekt moet je daar op af gaan. deel die interesse zo goed mogelijk. stel ik kom iemand op school tegen die veel van strips houd. dan vraag ik zeker zijn msn om daar verder te kunnen praten en zal hem ook mischien eens uitnodigen om naar mijn verzameling te kijken. op een gegeven moment zullen dan ook personlijkere zaken in een relatie met een persoon naar boven komen.

kennelijk zijn er in jouw omgeving geen mensen die jouw interesses ook hebben. of ze weten het niet. dan moet je van omgeving veranderen. je bent pas saai als je een stompzinnig figuur zou zijn zonder interesses en diepgang. maar ik ga er vanuit dat je dat niet bent.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:52:18 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_24563050
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 12:02 schreef sabrina1981 het volgende:

[..]

ja daar kom je op een gegeven moment wel achter. betekent niet dat het altijd dat het leuk is natuurlijk.
zeker niet sabrina

maar het opgeven lijkt me ook geen alternatief. zeker niet op jouw jonge leeftijd. want volgens mij ben je geen vervelend iemand. mischien begrijp je bepaalde dingen niet helemaal.

wat voor interesses in de dingen des levens heb jij? (zie ook mn laatste reply op pheno) zet dat eens op een rijtje. dat moet je toch met mensen kunnen delen? je moet ze dan wel kunnen treffen (desnoods op internet).
pi_24563797
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef faithlesz het volgende:

[..]

je hoeft er zelf niet perse enorm veel moeite voor te doen, maar ik denk wel dat je
je nog steeds moet openstellen voor nieuwe vriendschappen.

ik krijg bij jou een b-tje het idee dat je je er helemaal voor afsluit
ik stel me open voor nieuwe vriendschappen. natuurlijk vermaak ik me in mijn eentje, maar het is ook leuk om in gezelschap wat leuks te doen. ik heb via een ander forum wle een aantal personen leren kennen, maar elke keer moet het van mij afkomen en daar pas ik voor. (beginnende) vriendschap moet van twee kanten komen en niet van eentje. ik toon interesse zat, maar als het niet wederzijds houd het een keertje op (hoe jammer het in sommige gevallen ook is).
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef hexagon het volgende:

[..]

zeker niet sabrina

maar het opgeven lijkt me ook geen alternatief. zeker niet op jouw jonge leeftijd. want volgens mij ben je geen vervelend iemand. mischien begrijp je bepaalde dingen niet helemaal.

ik geef ook niet op, maar eens is het op. graag of helemaal niet in zo geval. wat snap ik volgens jou dan niet?

wat voor interesses in de dingen des levens heb jij? (zie ook mn laatste reply op pheno) zet dat eens op een rijtje. dat moet je toch met mensen kunnen delen? je moet ze dan wel kunnen treffen (desnoods op internet). [/quote]

internet net is geen optie zie ook mijn reactie op faitlesz.

ik heb eens een topic aangemaakt over het niet hebben van vriendinnen, misschien is het een optie om dat door te lezen, want dit is een beetje een herhaling van dat.
pi_24564238
nou over interesses hoef je niet in te zitten op school deel je zelfde studie. met sporten de sport. je hebt automatisch wat met elkaar gemeen toch en anders kun je je open stellen voor andere dingen. ik zou best met iemand kunnen hebben over sport al doe ik er zelf niet aan noem maar een vb.
pi_24564711
quote:
op donderdag 13 januari 2005 18:21 schreef martydekale het volgende:

[..]

mij lukt het niet om een groepje te vormen of bij een bestaand groepje te komen. volgens mij ligt het probleem niet echt aan de rest, maar vooral aan mij. ik stap niet op anderen af om een praatje te maken in de gang voor een college. ik ga meestal gewoon ergens alleen staan. als ik naast iemand zit voor een college begin ik geen gesprek. tijdens werkcolleges praat ik eigenlijk met niemand, behalve de docent om vragen te stellen. ik heb het gevoel dat ik gewoon een switch moet omzetten en gewoon wel met anderen een gesprek moet beginnen, maar om onduidelijke redenen doe ik het niet. kan iemand mij helpen ?
ik had dat bij mijn tweede studie ook, zat ook nog op kamers in een vreemde stad in het buitenland dus dat was een behoorlijk treurig jaar..
nu bij m'n volgende studie gaat het wel een stuk beter. heb zo veel van die 'losse' kennisjes, kom in de bieb altijd wel 3 mensen tegen, alleen is het dan meestal gewoon alleen maar heel enthousiast een hallo en soms een klein praatje maar dat is dan alles.. dat worden niet echt diepe vriendschappen ofzo, en ik denk dat dat bij veel mensen op de uni wel zo is?
weet je trouwens niet goed waarover je moet beginnen bij een klein gesprekje ofzo? ik weet het zelf ook nooit zo goed, meestal begin ik wel over de stof ofzo (lekker origineel ) maargoed, dat heb je in ieder geval met elkaar gemeen of over een docent, een bepaald college, over mede-studenten, dat het zo vroeg is, dat het nog zo donker is, dat het koud is... mja... en soms dan blijft dat bij een enkele opmerking (wat ook niet erg is, ze weten iig dat je aardig bent) en soms dan praat je er ff over door. je moet gewoon die knoop voor jezelf doorhakken. ik bedoel, je kunt de komende vier jaar van je studie alleen naar de uni blijven gaan of je kunt er ietwat gezelligs van maken. wat kan er nu helemaal gebeuren? ze zullen alleen maar kunnen denken van 'och, hij is toch niet zo stil, warempel, hij kan ook nog eens aardig/gezellig zijn!!'. en als er eens iemand raar of onvriendelijk reageert als je een gesprek begint of geen moeite/inzet toont dan zegt dat meer over die persoon dan over jou. ga er voor! (en laat het ff weten als je je eerste gesprekje hebt ondernomen!)
pi_24564964
hexagon, het is niet dat ik een kluizenaar ben nee
duiken, reizen, ik doceer java in een bedrijf, ik assisteer duiklessen als hobby. op mijn werk zit ik ook in de organisatie van de personeelsvereniging. dus stil kun je me niet noemen. ik maak ook makkelijk een praatje, maar vriendschappen maak ik daar niet mee. ik ken zat mensen, en die mensen kennen mij, maar een stapje meer. ik zou dus niet weten wat ik fout doe. maar zoals gezegd, ik heb het druk zat, dus ik vraag me af als ik wel vrienden zou hebben waar ik ze moet "inplannen".
pi_24565020
quote:
op vrijdag 14 januari 2005 14:45 schreef sabrina1981 het volgende:
(beginnende) vriendschap moet van twee kanten komen en niet van eentje. ik toon interesse zat, maar als het niet wederzijds houd het een keertje op (hoe jammer het in sommige gevallen ook is).
oef, ook zo herkenbaar! veel meegemaakt de laatste jaren. maar wat me opvalt bij die personen is dat ze vaak geen (lange) vriendschappen kunnen vasthouden. dat zie je wel aan hun 'vriendenkring'.

maar ach, ik blijf positief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')