quote:Op 28, 29 en 30 januari 2005 is iedereen weer van harte welkom op de sfeervolle Djoser Reizigersinformatiedagen in Leiden. Op een bijzondere locatie organiseren we een reismarkt waar je met je vragen over alle reizen uit onze brochure terecht kunt bij onze medewerkers en lokale vertegenwoordigers. Bekijk er de nieuwe, wervelende audiovisuele presentaties.
Daarnaast kun je je laten informeren over de praktische aspecten van je reis en genieten van allerlei exotische hapjes en van de verrassingen die we, zoals gebruikelijk, in petto hebben.
De toegang tot de Djoser Reizigersinformatiedagen is gratis, maar meld je hieronder wel even aan. Geef aan van welke reizen je een audiovisuele presentatie wilt zien, zodat wij je de juiste toegangskaarten kunnen toesturen. Ongeveer tien dagen van tevoren ontvang je een toegangsbewijs, routebeschrijving en kaarten voor de continent(en) van je keuze. Wij hopen je te mogen verwelkomen in de Pieterskerk!
precies wat ik bedoel !quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:23 schreef Litman het volgende:
Ik ben vorig jaar geweest (op uitnodiging) en vond het maar zo-zo. Heel erg druk, overwerkte standhouders en niet de kans om echt alle informatie te krijgen die je wilt.
'misschien dat u beter volgende week gewoon even bij een van onze vestigingen langs kunt komen dan hebben we meer tijd.'
Ja Litman, kom toch eens uit die Benidorm-hoek met je luie donder!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:26 schreef ChAoZ het volgende:
Daar hebben wij vorig jaar totaal geen last van gehad. Het ligt er echt aan wat voor een soort reizen je maakt. In de verre reizen hal (waar ik ongeveer alleen maar ben) hebben ze tijd zat voor je over.
Jij was zeker diegene die overal ellenlange vragen stelde, waar ik de hele tijd achter stond?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:26 schreef ChAoZ het volgende:
Daar hebben wij vorig jaar totaal geen last van gehad. Het ligt er echt aan wat voor een soort reizen je maakt. In de verre reizen hal (waar ik ongeveer alleen maar ben) hebben ze tijd zat voor je over.
quote:Zoals beloofd een kort verslag van uw Travel-verslaggever van zijn bezoek aan de vakantiebeurs:
Wist u dat:
* het Holiday in Utrecht tegenwoordig NH-hotel heet?
* dat 's avonds in de railroadbar op de 21e verdieping vaak danseressen uit het Beatrix-theater dronken worden aan de bar?
* dat dronken danseressen en hotelkamers een gevaarlijke combinatie is?
* dit een verslag over de vakantiebeurs zou worden?
* parkeren nog altijd duur is?
* een beurs een schitterend concept blijft voor de organisator: zowel bezoekers als exposanten betalen, om elkaar te kunnen ontmoeten?
* internet nooit de plaats in zal nemen van live proeven, ruiken en zien?
* veel gevestigde reisorganisaties nog veel meer met internet zouden kunnen doen?
* de jaarbeurshallen nog steeds niet de natuurlijke habitat van kinderen zijn?
* veel ouders dit niet weten?
*er hele mooie stands waren?
* de stand van mijn klant daar niet bij hoorde?
* ik zijn stand zelfs geprezen heb?
* dat laf is?
* maar wel logisch?
* veel vrouwen van boven de 50 nog steeds tegen de kapper zeggen: "doe maar hetzelfde kapsel, als mijn echtgenoot"?
* en het daarna rood laten verven?
* bij hun echtgenoten de Tenson-jas nog steeds heel populair is?
* Djoser een mooie stand had, maar erg bezuinigd had op het personeel?
* ik veel informatie over Jemen heb verzameld?
* de naam "Frankrijkhal" goed gekozen was?
* ik misschien een kookreis naar Frankrijk ga boeken?
* Mensen nog steeds niet naar Azië durven vanwege Sars?
* Saudi Arabië geen stand had, maar dat, dat niet erg was...
* ...omdat die toch gesloten zou zijn geweest voor het publiek?
* er veel mooie vrouwen rondliepen?
* je daar natuurlijk niet de hele dag naar kan gaan zitten kijken?
* af en toe kijken niet erg is?
* ik Raymann helaas niet heb gezien?
* beenwarmers weer helemaal terug zijn?
* het vreemd is, dat Suriname geen populair vakantieland is?
* want het heeft 1. een schitterende natuur
* 2. ze spreken Nederlands
* 3. bovenstaande me al wel voldoende lijkt om er heen te gaan?
* een verkoopster, met haar string boven haar broek uitstekend:
* 1. afleidt?
* 2. afleidt?
* 3. geen gezicht is?
* er weinig van een recessie te merken was?
* er achter de schermen veel bier gedronken werd?
* en ook ervoor?
* dat het nog lang gezellig was in Utrecht?
* dat een collega gelukkig terugreed?
* dat zij de hele dag Spa heeft gedronken?
* ik me verbaas over hoe weinig sommige vrouwen eten
* dat me dat niet gezond lijkt?
* maar dat ze wel mooi slank blijven?
* ik volgend jaar niet vrijwillig naar de vakantiebeurs zou gaan?
* maar uitnodigingen welkom zijn?
Ik hoop dat ze nu een Ski-hut in Phuket gaan bouwen, dan kan ik ook eens naar Azië!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:28 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja Litman, kom toch eens uit die Benidorm-hoek met je luie donder!![]()
Als je live ook zo bent lijkt het me best gezellig om een keer met jou naar de vakantiebeurs te gaan!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:56 schreef Litman het volgende:
Weet wat je zegt, het gaat snel vervelen hoor, iemand die elke zin met begint met wist u dat.....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:24 schreef Hik het volgende:
[..]
Als je live ook zo bent lijkt het me best gezellig om een keer met jou naar de vakantiebeurs te gaan!![]()
![]()
Ik ben vandaag niet één keer doorwezen naar een website of zo. Met een aantal mensen betrekkelijk lange gesprekken gehad (15 minuten en zo)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:17 schreef Pat-man het volgende:
Vakantiebeurs heeft niet veel zin... Ze verwijzen je hoofdzakelijk door naar hun website! Vandaag geweest en vond er geen zak aan.
Maar ja, ieder z´n eigen keus.
Ik denk dat het voor een deel samenhangt met de economische situatie, maar dat de prijs-kwaliteit verhouding én het feit dat veel informatie via internet beschikbaar ook een belangrijke rol spelen.quote:Vakantiebeurs: 20 procent minder bezoekers
De Vakantiebeurs 2005, die dinsdag 11 januari met de vakdag begon en zondag 16 januari haar deuren sloot, heeft 20 procent minder bezoekers getrokken dan vorig jaar. Het totaal aantal bezoekers kwam uit op 137.789, tegen 171.302 vorig jaar. Ruim driekwart (78%) van de ondervraagde bezoekers zegt terug te komen naar de volgende editie van de Vakantiebeurs. Die wordt gehouden van 10 tot en met 15 januari 2006.
De teruggang van het aantal bezoekers wordt voor een deel veroorzaakt door een duidelijk afgenomen belangstelling vanuit de branche voor de vakdag. Die is alleen toegankelijk voor mensen uit de reisbranche en voor de pers en trok in 2004 nog 20.590 bezoekers. Dit jaar kwam dat aantal bijna 30 procent lager uit op 14.500.
Het aantal bezoekers tijdens de openstelling van de Vakantiebeurs voor consumenten kwam tijdens de vijf dagen van woensdag 12 tot en met zondag 16 januari uit op afgerond 123.300, een teruggang met 18 procent ten opzichte van de 150.712 in 2004. Daarmee is de opgaande trend van de afgelopen jaren duidelijk doorbroken.
Dat was ook wat mij vorig jaar opviel: het grote aantal 40 - en 50 plussers. (die zich graag uitgebreid laten informeren)quote:Op maandag 17 januari 2005 12:09 schreef Kontiki het volgende:
IOverigens vielen jongeren duidelijk niet binnen de doelgroep van de beurs, dus ik denk dat het voor <20 niet echt nuttig is.
Het lijkt wel of zie die ranges verzonnen hebben naar aanleiding van de respons. Is waarschijnlijk een open vraag geweest.quote:Op maandag 17 januari 2005 17:12 schreef Liejannuh het volgende:
Leuke statistiekjes. Al vind ik die vakantie-uitgaven tabel niet echt duidelijk.
Ik vind de ranges namelijk veeeeeeeeel te groot. Een range van 1500 tot 2500 euro is flink breed en het zijn natuurlijk allemaal maar schattingen.
Het zou pas echt leuk zijn, als mensen achteraf nog gaan doorgeven wat ze nu precies kwijt zijn voor hun vakanties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |