quote:Belg Peersman in beeld als doelman NEC
Door onze verslaggever
NIJMEGEN - Tristan Peersman is een van de kandidaten om bij NEC keeper Dennis Gentenaar op te volgen. De 25 - jarige Belg is tweede keeper bij Anderlecht en bezig aan een bizar seizoen. Na zijn derde grote blunder stortte de international in januari in.
Peersman is een beroemdheid in België. Maar of hij daar blij mee moet zijn is de vraag. De Belg beleeft tot dusver een bijzondere loopbaan. Als groot talent liep hij op het moment dat zijn doorbraak aanstaande leek een zware voetblessure op. Na bijna drie jaar sukkelen mocht hij zijn belofte een jaar geleden toch waarmaken. Hij kende een prima periode, die hem zelfs een plek in de nationale ploeg opleverde. Zo stond Peersman eind mei op doel in de vriendschappelijke wedstrijd tussen Nederland en België, die de Rode Duivels met 1-0 wonnen.
Toch verloor Peersman in de voorbereiding op dit seizoen weer zijn plek bij Anderlecht aan Daniël Zitka. Na een blunder van de Tsjech in de Champions League-wedstrijd tegen Valencia kreeg Peersman opnieuw zijn kans. Hij pakte die met beide handen aan, maar begon zelf ook te blunderen. In januari maakte hij bij Sint Truiden in korte tijd zijn derde fout van formaat. Peersman liet de bal bal uit een hoekschop door zijn handen het doel inglippen. In de rust vroeg de keeper zelf om een wissel. Hij kon de druk niet meer aan.
Nu werkt Peersman met een psycholoog en lijkt hij een stuk meer ontspannen. Afgelopen vrijdag maakte hij onder het toeziend oog van een NEC-delegatie, en op de avond dat hij voor de tweede keer vader werd, zijn rentree in de topper tegen Standard Luik. Anderlecht won, maar Peersman keepte niet overtuigend en zag er bij een van de doelpunten niet goed uit.
Toch voorspellen kenners van het Belgische voetbal Peersman nog een mooie toekomst. Als hij maar vertrekt bij Anderlecht, waar hij te veel heeft meegemaakt. De club zelf denkt er hetzelfde over en zal de keeper ondanks een nog een jaar doorlopend contract waarschijnlijk gratis laten gaan. Toch is een overeenkomst nog ver weg. Peersman verdient in België erg veel geld en zal fors in moeten leveren.
Zijn aanwezigheid afgelopen zondag bij de wedstrijd NEC - Den Bosch was misschien een teken dat hij daartoe bereid is.
Niet doen,staat in d'n Bels niet echt goed bekentquote:Op donderdag 28 april 2005 18:55 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat stuk over Peersman hierboven stemt mij positief.
ik weet niet hoe ie er eerst uitzag maar ik vind deze toch wel OKquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:38 schreef Lionheaad het volgende:
Definitieve ontwerk seizoenskaart:
[afbeelding]Hij is een stuk lelijker geworden....
![]()
Vond het orginele ontwerp toch echt beter
quote:Op maandag 9 mei 2005 00:59 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
ik weet niet hoe ie er eerst uitzag maar ik vind deze toch wel OK
Misschien is dat ook wat overdreven gebaseerd op een goede fase in Polen en de nationale ploeg. PSV heeft hem uiteindelijk niet voor niets laten lopen.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Alleen heb ik het killersinstict dat hij zou hebben nog niet gezien.
Niedzielan heeft het maar bij één ploeg in Polen echt goed gedaan, voor de rest heeft hij vooral weinig gespeeld en veel clubs versleten.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wat overdreven gebaseerd op een goede fase in Polen en de nationale ploeg. PSV heeft hem uiteindelijk niet voor niets laten lopen.
bron vi.nlquote:NEC-contract Rutger Worm opengebroken
12/5/2005 20:58
NEC heeft de verbintenis van aanvaller Rutger Worm opengebroken en verlengd. De spits ligt nu tot de zomer van 2007 vast.
Het oude contract van de negentienjarige Worm zou aan het einde van het volgende seizoen aflopen. De Nijmeegse club deed er met het openbreken van de verbintenis nog een seizoen bij op.
Rutger Worm is een kind van de stad Nijmegen en doorliep bij NEC bovendien de jeugdopleiding. Hij werd in de loop van dit seizoen aan de selectie toegevoegd.
Als hij een keer een echte kans krijgt heb ik er alle vertrouwen inquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:16 schreef numero_uno het volgende:
[..]
bron vi.nl
Nou je hebt je contract gekregen laat nu maar zien wat je waard bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |