abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24514984
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:00 schreef Cassiopeia het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een afkickperiode, daar zul je doorheen moeten. Dat zal wel onder begeleiding moeten, als je zelfmoordneigingen krijgt. Misschien is je moeder in staat om je te begeleiden? Of anders kan je psycholoog een constructie bedenken. Het is even moeilijk, maar als je niet op het internet kunt komen zul je na een aantal dagen of wellicht enkele weken misschien de behoefte voelen om iets met je leven te doen...
Het is een idee om een afkickschema te maken met dingen die je jezelf dwingt om te doen. Begin met klusjes in het huishouden. Ga eens met je moeder uit eten of een dagje naar een pretpark, een dagje shoppen in een leuke stad. Dwing jezelf om hier en daar voor een bijbaantje te solliciteren, zodra je op werk hebt móet je er wel heen. Begeef jezelf onder de mensen, ga op vakantie en doe leuke activiteiten.

Wellicht zie je het nut van het leven weer in zodra je leuke dingen gaat doen, maar daarvoor moet je eerst alle mogelijk contact met internet blokkeren...
Ik zat toen ook in een enorm depressieve periode. Alleen internet bracht verlichting. Nu nog steeds wel. Maar in feite haat ik internet.

Het is wel zo dat er soms negativiteit en verdriet in me ontstaat en dat ik dan internet nodig heb om eruit te komen. Dan krijg ik inderdaad zelfmoordfantasieën (niet -neigingen gelukkig).

Ik vind vrijwel niets in het leven meer belangrijk. In feite vind ik het niet belangrijk om gelukkig te zijn, denk ik. Ik wil vaak helemaal niet leven. Werk, studie, het maakt me niets meer uit. Soms word ik liever zwerver.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_24515015
Zwerver met laptop & internet? =P

Mjah in dat geval klinkt het alsof je verslaving gewoon voortkomt uit je depressie, en wanneer je de depressie behandelt zou je internetverslaving ook weg moeten gaan of beter behandelbaar moeten worden.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:21:24 #53
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_24515140
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar aan écht contact heb ik niet veel behoefte. Online wel. Ik weet niet goed hoe dat komt. Ik heb ook nog nooit écht contact met iemand gehad. Ik vind mensen in het echt vaak niet interessant. Op internet behoud je volledige controle over wat je doet en met wie je omgaat. Je kunt ahw mensen uitkiezen om mee om te gaan. Het leidt makkelijker naar goede contacten, denk ik soms.

Het is ook niet zo dat ik er sociaal helemaal buitenval. Vroeger wel, maar ik ben een goed uitziende, intelligente, lieve jongen. Ook wel sociaal vaardig. Maar de behoefte is weg.

Ik zie wel dat internet mij kapotmaakt, maar ik heb het ook nodig, zie je. Ik kan niet zonder. Ik zou er wat aan willen doen, maar ik kan het soms gewoon niet.
Is het niet zo dat je geen sociaal leven kent en er daarom zo bang voor bent dat de drang ernaar ook helemaal is weggevallen? Ik denk dat je je op een bepaald moment gewoon moet dwingen om die computer uit te zetten en iets anders te doen, en het van jezelf moet accepteren om dan maar een paar keer flink op je bek te gaan omdat je bijna geen real-life sociale vaardigheden hebt. Richt je in ieder geval niet op het 'leven' zoals dat door de media (films, soaps, internet) wordt voorgespiegeld, want dat niveau zul je de eerste twee jaar niet kunnen bereiken. Maar dat betekent nog niet dat je in elke situatie waardeloos bent. Er is maar één manier om een sociaal leven op te bouwen, en dat is door te doen, en niet door na te denken over hoe je het aan zou kunnen pakken en wat de voor- en nadelen zijn. Hoezeer je ook een 'loner' bent, je hebt gewoon andere mensen om je heen nodig.

Het grootste probleem wat ik zelf met internetverslaving gehad heb is dat ik leefde alsof de wereld om me heen een beeldscherm was, en ik slechts observeerde in plaats van participeerde. Ik had op een bepaald moment ook het gevoel dat overal een 'uit'-knop en de 'undo'-knop op zat, totdat ik er op erg pijnlijke wijze achter kwam dat dat niet het geval was, en dat gedane zaken geen keer nemen, een uitspraak naderhand niet te editen is en ik niet eventjes weg kon vluchten na een domme opmerking of daad.
pi_24515263
Dat laatste herken ik wel MonoSynth. Ik voel me soms ook niet mezelf. Ik voel me ook geen mens meer soms. Het voelt soms niet meer alsof ik nog leef. Ik ben al helemaal weg van deze aarde, ofzo.

Vaak weet ik niet meer wat ik niet wil en niet durf. Wil ik geen sociaal leven of durf ik het niet? Ik geloof sowieso niet in sociale vaardigheden. Ik wil heel "real" met mensen omgaan. Op internet vind ik dat vaak, vooral omdat er geen uiterlijk meespeelt, en omdat mensen altijd alleen maar met je aan eht praten zijn. Het gaat veel sneller diep. Ik haat oppervlakkig contact.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:36:57 #55
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_24515357
Nu ik de test van jellinek doe merk ik dat ik vroeger echt een internetverslaving had. Totdat ik mijn vriendin (hoe kan het ook anders:) online leerde kennen. Toen ik haar eenmaal kenden heb ik de tijd dat we elkaar niet zagen vrijwel niet onderbroken op internet doorgebracht in de hoop dat ze online kwam.

Inmiddels wonen we samen en heb ik niet meer de behoefte om zoveel online te zijn. Ik ben het wel op mijn werk maar ik lees net zo lief een boek.

Het is vanzelf over gegaan eigenlijk, doordat ik werk had wat ik leuk vond, een opleiding die ik nodig had en meer een sociaal leven kreeg.

Ik zit nog steeds graag een uurtje met de laptop op schoot op de bank maar ik moet het niet meer per se zoveel mogelijk
Trotse mamma :)
pi_24515372
Ik zit ook gemiddeld 15 uur per dag achter internet.. Kan er ook niet van loskomen, denk ook vaak dat het mijn levensbehoefte is. Ik doe ook een computer opleiding en die leidt er ook onder, door mijn eigen toe doen. Ik heb besloten om alleen voor school werk, op internet te gaan surfen en hopelijk houd ik dat ook vol. Van msn kan ik niet loskomen, dat is mijn enige manier van communiceren, want ik ben nl. zwaar slechthorend. Hmm.. Soms is de techniek erg klote, want het maakt je compleet afhankelijk terwijl je het liever niet wilt. Gewoon die knop omzetten en ergens anders voor gaan. Anyway, makkelijker gezegd dan gedaan.. Ik deed ook veel aan internetdating, maar daar ben ik nu ook mee gestopt omdat het nergens op slaat. Dus, ik laat mijn face op dit forum maar eens in de maand zien. Good luck everyone! Smack! p.s. ben een vrouwke, het is niet alleen dat mannen dat hebben maar vrouwen hebben er net zo veel last van!
xtreme sports - -
pi_24515407
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:36 schreef Faithz het volgende:
Nu ik de test van jellinek doe merk ik dat ik vroeger echt een internetverslaving had. Totdat ik mijn vriendin (hoe kan het ook anders:) online leerde kennen. Toen ik haar eenmaal kenden heb ik de tijd dat we elkaar niet zagen vrijwel niet onderbroken op internet doorgebracht in de hoop dat ze online kwam.

Inmiddels wonen we samen en heb ik niet meer de behoefte om zoveel online te zijn. Ik ben het wel op mijn werk maar ik lees net zo lief een boek.

Het is vanzelf over gegaan eigenlijk, doordat ik werk had wat ik leuk vond, een opleiding die ik nodig had en meer een sociaal leven kreeg.

Ik zit nog steeds graag een uurtje met de laptop op schoot op de bank maar ik moet het niet meer per se zoveel mogelijk
Gefeliciteerd, wat leuk!

Mijn verslaving werd ook...intenser...toen ik een internetcontact heb. Ik vind het nog steeds erg dat we dat niet IRL hebben kunnen voortzetten. Het klikte erg, erg goed. Ik kon ook niet wchten tot internet op te geven eigenlijk. Maar helaas.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:42:02 #58
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_24515423
jij zegt heel vaak "Dat kan ik niet (meer)". Volgens mij WIL je niet meer andere dingen doen, je WIL niet vooruit komen in het leven, en je WIL geen tegenslagen zien.

Het beste advies is: probeer toe te geven dat je een mens bent, dat er problemen zijn en denk ipv "Ik kan het niet": "Ik zie wel of het lukt".
pi_24515428
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:37 schreef louvres het volgende:
Ik zit ook gemiddeld 15 uur per dag achter internet.. Kan er ook niet van loskomen, denk ook vaak dat het mijn levensbehoefte is. Ik doe ook een computer opleiding en die leidt er ook onder, door mijn eigen toe doen. Ik heb besloten om alleen voor school werk, op internet te gaan surfen en hopelijk houd ik dat ook vol. Van msn kan ik niet loskomen, dat is mijn enige manier van communiceren, want ik ben nl. zwaar slechthorend. Hmm.. Soms is de techniek erg klote, want het maakt je compleet afhankelijk terwijl je het liever niet wilt. Gewoon die knop omzetten en ergens anders voor gaan. Anyway, makkelijker gezegd dan gedaan.. Ik deed ook veel aan internetdating, maar daar ben ik nu ook mee gestopt omdat het nergens op slaat. Dus, ik laat mijn face op dit forum maar eens in de maand zien. Good luck everyone! Smack! p.s. ben een vrouwke, het is niet alleen dat mannen dat hebben maar vrouwen hebben er net zo veel last van!
Ben je al bezet?
pi_24515446
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:42 schreef DABAMaster het volgende:
jij zegt heel vaak "Dat kan ik niet (meer)". Volgens mij WIL je niet meer andere dingen doen, je WIL niet vooruit komen in het leven, en je WIL geen tegenslagen zien.

Het beste advies is: probeer toe te geven dat je een mens bent, dat er problemen zijn en denk ipv "Ik kan het niet": "Ik zie wel of het lukt".
Dat is zo. Je hebt gelijk. Dat is ook mijn probleem. Ik heb dit leven, en in feite is het wel lekker veilig zo. Ik kan het niet goed doorbreken. Ik weet niet hoe. Stoppen met zeuren en gewoon iets doen is zo makkelijk nog niet.
pi_24515450
Nee..
xtreme sports - -
pi_24515475
Wat ik wel kan zeggen, je kan veel praten maar laat het resultaat gewoon zien d.m.v. doen.. Althans dat is de manier wat wel een beetje werkt.. Lijkt mij
xtreme sports - -
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:47:07 #63
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24515499
Volgens mij ga je door middel van het internet gewoon de confrontatie met de realiteit uit de weg...
Een vorm van escapisme, die zich laat vertalen in een internetverslaving, dus.
...dass wir fliegen.
pi_24515509
* Dichterbijer voelt love is in the air

Ik krijg momenteel afkick verschijnselen van het niet meer willen MSN'en en chatten op IRC. Echt raar.... ik blijf maar op die F5 rammen :/
pi_24515515
Ik heb ook niets meer om het voor te doen. Als ik nu dood zou gaan, zou dat wat mij betreft OK zijn. Nou ja, ik kan wel redenen vinden buiten mezelf. Een ander, zegmaar. Maar dat wil ik niet. Ik wil het ook voor mezelf willen doen. Dat lukt niet.
pi_24515540
Maar goed ik peer hem voordat ik hier blijf hangen..
xtreme sports - -
pi_24515545
ok hihi. dag louvres.
pi_24515578
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat is zo. Je hebt gelijk. Dat is ook mijn probleem. Ik heb dit leven, en in feite is het wel lekker veilig zo. Ik kan het niet goed doorbreken. Ik weet niet hoe. Stoppen met zeuren en gewoon iets doen is zo makkelijk nog niet.
Dat zeg ik, een extreme vorm van procrastinatie, meestal veroorzaakt door depressie, faalangst e.d.

Ik heb geen tips voor een oplossing.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:51:48 #69
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24515582
Het is dus niet zozeer het niet-internetten wat je depressief maakt...
...dass wir fliegen.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:55:04 #70
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24515625
Waarom denk je dat je psycholoog je niet kan helpen? Omdat hij ca. 40 is? Wat is dat voor een reden? Zelfs als hij zelf weinig hiervan af weet, kan hij je echt wel doorverwijzen naar iemand. Je bent echt niet de enige internet-verslaafde in nederland (lijkt me), er zullen heus wel professionele hulpverleners zijn die je kunnen helpen. Maar als je bij voorbaat als besloten hebt dat je psycholoog je niet kan helpen, komt er niks van natuurlijk. Je moet zelf de eerste stap zetten, je moet het zelf willen.

Je zegt ook dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan een sociaal leven, een vriendin e.d.
Maar waarom voel je je dan zo ongelukkig? Het feit dat je op internet wel sociale contacten zoekt, geeft misschien aan dat je er eigenlijk wel behoefte aan hebt. Maar ook hier geldt weer dat het initiatief vanuit jezelf moet komen.

Het lijkt erop dat je niet durft om die eerste stap(pen) te zetten, omdat het zo moeilijk is om uit het dal te komen waar je nu in zit. Als je uiteindelijk wel hulp zoekt, doe je dit op... internet, met dit topic. Want dat is veilig en vertrouwd?

Dit topic geeft je eigenlijk ook alleen maar meer reden om te internetten, en draagt niet bij aan de oplossing van je probleem.
Mijn advies is: Zoek professionele hulp, maak er werk van om samen met je psycholoog (of eventuele hulpverleners waar hij je naar doorverwijst) je internetverslaving te overwinnen. Ik denk dat dat het enige is waar je nog wat aan hebt.
En aan een willekeurige moderator: Slotje op dit topic, het is een symptoom van het probleem van de TS.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 12:00:15 #71
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24515697
@TS, waarom wil je eigenlijk een actief sociaal leven? Volgens mij WIL je het gewoon niet, niks mis mee, de maatschappij dwingt je om dit raar te vinden. Dont worry, be happy en de rest komt vanzelf wel vanuit je eigen behoefte.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24515726

[ Bericht 100% gewijzigd door Sorella op 11-01-2005 21:20:01 ]
pi_24515835
Heb je geen werk/school dan?
pi_24518007
Die lui van Jellinek nemen me blijkbaar niet echt serieus. Het lijkt wel alsof ze mijn mail niet hebben gelezen (ongeveer hetzelfde als mijn OP). De reactie was namelijk:
quote:
We hebben je mail ontvangen waarin je in je zorgen maakt over je internet gebruik.
Hierop het volgende:
Kan internet verslavend worden en zo ja wat kan je daaraan doen? Vooralsnog gaan wij ervan uit dat gebruikers op eigen kracht hun internet- gedrag kunnen minderen. Maar de ontwikkelingen gaan snel. Onlangs is er in Rotterdam onderzoek gedaan naar problematisch internetgebruik (1). Het onderzoek concludeerde dat 3.5% van de internetgebruikers op een problematische manier internet. Zij internetten privé 8 uur of meer per week en ervaren problemen met het stoppen, krijgen kritiek van hun partners en zeggen dat zij internet gebruiken om negatieve gevoelens te verlichten. De onderzoekers denken dat, omdat internet nog zo'n nieuw fenomeen is, dit percentage de komende jaren zal stijgen. In de Verenigde Staten is er ook onderzoek gedaan. De psycholoog David Greenfield heeft een vragenlijst op internet geplaatst die internetverslaving meet. In totaal reageerden 18.000 mensen op de vragenlijst. Volgens Greenfield was 6% van degenen die de enquête hadden ingevuld min of meer verslaafd. De meest verslavende activiteiten waren: gokken, handelen in aandelen via het net, on- line shoppen, chatten en e-mailen. In de VS is ook een Center for On-Line Addiction. Zij hebben een lijst met 20 vragen ontwikkeld die problematisch internetgedrag signaleert. Hieronder staat een bewerkte versie van deze lijst. De lijst bestaat uit een tiental vragen die je met ja of nee moet beantwoorden. - Ik internet regelmatig langer dan ik van plan was. Ja/nee - Vrienden of familie klagen wel eens over mijn internet-gedrag. Ja/nee - Werk of school lijden onder mijn internet-gedrag. Ja/nee - Internet helpt me om vervelende gedachten kwijt te raken. Ja/nee - Internet kost me regelmatig mijn nachtrust. Ja/nee? - Ik zeg regelmatig, nou nog een paar minuutjes dan. Ja/nee - Ik probeer mijn internet gedrag wel eens te minderen. Ja/nee - Als ik niet on-line ben speelt internet wel eens door mijn hoofd Ja/nee - Ik raak geïrriteerd als iemand mij stoort terwijl ik aan het internetten ben. Ja/nee - Ik voel me down en nerveus als ik niet op internet ben. Ja/nee Als je op twee vragen met ja moet antwoorden, zou je toch eens moeten gaan nadenken of internet niet een te grote rol speelt in je leven. Dat geldt zeker bij drie keer ja. Een mogelijkheid om het internetten binnen de perken te houden biedt het gratis programma "internetkostenbeheersing" van KPN. Dit programma geeft je een limiet om te kunnen internetten. Heb je die limiet bereikt dan wordt de verbinding automatisch verbroken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een wekker langs je computer zetten en als die na een of anderhalf uur afgaat gewoon stoppen. Desnoods zet je ook nog een tijdklok tussen je computer en het stopcontact die bijvoorbeeld vijf minuten later afgaat dan de wekker. Dan heb je na de wekker nog vijf minuten tijd om de computer af te sluiten. Voorlopig zijn wij van mening dat je met dergelijke hulpmiddelen je eigen computergedrag weer onder controle kunt krijgen. Mocht dat niet lukken, dan kun je je natuurlijk altijd aanmelden bij een verslavingszorginstelling in de buurt. Het adres kun je vinden via alcoholinfolijn tel: 0900-500 2021.

1. Huisman A., Garretsen H., van den Eijnden R., (2000) Problematische internetgebruik: een pilotstudie, Rotterdam: Erasmusuniversiteit, Instituut voor Verslavingsonderzoek (IVO).
Een tijdklok? P-lease. Dat is alsof je tegen een alcoholist zegt dat ie de dop op de fles moet doen! LOL!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:02:31 #75
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24518175
Een beetje ironisch om juist op internet je oplossing te gaan zoeken...
Maar je probleem klinkt oh-zo bekend.
Zelf ben ik een tijdlang flink internetverslaafd geweest. En nu nog zit ik er heel vaak achter. Ik heb de computer nodig voor school, maar kan het dan niet laten om altijd "even" op fok te kijken. En voor ik het weet zit ik weer op de AT te f5-en om te zien of er nog iets interessants staat, of zit ik op één of andere chat.
Mijn internetverslaving is voor een groot deel opgelost door een verhuizing anderhalf jaar geleden: toen zaten we noodgedwongen drie maanden (nogwel in de zomervakantie!) compleet zonder internet. Als ik terug kijk, is dat één van mijn gelukkigste periodes van de laatste drie jaar geweest.
Gek eigenlijk, dat zoiets handigs als internet zoveel kapot kan maken, he?!
pi_24518193
Of je werk/school hebt...?
pi_24518218
Ga niet naar een psycholoog, zoek werk, al is het vrijwilligerswerk. Het gaat je echt wel helpen.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:08:02 #78
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24518231
Ik meen anders een artikeltje te hebben gelezen waarin stond dat ze iemand ervoor in behandeling hadden. Als ik het zo lees zou je misschien ook iets kunnen hebben aan een variant op de Carr methode om te stoppen met roken. Die komt erop neer dat je je eigenlijk bij de neiging om een peuk op te steken moet afvragen wat je er eigenlijk mee opschiet. Is het lekker? Nee, eigenlijk niet. Is het echt leuk? Nou, ook niet eigenlijk. Nou, waarom doe je het dan eigenlijk? Tja..

En verder natuurlijk alternatieven. Misschien is het lezen van een boek geschikt, dat is nogal laagdrempelig.
Vampire Romance O+
pi_24518315
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:53 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ik heb nooit een sociaal leven gehad, behalve op internet
ik heb nooit een vriend of vriendin gehad, nooit mensen met wie ik omging
ik ken het niet anders en inmiddels verlang ik ook niet meer anders
ik leef in een isolement
Tis wel heel erg met je gesteld he?

Maar komop, doe eens gek en loop de sportschool binnen, DOE WAT!!!! Of koop een stel sportschoenen en ga eens een stukje hardlopen. Dan krijg je het gevoel dat je wat doet, al is het maar hardlopen.
pi_24518335
Heartworm, lees mijn OP Ik studeer officieel maar ga al maanden niet meer, en nee ik heb geen werk.

Enne. Ik wil helemaal niet hardlopen of sporten begrijp je. Ik wil niets meer. Alleen internet leidt me daarvan af.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:19:30 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24518347
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
Een mogelijkheid om het internetten binnen de perken te houden biedt het gratis programma "internetkostenbeheersing" van KPN. Dit programma geeft je een limiet om te kunnen internetten. Heb je die limiet bereikt dan wordt de verbinding automatisch verbroken.
Blijkbaar mis je de discipline om met een kookwekker zelf je internetgebruik aan banden te leggen. Dan is deze suggestie van Jellinek misschien nog niet zo dom?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24518387
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:17 schreef JohnDDD het volgende:
Heartworm, lees mijn OP Ik studeer officieel maar ga al maanden niet meer, en nee ik heb geen werk.

Enne. Ik wil helemaal niet hardlopen of sporten begrijp je. Ik wil niets meer. Alleen internet leidt me daarvan af.
oooow,volgende keer iets beter lezen
Waarom zoek je geen werk,of pak je je studie weer op
Maar jah,als je niks wilt,dan niet.Moet je ook niet verwachten dat mensen je gaan helpen!
pi_24518394
Tja als je niks wilt dan blijf je je hele leven maar achter het internet zitten wegrotten.. Ik heb af en toe ook geen zin om om te sporten, maar toch doe ik het, ook al bevalt het niet. Uiteindelijk krijg ik savonds toch een goed gevoel daarover, dat ik toch wat heb gedaan die dag .
pi_24518463
het probleem is juist dat ik niets wil. het houdt zichzelf ook in stand weet je. maar ja. ik ga nu dus wel. de hond moet weer uit. hahaha.
pi_24518489
Een paar vragen komen bij mij op, sorry als ze al zijn beantwoord in het topic:

- Hoe oud ben je en woon je nog bij je ouders?
- Als je nog bij je ouders woont, proberen zij je niet iets anders te laten doen?
- Als je niet meer thuis woont....waarvan leef je?

Kan je het verder niet afbouwen? Dat je met jezelf afspreekt bijvoorbeeld in de ochtend een paar uurtjes te internetten, dan een paar uur niet en dan 's avonds weer wel internetten en dit zo steeds langer te maken (de tijd die je niet internet)?
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_24518509
@JohnDDD Het lijkt erop dat het internetten niet je probleem is, maar slechts een symptoom van een veel dieper liggend probleem. Ik heb in mijn leven ook iets dergelijks meegemaakt. Je gaat de ene na de andere bezigheid in je leven als oorzaak bestempelen, in jouw geval je internet gebruik, en vervolgens kom je dus niet van de problemen af. Symptoombestrijding werkt niet. Dan val je juist in dat gat van "ojee, wat moet ik nu doen, want alles waar ik mijn tijd mee vulde is weg"

Ga juist wat meer buitendeurse activiteiten doen als met je hond wandelen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af, dat je elke dag minstens een uurtje in een gezellig cafe ofzo in de buurt doorbrengt, desnoods terwijl je er met de hond langswandelt. Op elk moment dat je niet achter je computer zit, besef dan heel goed wat er anders is. Je zit niet meer met je handen aan de toetsen vastgekleefd en er lopen echte mensen om je heen, ipv letters op een beeldscherm.

Praat hier toch over met je psycholoog, zou ik zeggen. Zoals gezegd, is dat internetten een symptoom, een verslavende bezigheid waarmee je de realiteit ontloopt. Je psycholoog mag dan misschien door zijn leeftijd (of wat voor reden JIJ ook bedenkt) misschien niet veel van internet af weten, en zeker niet zoveel als jij, maar hij heeft wel met heel veel mensen te maken die ook om een of andere reden geen regelmatig levensritme meer hebben.
Remember the famous men, who had to fall to rise again.
They pick themselves up, dust themselves off
and start all over again.
(And the famous women 2, ofcourse)
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:39:38 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24518575
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:29 schreef JohnDDD het volgende:
het probleem is juist dat ik niets wil. het houdt zichzelf ook in stand weet je.
Niet hét houdt zichzelf in stand jíj houdt het in stand met je lethargische houding, weet je.
Verkoop jezelf een flinke schop onder je luie reet en maak zelf een einde aan dit apathische gedrag. Of wil je er op je 70ste achterkomen dat je je hele leven weggesurfd hebt?
pi_24518616
e
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet hét houdt zichzelf in stand jíj houdt het in stand met je lethargische houding, weet je.
Verkoop jezelf een flinke schop onder je luie reet en maak zelf een einde aan dit apathische gedrag. Of wil je er op je 70ste achterkomen dat je je hele leven weggesurfd hebt?
Ah, de harde aanpak
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:44:57 #89
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_24518644
Sport?
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:45:32 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24518656
Inderdaad, al dat moeshie woeshie gedoe altijd .
pi_24518731
JA KOMOP WORDT EENS WAKKER, ZET DIE PC UIT EN DOE WAAAAAAAAAAAAAATT!! IEDEREEN IN DIT TOPIC GELOOFT ERIN, BEHALVE JIJ!!!!

Damn
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:47:03 #92
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_24520125
toen ik het las je verhaaltje, het begin van het topic, dacht ik echt, jeetje wat erg, toen keek ik naar wie het had geschreven en bedacht me ineens....hmmz waar ken ik die nou van.... zijn er niet forums waarin wordt getwijfeld aan de echtheid van je verhalen en heb je zelf ook niet eens toegegeven dat de verhalen die je vertelt soms verzonnen zijn ? Ik kan me zoiets herinneren....
D.D
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:44:35 #93
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24520788
En toen was het stil. Zou ts dan toch een flink stuk met de hond zijn gaan wandelen?

of zou layd-dd soms.. misschien.. een beetje.. naah, duimzuigen doen ts'ers toch niet
Vampire Romance O+
pi_24521153
Ik heb precies hetzelfde. Ik doe echt niks meer aan m'n studie. Gelukkig ga ik in feb op kamers en daar is geen internet. Het zal echt een vooruitgang zijn, dat ik dan ook eens tijd heb om wat andere dingen te doen .
pi_24521382
Schoolvoorbeeld van westerse hikikomori

http://www.time.com/time/(...)n.essaymurakami.html
pi_24522326
volgens mij ben je niet internet-verslaafd.

Maar je verveelt je gewoon zo erg dat je altijd naar de pc toe loopt om je tijd te "doden".

Je hebt geen vrienden, geen school,geen werk, Je hebt eigenlijk niks. Dus je hebt totaal geen reden om niet te internetten want anders heb je niks te doen.

ALs je nou wel die bovenstaande dingen zou hebben , dan zou je waarschijnlijk niet meer gaan internetten. Tenzij je tegen een uitnodiging van je vrienden om mee uittegaan(bijvoorbeeld) zegt dat je niet mee wil, omdat je liever gaat internetten. DAN zou je verslaafd zijn.

Maar nu zoek je gewoon nog enig vermaak, en daar is een computer met internet nou eemaal erg geschikt voor.

Je zegt dat je ziek wordt van sport, maar dat is onzin. Je heb waarschijnlijk totaal geen conditie en daarom zal je misschien erg snel moe van dingen worden. Maar ik raad je echt aan om op fitness te gaan. Daar zijn dikke/dunne/ lelijke/knappe mensen , en hoef je je in iedergeval niet te schamen voor ook maar iets!.
Meestal is iedereen erg voor zichzelf bezig, maar als ik jou verhaal zo lees vind jij dat juist wel fijn.
Maar je kan evengoed een praatje met iemand maken, en onder de mensen zijn.

En sport heeft altijd een positieve invloed op je lichaam EN geest.
En probeer een baantje te zoeken ookal is het maar een part-time baan. En dan kan je volgend schooljaar met een nieuwe opleiding beginnen.
Als je dat zou willen
ik hoop dat je iets aan me gehad heb
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:14:01 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24522361
Ey TS, misschien kan je eens een dagindeling voor jezelf op papier zetten en die proberen te volgen ofzo.
Bijvoorbeeld 7:30 wekker
7:45 opstaan, wassen, aankleden
8:00 ontbijt
8:30 een uur met de hond lopen
9:30 dán pas computer aan

t is maar een idee
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24522450
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ey TS, misschien kan je eens een dagindeling voor jezelf op papier zetten en die proberen te volgen ofzo.
Bijvoorbeeld 7:30 wekker
7:45 opstaan, wassen, aankleden
8:00 ontbijt
8:30 een uur met de hond lopen
9:30 dán pas computer aan

t is maar een idee
dan zit ie vanaf 9:30 te computeren, de hele dag lang!
Als ie nou ECHT verslaafd is aan computeren, verkoop dat ding dan!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:26:30 #99
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24522561
dit was maar een beginnetje he....
rooster gaat verder....

11:00 computer uit en thee drinken / koekje eten
11:20 kamer opruimen (noem maar wat )
12:30 met hond wandelen
13:00 lunch
13:30 computer aan en internetten
15:00 computer weer uit en weer iets doen

etc etc etc
Ik bedoel dat je echt andere activiteiten (waar TS nu niet aan toe komt) inroostert.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24522568
als je dan toch de hele dag aan het chatten bent, zoek dan gewoon een nieuwe internetrelatie, maar blijf daar dan gvd niet mee internetten, maar ga daten.... en als ze niet leuk is, dan ga je met de volgende daten, enz... Geef jezelf idd een schop onder je hol en zoek die verleiding van contact met vrouwen buiten de deur....

Maar het is ook wel vaag dat iemand die zooooooo verslaafd is al heeeeeel lang niet meer gereageerd heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')