abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27108936
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:51 schreef -moi- het volgende:
hmm... nu ik al deze verhalen lees.. ik had vroeger microgynon, en ben toen gelijk overgestapt naar de nep diane pil.

Dit betekent dus dat mijn huid nog veel mooier kan worden als ik de echte krijg?? ben nu toch wel heel benieuwd.. heb verder gelukkig geen klachten, maar als het beter kan, wil ik het natuurlijk beter!!
al die verhalen die je hier leest zijn ervaringen van mensen... er staan ook verhalen tussen van mensen die het verschil tussen de merkloze en merk-pil niet merken. of jouw huid nog verder kan verbeteren is dus niet gezegd. je zou het uit kunnen proberen, maar het is niet gezegd dat een eventuele verbetering te wijten is aan het gebruik van de merkpil. om dit wat geloofwaardiger te kunnen maken zou je na deze verbetering weer een tijdje de merkloze variant moeten gaan gebruiken en kijken of je huid weer slechter wordt...
de kans zit er overigens wel in dat de merkloze pil wel en de Diane-35 niet wordt vergoed door je verzekering...

[ Bericht 0% gewijzigd door kreezie op 18-05-2005 10:12:02 (typo) ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:39:00 #102
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27109609
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:20 schreef MyMilkshake het volgende:

[..]

weet iemand dit misschien?
Yep, klopt, dit is de 'neppe'.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:40:37 #103
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27109650
Gisteren trouwens de apotheek gebeld met de vraag of ik niet gewoon weer de Diane kan krijgen.
Voel me er toch niet 100% happy bij als ik de neppe ga slikken, en dan moet ik het gewoon niet doen vind ik zelf. Het is toch iets wat je iedere dag slikt en daar moet je je gewoon 100% goed bij voelen. Bij de apotheek maakten ze er absoluut geen probleem van, de 'neppe' ben ik gewoon gaan inruilen tegen de echte
pi_27114180
Ik bespeur tòch een verandering ten opzichte van de Diane-35 pil. Van de Dianepil was ik altijd een beetje down en had niet zoveel energie (maar dat woog niet op tegen de enorme uitbarstingen van acné die ik altijd zonder de Diane-35 pil kreeg). Sinds ik deze nieuwe naamloze variant slik heb ik mijn hele huis al schoongemaakt, alle was gedaan & opgevouwen, er staat geen afwas en ik heb 78 uur gewerkt in het ziekenhuis....(dus weinig werken was ook geen verklaring voor de schoonmaakaanval). Tevens was er gewoon een internetaansluiting
Iedereen die me kent weet hoe zo'n hekel ik aan schoonmaken heb en dat ik na het werk in het ziekenhuis altijd doodmoe neerplof op de bank. Ik heb zo'n twee jaar geleden ook een Diane-lozeperiode gekend en ook toen was ik stukken actiever en opgewekter (alleen die acné hè...).

Interessante ontwikkeling. In combinatie met de klacht van veel dames in dit topic dat de acné terugkeert (en daar slik je die pil toch uiteindelijk ook voor) lijkt het net alsof deze variant minder krachtig is. Ik weet niet hoe ik dat rationeel moet uitleggen, maar het lijkt er wel op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_27125608
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:11 schreef kreezie het volgende:

[..]

al die verhalen die je hier leest zijn ervaringen van mensen... er staan ook verhalen tussen van mensen die het verschil tussen de merkloze en merk-pil niet merken. of jouw huid nog verder kan verbeteren is dus niet gezegd. je zou het uit kunnen proberen, maar het is niet gezegd dat een eventuele verbetering te wijten is aan het gebruik van de merkpil. om dit wat geloofwaardiger te kunnen maken zou je na deze verbetering weer een tijdje de merkloze variant moeten gaan gebruiken en kijken of je huid weer slechter wordt...
de kans zit er overigens wel in dat de merkloze pil wel en de Diane-35 niet wordt vergoed door je verzekering...
waar zeg ik dat mijn huid zeker zal verbeteren als ik de echte diane pil zou gaan slikken

ik zeg in mijn post precies wat jij nu ook zegt. Het is mogelijk dat mijn huid dan nog beter wordt, maar dit hoeft natuurlijk niet.
Strawberry Flavour..
pi_27126770
wat je zegt, het HOEFT niet, dat haalde ik er niet uit... my bad dan. ik het kwam op mij over alsof je er een beetje vanuit ging dat het sowieso beter zou worden, vandaar mijn reactie.
pi_27611266
Hoi iedereen,

Ook ik kreeg Mercks in plaats van Diane-35 voorgeschoteld met de mededeling dat het hetzelfde was en bovendien goedkoper. Het knaagde toch wel dus tikte ik op google Mercks in en kwam terecht op deze site. Ik weet dat het niet 100% zeker is dat je verschil zou kunnen merken tussen Diane en Mercks maar ik vind dat niet de apotheek maar ík moet bepalen welke pil ik gebruik om mijn probleem aan te pakken. Wilde toch wel even zeker weten of ik de juiste beslissing nam en heb toen het volgende gedaan (wat ik eigenlijk iedereen zou willen aanraden):

- Neem eerst contact op met je verzekering en vraag (voor de zekerheid) na of Diane35 ook in de toekomst nog steeds vergoed wordt. Het is altijd belangrijk dat je verzekeringsmaatschappij weet dat apotheken deze pilverandering aan het doorvoeren zijn.

- Neem vervolgens contact op met je huisarts en vraag (in overleg) om een recept waarop ze vermelden dat je specifiek diane-35 wil hebben (ik heb als reden aangevoerd dat ik echt bang was dat omdat de hulpbestanddelen niet hetzelfde waren ik mogelijk terugkerende klachten zou ondervinden). Ofwel: ik maak toch zelf wel uit welke pil ik neem en als ik Mercks niet wil maar Diane dan hebben ze me die maar te geven!

- Ben vervolgens met dit recept en de (onaangebroken) verpakking Mercks teruggegaan naar de Apotheek. Zoals verwacht beginnen ze dan met "dat het hetzelfde is" en als je dan zegt dat het niet 100% hetzelfde is omdat de hulpbestanddelen anders zijn beginnen ze met kennis te strooien van "dat hulpbestanddelen niet hetzelfde zijn als werkzame actieve hoofdbestanddelen". Toen heb ik op de man af gevraagd of het mogelijk was om Diane-35 te bestellen. Heeft ze toen uiteindelijk gedaan, met daarbij ook bij mijn persoonsgegevens de vermelding dat ik voortaan specifiek Diane-35 wil hebben. OJa het nabijtertje van de assistente: "ja, maar ik weet niet of je dan álles van je verzekering vergoed krijgt". Ik zei: nou, ik heb dat al nagevraagd! Maandag hebben ze het binnen!

- Indien ze de echte Diane écht vertikken te geven of verzuimen die voor je te bestellen (of nog erger: te liegen dat ze die niet kunnen bestellen), neem dan je recept weer mee en verkondig dat je dan wel naar een bétere apotheek gaat. Je mag tenslotte zelf kiezen welke apotheek je wil hebben!!!

GOOD LUCK LADIES!!!!

[ Bericht 18% gewijzigd door kdehaar op 03-06-2005 16:38:18 ]
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:39:05 #108
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_27613988
Niet zeuren, dat krijg je er van als je met hormonen gaat spelen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:03:46 #109
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27614646
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:12 schreef kdehaar het volgende:
Hoi iedereen,

*verhaal*
Heb ik dus ook gedaan, begonnen bij mij ook een verhaal op te hangen van: Ja, maar het gaat om de actieve bestanddelen blabla. Ik heb toen later gewoon gebeld naar de apotheek en gezegd dat ik liever Diane wilde, zonder verdere uitleg. Kreeg 'm gewoon, geen gezeur meer
pi_27689567
Ik wil dit topic niet verstoren omdat het hier gaat over de verschillen tussen Diane-35 en de naamloze variant, maar zouden mensen mij over hun algemene ervaring met Diane-35 kunnen vertellen in dit topic?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28714046
Heey,

Ik las al jullie berichtjes. Ik slik nu al 2 jaar de DIane 35 en heb een paar maand de merkloze pil. Bevalt me helemaal niet. Door al die verhalen op internet werd ik bemoedigd. Ik heb vanmorgen de dokter gebeld en kreeg de assistente aan de telefoon. Ik zei dat ik graag de Diane 35 weer wilde hebben, maar dat werd met botweg geweigerd, die merkloze was precies hetzelfde zei ze. Ik zei dat ik weer veel meer acné had, maar ze zei dat de Diane 35 er niet meer was en dat ze hem niet meer kon bestellen. ik heb gezegd dat ik het hier niet mee eens was. maar toen ik s'middags de pil op kwam halen lag de merkloze klaar, ik kon wel janken! Maar ik heb hem toch meegenomen! Wie kan me helpen, wat kan ik doen om de Diane 35 weer te krijgen??? HELP ME ALSJEBLIEFT EN REAGEER!!!!!
pi_28714354
Je kan de Diane35 ook bestellen op www.pilonline.nl.
Een 'online dokter' geeft een recept uit nadat jouw bestelling akkoord is bevonden (je moet een vragenlijst invullen) en dan krijg je hem thuisgestuurd.
pi_28714378
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:05 schreef Jennifer19 het volgende:
Wie kan me helpen, wat kan ik doen om de Diane 35 weer te krijgen??? HELP ME ALSJEBLIEFT EN REAGEER!!!!!
Bestel em zelf online http://www.pilonline.nl/
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_36193795
Dit topic is al een tijdje dood geloof ik... Maar ik probeer het toch.
Ik slik sinds anderhalve week de merkloze Diane. (als behandeling voor acne) De gewone Diane heb ik nooit gehad. Ik heb wel last van bijwerkingen, maar waarschijnljik zou ik die bij de gewone Diane ook hebben. Ik probeer me niet teveel te laten beïnvloeden door alle negatieve berichten op internet.
Nou vraag ik me wel af - stel dat mijn bijwerkingen niet verminderen, en ik wil stoppen met deze pil, is het dan zinvol om de dokter te vragen om expliciet de Diane35 voor te schrijven, of kan ik beter gewoon een ander middeltje gaan proberen? Is er niemand die met de gewone Diane ook last heeft van al die bijwerkingen?
  maandag 20 maart 2006 @ 14:50:03 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36200583
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef flutterbye het volgende:
Ik slik sinds anderhalve week de merkloze Diane. (als behandeling voor acne) De gewone Diane heb ik nooit gehad. Ik heb wel last van bijwerkingen, maar waarschijnljik zou ik die bij de gewone Diane ook hebben. Ik probeer me niet teveel te laten beïnvloeden door alle negatieve berichten op internet.
Nou vraag ik me wel af - stel dat mijn bijwerkingen niet verminderen, en ik wil stoppen met deze pil, is het dan zinvol om de dokter te vragen om expliciet de Diane35 voor te schrijven, of kan ik beter gewoon een ander middeltje gaan proberen? Is er niemand die met de gewone Diane ook last heeft van al die bijwerkingen?
Het ligt er aan of de bijwerkingen ontstaan door de werkzame stoffen, of door de hulpstoffen. Een Diane35 pil bevat hormonen, en daarbij zijn bijwerkingen niet ongewoon. In de meeste gevallen zullen de bijwerkingen er zijn door de werkzame stoffen, en helpt een ander merk niet, maar te proberen is het natuurlijk altijd. Het kan ook weinig kwaad tenslotte.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:14:23 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36203167
Mag ik dan eens een uitzondering zijn?
Ik heb 3 jaar de originele Diane35 geslikt, daarna 2 jaar Microgynon30, daarna een jaar niets en omdat ik toen zo'n ongelofelijk bobbelige/ongave huid kreeg, ben ik uit wanhoop weer begonnen. Ik kreeg natuurlijk de merkloze diane35 voorgeschreven (ingewikkelde naam heeft die trouwens ) en de eerste 3 maanden ben ik ongelofelijk somber geweest en wanhopig en rond elke menstruatie zag ik 't allemaal echt niet meer zitten, maar het is allemaal weg nu en ik ben eigenlijk best tevreden over dit middel. Ik heb helemaal gean last van buikpijn als de rode vlag weer uithangt , behalve als het allemaal wat lang duurt en m'n stopweek wat laat inzet (want dat gebeurt wel eens, valt me wel op). Ik ben wel eens wat extra emo, een dag of middag lang vlak voor m'n menstratie, maar ik heb verder geen last van bijwerkingen. Ook heb ik weer net zo'n vlekkeloos en glad huidje als vroeger .
Als je het geduld hebt, zou ik zeggen: kijk het een tijdje aan, geef het een kans, want naar mijn idee werkt het hetzelfde als het origineel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_36210001
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef flutterbye het volgende:
De Diane (merk danwel merkloos) is sowieso natuurlijk een vrij zware pil, dus met Diane zul je eerder last van bijwerkingen hebben dan met andere lichtere pillen, maarja die helpen dan weer niet zo tegen acne.
Van wat voor bijwerkingen heb je eigenlijk last?
  maandag 20 maart 2006 @ 20:08:28 #118
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36210446
quote:
Wat is generiek?

Een tweede leven…
Zodra het patent van een geneesmiddel verloopt (het valt uit patent), mogen ook anderen het geneesmiddel maken. Vanaf dat moment spreken we over een generiek geneesmiddel. Het belangrijkste verschil tussen een generiek geneesmiddel en het oorspronkelijke product (specialité) is de naam. Een specialité heeft een merknaam, het generiek daarentegen wordt onder de naam van de werkzame stof op de markt gebracht. Belangrijk is dat een generiek geneesmiddel volkomen gelijkwaardig (bio-equivalent) is aan het oorspronkelijke merkproduct.

Waarom kost generiek minder?

Generiek is verkrijgbaar tegen lagere prijzen. Reden hiervoor is dat de kosten voor het initiële basisonderzoek en klinische onderzoeksprogramma’s niet hoeven worden terugverdiend. De investering is immers lager. Dit gecombineerd met wereldwijd geoptimaliseerde distributiekanalen, zorgt ervoor dat Sandoz kostenbesparend kan opereren, zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit. Sandoz investeert jaarlijks ¤ 150 miljoen euro in R&D.

Gelijk, soms beter!

In kwaliteit, of liever gezegd werkzaamheid, is een generiek dus gelijk aan het oorspronkelijke product. Wat wel voorkomt, is dat de generieke versie toevoegingen kent die je kunt zien als een verbetering ten opzichte van het specialité. Een generiek kan bijvoorbeeld, indien het een tablet is, omhuld zijn, met als doel vertraagde afgifte van de werkzame stof.

Ook in de keuze van hulpstoffen of bereidingswijze kunnen generieken soms moderner zijn dan specialités. De werkzaamheid van de geneesmiddelen is nog altijd hetzelfde, maar de generieke industrie investeert ook in onderzoek. En dat betekent dat een generieke versie wordt gefabriceerd op basis van de meest recente kennis en ervaring.

Prijs en ervaring zijn het onderscheid.

Er zijn twee belangrijke voordelen aan generieke geneesmiddelen. De prijs van een generiek geneesmiddel is lager dan dat van een specialité. Dat komt omdat de hoge researchkosten van het oorspronkelijke geneesmiddel niet meer op de productiekosten drukken. Naast de prijs is er een tweede voordeel. Omdat een generiek geneesmiddel, in feite als specialité, al lange tijd op de markt is, is alles over het middel bekend. We kennen de werking, maar ook alle bijwerkingen. Het middel is zo’n 20 jaar nauwkeurig gevolgd. Je zou kunnen zeggen dat een generiek geneesmiddel een geneesmiddel met ervaring is. De risico’s zijn voor de patiënt, maar ook voor de voorschrijver (arts) daarmee tot een minimum beperkt.

Generieke geneesmiddelen zijn een belangrijk onderdeel van onze gezondheidszorg geworden. Het gebruik van generieke geneesmiddelen geeft besparingen op het budget gezondheidszorg. Daarnaast bieden generieke geneesmiddelen een grote zekerheid. Prijs en ervaring is hun onderscheid.

Bron:
http://www.sandoz.nl
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:19 schreef longinus het volgende:
@ 2L0w4Zer0: dat is sandoz reclame en ze beweren dat het gelijk is of beter?
Het gaat gewoon om kostenbesparing en dat verkopen ze onder het mom dat het moderner is.

Ik heb het eens meegemaakt dat de 25 mg versie van een pil met een bepaalde kleurstof was gekleurd en ik allergisch bleek voor die kleurstof, toen heb ik de 50 mg versie ervan genomen en die door de helft gebroken. de 50mg versie had een andere kleurstof.

Vulstoffen en kleurstoffen zijn wel degelijk van invloed, tot enkele jaren geleden gebruikten ze nog Azo-kleurstoffen en die waren niet gevaarlijk, nu zijn deze kleurstoffen verboden.
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik begrijp je punt wel, maar het kan natuurlijk ook andersom zijn, dat een merk medicijn een bepaalde vulstof bevat waar bepaalde personen slecht op reageren, terwijl dezelfde personen misschien wel goed reageren op een generiek medicijn. Wat ik echter hoor en lees, is dat veel mensen generieke medicijnen per definitie slechter vinden en dat is natuurlijk dikke onzin.
En meer zeg ik er niet over!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36258054
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

En meer zeg ik er niet over!
Het gaat er toch ook niet om dat we generieke medicijnen in het algemeen slecht vinden, maar bij dit bepaalde geneesmiddel komen gewoon veel klachten voor.
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:56 schreef M1RR1E het volgende:

Hoofdpijn, nekkramp, buikpijn, af en toe een misselijk gevoel, trekkende hoofdhuid... deze verschijnselen komen en gaan een beetje.
En dan natuurlijk het feit dat ik al bijna een hele cupmaat groter heb ontwikkeld binnen een week. Daardoor dus ook (continu) pijnlijke borsten. De pijn is nog niet weg dus ik ga er bijna van uit dat ze nog niet uitgegroeid zijn.

[ Bericht 42% gewijzigd door flutterbye op 22-03-2006 11:15:40 ]
pi_36340332
Sinds vorig jaar juni had ik na 16 jaar ook ineens de merkloze Diane gekregen van de apotheek met de mededeling dat deze hetzelfde was alleen dat ze overgestapt waren op een ander merk.
Aaangezien ik nogal wat andere medicijnen gebruik ben ik in januari gaan zoeken op internet naar deze medicijnen en ben zo dit forum tegegengekomen.
Ineens ging er een lampje bij mij branden al jaren heb ik last van migraine aanvallen.( 1 dag per aanval) max 1 keer per 2 maanden.
Alleeen had ik de afgelopen maanden een aanval tijdens mijn stopweek welke 3 dagen duurde.
Hierdoor slikte ik de pil wel eens door. Dit zodat ik gewoon aan het werk kon.
Afijn ik dus meteen een recept besteld in januari bij de dokter, bij het ophalen bij de apotheek melde ik dat ik wel de orginele Diane wilde.Er werd direkt gemeld dat ze hetzelfde waren,nee zij ik toen de hulpstoffen zijn anders en ik heb steeds 3 dagen migraine tijdens de stopweek.Hierop kreeg ik alsnog de orginele Diane.
Alleen vandaag 24 maart 2006 kreeg ik te horen bij de apotheek dat de Dokter een verklaring moest ondertekenen dit is een veklaring dat het apotheek beleid er op is gericht om medicijnen ,indien mogelijk op stofnaam(generiek) ( merkloos )af te leveren indien de kwaliteit gewaarborgd is.
Afijn : dit staat uiteindelijk in deverklaring : het is medisch noodzakelijk om het geneesmiddel Diane r af te leveren als specialite. het gebruik van generiek ( merkloos) is bij deze patient niet mogelijk.
Of de dokter dit wil ondertekenen anders krijg ik in de toekomst geen diane meer.
De Apotheek had dit al gevraagd aan de dokter ( volgens de apothekers assistente) en deze weigerde te tekenen.Dus moet ik deze verklaring zelf laten ondertekenen bij de dokter.
Ik heb gevraagd waar dit goed voor is en de Apothekersassistente vertelde dat er anders in de toekomst niet meer vergoed werd.
Ik ben hierna direkt naar verzekeraarswinkel gestapt boos op alles waarom zo moeilijk doen.
Aaangezien het vrijdag was en zij niemand van de betreffende afdelingen zilvkruis kon bereiken gaat zij hier maandag ochtend direkt achteraan.
Ik had gezegd dat ik niet naar de dokter ben geweest ik voind dit allemaal zo.n onzin volgens mij belazerd de apotheek de boel,en brengen zij de Diane in rekening bij de verzekering i.pv. de goedkope. ( merck).ZE zouden dit uitzoeken vorig jaar heb ik namelijk minstens 2 keer de merkloze gehad.
Nu afwachten maar wat het antwoord is maandag ik zal nog reageren indien ik meer weet
pi_36489106
Gaat het nu wel beter bij jou met de echte Diane dan, Stikkel?
Mijn dokter heeft me maar geadviseerd te stoppen met de merkloze, en nu heb ik de Yasmin meegekregen. Hij zei dat het met zoveel bijwerkingen als ik had geen zin had om de emrkvariant te proberen. Als de Yasmin ook teveel bijwerkingen geeft krijg ik een koperspiraaltje en moeten de puistjes op een andere manier opgelost worden...
pi_36496763
Is er eigenlijk al iemand gestopt met de dianepil en die nu gewoon een gave huid heeft? Of komen de puistjes bij iedereen terug na het stoppen?
pi_37137523
Beetje laat om alsnog mijn reactie te geven maar afin toch gedaan.
Bij de zilveren kruis winkel is mij medegedeeld dat de Diane r gewoon vergoed wordt, zeker omdat deze betaald word uit de basisverzekering ( medicijn ).
De apotheek kan dus gewoon de Diane r verstrekken.
Dinsdag alsnog naar de apotheek gegaan om de bestelde Diane r af te halen zoals afgesproken.
De apothekersassisitente vroeg wederom om een vergetekend verklaring van de huisarts,anders zou ze de Diane r niet meegegeven.
Haar vertelde ik dat mij gezegd was dat dit de laatste keer zou zijn zonder verklaring.
Ja maar zij ze toen anders vergoed de verzekering het NIET.
Boos werd ik toen weer vertelde dat ze onzin verkopen en dat de verzekering van niets weet.
Ze verzinnen het zelf.( ja in de toekomst zou het kunnen dat het niet vergoed word) zien we dan wel weer.
Ik heb na mijn zegje gedaan te hebben: n.l. dat het onzin is wat ze vertellen bij de apotheek alsnog de orginele Diane gekregen.(zonder verklaring )
Bij navraag bij de huisarts word ook via recept altijd de Diane r aangevraagd.
Tevens ben ik naar een andere apotheek gegaan en gevraagd wat hun doen als de Huisarts de Diane r op recept voorschrijft.Ook hun beleid is de merkloze te verstrekken maar als ik de orginele wil kan dat natuurlijk altijd.
Nu ben ik bij de apotheek ingeschreven en staat er in de computer bij mijn naam dat ik altijd de orginele Diane wil.(zonder verklaring enzovoort)
HOERA het kan dus wel,geen gezeur meer en als de verzekering in de toekomst de orginele niet meer vergoed word door de verzekering verzekerde de apotheek mij dat ik eventueel het verschil van prijs kon bijleggen.
P.S. mijn Migraine aanvallenzijn duidelijk verminderd.
pi_37164981
Wat een gedoe allemaal! Als je toch gewoon een bepaald product wil hebben moet dat toch gewoon kunnen, evt. met bijbetaling. Fijn voor je dat het nu toch gelukt is, Stikkel! En die dokters blijven allemaal maar volhouden dat er ABSOLUUT geen verschil in zit blablabla...
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:16:16 #125
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_37168314
Ik slikte ook eerst de Diane35 (al 6 jaar) en kreeg sinds vorig jaar dus ineens die andere mee bij de apotheek, maar heb gelukkig nergens last van. Mijn huid is er zelfs mooier door geworden!
Kan dus per persoon verschillen.
pi_37169275
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/658103/3/50#36210001]maandag 20 maart 2006 19:56De Diane (merk danwel merkloos) is sowieso natuurlijk een vrij zware pil, dus met Diane zul je eerder last van bijwerkingen hebben dan met andere lichtere pillen, maarja die helpen dan weer niet zo tegen acne.
Diane is geen zware pil. Zware pillen zijn sub-50 pillen, diane is een pil met 0,035 mg. oestrogeen. Da's dus onder de 50, middenmoot-ertje.

Het zit hem vooral in het hormoon dat erin zit, cyproteronacetaat in plaats van levonorgestrel, wat in de meeste pillen zit.
pi_41422056
Ik heb jaren diane 35 geslikt.. daarna heb ik 3 strips van een naamloze variant gehad waarvan ik de naam niet meer weet, maar daar had ik geen bijwerkingen van. Nu echter, slik ik al 2 maanden de Sandoz variant.. ik ben soms erg opgeblazen, heb meer last van krampen, maar vloei minder (waar ik ook niet op gerust ben.. er moet toch gewoon vanalles vervangen worden daar binnen?).. en heb opeens last van acne. Ik wil graag terug naar de originele diane35 pil. Deze is me jarengeleden voorgeschreven door een gyneacoloog, om medische redenen, en wordt vergoed.

Als ik nou naar de apotheek ga, wat moet ik dan zeggen? wat zijn mijn rechten in deze? mag ik de sandoz weigeren?
pi_41422127
ah, ja, die pil die er tussen zat waar ik de naam van kwijt was, was de merck variant..
pi_41512165
Volgens mij mag je gewoon om de Diane vragen, zeker omdat je last hebt van die andere! Daar zullen ze toch ook wel begrip voor hebben? Als je gewoon een recept hebt gekregen heb je er recht op. Van andere fokkers (in het centrale pil-topic) heb ik al vaak gelezen dat ze het originele product gewoon mee krijgen als ze op hun strepen gaan staan. Je moet dus gewoon een beetje moeilijk gaan doen en dan geven ze je het waarschijnlijk gewoon om van je af te zijn! lol.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:00:01 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_41512824
Is er iemand die bij de naamloze meer last heeft van ernstige labiele buien? mischien ook een tikkie agressief?
pi_42006830
ja, hier! mijn god wat een buien had ik aggressief.. nouja, ligt niet zo in mn aard, maar kon flink pissig worden ook. het verrotte is dat je dan jezelf niet eens serieus kunt nemen omdat je weet dat je poep praat!

maar ben terug op de échte diane lekker op hoge poten naar de apotheek, helemaal klaar voor de strijd, zegt dat wijf: ok! ga ik hem bestellen mag je hem morgen komen halen
pi_42414430
ook ik heb haaruitval van de naamloze
via merkapotheek kun je je originele pil aanvragen.
Maar momenteel ben ik helemaal gestopt, durf gewoon geen pil meer aan.
it's better than yours
pi_42414487
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:44 schreef Chicaloca het volgende:
Is er eigenlijk al iemand gestopt met de dianepil en die nu gewoon een gave huid heeft? Of komen de puistjes bij iedereen terug na het stoppen?
mijn huid is nu gaaf. Ben gestopt al maanden.
it's better than yours
pi_42864594
heel toevallig ben ik gisteren ook naar de apotheek gegaan om te melden dat ik weer gewoon de 'echte Diane 35 wil, en nu lees ik je topic.

Na 3 tot 4 jaar de echte te hebben gebruikt, kreeg ik een jaar geleden opeens een neppe variant. Opich merkte ik niet veel verschil, maar nu heb ik toch wel weer pukkels en had een vermoeden dat het het msischien aan die nep pil kon liggen, daarom heb ik de apotheek gevraagd om de originele weer te geven. Nu ik dit zo lees wordt dat vermoeden natuurlijk alleen maar groter, en nu ik dat hier zo lees: inderdaad ben ik een klein beetje aangekomen. Heb nu beginnende love handles die ik nooit gehad heb....
pi_42864681
Ik gebruik ook een merkloze Diane-variant (van Ratiopharm) en ik heb geen enkele klacht. Sterker nog, toen ik overstapte op een andere pil, veranderde ik plotseling in een depressief, chagrijnig monster, dus ik blijf dit voorlopig lekker gebruiken. Deze pil heeft geen negatief effect op mijn libido en dat hebben andere pillen tot nog toe wel.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:20:42 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42864785
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik gebruik ook een merkloze Diane-variant (van Ratiopharm) en ik heb geen enkele klacht. Sterker nog, toen ik overstapte op een andere pil, veranderde ik plotseling in een depressief, chagrijnig monster, dus ik blijf dit voorlopig lekker gebruiken. Deze pil heeft geen negatief effect op mijn libido en dat hebben andere pillen tot nog toe wel.
Je gebruikt altijd die andere pil?

Sorry, ik ben erg melig geloof ik
pi_42864895
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je gebruikt altijd die andere pil?

Sorry, ik ben erg melig geloof ik
pi_42879424
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:14 schreef snowqueen911 het volgende:
Na 3 tot 4 jaar de echte te hebben gebruikt, kreeg ik een jaar geleden opeens een neppe variant. Opich merkte ik niet veel verschil, maar nu heb ik toch wel weer pukkels en had een vermoeden dat het het msischien aan die nep pil kon liggen
Ja!! Ik heb sinds kort de minerva pil. is ook een diane varient, en ik zit serieus sindsdien weer onder de pukkels... dus ik ga zsm de echte vragen, want de diane pil is oa ook tegen pukkels en nu heb ik meer dan ever
Strawberry Flavour..
pi_42879727
Ik weet niet of dit al ergens staat, maar goed. Ik heb van mijn 14e tot mijn 21e de Diane35 geslikt. Toen werd ik zwanger door de pil heen (niet ziek geweest, enz enz enz). Kan gebeuren, kindje is gekomen en alles ok. Een jaar terug was ik bij de huisarts om te overleggen over anticonceptie, ik wou liever niet meer aan de pil enz. De HA vroeg welke pil ik slikte toen ik zwanger werd (HA was nieuw, had me dus nog geen pil voorgeschreven). Op mijn antwoord (de diane35) gaf hij aan dat ik dan goed mazzel heb gehad.
Het blijkt dus dat wanneer je zwanger raakt door de Diane35, en je de pil nog een tijdje slikt (wat ik dus had omdat ik niet wist dat ik zwanger was) je dan grote kans op afwijkingen bij jongetjes hebt. Door de hormonen in de diane35 kan het zijn dat wanneer je een jongetje krijg, deze dan afwijkingen aan de geslachtsorganen kan krijgen. Dit is iets waar veel mensen niet van op de hoogte zijn, mijn verloskundige bijvoorbeeld, wist dit niet. Sara is een meiske, dus niets aan de hand, maar toch vermeld ik het even, misschien dat iemand er ooit nog iets aan heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_78995875
helaas lees ik dit pas te laat

ik ben momenteel kaal aan het worden en vind nu pas de rede waarom....
ik ben kapot.... gebroken... geen woorden voor.
hoe kunnen ze dit in godsnaam aan mensen geven!!!!!!!
ik had al bijna geen haar op mijn hoofd heeeeel erg dun nu is het bijna niks meer.
momenteel ben ik aan het kijken voor een pruik.... verschrikkelijk.
dit wilt toch geen enkele vrouw ... kaal....
morgen de dokter opbellen om een verklaring vragen hoe ze dit in godsnaam hadden kunnen doen!!!!
pi_79002027
Yeah, right. Geloof er geen zak van dat dat aan de generieke variant van de Diane ligt eerlijk gezegd.
pi_79009293
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Yeah, right. Geloof er geen zak van dat dat aan de generieke variant van de Diane ligt eerlijk gezegd.
Dat dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_79009631
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:11 schreef Isabeau het volgende:
Dat dus.
Kan ook gewoon Alopecia zijn
pi_79010971
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:20 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Kan ook gewoon Alopecia zijn

Haaruitval = alopecia, ongeacht de oorzaak Dus dat verandert niets aan het verhaal.

Je bedoelt dat het ook een andere oorzaak kan hebben dan het pilgebruik.
pi_79011081
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:52 schreef DDM het volgende:
Haaruitval = alopecia, ongeacht de oorzaak Dus dat verandert niets aan het verhaal.

Je bedoelt dat het ook een andere oorzaak kan hebben dan het pilgebruik.
Ja, inderdaad. Ik bedoel, voor zover wij weten kan die reactie ook zijn van iemand met Münchhausen zijn. Gooit ze chemo door de koffie ofzo
pi_79049642
dit probleem ligt niet aan de apotheker, zoals velen al gezegd hebben. de verzekeraar is de boosdoener, die vergoedt alleen het goedkoopste medicijn met dezelfde stoffen. Je kunt gewoon vragen om de merkvariant, deze moet je dan alleen zelf betalen bij de apotheek omdat deze de merkvariant niet vergoed krijgt. je kunt dan altijd nog zelf proberen het te declareren bij je verzekeraar.
beetje jammer om dit op je apotheker te betrekken terwijl de daadwerkelijke boosdoener de zorgverzekeraar is. misschien moet je eens beter opzoeken wat de vergoedingen van medicijnen door verzekeraars aan de apotheek zijn. Je zult nog versteld staan. Van defabrikanten van merkloze geneesmiddelen hoeft de apotheek weinig te verwachten. Hooguit als er een deal is gesloten met een bepaalde fabrikant (van merkloze varianten wordt bij meerdere fabrikanten een versie gemaakt, neemt een apotheek het hele aanbod van een fabrikant op in zijn assortiment, dan zal hij hier wel een soort van korting op krijgen). Van de verzekeraar krijgt de apotheek maar een bepaald bedrag per doosje vergoed. Of het nu om een doos insuline van 1000 euro gaat of om een doosje paracetamol van 3 euro, hij krijgt hetzelfde bedrag vergoed (ik meen een euro of 2 per doosje). Tevens worden er dan nog receptregels vergoed, iets van 6-8 euro geloof ik.
Het is niet voor niets dat er steeds meer apotheken omvallen. En dat heeft niet alleen te maken met het uitgavenpatroon wat zij zichzelf aangeleerd hebben.
pi_79049758
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:52 schreef Anneque het volgende:
Ik heb jaren diane 35 geslikt.. daarna heb ik 3 strips van een naamloze variant gehad waarvan ik de naam niet meer weet, maar daar had ik geen bijwerkingen van. Nu echter, slik ik al 2 maanden de Sandoz variant.. ik ben soms erg opgeblazen, heb meer last van krampen, maar vloei minder (waar ik ook niet op gerust ben.. er moet toch gewoon vanalles vervangen worden daar binnen?).. en heb opeens last van acne. Ik wil graag terug naar de originele diane35 pil. Deze is me jarengeleden voorgeschreven door een gyneacoloog, om medische redenen, en wordt vergoed.

Als ik nou naar de apotheek ga, wat moet ik dan zeggen? wat zijn mijn rechten in deze? mag ik de sandoz weigeren?
ja dat mag je, en dan moet je de diane 35 zelf betalen. De apotheek krijgt hier geen vergoeding voor. je kunt zelf de diane 35 weer bij de verzekering declareren. meestal is hiervoor een verklaring van de (huis)arts nodig.
pi_79064287
Ik heb deze maand een nog goedkopere versie van de diane 35 gekregen. Nooit geweten dat er zoveel problemen zijn geweest met merkloze pillen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_79832537
Dankzij dit topic ben ik tot actie aangezet;)

Slikte ruim 4 jaar naar volle tevredenheid de Minerva-pil. Geen acne meer, héle regelmatige doorbraakbloedingen (zowel qua hoeveelheid als duur en startdag), geen vocht vasthouden, geen gewichtstoename (afname zelfs), geen PMS-klachten. Eigenlijk was alles hetzelfde als voor ik ging slikken, alleen de regelmaat zat erin en de acne ging weg.

Heb klachten, die ik niet kon verklaren, tot ik dit topic zag. Toen ik ging nadenken, bedacht ik me dat mijn pil zo'n beetje 4 maanden geleden is veranderd van Minerva in [moeilijke stofnaam] van Ratiofarm. Vandaag toch maar eens gebeld met de apotheek: Minerva wordt niet meer vergoed, dus nu krijg ik deze mee. Met een doktersverklaring kon het wel. Anders moest ik zelf betalen. Dus ik heb de dokter gebeld, assistente vroeg niet eens iets en heeft hem gewoon aangepast. Kan me overigens niet schelen, als het voor mij uitmaakt, wil ik Minerva weer en betaal ik hem zelf wel.

In mijn geval kwam het goed uit, maar als die apothekers net zo makkelijk de pil verwisselen als de doktersassistente er een nadruk van maakte dat ik echt Minerva wilde, snap ik wel dat er zoveel klachten zijn. In ieder geval ga ik hem zometeen ophalen. Even kijken of dat verschil maakt.
Aan de andere kant begrijp ik ook niet waarom de doktersassistente in één keer zei: "ja, je slikt nu [stofnaam] in plaats van Minerva. Nou, dan maak ik er weer medische noodzaak van, hoor". Voor mij nu toch wel enigszins een suggestie dat er wel degelijk verschil is....
Maargoed, kan aan mij liggen...

Ik vraag me echt af waar mijn vreetbuien, haaruitval, onregelmatige stopweek (de ene keer barst het feest meteen na het stoppen los, alsof het op ontploffen staat; de volgende keer ben ik na 4 dagen nog niet ongesteld), vermoeidheid en vochtretentie vandaan komen. Ik hoop nu de oplossing gevonden te hebben.

In ieder geval vraag ik me ook wel af (ik weet niet meer of het in dit topic was of in een ander) of bijvoorbeeld andere hulpstoffen in een pil kunnen zorgen voor andere werking, bijvoorbeeld doordat het ene hormoon vertraagd vrijkomt ofzo, waardoor de concentratieverdeling anders is. Nouja, ik weet het niet, just a hypothesis.

Ik ga zometeen maar eens fietsen richting apotheek om mijn oude vertrouwde Minerva op te halen...
Ben benieuwd of het werkt, ik hou jullie op de hoogte in ieder geval!
pi_79834895
Ik heb intussen ook weer de gewone diane 35 gekregen, koste ook bijna geen moeite.
Ik ben er ook achter wat het groote verschil is tussen de goedkope variant en de merkloze variant.
Ze verkopen het als dezelfde pil want er zitten dezelfde werkzame stoffen in. En dit klopt tot op zekere hoogte, de hoofdbestanddelen zijn hetzelfde, maar de hulp/bijstoffen en de samenstelling daarvan kunnen behoorlijk verschillen.
Dit kan uiteenlopende klachten geven.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')