abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24533268
Ik heb hetzelfde gehad met mijn pil. Ik had Minulet en die werd 'vervangen' door Femodeen. De pillen zouden vergelijkbaar zijn qua samenstelling en bovendien goedkoper. Alleen kreeg ik na een aantal weken slikken last van steken en kramp in mijn hiel. Eerst links, toen verergerend in de rechtervoet, waarvoor ik ook fysio heb gehad(verdenking hielspoor). Totdat mijn man opmerkte dat de klachten waren begonnen toen ik Femodeen begon te slikken. Meteen weer Minulet gehaald en de klachten verdwenen vrijwel meteen. De hielspoorklachten waren dus waarschijnlijk tromboseverschijnselen en fysio ed waren dus eigenlijk niet nodig geweest. Ik heb mijn bevindingen aan de huisarts doorgegeven en heb tot op heden geen hielspoorklachten meer bij gebruik van Minulet.
Ik heb wel de bijsluiters vergeleken en daaruit bleek dat de hormonen qua hoeveelheid overeenkwamen maar de vul/hulpstoffen verschilden.
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:34:29 #52
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_24534268
Juist het feit dat de klachten vrijwel meteen verdwenen maakt het onwaarschijnlijk dat ze aan de Femodeen lagen. En je weet niet of de klachten niet ook waren verdwenen als je Femodeen was blijven gebruiken.
En al zouden er verschillen zijn in biologische beschikbaarheid tussen de Femodeen en Minulet, dan moet je je afvragen of je überhaupt nog wel de pil moet gebruiken als je zo vatbaar bent voor trombose.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_24534644
En dan deze. Ik had nog een stripje Femodeen over en heb de proef op de som genomen. Ongeveer in de tweede week slikken kreeg ik weer krampverschijnselen deze keer in mijn kuiten. Ik ben niet het type om meteen klachten aan een soort pil toe te schrijven maar na eerst een jaar gemodder met hielspoorverschijnelen terwijl ik voorheen nooit klachten van dien aard gehad had en die ene strip tussendoor die ook weer klachten gaf, plus het vervallen van de klachten na stoppen met Femodeen, kwam ik alleen tot de konclusie dat het aan deze pil moest liggen. Ik moet er wel bij vermelden toen ik het vermoeden had dat het trombose verschijnselen konden zijn heb ik ook meteen aspirine gehaald.
pi_24534728
Dat is wel heel erg zelf-dokteren, gargamel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24536473
Ik heb jaren de diane-35 geslikt en geen klachten. In 2000 hiermee gestopt. In voorjaar 2004 weer begonnen met de merkloze variant en inmiddels weer gestopt vanwege de klachten die ik had. Mijn klachten waren, moodswings, depressiviteit, jeuk, van zeer sportief naar zeer onsportief, grotere en steviger borsten (van cup A+ naar volle B), gewichtstoename op de typisch vrouwelijke plekken, cellulitus en vaginale afscheiding. Ik was totaal niet op de hoogte van de bijwerkingen die de merkloze variant zou kunnen veroorzaken. Nu pas schrijf ik mijn bijwerkingen hier aan toe. Ik voelde me zo slecht de laatste tijd en dacht al wel dat het met die pil te maken zou moeten hebben. Ben nu erg blij dat ik gestopt ben nu ik dit heb gelezen. Heb nu wel erg last van slappe borsten waar ik erg van baal. Deze waren altijd heel mooi, ook voor het pilgebruik. Ik ga nu een koperspiraaltje laten zetten.
pi_24542026
Niet alleen bij "de pil", ook bij andere medicatie zijn er merkloze varianten met andere hulpstoffen die weer anders schijnen te werken...
Maar waarom zeggen apotheken en artsen dat het niks uitmaakt terwijl er veel mensen zeggen last te krijgen als ze van het ene merk overstappen op het andere...? Gaat het dan alleen maar om het geld?
Fake it till you make it...
  Nerd met benen woensdag 2 februari 2005 @ 23:22:00 #57
18073 miss_bleu
pi_24892545
Puur toevallig dat ik hier terecht kom via Google. Want mijn moeder en ik zijn dus net aan het zoeken naar de verschillen van beide pillen. Mijn zusje heeft namelijk nu al ruim 1jaar de diane 35 voor huidproblemen. Ze heeft onderhuid acne en littekenvorming.

Sinds ze is overgestapt naar de diane ging het perfect. Ze heeft nu idd ook over moeten stappen op de Minerva en haar huid is weer zo vet als bagger en haar acne komt ook weer terug. Niets aan de hand aangezien de dokter had gezegd dat ze het eerst even moest proberen en als het niet overging zou ze over mogen stappen op de diane.

Echter nu komen we van de week bij de apotheek om haar pill op te halen en ze krijgt weer de minerva mee. Terwijl er toch duidelijk tegen de arts was gezegd dat het niet werkte en dat ze terug wilde naar de diane, en dat we het verschil wel wilde betallen. Nee hoor ze krijgt keihard de minerva voorgeschoteld.

Er is mij daar duidelijk uitgelegd door de apotheker dat er een soort van embargo op een medicijn zit zodat niemand het na mag maken. De minerva komt idd uit de zelfde fabriek maar van de zelfde eigenaar. Het "embargo"was nog niet van het product af en ze moeten dus wel iets veranderd hebben aan die pil om hem onder een andere naam op de markt te brengen. En anders mag je hem toch niet namaken?

Het is zelfs hier gebeurt dat de apotheker heeft gezegd dat er meerdere mensen last hebben van deze pil, je kan me niet vertellen dat ie dan precies hetzelfde is als de diane. Tulp heeft jouw vriendin wel gewoon de diane gehad?
pi_24893055
Miss_Bleu: Mijn vriendin heeft op verzoek weer de Diane35 weer gewoon gekregen (en vergoed door de verzekeraar!)
pi_24893057
ik heb nu ook de nep diane-pil, ongeveer 2 maanden, en ik wilde ook wel graag eens van m'n vette huid af.. zie nu wel wat verbetering, maar als blijkt dat die echte diane pil nog beter zou werken, dan betaal ik er liever wat voor..

maar wacht nog even af, of deze misschien toch oke is..
Strawberry Flavour..
  Nerd met benen woensdag 2 februari 2005 @ 23:46:50 #60
18073 miss_bleu
pi_24893147
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:42 schreef detulp050 het volgende:
Miss_Bleu: Mijn vriendin heeft op verzoek weer de Diane35 weer gewoon gekregen (en vergoed door de verzekeraar!)
mijn moeder gaat geloof ik morgen even bij de huisarts rellen
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:55:40 #61
12237 Phaedrus
pi_24894365
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:22 schreef miss_bleu het volgende:

Er is mij daar duidelijk uitgelegd door de apotheker dat er een soort van embargo op een medicijn zit zodat niemand het na mag maken. De minerva komt idd uit de zelfde fabriek maar van de zelfde eigenaar. Het "embargo"was nog niet van het product af en ze moeten dus wel iets veranderd hebben aan die pil om hem onder een andere naam op de markt te brengen. En anders mag je hem toch niet namaken?
Die collega moet of wat duidelijker gaan uitleggen, of beter z'n huiswerk doen. Minerva is 100% identiek aan Diane, punt uit. Minerva is goedkoper in de markt gezet dan Diane door Schering om te voorkomen dat generieken zoals die van Katwijk en Merck teveel marktaandeel zouden afsnoepen. En aangezien Diane en Minerva allebei van Schering zijn hoeft Schering er niks aan te veranderen om het op de markt te mogen brengen. Alle klachten na overstappen op Minerva zitten dus tussen de oren.
Dat moet je niet opvatten als iets denigrerends, het is gewoon een feit dat de kracht van suggestie heel sterk kan zijn. Ik kreeg van de week toevallig nog cijfers onder ogen van een klinisch onderzoek met een nieuw geneesmiddel tegen neuropathische pijn. Van de mensen die een placebo gebruikte rapporteerde maar liefst 48%, bijna de helft dus, een verbetering van de kwaliteit van leven! En dat terwijl ze wisten dat ze meededen aan een studie en dus een 50% kans hadden een placebo te krijgen. Kun je nagaan hoe hoog zo'n score kan zijn als mensen niet zouden weten dat ze een placebo krijgen!
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:21:23 #62
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24898762
Ik heb eens geinformeerd bij een collega die wel ‘in de pil’ zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal niet helemaal volg, maar dat ik in ieder geval zelfstandig de conclusie kan trekken dat er nu tenminste 1 merkloze variant op de Diane is die exact gelijk is aan die van de Diane voor april 2004, en dat de Diane ergens iets veranderd is. En dat de Minerva en Diane bij registratie in 1994 niet verschilden, maar dat dat inmiddels niet meer zeker te zeggen is.
Hieronder de mail van mijn collega. Ik heb wel wat zaakjes gecensureerd, dat leek me beter.
quote:
Het rommelt toch een beetje in pil-land. Van de Diane35 is in april 2004 een herziening van de beoordeling aangevraagd door het CBG, en dat hing o.a. samen met een wijziging in de concentratie van hulpstoffen. Die samenvatting is goedgekeurd, en staat keurig bij het CBG openbaar. Alleen vermeldt deze de concentraties van de hulpstoffen niet in zijn samenvatting vd beoordeling (= gegevens niet openbaar) , dus dat is gissen.

De Minerva echter, is niet apart beoordeeld (wel apart geregistreerd, in 1994 al), maar dreef mee op de beoordeling van de Diane – omdat ze exact dezelfde samenstelling hebben. Of Berlipharm (dochter van Schering, registratie Minerva) die wijziging in de hulpstoffen ook hanteert is echter niet bekend. Het is allebei een Schering-fabrikaat, maar dat zegt nog niets over de eventuele wijziging in productie.

Nu heeft Sandoz een merkloze Diane variant laten beoordelen in november jl., en deze is goedgekeurd afgelopen december. Deze had wel een aparte beoordeling nodig, terwijl de hulpstoffen qua samenstelling en concentratie exact gelijk zijn aan die van de oude Diane. Zelfs de ijzeroxide is exact hetzelfde (deze verschilt bij andere varianten nog wel eens).

[naam leverancier] levert [naam stof] aan [namen fabrikanten] en volgens hen hebben ze geen wijzigingen in de lijst met hulpstoffen gezien, maar dat is [fabrikant] hen ook niet verplicht door te geven. Wel hebben ze een oude lijst van Diane (van voor 2004) met (concentraties van) hulpstoffen, en die zijn exact gelijk aan die van de huidige die op naam van Sandoz is geregistreerd. Die lijst hebben ze nl. wel gewoon van [fabrikant] gekregen.

Waar het op neerkomt: het zou kunnen dat (disclaimer;):
de Diane wat veranderd is, dit bij de productie bij de Minerva niet is veranderd, de Diane en Minerva nu dus theoretisch zouden kunnen verschillen in concentratie van hulpstoffen, maar ws. niet in gebruik van verschillende hulpstoffen. Als er wat wijzigt in de Minerva moet dit middel weer apart beoordeeld worden, maar als er wat wijzigt in Diane is het niet zo geregeld dat de Minerva dan ineens apart beoordeeld moet worden. Tenminste, als de zg. werkzame bestanddelen blijven overeenkomen met die van de pil die bij de registratie heeft ‘meegelift’ op de beoordeling van de Diane.
Sandoz’ merkloze variant is qua gehele samenstelling exact gelijk aan de Diane van voor april 2004, dat is met zekerheid te zeggen door [leverancier].

Verder kan ik je niet helpen, maar ik wilde het graag even voor je uitpluizen. Dat schandaalis Duitsland waar je naar verwees is iets anders, daar is illegaal het eea aangepast, en dat gebeurt hier niet. Maar als het wel gebeurt dan weet ik dat niet, natuurlijk Ga je me nog vertellen waarom je het wilde weten?

Groetjes [naam collega]
http://www.cbg-meb.nl/IB-teksten/31382.pdf - sandoz: dec 2004 beoordeling samenvatting

http://www.cbg-meb.nl/IB-teksten/11903.pdf diane: april 2004 herziening beoordeling samenvatting
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:29:20 #63
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24898904
Overigens ben ik het volledig met Phaedrus eens wat betreft dat 'suggestie-effect'. En ook dat dat helemaal niet neerbuigend bedoeld is. Suggestie gaat niet bewust, maar onbewust, en je hebt er zelf weinig invloed op. Bovendien, als een klacht al door suggestie is ontstaan, dan maakt dat die klacht er niet minder erg of vervelend door. Je ervaart het nl. gewoon hetzelfde als een klacht met een andere oorzaak.

Stel (stel)dat je pilklachten uit suggestie voortkomen, en ze verdwijnen weer met een andere pil, dan vind ik dat nog steeds de goede behandeling van je klacht. Je kan theoretisch je brein ook gaan trainen om de klacht-ervaring te veranderen, maar dat is moeilijker, langduriger en waarschijnlijk ook duurder dan gewoon op een andere pil overstappen.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_24939422
Ik had graag Femodeen blijven slikken hoor.... Deze pil wordt nl wel volledig vergoed door mijn verzekering. Nu moet ik behoorlijk bijbetalen......
pi_24940793
Ik slik nu ook al ruim 2 maanden minerva ipv de diane die ik normaal gebruikte.. ik vroeg me in het begin idd wel af of er nou verschil in zou zitten maar heb het vrij snel losgelaten, dus ik bener ook helemaal niet meer mee bezig geweest tot ik dit topic weer tegenkwam.
Ik bedenk me nu dat ik volgens mij geen last van rare bijwerkingen heb. Ja ik ben wel wat aangekomen maar dat komt toch écht gewoon door mezelf en niet door die pil. Dus ik blijf gewoon deze goedkopere variant slikken.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:39:35 #66
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26856305
Eindelijk dit topic gevonden
Vanmiddag naar de apotheek geweest voor een verlenging van de Diane35, kreeg ik ook die merkloze variant mee. Volgens de apotheker echt 'eerlijk' hetzelfde, haalde de echt Diane er nog bij ter vergelijking. Naja, ik ben maar op het oordeel van de apotheker afgegaan. Ik heb nog gezeurd voor de échte Diane maar ik moest eerst deze maar eens proberen, als ik verschil merkte, kon ik zonder problemen die andere krijgen. Nu zit het me helemaal niet lekker eigenlijk. Heb wat gesurfd en ben toch wel redelijk ernstige bijwerkingen tegengekomen. Ik weet wel dat je ze niet persé hoeft te krijgen, maar ik heb toch weinig zin in gewichtstoename (kan ik echt niet gebruiken), haaruitval, acné etc.
Wat moet ik nu doen? Toch deze proberen in de hoop dat de bovengenoemde bijwerkingen zich niet bij mij voordoen of de dokter/apotheker bellen en toch de Diane eisen?
Voor hetzelfde geld heb ik helemaal geen problemen met die merkloze pil, maar ik heb zoiets van: als ik me er niet 100% goed bij voel, moet ik er helemaal niet aan beginnen...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  maandag 9 mei 2005 @ 16:41:50 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26856380
Die bijwerkingen die je noemt zijn bijwerkingen van bepaalde hormonen, oftewel het hoofdbestanddeel van de pil, en niet in de hulpstoffen. Zowel voor de originele pil als de merkloze variant geldt de mogelijkheid hiervoor. Het maakt dus geen verschil of je de originele of de merkloze variant gebruikt. Het zijn trouwens allemaal mogelijke bijwerkingen. In de meeste gevallen gebeurt er niet zoveel heftigs.
pi_26858870
Eerst kreeg ik de Diane, toen de Minerva en nu dus die naamloze variant. Waarom in godsnaam??
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 mei 2005 @ 18:05:17 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26859053
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Eerst kreeg ik de Diane, toen de Minerva en nu dus die naamloze variant. Waarom in godsnaam??
Contracten met verzekeraars die worden aangescherpt misschien..
pi_26859084
Ja, maar ik moet het toch allemaal zelf betalen
  maandag 9 mei 2005 @ 18:07:23 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_26859123
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:39 schreef miki het volgende:

Wat moet ik nu doen? Toch deze proberen in de hoop dat de bovengenoemde bijwerkingen zich niet bij mij voordoen of de dokter/apotheker bellen en toch de Diane eisen?
Voor hetzelfde geld heb ik helemaal geen problemen met die merkloze pil, maar ik heb zoiets van: als ik me er niet 100% goed bij voel, moet ik er helemaal niet aan beginnen...
Dan bel je morgen op en zeg je dat je, ondanks zijn geruststelling, er nog steeds niet 100% goed bij voel. Gewoon een beetje assertief zijn. Tenminste, dat zou ik doen.
  maandag 9 mei 2005 @ 18:08:16 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26859151
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Dan is het wel vreemd.. Misschien om je tegemoet te komen in de kosten?
  maandag 9 mei 2005 @ 18:12:42 #73
90400 longinus
Hollander
pi_26859285
Ik kan niet meepraten over de "pil", maar ook ik ben eens ziek geworden van de hulpstoffen/kleurmiddelen. Ik heb toen een hogere dosis (met andere hulpstoffen) doormidden gebroken en klachten waren weg.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 9 mei 2005 @ 18:41:09 #74
12237 Phaedrus
pi_26860085
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:06 schreef Isabeau het volgende:
De Diane wordt toch gewoon vergoed?
Of heb je een hoog eigen risico?
  maandag 9 mei 2005 @ 22:06:10 #75
12237 Phaedrus
pi_26866873
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:39 schreef miki het volgende:
Heb wat gesurfd en ben toch wel redelijk ernstige bijwerkingen tegengekomen.
En heb je de bijsluiter van de Diane al eens gelezen?
Kennelijk niet...

Een arts die ik ken zegt altijd "als er bij aarbeien bijsluiters zaten at niemand meer aardbeien".
  maandag 9 mei 2005 @ 22:09:33 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26866981
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:06 schreef Phaedrus het volgende:

[..]

Kennelijk niet...

Een arts die ik ken zegt altijd "als er bij aarbeien bijsluiters zaten at niemand meer aardbeien".
Bijsluiters wordt je inderdaad nooit vrolijk van. Van de bijwerkingen die in bijsluiters vermeld staan heb ik meestal echter geen last. Als ik bijwerkingen krijg zijn het bijwerkingen die niet op de bijsluiter vermeld staan.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:55:44 #77
12237 Phaedrus
pi_26868470
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:09 schreef Alicey het volgende:

[..]
Van de bijwerkingen die in bijsluiters vermeld staan heb ik meestal echter geen last. Als ik bijwerkingen krijg zijn het bijwerkingen die niet op de bijsluiter vermeld staan.
Die kan je tegenwoordig zelf melden op bij het Lareb: http://www.lareb.nl , maar je kan oook aan je apotheker vragen dat voor je te doen. Komt je bijwerking misschien in de nieuwe bijsluiter
  dinsdag 10 mei 2005 @ 07:21:24 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26873391
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:55 schreef Phaedrus het volgende:

[..]

Die kan je tegenwoordig zelf melden op bij het Lareb: http://www.lareb.nl , maar je kan oook aan je apotheker vragen dat voor je te doen. Komt je bijwerking misschien in de nieuwe bijsluiter
Ik vraag me af of zoiets al niet gedaan is.. In het laatste geval is het dus een bijwerking die bij 1 op de 10 die die medicijnen gebruiken voorkomt.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:33:51 #79
12237 Phaedrus
pi_26874853
Als het bij 1 op de 10 voorkomt zal het wel in de bijsluiter staan, ja. Maar jij zij dat je bijwerkingen krijgt die niet in de bijsluiter staan. Dan kan het zinnig zijn om dat te melden.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:35:08 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26874879
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:33 schreef Phaedrus het volgende:
Als het bij 1 op de 10 voorkomt zal het wel in de bijsluiter staan, ja.
Niet dus. De arts wist echter te vertellen dat 1 op de 10 het rapporteert.
pi_26875860
Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Merck 2mg/0,035 mg krijg ik.. is dat de goede/echte Diane?
it's better than yours
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:15:47 #82
12237 Phaedrus
pi_26875890
Rapporteert als in: aan hem, of bij Lareb?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:17:23 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26875937
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:15 schreef Phaedrus het volgende:
Rapporteert als in: aan hem, of bij Lareb?
Aan hem.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:35:29 #84
12237 Phaedrus
pi_26876390
Dan zou ik het zeker melden bij het Lareb. Als ze inderdaad veel dezelfde meldingen krijgen nemen ze contact op met de fabrikant en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen en kan indien nodig de bijsluiter aangepast worden.
pi_26876529
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:41 schreef Phaedrus het volgende:
De Diane wordt toch gewoon vergoed?
Of heb je een hoog eigen risico?
Als ik een arts mag citeren die hoorde hoe ik verzekerd was "Je kan beter onverzekerd rondlopen, want daar hebben ziekenhuizen een potje voor" En toch betaal ik bijna 80 euro in de maand. Ja, ik heb zo'n hoog eigen risico dat ik dat nooit haal, tenzij ik geopereerd moet worden.

Maar goed, ik had geen zin om de dame achter de kassa van de apotheek uit te leggen dat ik toch graag de Diane wilde hebben aangezien ik die 2 euro extra sowieso zelf moet betalen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:06:01 #86
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26877188
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:06 schreef Phaedrus het volgende:

[..]

Kennelijk niet...

Tuurlijk wel..dat is toch het eerste wat je doet als je een (nieuw) medicijn krijgt! Ik bedoelde eigenlijk dat ik op internet heb gevonden dat de bijwerkingen van die alternatieve variant váák voorkomen, en dit bij vrouwen die eerder geen last van bijwerkingen hadden bij de echte Diane. Dus je gaat dan van geen bijwerkingen naar veel (en ernstige) bijwerkingen, en dat risico wil ik gewoon niet lopen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:07:14 #87
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26877220
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:15 schreef MyMilkshake het volgende:
Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Merck 2mg/0,035 mg krijg ik.. is dat de goede/echte Diane?
Dat is de alternatieve variant, die ik nu dus ook gekregen heb ipv de Diane 35.
Heb jij eerst ook de echte gebruikt of heb je alleen deze gehad? Zoja, enig verschil gemerkt in bijwerkingen?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:27:34 #88
12237 Phaedrus
pi_26877759
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik een arts mag citeren die hoorde hoe ik verzekerd was "Je kan beter onverzekerd rondlopen, want daar hebben ziekenhuizen een potje voor"
Ziekenhuizen misschien wel.
Maar de huisarts?
De tandarts?
De apotheek?
De fysiotherapeut?
De ambulancedienst?
Etc, etc...
pi_26877942
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:27 schreef Phaedrus het volgende:

Ziekenhuizen misschien wel.
Maar de huisarts? Nooit voor verzekerd, ook al heb ik al 10x mijn eigen risico opgemaakt
De tandarts? Nooit voor verzekerd
De apotheek? Alleen als ik mijn eigen risico op heb en dat lukt me toch niet
De fysiotherapeut? Nooit voor verzekerd (maar kreeg heel lief gratis fysio van een sporttherapeut in het ziekenhuis na aanhoren van mijn verzekeringsstatus
De ambulancedienst? Och, hoe vaak zal ik die nodig zijn? 1x, 2x? valt nog onder eigen risico dan
Etc, etc...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:17:59 #90
12237 Phaedrus
pi_26879187
Hoe hoog is je eigen risico dan wel niet?
Ik betaal 98 euro per maand en heb een eigen risico van 1000 euro.
Ik ben particulier verzekerd en heb er een uitgebreide tandartsdekking bij, omdat ik weet dat er ten gevolge van een hockey-ongeluk lang geleden dingen fout aan het gaan zijn met een paar tanden die vroeger of later voor veel geld opgelapt moeten worden.

En verkijk je niet: mocht je bijvoorbeeld een IVF-behandeling nodig hebben ben je zo een paar 1000 euro verder aan geneesmiddelkosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaedrus op 10-05-2005 12:38:50 ]
pi_26879298
Ik neem geen IVF voor volgend jaar (wanneer de nieuwe ziektekostenverzekering van start gaat en ik hopenlijk een normaal bedrag kan gaan betalen)
Mijn eigen risico is ook 1000 euro en dat haal ik echt never nooit.
pi_27044543
Ik gebruik sinds afgelopen januari de "nep"variant op Diane van de firma Merck. Daarvoor heb ik zo'n 15 jaar de Diane 35 gebruikt en geen klachten gehad. Vanwege het feit dat ik nu wel klachten heb, ben ik gaan zoeken op internet. En gelukkig vond ik dit forum.
Ik heb de eerste dagen van de stopweek, als de menstruatie doorzet, extreme hoofdpijn. Het lijkt wel een migraine aanval. Het staat ook in de bijsluiter dat dit kan gebeuren en dat je dan accuut zou moeten stoppen. Ik las dat pas vandaag eigenlijk. Ik heb de bijsluiter van de Diana 35 op internet bekeken en daar staar precies hetzelfde. Alleen had ik deze klachten nooit eerder.
Bovendien heb ik het idee dat mijn huid weer wat vetter begint te worden.
Ik zal maar eens met mijn apotheker gaan praten na de berichtjes op dit forum te hebben gelezen.
Ik hoop dat ik de Diane 35 weer krijg.
Groetjes
Christel
pi_27044594
Ik vind het toch frappant dat zoveel mensen ineens klachten krijgen van een pil waarvan wordt beweerd dat het exact dezelfde bestanddelen heeft als de Diane-35 pil. Met de Minerva had ik helemaal geen problemen, maar ik ben (helaas voor de objectiviteit) nu wel erg huiverig voor de variant van Merck die ik vorige week begon te slikken.
  maandag 16 mei 2005 @ 08:32:35 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27046733
quote:
Op maandag 16 mei 2005 01:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het toch frappant dat zoveel mensen ineens klachten krijgen van een pil waarvan wordt beweerd dat het exact dezelfde bestanddelen heeft als de Diane-35 pil. Met de Minerva had ik helemaal geen problemen, maar ik ben (helaas voor de objectiviteit) nu wel erg huiverig voor de variant van Merck die ik vorige week begon te slikken.
Maakt niet iedereen elkaar gek?
pi_27095029
ik ben een jaar of drie geleden begonnen met de Diane-35, vanwege mijn onregelmatige periode en flinke acné. die acné is als gevolg van het slikken van deze pil vrijwel volledig verdwenen en mijn periode is regelmatig geworden.

een maand of 2 geleden heb ik van mijn apotheek de merkloze variant van de Diane-35 meegekregen. ik studeer zelf verpleegkunde en weet dus genoeg van het verzekeringsmaatschappij vs. apotheek vs. 'patiënt'-gebeuren af. ik was er dan ook van overtuigd dat deze pil geen bijwerkingen zou vertonen die ik eerder niet met de Diane-35 pil had. ik heb de proef op de som genomen en ben objectief geweest. de eerste tekenen van acné heb ik afgedaan met een simpel 'kan gebeuren'. de verergering hiervan begon ik echter wat interessanter te vinden, tot na ongeveer een maand de acné vrijwel volledig terug was zoals voor mijn Diane-35 gebruik.

zoals ik zei: ik ben objectief geweest. hetzelfde eetpatroon, drinkpatroon, beweegpatroon, geen andere crèmes of make-up. geen stress (maak me niet zo snel druk). alles precies zoals altijd. toen die acné zo terug was dat mijn moeder er van schrok heb ik besloten in samenwerking met de apotheek een test te doen. zij kennen mij zoals ik tijdens mijn Diane-35 gebruik was, zij hebben mij gezien zoals ik tijdens het gebruik van de merkloze variant was. ik ben terug overgestapt op de Diane-35 pil. een maand later is de acné weer voor een groot deel terug gedrongen, ik zie er weer als mezelf uit...

iemand suggesties waar dit meer aan zou kunnen liggen dan aan alleen de overstap van merk naar merkloze pil?
  Nerd met benen dinsdag 17 mei 2005 @ 20:21:42 #96
18073 miss_bleu
pi_27095460
me zusje had precies hetzelfde probleem. Haar huid werd ook weer onrustig en en haar haar werd weer snel vet. Ze krijgt nu weer de diane-35 en na 2 maanden was alles weer weg. Ik vertrouw die pil echt niet
pi_27098458
hmm... nu ik al deze verhalen lees.. ik had vroeger microgynon, en ben toen gelijk overgestapt naar de nep diane pil.

Dit betekent dus dat mijn huid nog veel mooier kan worden als ik de echte krijg?? ben nu toch wel heel benieuwd.. heb verder gelukkig geen klachten, maar als het beter kan, wil ik het natuurlijk beter!!
Strawberry Flavour..
pi_27099532
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:15 schreef MyMilkshake het volgende:
weet iemand dit misschien?
it's better than yours
pi_27100730
nee dat is dus de naamloze variant..

volgens mij staat er echt diane op als het de echte is..
Strawberry Flavour..
pi_27108439
dank je wel.
it's better than yours
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')