al die verhalen die je hier leest zijn ervaringen van mensen... er staan ook verhalen tussen van mensen die het verschil tussen de merkloze en merk-pil niet merken. of jouw huid nog verder kan verbeteren is dus niet gezegd. je zou het uit kunnen proberen, maar het is niet gezegd dat een eventuele verbetering te wijten is aan het gebruik van de merkpil. om dit wat geloofwaardiger te kunnen maken zou je na deze verbetering weer een tijdje de merkloze variant moeten gaan gebruiken en kijken of je huid weer slechter wordt...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:51 schreef -moi- het volgende:
hmm... nu ik al deze verhalen lees.. ik had vroeger microgynon, en ben toen gelijk overgestapt naar de nep diane pil.
Dit betekent dus dat mijn huid nog veel mooier kan worden als ik de echte krijg??ben nu toch wel heel benieuwd.. heb verder gelukkig geen klachten, maar als het beter kan, wil ik het natuurlijk beter!!
Yep, klopt, dit is de 'neppe'.quote:
waar zeg ik dat mijn huid zeker zal verbeteren als ik de echte diane pil zou gaan slikkenquote:Op woensdag 18 mei 2005 10:11 schreef kreezie het volgende:
[..]
al die verhalen die je hier leest zijn ervaringen van mensen... er staan ook verhalen tussen van mensen die het verschil tussen de merkloze en merk-pil niet merken. of jouw huid nog verder kan verbeteren is dus niet gezegd. je zou het uit kunnen proberen, maar het is niet gezegd dat een eventuele verbetering te wijten is aan het gebruik van de merkpil. om dit wat geloofwaardiger te kunnen maken zou je na deze verbetering weer een tijdje de merkloze variant moeten gaan gebruiken en kijken of je huid weer slechter wordt...
de kans zit er overigens wel in dat de merkloze pil wel en de Diane-35 niet wordt vergoed door je verzekering...
Heb ik dus ook gedaan, begonnen bij mij ook een verhaal op te hangen van: Ja, maar het gaat om de actieve bestanddelen blabla. Ik heb toen later gewoon gebeld naar de apotheek en gezegd dat ik liever Diane wilde, zonder verdere uitleg. Kreeg 'm gewoon, geen gezeur meerquote:
Bestel em zelf onlinequote:Op maandag 11 juli 2005 19:05 schreef Jennifer19 het volgende:
Wie kan me helpen, wat kan ik doen om de Diane 35 weer te krijgen??? HELP ME ALSJEBLIEFT EN REAGEER!!!!!
Het ligt er aan of de bijwerkingen ontstaan door de werkzame stoffen, of door de hulpstoffen. Een Diane35 pil bevat hormonen, en daarbij zijn bijwerkingen niet ongewoon. In de meeste gevallen zullen de bijwerkingen er zijn door de werkzame stoffen, en helpt een ander merk niet, maar te proberen is het natuurlijk altijd. Het kan ook weinig kwaad tenslotte.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef flutterbye het volgende:
Dit topic is al een tijdje dood geloof ik... Maar ik probeer het toch.
Ik slik sinds anderhalve week de merkloze Diane. (als behandeling voor acne) De gewone Diane heb ik nooit gehad. Ik heb wel last van bijwerkingen, maar waarschijnljik zou ik die bij de gewone Diane ook hebben. Ik probeer me niet teveel te laten beïnvloeden door alle negatieve berichten op internet.
Nou vraag ik me wel af - stel dat mijn bijwerkingen niet verminderen, en ik wil stoppen met deze pil, is het dan zinvol om de dokter te vragen om expliciet de Diane35 voor te schrijven, of kan ik beter gewoon een ander middeltje gaan proberen? Is er niemand die met de gewone Diane ook last heeft van al die bijwerkingen?
De Diane (merk danwel merkloos) is sowieso natuurlijk een vrij zware pil, dus met Diane zul je eerder last van bijwerkingen hebben dan met andere lichtere pillen, maarja die helpen dan weer niet zo tegen acne.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef flutterbye het volgende:
Dit topic is al een tijdje dood geloof ik... Maar ik probeer het toch.
Ik slik sinds anderhalve week de merkloze Diane. (als behandeling voor acne) De gewone Diane heb ik nooit gehad. Ik heb wel last van bijwerkingen, maar waarschijnljik zou ik die bij de gewone Diane ook hebben. Ik probeer me niet teveel te laten beïnvloeden door alle negatieve berichten op internet.
Nou vraag ik me wel af - stel dat mijn bijwerkingen niet verminderen, en ik wil stoppen met deze pil, is het dan zinvol om de dokter te vragen om expliciet de Diane35 voor te schrijven, of kan ik beter gewoon een ander middeltje gaan proberen? Is er niemand die met de gewone Diane ook last heeft van al die bijwerkingen?
quote:Wat is generiek?
Een tweede leven…
Zodra het patent van een geneesmiddel verloopt (het valt uit patent), mogen ook anderen het geneesmiddel maken. Vanaf dat moment spreken we over een generiek geneesmiddel. Het belangrijkste verschil tussen een generiek geneesmiddel en het oorspronkelijke product (specialité) is de naam. Een specialité heeft een merknaam, het generiek daarentegen wordt onder de naam van de werkzame stof op de markt gebracht. Belangrijk is dat een generiek geneesmiddel volkomen gelijkwaardig (bio-equivalent) is aan het oorspronkelijke merkproduct.
Waarom kost generiek minder?
Generiek is verkrijgbaar tegen lagere prijzen. Reden hiervoor is dat de kosten voor het initiële basisonderzoek en klinische onderzoeksprogramma’s niet hoeven worden terugverdiend. De investering is immers lager. Dit gecombineerd met wereldwijd geoptimaliseerde distributiekanalen, zorgt ervoor dat Sandoz kostenbesparend kan opereren, zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit. Sandoz investeert jaarlijks ¤ 150 miljoen euro in R&D.
Gelijk, soms beter!
In kwaliteit, of liever gezegd werkzaamheid, is een generiek dus gelijk aan het oorspronkelijke product. Wat wel voorkomt, is dat de generieke versie toevoegingen kent die je kunt zien als een verbetering ten opzichte van het specialité. Een generiek kan bijvoorbeeld, indien het een tablet is, omhuld zijn, met als doel vertraagde afgifte van de werkzame stof.
Ook in de keuze van hulpstoffen of bereidingswijze kunnen generieken soms moderner zijn dan specialités. De werkzaamheid van de geneesmiddelen is nog altijd hetzelfde, maar de generieke industrie investeert ook in onderzoek. En dat betekent dat een generieke versie wordt gefabriceerd op basis van de meest recente kennis en ervaring.
Prijs en ervaring zijn het onderscheid.
Er zijn twee belangrijke voordelen aan generieke geneesmiddelen. De prijs van een generiek geneesmiddel is lager dan dat van een specialité. Dat komt omdat de hoge researchkosten van het oorspronkelijke geneesmiddel niet meer op de productiekosten drukken. Naast de prijs is er een tweede voordeel. Omdat een generiek geneesmiddel, in feite als specialité, al lange tijd op de markt is, is alles over het middel bekend. We kennen de werking, maar ook alle bijwerkingen. Het middel is zo’n 20 jaar nauwkeurig gevolgd. Je zou kunnen zeggen dat een generiek geneesmiddel een geneesmiddel met ervaring is. De risico’s zijn voor de patiënt, maar ook voor de voorschrijver (arts) daarmee tot een minimum beperkt.
Generieke geneesmiddelen zijn een belangrijk onderdeel van onze gezondheidszorg geworden. Het gebruik van generieke geneesmiddelen geeft besparingen op het budget gezondheidszorg. Daarnaast bieden generieke geneesmiddelen een grote zekerheid. Prijs en ervaring is hun onderscheid.
Bron:
http://www.sandoz.nl
quote:Op zondag 19 maart 2006 23:19 schreef longinus het volgende:
@ 2L0w4Zer0: dat is sandoz reclame en ze beweren dat het gelijk is of beter?
Het gaat gewoon om kostenbesparing en dat verkopen ze onder het mom dat het moderner is.
Ik heb het eens meegemaakt dat de 25 mg versie van een pil met een bepaalde kleurstof was gekleurd en ik allergisch bleek voor die kleurstof, toen heb ik de 50 mg versie ervan genomen en die door de helft gebroken. de 50mg versie had een andere kleurstof.
Vulstoffen en kleurstoffen zijn wel degelijk van invloed, tot enkele jaren geleden gebruikten ze nog Azo-kleurstoffen en die waren niet gevaarlijk, nu zijn deze kleurstoffen verboden.
En meer zeg ik er niet over!quote:Op maandag 20 maart 2006 00:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik begrijp je punt wel, maar het kan natuurlijk ook andersom zijn, dat een merk medicijn een bepaalde vulstof bevat waar bepaalde personen slecht op reageren, terwijl dezelfde personen misschien wel goed reageren op een generiek medicijn. Wat ik echter hoor en lees, is dat veel mensen generieke medicijnen per definitie slechter vinden en dat is natuurlijk dikke onzin.
Het gaat er toch ook niet om dat we generieke medicijnen in het algemeen slecht vinden, maar bij dit bepaalde geneesmiddel komen gewoon veel klachten voor.quote:
Hoofdpijn, nekkramp, buikpijn, af en toe een misselijk gevoel, trekkende hoofdhuid... deze verschijnselen komen en gaan een beetje.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:56 schreef M1RR1E het volgende:
Van wat voor bijwerkingen heb je eigenlijk last?
Diane is geen zware pil. Zware pillen zijn sub-50 pillen, diane is een pil met 0,035 mg. oestrogeen. Da's dus onder de 50, middenmoot-ertje.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/658103/3/50#36210001]maandag 20 maart 2006 19:56De Diane (merk danwel merkloos) is sowieso natuurlijk een vrij zware pil, dus met Diane zul je eerder last van bijwerkingen hebben dan met andere lichtere pillen, maarja die helpen dan weer niet zo tegen acne.
Van wat voor bijwerkingen heb je eigenlijk last?
mijn huid is nu gaaf. Ben gestopt al maanden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:44 schreef Chicaloca het volgende:
Is er eigenlijk al iemand gestopt met de dianepil en die nu gewoon een gave huid heeft? Of komen de puistjes bij iedereen terug na het stoppen?
Je gebruikt altijd die andere pil?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik gebruik ook een merkloze Diane-variant (van Ratiopharm) en ik heb geen enkele klacht. Sterker nog, toen ik overstapte op een andere pil, veranderde ik plotseling in een depressief, chagrijnig monster, dus ik blijf dit voorlopig lekker gebruiken.Deze pil heeft geen negatief effect op mijn libido en dat hebben andere pillen tot nog toe wel.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je gebruikt altijd die andere pil?
Sorry, ik ben erg melig geloof ik
Ja!! Ik heb sinds kort de minerva pil. is ook een diane varient, en ik zit serieus sindsdien weer onder de pukkels... dus ik ga zsm de echte vragen, want de diane pil is oa ook tegen pukkels en nu heb ik meer dan everquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:14 schreef snowqueen911 het volgende:
Na 3 tot 4 jaar de echte te hebben gebruikt, kreeg ik een jaar geleden opeens een neppe variant. Opich merkte ik niet veel verschil, maar nu heb ik toch wel weer pukkels en had een vermoeden dat het het msischien aan die nep pil kon liggen
Dat dus.quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Yeah, right.Geloof er geen zak van dat dat aan de generieke variant van de Diane ligt eerlijk gezegd.
quote:
Ja, inderdaad. Ik bedoel, voor zover wij weten kan die reactie ook zijn van iemand met Münchhausen zijn. Gooit ze chemo door de koffie ofzoquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:52 schreef DDM het volgende:
Haaruitval = alopecia, ongeacht de oorzaakDus dat verandert niets aan het verhaal.
Je bedoelt dat het ook een andere oorzaak kan hebben dan het pilgebruik.
ja dat mag je, en dan moet je de diane 35 zelf betalen. De apotheek krijgt hier geen vergoeding voor. je kunt zelf de diane 35 weer bij de verzekering declareren. meestal is hiervoor een verklaring van de (huis)arts nodig.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:52 schreef Anneque het volgende:
Ik heb jaren diane 35 geslikt.. daarna heb ik 3 strips van een naamloze variant gehad waarvan ik de naam niet meer weet, maar daar had ik geen bijwerkingen van. Nu echter, slik ik al 2 maanden de Sandoz variant.. ik ben soms erg opgeblazen, heb meer last van krampen, maar vloei minder (waar ik ook niet op gerust ben.. er moet toch gewoon vanalles vervangen worden daar binnen?).. en heb opeens last van acne. Ik wil graag terug naar de originele diane35 pil. Deze is me jarengeleden voorgeschreven door een gyneacoloog, om medische redenen, en wordt vergoed.
Als ik nou naar de apotheek ga, wat moet ik dan zeggen? wat zijn mijn rechten in deze? mag ik de sandoz weigeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |