abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24708357
Hoi,Plunderbunny.
Welkom bij het groepje 2e streep en ik ben wel erg benieuwd,hoe je dat doet?Doe je zelf die inseminatie?En zo ja,heb je daar instructie voor gehad?En waarom niet in het ziekenhuis?
Als je iets niet wilt beantwoorden,ok hoor,maar ik was gewoon ff benieuwd.
Veel succes iig en we duimen voor je/jullie.
Groetjes,Minoes
pi_24709948
quote:
Op zondag 23 januari 2005 16:45 schreef minoes_ het volgende:
Hoi,Plunderbunny.
Welkom bij het groepje 2e streep en ik ben wel erg benieuwd,hoe je dat doet?Doe je zelf die inseminatie?En zo ja,heb je daar instructie voor gehad?En waarom niet in het ziekenhuis?
Als je iets niet wilt beantwoorden,ok hoor,maar ik was gewoon ff benieuwd.
Veel succes iig en we duimen voor je/jullie.
Groetjes,Minoes
Hi Minoes!
De inseminatie doen we inderdaad zelf, instructies daarvoor zijn volop te vinden op het internet (google maar eens met als keywords insemination, home insemination, etc.) en er zijn ook een aantal yahoolijsten.
Omdat ik in principe op dit moment (nog) geen vruchtbaarheidsproblemen heb zou het via het ziekenhuis ook nog via dezelfde methode gebeuren: eisprong bepalen-sperma opvangen-sperma inbrengen-afwachten.
Het enige verschil met een natuurlijke bevruchting is namelijk dat het sperma op dit moment een omweggetje maakt door eerst via een bakje en een spuitje te gaan
En nee hoor, ik vind het niet vervelend om dit soort vragen te beantwoorden. Het enige wat wel eens vervelend is, is om het steeds te moeten verdedigen. Het is prima als mensen vraagtekens hebben, maar om nou elke keer wéér het hele verhaal over waarom we voor dit gekozen hebben uit te moeten leggen en verdedigen...
pi_24710844
quote:
Op zondag 23 januari 2005 18:33 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]
Het is prima als mensen vraagtekens hebben, maar om nou elke keer wéér het hele verhaal over waarom we voor dit gekozen hebben uit te moeten leggen en verdedigen...
Is er ergens een topic waar dit verhaal wel staat, eerlijk gezegd ben ik wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom....Zonder er iemand op aan te vallen of over iemand te oordelen
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 19:37:58 #204
43556 miss_dynastie
pi_24710930
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:33 schreef Jelief het volgende:

[..]

Hij twijfelde al langer maar had dat even vergeten om aan mij te vertellen. Hij hoopte zelf dat hij er nu in januari wel aan toe zou zijn maar toen puntje bij paaltje kwam dus niet. Heb hem nu een boekje gegeven voor aanstaande vaders. Daar staat zo ongeveer alles in wat je kan verwachten, wellicht helpt het. Hij houdt helemaal niet van dingen waar hij niets of weinig vanaf weet en heeft graag zelf alle touwtjes in handen. Dan is zo'n zwangerschap en een baby'tje natuurlijk heel eng
Ach, wat moeilijk meissie. Ik hoop dat het boekje een en ander helpt op een rijtje te zetten. Dikke
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 19:46:13 #205
43556 miss_dynastie
pi_24711076
plunderbunny, inderdaad een vrij 'bijzondere' situatie, maar wel hartstikke leuk, zeker als je het op deze manier in goed overleg met elkaar kunt proberen, lijkt me toch prettiger dan gelijk het medische circuit in te moeten Begrijp ik goed dat de vader ook een rol in het leven van het kindje blijft spelen als je me te brutaal vindt, moet je mijn vraag maar negeren hoor! En bedenk je goed, dat mensen altijd een mening hebben, en dat het belangrijkste is dat jullie het eens zijn. Van harte welkom
pi_24711362
quote:
Op zondag 23 januari 2005 19:31 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Is er ergens een topic waar dit verhaal wel staat, eerlijk gezegd ben ik wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom....Zonder er iemand op aan te vallen of over iemand te oordelen
Ik heb eigenlijk weinig zin om er een heel eigen topic over te openen. Mede door het grote gehalte relschoppertjes dat hier op fok rondhangt

In het heel kort dus maar, met meteen excuses voor het offtopic gaan in dit topic:

Ik ben een DES-kleindochter. Nou is er niets bewezen, maar tot nu toe hebben de desdochters en -zoon bij ons in de familie (mijn vader en tantes dus) problemen met de vruchtbaarheid. Hun kinderen (mijn nichtjes) hebben ook behoorlijke endometriose waar pas op latere leeftijd achter gekomen is omdat ze toen pas aan kinderen begonnen te denken. Of het door DES komt? Officieel niet, onoffieel denk ik wel dat er een link is.
Ik wil niet afwachten tot ik midden dertig ben om vervolgens te merken dat mijn kans verkeken is.

Daarnaast heb ik altijd erg veel plezier gehad met mijn jonge moeder en jonge oma. Niet dat oudere moeders niet goed zijjn, maar ik wil graag een jonge moeder zijn. Ik ben midden twintig en financieel en practisch gezien zit het goed hier, eigenlijk is er niets wat me tegen houdt behalve een vaste relatie.
Maar daar zit nou net de kneep want ik wil helemaal geen relatie. Heb te veel gezeur daarmee gehad, het is gewoon niet iets wat me ligt.
Dus dan kom je bij de beslissing of je een BAM-mam wil worden. Bewust alleenstaande moeder, bijvoorbeel door donorzaad. Ik heb er serieus over nagedacht maar kwam al snel tot de conclusie dat ik het persoonlijk prettiger vind als een kind zijn vader kan kennen. De vader van mijn toekomstige kind (als alles goed gaat natuurlijk, fingers crossed) kampt ook met een kinderwens die niet te vervullen leek, maar in zijn geval omdat hij homosexueel is. Dit is voor ons de ideale oplossing. Ons kindje heeft twee ouders die beide een deel van de opvoeding zullen hebben, al zal het leeuwendeel bij mij liggen. Ik heb geen problemen met een "suikervader". Beschouw het maar als gescheiden ouders die een goed onderling contact hebben of mensen met een latrelatie en kinderen. Er zijn talloze dingen waar ik over heb lopen piekeren. Zoals "wat doe je als ons contact toch verslechterd door de jaren heen" of "wat als er grote conflicten komen over de opvoeding". Maar dit zijn dingen die je niet van te voren in kan calculeren. De enige manier om aan dit soort dingen te ontsnappen is nooit aan kinderen beginnen, of je nou in een relatie zit of niet.
Ik hoop dat dit het een en ander duidelijk maakt
pi_24713488
Plunderbunny, bedankt voor het off-toppic gaan.... het is me nu wat duidelijker inderdaad.
En je hebt gelijk met dat je toch nooit weet hoe het loopt, maar het lijkt erop dat beebje een liefdevolle mama én papa krijgt en dat is toch wel het belangrijkste! Of papa en mama nou bij elkaar wonen of niet!
Ik wens je dan ook echt veel succes....!
pi_24713751
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:57 schreef Spekkiemonster het volgende:
Plunderbunny, bedankt voor het off-toppic gaan.... het is me nu wat duidelijker inderdaad.
En je hebt gelijk met dat je toch nooit weet hoe het loopt, maar het lijkt erop dat beebje een liefdevolle mama én papa krijgt en dat is toch wel het belangrijkste! Of papa en mama nou bij elkaar wonen of niet!
Ik wens je dan ook echt veel succes....!
Thanx!
pi_24718893
Jelief, heel veel sterkte! Ik hoop dat Jelief-vriendje snel een beslissing kan nemen / maken!!

Plunderbunny, welkom en heel veel succes met het behalen van een streep!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 24 januari 2005 @ 09:38:02 #210
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_24719143
plunderbunny, welkom hier bij de tweede streepjes brigade!

Hier is mijn ongesteldheid in alle hevigheid losgebarsten! Mijn volgende NOD is (van 28 dagen cyclus uitgaande) 19 februari.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_24719397
Marie79

Potjandikkiedubbeledosie, waar blijven die streepjes nou!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24719548
Marie, balen zeg!! Hopelijk heb je er niet teveel last van, qua pijn e.d.

Hier nog niks te bekennen... waarmee ik nu toch kan stellen echt overtijd te zijn. Een gem. cyclus van 25 dagen en nu dag 26 en niks dus nog... vorige maand had ik een cyclus van 24 dus de hoop begint hier aardig de kop op te steken... ookal voel ik me totaal niet anders, zwanger of wat dan ook

* gisteravond wel overgegeven (misschien vd alcohjol?)
pi_24719639
Spekkiemonster, je weet zelf het beste of het van de alcohol komt

Je maakt het wel spannend!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24719647
He Marie79, da's echt balen...
spannend, Spekkiemonster!
pi_24719728
Beaker, ik had 4 wijntjes op en toen 1 slok amaretto en toen werd ik ziek
Kan normaal heel goed tegen alcohol, vooral tegen witte wijn

Maar ach het komt de spannign hier wel ten goede....
jompel nog maar even voor mezelf
pi_24719781
Ik zeg niks

ik jompel gewoon nog ff
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24719806
Hoi ladies,
Nou ik ga hier dus helaas voorlopig ook niet meer weg, dus ik blijf jullie nog even vervelen, ik weet niet wanneer mijn nod is maara ls ik het weet dan geef ik het wel even door..

Spekkiemonster, |*O* voor jou hoor, ik hoop dat je gewoon lekker misselijk was van je ukkie die in je groeit en niks van de alcohol ;-)
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_24719898
Renegate???
  maandag 24 januari 2005 @ 10:41:02 #219
1087 Merisse
broddeltante
pi_24719993
Renegate wat is er aan de hand?

Spekkie morgen testen?!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24720041
Ja Merisse... morgen test-dag... ik ga straks een test halen..moet werken tot 18:00 uur
vind het dan te laat ivm HCG-waarde om een testje te doen dus wacht lekker tot morgen-ochtend... tenzij het dan voelt alsof het eraankomt natuurlijk
pi_24720482
Ben nu anderhalve dag aan het vloeien, met veel rug/buik en bovenbeen pijn, dus ik mag weer wachten op mijn 2 streepjes denk ik. Maar zal er hier niet over uitwijden, we hebben eerst morgen een mega posi test van spekkie
pi_24720528
Renegate, jeetje meid, hele dikke knuffel.
Maar doe je verhaal gerust als je er behoefte aan hebt.

pi_24720530
Jeetje Renegate .... weet niet wat ik moet zeggen.
Voelt heel dubbel ook nu om morgen te testen eerlijk gezegd....
Heel heel heel veel sterkte en ik vind het toppie dat je nog aan mijn test denkt terwijl je echt wel heel wat anders aan je hoofd hebt
*big hug
pi_24720552
Renegate
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24720558
Spekkie niet dubbel voelen hoor!!
Net zoals de rest van de streepjes meiden gun ook ik je die posi test van harte, en waag het niet om je druk om mij te maken als je morgen je feestje viert..

ik gewoon lekker met je mee...
pi_24720587
Renegate, twijfel je nu misschien of je wel zwanger bent geweest??
Ik bedoel ik heb nog even terug gekeken en zie dus echt wel twee streepjes, vaag welliswaar maar er staan er twee!

Dikke knuffel voor jullie
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 11:17:46 #227
43556 miss_dynastie
pi_24720605
Renegate toch
Dikke
  maandag 24 januari 2005 @ 11:17:57 #228
1087 Merisse
broddeltante
pi_24720610
Ah NEE Renegate toch! Niet weer meissie
Wat enorm verdrietig. Ga je nog naar een arts denk je?
pi_24720651
Beaker, nee ik twijfel niet meer, ik heb hier 4 posi testen liggen dus ik was er wel van overtuigd zwanger te zijn.

Merisse weet je, ik weet niet wat ik ga doen, ik wil het liefste ff niets hoeven... We willen nog steeds heel erg graag en kindje, maar momenteel hebben me man en ik beide zoiets van jah als het zo moet iedere keer!
Maar goed, ik open straks wel een post in als zwanger worden.... dan babbelen we dara wel verder, vind dit niet zo lief tegenover spekkie...
pi_24720668
renegate; heb je nog een extra test gedaan?
Heb je het verhaal van mijn nichtje gelezen?
Was zwanger van een tweeling, heeft 1 eitje verloren en dacht ook toen dat ze niet zwanger meer was... dit was met 6 weken.... ze is nu 4 maanden... maar heeft toen ook veel bloed verloren, een paar dagen en propjes erbij enzo....
Doe voor de zekerheid nog een testje morgen ofzo of ga eventjes langs de HA ....?
pi_24720708
maak je daaar niet druk om renegate!!!!!
Ik vind je heus wel lief hoor
en ik lees je post dan toch in als zwanger blablabla ....
pi_24720717
ps ... ben nu toch werken
pi_24720772
Renegate
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 24 januari 2005 @ 13:34:04 #234
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_24722888
Terug uit Beverwijk en een grote teleurstelling. Ze nemen ons toch niet in behandeling.
Vraag me niet waarom want het was een te vaag verhaal.
Eerst zei dr. Remmink dat dat was omdat IUI niets zou toevoegen omdat de zaadcellen
van mijn man goed bewegelijk waren. Toen ik over IVF begon zei ze dat ze dat in Beverwijk
niet boven de 40 deden, terwijl ze bij onze eerste afspraak daar niets over zei toen het
over leeftijd ging. En bij Freya staat er 45???
De misvormde zaadcellen waren nu 88% maar dat was volgens dr. Remmink geen probleem
terwijl mijn ziekenhuis in Amsterdam zegt dat je 20% goed gevormde zaadcellen moet hebben
en er op internet zelfs over 30% gesproken wordt.
In iedergeval moesten het anders maar in Belgie proberen zei ze.
We stonden met 5 min buiten, helemaal in de war en verdrietig.
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 13:40:13 #235
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24723026
Och nee toch AlsoStarring, dit komt wel heel erg rauw op je dak vallen zeg. Bah! Ik kan het gewoon niet geloven eigenlijk. Zijn er nog andere ziekenhuizen in de buurt die wel normale artsen hebben werken? Belgie is wel erg ver.... Hoe is het mogelijk dat ze zo tegenstrijdige signalen kunnen afgeven? Heel veel sterkte en wijsheid om tot een beslissing te komen en hopelijk dat een ander ziekenhuis jullie nog wel in behandeling wil nemen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_24723270
Jeetje wat een bericht, en wat een harde manier als ik het zo hoor, even in 5 minuten je emotioneel zo de put n helpen om je vervolgends buiten te zetten.
Maar zoals slaapmeisje zegt zijn er geen andere ziekenhuisen in de buurt waar je wel (op een menselijke) manier behandelt kan worden?

Misschien contact opnemen met stichting freya dat die je op de een of andere manier wat wegwijs kunnen maken? of praat ik weer onzin?

Heel veel sterkte!!
  maandag 24 januari 2005 @ 14:11:26 #237
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_24723666
Ah Renegate, wat naar nou weer dit bericht! Heb je al contact met een verloskundige/dokter gehad?

En AlsoStarring ook zo'n rotgesprek!

Sterkte hoor meiden allebei!

Voor Spekkiemonster ga ik nog wel even duimen komende dagen!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_24723896
Renegate....zie andere topic voor reactie.

Also starring........Mén,wat een kolere gyn!!!!Sorry voor het woord,maar hoe durft ie jullie zo af te schepen zeg
Meid,ga naar Hoorn,naar dr Renkens,zit ik ook.Wij krijgen,na ruim 2 jaar zelf proberen en hsg foto(alles ok) en kijkoperatie(ook alles ok),eind deze maand,begin volgende maand onze eerste IUI.
Zaad van mijn man is super,misschien scheelt dat wel,maar als er goede tussen zitten bij jullie,kunnen ze die toch gebruiken?
Als ik jou was,zou ik die gyn morgen toch even terug bellen of de ass.en dan zeggen,dat je er niets van snapt.
Vraag dan nog es naar die percentages,schrijf het op,of laat desnoods een vriendin/moeder bellen en het noteren.
Ik vind m wel erg doemdenken hoor en dan meteen naar belgië....meid,second opinion vragen hoor en laat je niet afschepen,anders komt de 2e streepbrigade/knokploeg wel ff met je mee

Groetjes,Minoes
pi_24723934
Spekkiemonster.........joehoe.....zou het waar zijn en pies je morgen een 2e streep??
Meis,ik hoop het zo,heel veel succes en ik lees het morgenmiddag pas,moet de nd in.
Groetjes,Minoes
pi_24724910
Also-Starring naja, wat vreselijk!

Minoesssssssssssssssssssssssssss
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 24 januari 2005 @ 15:36:12 #241
1087 Merisse
broddeltante
pi_24724913
Ah nee toch AlsoStarring.... Jullie kwamen daar toch met de vraag of je in behandeling genomen kon worden ondanks je leeftijd. Waarom geven ze jullie dan wel de indruk dat ze je in behandeling nemen en maanden later krijg je verdomme zonder reden het deksel op je neus! IUI doen ze toch ook bij jongere stellen waarbij het zaad piekfijn in orde is? Waarom bij jullie dan niet?

Verdorie ik kan me hier echt kwaad om maken. Laat iemand dan niet in waan dat je ze gaat helpen Misschien wel een goed plan om contact op te nemen met Freya AlsoStarring. Maar het blijft zwaar klote
pi_24725244
Ik moest ff twee keer lezen bij het verhaal van Alsostarring.
Wat een volk, ik kan me nog herrinderen dat je schreef dat ze je zouden helpen.

En nu zo'n bericht
Sterkte met verwerken van zo'n bericht
pi_24728639
AlsoStarring:
wat vreslijk rot voor jullie! Misschien inderdaad zoals anderen hier zeggen, wel een goed plan om contact op te nemen met Freya AlsoStarring. Stertkte na deze enorme domper

Update hier:
Vrees dat ik morgen niet hoef te testen en de duvels straks komen.
Heb nu beetje licht-roze aan mijn wc-papier na het plassen, dus helaas dames... ws ff geen gejompel meer hier voor een 2e streepje.
Ik hou jullie op de hoogte
  maandag 24 januari 2005 @ 22:30:46 #244
1087 Merisse
broddeltante
pi_24731645
Tjeetje zeg Spekkie het is met recht de meest depressieve dag van het jaar vandaag
pi_24731745
hoe vaak moet ik deze nog gaan gebruiken -->

Ik sluit me aan bij Merisse, this sucks

Donders...........
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24731955
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:30 schreef Merisse het volgende:
het is met recht de meest depressieve dag van het jaar vandaag
Amen to that sister
Meiden, wat een nare berichten allemaal zeg, ik ben er gewoon even stil van

[ Bericht 4% gewijzigd door Plunderbunny op 24-01-2005 23:09:07 ]
pi_24736226
geen testresultaat dus voor jullie .... helaas...
op naar de volgrende ronde....
ik heb buikpijn ,dus kruip gauw terug mijn bedje in

Vandaag is het de 25e ... gelukkig een dag na de meest depressieve dag van het jaar...
pi_24736386
Ships meid, had het zo voor je gehoopt
Hoop dat de buikpijn snel over is!
pi_24736432
Gatsie Spekkie, knuffel
pi_24741922
Ow spekkie.......... Wat balen weer,we hadden zulke goede jompels gestuurd.
Veel sterkte en bik maar lekker een zak chips of doos bonnebonsies leeg
Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')