Ben gisteravond naar "An Intimate Evening With Heather Nova" in de Oosterpoort in Groningen geweest en wat was het geweldig. Heather speelde acoustisch, begeleidt door een pianist en een geweldige violiste. Echt een van de mooiste concerten die ik ooit gezien/gehoord heb.
Heather zelf zag er oogverblindend uit, wat een wereldvrouw
![]()
En haar zang en nummers zijn natuurlijk ook geweldig. De violiste,
Fiona Pears, was echt steengoed. Van mooie klassieke lijntjes tot folk en gypsie-spel, ze kon het allemaal. En ze speelde ook nog een paar keer met gitaareffecten over haar viool, wat vrij heftig klonk. Heather had net een sampler gekocht en ze programmeerde dat ding live in met twee zanglijnen en een soort zucht door elkaar heen. Onder dat geluid droeg ze toen een gedicht voor. Echt heel mooi.
De setlist was ook geweldig. Veel relatief onbekende nummers. Fiona Pears speelde ook wat eigen werk.
Eerste set:
01. Memories Of Martin And Mary (nummer van Fiona Pears)
02. Magic Sense
03. Gloomy Sunday
04. You Left Me A Song
05. I Miss My Sky
06. This Body
07. Heal
08. Papercup
09. Mothertongue
10. Motherland
11. Done Drifting
12. Winterblue
13. All I Need
Tweede set:
14. Turkish Fantasy (Fiona Pears)
15. Dark Eyes (Fiona Pears)
16. Poem: the bad blood and the rose
17. Avalanche
18. These Walls
19. Storm
20. Water From Wine
21. Fool For You
22. I'm Alive
23. Walk This World
24. Walking Higher
25. What A Feeling
Toegift:
26. The Sun Will Always Rise
27. Like A Hurricane (Neil Young)
Hoewel ik mijn digitale fototoestel naar binnen had weten te smokkelen heb ik toch geen foto's/filmpjes kunnen maken. Er stonden twee fanatieke security-gasten voorin de zaal en iedereen die een foto probeerde te maken werd direct in de kraag gegrepen. Zelfs een foto met je GSM mocht niet, zoals mijn buurman merkte. Balen! Ik hoop dat Heather er nog een DVD van uitbrengt.