abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2005 @ 02:06:35 #1
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24477852
Zit de TT. Iedereen heeft het er over, maar wat betekent vrijheid voor jou?
  zondag 9 januari 2005 @ 02:07:10 #2
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_24477860
doen en laten wat ik wil zonder gezeik aan me hoofd te hebben van iemand
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  zondag 9 januari 2005 @ 02:09:44 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24477897
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:07 schreef SwOoSh het volgende:
In hoeverre is de vrijheid van "iemand" daarbij gegarandeerd?
  zondag 9 januari 2005 @ 02:11:56 #4
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_24477926
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat? sorry tis al laat
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 02:14:01 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24477969
quote:
ja vind ik ook. maar dan niet in de vorm van anarchy ofzo.
:')
  zondag 9 januari 2005 @ 02:14:57 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24477991
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:11 schreef SwOoSh het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat? sorry tis al laat
Eigen vrijheid is simpel : Je wilt alles doen wat je wilt. Maar welk systeem hanteer je om ook de vrijheid voor anderen vast te stellen? Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid? In hoeverre moet de overheid dit reguleren?
  zondag 9 januari 2005 @ 02:19:44 #7
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_24478071
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eigen vrijheid is simpel : Je wilt alles doen wat je wilt. Maar welk systeem hanteer je om ook de vrijheid voor anderen vast te stellen? Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid? In hoeverre moet de overheid dit reguleren?
Heel eenvoudig: the right to swing your fist ends at the tip of my nose.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_24478093
quote:

Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid?
Jouw grens eindigt, daar waar de grens van een ander begint.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  zondag 9 januari 2005 @ 02:22:57 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24478128
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:21 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Jouw grens eindigt, daar waar de grens van een ander begint.
Hoe bepaal jij echter wat een ander vindt van die grens?
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 02:25:41 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24478185
quote:
Je kan sowieso niet doen en laten wat je wil. Je bent op alle mogelijke manieren beperkt door dingen waar je niks aan kunt veranderen.

Enige wat je kunt doen is die beperkingen accepteren en zo een gevoel van vrijheid op te roepen.

Niet primair kijken naar de dingen die je wil doen, maar kijken naar de dingen die je kunt doen.
pi_24478197
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:06 schreef Alicey het volgende:
Zit de TT. Iedereen heeft het er over, maar wat betekent vrijheid voor jou?
Vrijheid bestaat in mijn optiek bij de gratie van haar duale: de gebondenheid. Zoals bij heel veel opvattingen bevat is vrijheid een deel van een dualisme. Je kunt je pas vrij voelen als de gebondheid een vanzelfsprekendheid is. Vrijheid op zich bestaat niet, want het is een relatief begrip. En dan gaat het, denk ik, er meer om hoe vrijheid en gebondheid samen een weg bewandelen en niet hoe ze tegenover elkaar staan. Dus de sythese van vrijheid en gebondenheid.
De gebondenheid kan bestaan uit regeltjes door de overheid opgelegd, maar ook de afspraken in een relatie.
pi_24478202
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe bepaal jij echter wat een ander vindt van die grens?
Inter- en intrapersoonlijke vaardigheden.
Stel, ik vind het heel leuk om jou op je hoofd te slaan, en in "mijn vrijheid" doe ik dat. Jij geeft echter aan dat niet fijn te vinden, ergo, onze "grenzen" overlappen elkaar. Dan kan ik twee dingen doen; jouw grens accepteren en mijn eigen vrijheid inperken door niet op jouw hoofd te slaan, of doorgaan met slaan waardoor jij je in je vrijheid bedreigt voelt.

Zeg jij echter niks van mijn gedrag, dan ga ik er vanuit dat je het fijn vindt om op je hoofd geslagen te worden en ga ik door.
Echte liefde!
  zondag 9 januari 2005 @ 02:33:58 #13
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24478323
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ja vind ik ook. maar dan niet in de vorm van anarchy ofzo.
De reden waarom vrijheid ingeperkt word is om anarchie te voorkomen... simple as that...

"the man" vind dat wij ons niet kunnen gedragen als we 100% vrij zijn... Of dat zo is, valt over te discussieren (denk trouwens van niet... we zijn immers niet meer dan bijzonder slimme beesten)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zondag 9 januari 2005 @ 02:34:19 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24478329
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:26 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Inter- en intrapersoonlijke vaardigheden.
Stel, ik vind het heel leuk om jou op je hoofd te slaan, en in "mijn vrijheid" doe ik dat. Jij geeft echter aan dat niet fijn te vinden, ergo, onze "grenzen" overlappen elkaar. Dan kan ik twee dingen doen; jouw grens accepteren en mijn eigen vrijheid inperken door niet op jouw hoofd te slaan, of doorgaan met slaan waardoor jij je in je vrijheid bedreigt voelt.

Zeg jij echter niks van mijn gedrag, dan ga ik er vanuit dat je het fijn vindt om op je hoofd geslagen te worden en ga ik door.
De vraag is hier vooral op welke grond jij beslist wiens vrijheid prevaleert.
  zondag 9 januari 2005 @ 02:34:50 #15
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_24478338
Ik heb het andere nog niet ervaren..
Dus vrijheid is voor mij vanzelfsprekend.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_24478345
quote:

[..]

Maar als de overheid denkt deze vrijheid te kunnen reguleren door het verplicht stellen van door diezelfde overheid uitgegeven identificatiebewijzen, dan vind ik dat ze veels te ver doorschieten, hetgeen zich laat illustreren doordat bv een 14-jarig meisje met oud en nieuw in de gevangenis opgesloten wordt.
pi_24478352
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

De vraag is hier vooral op welke grond jij beslist wiens vrijheid prevaleert.
Als jij die vraag eensluitend weet te beantwoorden kan je volgens mij alle problemen in de wereld oplossen.
Echte liefde!
  zondag 9 januari 2005 @ 02:45:57 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24478531
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:35 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Als jij die vraag eensluitend weet te beantwoorden kan je volgens mij alle problemen in de wereld oplossen.
Een verbazingwekkend antwoord.

Waar ligt jouw maat, Inso?
pi_24478605
Vrijheid is voor mij geen grenzen ervaren aan de vorm van gebeuren of handeling waarop iets mogelijk is.

In dat opzicht zou je de mens kunnen beschouwen als geen vrij wezen, gezien de beperkingen in onze mogelijkheden.
Viper 4 life
  zondag 9 januari 2005 @ 02:52:05 #20
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_24478620
Shit ... mensen beginnen onzin te vertellen.
Niemand is vrij .
Fysiek noch mentaal en vooral het laatste.
Zelfs al had iedereen de mogelijkheid om te zijn en te doen wat hij/zij wilde dan nog zouden onze gedachten ons beperken.
Als je dit vage shit vind dan kan dat kloppen want ik ben ook een vage vent.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_24478685
Mezelf kunnen zijn.
  zondag 9 januari 2005 @ 02:56:39 #22
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_24478692
mijn behoefte om liever lui dan moet te zijn optimaal te kunnen bevredigen
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 9 januari 2005 @ 02:58:46 #23
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_24478713
de enige vrijheid is onwetendheid ,eigenlijk.

'nuff said ,mofo's
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_24478716
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een verbazingwekkend antwoord.

Waar ligt jouw maat, Inso?
Je hebt me heel hard aan het denken gezet.
Ik ben iemand die liever haar eigen vrijheid beperkt, dan dat ik grenzen opgelegd krijg.
Simpel voorbeeld; in Nederland zijn we vrij om te zeggen wat we willen, dat staat zelfs in de grondwet. Dat is dus een stuk "officiele vrijheid". Dus als ik in de trein zit met een paar pratende mensen die me ergeren, heb ik de vrijheid om ze te vragen of ze hun mond willen houden - sterker nog, dat is een recht wat ik bezit. Maar zij hebben ook het recht (de vrijheid) om zo te praten. Dus beperk ik mijn eigen vrijheid en hou ik mijn mond dicht en probeer me niet te ergeren. Want als ik mijn mond wél open trek en hen vraag hun mond te houden, zou ik hun vrijheid beperken/bedreigen en zullen ze ongetwijfeld hetzelfde bij mij doen.

Lang verhaal kort, ik meet mijn eigen vrijheid aan mijn fatsoensnormen. Maar fatsoensnormen verschillen natuurlijk ook weer per persoon en per situatie.
Echte liefde!
  zondag 9 januari 2005 @ 03:07:53 #25
84524 Morwen
I got life
pi_24478848
De werkelijke vrijheid zit in je ziel en je geest. Men kan mij opsluiten, martelen, uithongeren, maar men kan mij nooit mijn ziel of geest afnemen.

Ik weet een plek waar ik compleet mezelf kan zijn en dat plekje zit in mijn hart, mijn ziel, mijn geest (geef het beestje maar een naam). Daar ben ik altijd vrij........Dat neemt niemand mij af. Ik ben er al dikwijls geweest om diverse redenen en ik weet waar ik moet zijn.....nu
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24478868
vrijheid is in staat zijn mijn dromen te verwezelijken, zonder dagelijks te hoeven vrezen voor mijn leven of door mijn medemens opgelegde pijnen.

vrijheid is het niet beperkt worden in je natuurlijke bewegingsruimte. Als men kan gaan en staan, wil men ook gaan en staan.
Dat ik niet kan vliegen is geen beperking van vrijheid, maar dat een bepaald regime mij ervan weerhoudt te reizen naar bepaalde gebieden is wel weer het beperken van natuurlijke vrijheid.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  zondag 9 januari 2005 @ 03:16:05 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24478973
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:59 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Je hebt me heel hard aan het denken gezet.
Ik ben iemand die liever haar eigen vrijheid beperkt, dan dat ik grenzen opgelegd krijg.
Hoe zit het wanneer je zelf die grenzen betaalt en je (virtuele) vrijheid hebt over je doen en laten?
quote:
Simpel voorbeeld; in Nederland zijn we vrij om te zeggen wat we willen, dat staat zelfs in de grondwet. Dat is dus een stuk "officiele vrijheid". Dus als ik in de trein zit met een paar pratende mensen die me ergeren, heb ik de vrijheid om ze te vragen of ze hun mond willen houden - sterker nog, dat is een recht wat ik bezit. Maar zij hebben ook het recht (de vrijheid) om zo te praten. Dus beperk ik mijn eigen vrijheid en hou ik mijn mond dicht en probeer me niet te ergeren. Want als ik mijn mond wél open trek en hen vraag hun mond te houden, zou ik hun vrijheid beperken/bedreigen en zullen ze ongetwijfeld hetzelfde bij mij doen.
Ik heb dat zelf ook wel.. Een vorm van controverse. Ik geloof in mijn eigen fundamentele vrijheid en het recht anderen hierop aan te spreken, aan de andere kant geloof ik ook dat anderen die vrijheid te hebben. In het algemeen laat ik repect prevaleren. Anderen die mijn visie nastreven of ik de hunne, als de grondslag maar legitiem is. Fundamenteel recht? Ik vraag me af of het bestaat. Iedereen heeft een ander beeld, en in beginsel is iedereen gelijk.
quote:
Lang verhaal kort, ik meet mijn eigen vrijheid aan mijn fatsoensnormen. Maar fatsoensnormen verschillen natuurlijk ook weer per persoon en per situatie.
Dat is juist de moeilijkheid ...
pi_24480169
vrijheid is overrated naar mijn idee. mensen die compleet vrij zijn van enige regulering gaan vast rare dingen doen, evt. omdat de vrijheid gaat vervelen. je hele leven ben je niet geheel vrij, je hebt altijd wel enkele regels die je opgelegd krijgt of die je jezelf misschien oplegt omdat dit nou eenmaal handiger is in de sociale omgang.

de mens heeft misschien ook wel enkele regels nodig om zo de mogelijkheid te hebben hier de grenzen van op te zoeken.
  zondag 9 januari 2005 @ 09:51:35 #29
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_24480200
Doen wat ik wil, zolang ik daar niets of niemand mee lastig val. Dat is voor mij vrijheid.
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
  zondag 9 januari 2005 @ 10:49:28 #30
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_24480551
Vrijheid bestaat niet.. Het zijn juist de grenzen van onze geest en onze mogelijkheden die ons bestaan de moeite waard maken..
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
  zondag 9 januari 2005 @ 11:10:27 #31
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_24480808
quote:
Op zondag 9 januari 2005 10:49 schreef TheArowana het volgende:
Vrijheid bestaat niet.. Het zijn juist de grenzen van onze geest en onze mogelijkheden die ons bestaan de moeite waard maken..
Grenzen?? Wat zijn dat, waar vind ik die??
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_24480814
Vrijheid= Als je problemen kan oplossen en je kan aanpassen aan de situatie waar je je in begeef.
pi_24480916
Vrijheid is ( vind ik ) : Je eigen mening kunnen hebben zonder dat je de kans loopt vermoord te worden. Maar een eigen mening hebben houd niet in dat je zomaar iemand mag beledigen over zijn geloof ofzo.

Wat is vrijheid... Mag je iemand beledigen omdat het een vrij land is? of moet je respect hebben voor diegene en je mond maar houden?
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
pi_24482928
quote:
Op zondag 9 januari 2005 09:51 schreef ch0c0 het volgende:
Doen wat ik wil, zolang ik daar niets of niemand mee lastig val. Dat is voor mij vrijheid.
Dus volgens jou mag je niet iets zeggen waarmee je iemand anders beledigd? Sorry maar dat kan ik dan ook niet echt meer vrijheid (in menings uiting) noemen.
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
pi_24488210
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zou jij moeten weten...
  zondag 9 januari 2005 @ 18:47:24 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24488308
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:42 schreef vrijemening het volgende:

[..]

Dat zou jij moeten weten...
Een andere vraag is misschien wat nu precies de doelstelling is van de samenleving, en in hoeverre individuele vrijheid binnen die doelstelling past, en in hoeverre conflicterende belangen een gevaar vormen voor die doelstelling.
pi_24488681
Ben ik een gevaar voor de samenleving? Als de doelstelling van de samenleving vooruitgang is, dan eindigt de vooruitgang op het moment dat je de pioniers het zwijgen oplegt. Misschien ben ik dan wel geen grote natuurkundige, ik durf in ieder geval wel mijn eigen koers te varen en ben erg teleurgesteld in het feit dat personen die dit niet durven mij daarom maar het zwijgen opleggen.

Vrijheid begint in ieder geval niet door achter de kudde aan te lopen...

Zijn jullie wel vrij eigenlijk?
  zondag 9 januari 2005 @ 19:13:15 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24488826
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:06 schreef vrijemening het volgende:
Ben ik een gevaar voor de samenleving?
Waarschijnlijk niet. In dit land heeft men de gewoonte om mensen die een gevaar voor de samenleving zijn op te sluiten.
quote:
Als de doelstelling van de samenleving vooruitgang is, dan eindigt de vooruitgang op het moment dat je de pioniers het zwijgen oplegt.
Daarom heerst er ook vrijheid van meningsuiting, wat ook verankerd is in de grondwet en multilaterale verdragen. Dit neemt echter niet weg dat een organisatie die als doelstelling heeft om dierenleed te beperken, het recht heeft om van haar leden te verlangen dat ze geen vlees eten.

-knip : Voor FB-
quote:
Zijn jullie wel vrij eigenlijk?
Niemand is vrij. Vrijheid kan alleen tot op zekere hoogte voor iedereen gegarandeerd worden door een grens te stellen aan de individuele vrijheid. Ik heb de vrijheid om mijn buurman een eikel te vinden. Ik heb echter niet de vrijheid om hem met cyaankali te injecteren, omdat de vrijheid op leven in dit geval prevaleert naar maatschappelijke opvattingen.
pi_24489371
Heel mooi allemaal..... maar mij ontneem je in ieder geval wel de vrijheid om mijn mening / idee te uiten. Misschien vindt je dat ik de tegenargumenten van een aantal personen niet goed weerleg, zij hebben in ieder geval wel de vrijheid om te reageren. Die heb je mij ontnomen. Als iemand geen genoegen neemt met mijn antwoorden, dan kan hij simpelweg stoppen met reageren. Beetje triest dat je het allemaal afsluit middels een slotje. Op het moment dat niemand het nog iets intereseert wat ik probeer duidelijk te maken dan valt er voor mij ook niet te reageren en bloed een topic vanzelf dood. Overigens begrijp ik niet waarom mijn topic werd afgesloten bij General Chat. Maar goed, als jullie op deze manier een forum beheren hebben jullie talent om in een ander land (b.v Cuba) de boel te dictateren. In ieder geval ontneem je wel iemand een heel groot recht, en dat is de vrijheid van mening. Ik dwing jullie overigens tot niets, dus ik beperk in ieder geval niet jullie vrije mening, en je hoeft van mij ook geen cyaankali tot je te nemen.
  zondag 9 januari 2005 @ 19:46:34 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24489446
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:43 schreef vrijemening het volgende:
Verder in WFL Feedback deel 4.
  zondag 9 januari 2005 @ 23:36:40 #41
108519 Dzenos
Jagshemash!
pi_24493780
Totale vrijheis is chaos. Neem nou bijvoorbeeld de wet dat je geen naaste mag vermoorden, dat is toch niet eerlijk? Hardstikke ontnemen van je vrijheid.
Never trust a man with no shirt on.
pi_24494072
quote:
Op zondag 9 januari 2005 03:07 schreef Morwen het volgende:
De werkelijke vrijheid zit in je ziel en je geest. Men kan mij opsluiten, martelen, uithongeren, maar men kan mij nooit mijn ziel of geest afnemen.

Ik weet een plek waar ik compleet mezelf kan zijn en dat plekje zit in mijn hart, mijn ziel, mijn geest (geef het beestje maar een naam). Daar ben ik altijd vrij........Dat neemt niemand mij af. Ik ben er al dikwijls geweest om diverse redenen en ik weet waar ik moet zijn.....nu
Zo moeilijk is het niet om iemands hersenen te beschadigen. Wanneer je hierdoor niet meer fatsoenlijk kunt denken ben je dan nog vrij?
pi_24494214
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:36 schreef Dzenos het volgende:
Totale vrijheis is chaos.
Totale individuele vrijheid is een utopie.
Viper 4 life
  zondag 9 januari 2005 @ 23:58:55 #44
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_24494264
Een illusie.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_24494279
vrijheid bestaat niet
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
  maandag 10 januari 2005 @ 00:35:18 #46
108519 Dzenos
Jagshemash!
pi_24495063
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:59 schreef Marcel1984 het volgende:
vrijheid bestaat niet
Zolang er bivoorbeeld gevangenissen zijn kan je vrijheid ontnomen worden.

There ain't no freedom
Never trust a man with no shirt on.
pi_24506787
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:35 schreef Dzenos het volgende:

[..]

Zolang er bivoorbeeld gevangenissen zijn kan je vrijheid ontnomen worden.

There ain't no freedom
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de mens gebonden is aan grenzen. Door de cultuur, de maatschappij, sociale groepen, intelligentie, noem maar op.. je kan proberen die grenzen zo ver mogelijk te verleggen maar weg zijn ze nooit..
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_24534477
Mensen pretenderen vrijheid te hebben, terwijl het slechts een bepaald soort schijnvrijheid impliceert die bepaald wordt door de normen en waarden die de mensheid in het industriele westen heeft ontwikkeld. We zijn dus allen slachtoffer van het discours waarin we zitten. Over een slordige 100 jaar verstaat men onder vrijheid weer wat anders. Hiermee refereer ik overigens aan post-structuralistische filosofen zoals bijvoorbeeld Foucault.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24534532
Ik geloof niet dat de meeste mensen echte vrijheid kennen. Misschien maar goed ook. Vanuit de duistere krochten van je geest zou je wel eens de vrijheid kunnen nemen om een ander het leven te ontnemen. Echte vrijheid is voor namelijk totaal ongeremd zonder ook maar 1 promille rekening houden met wat dan ook.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_24534704
Kunstmatige vrijheid, dat is waar het westen tegenwoordig in grossiert. Mensen hebben vrijheid van handelen binnen bepaalde afgebakende grenzen. Deze grenzen zijn niet diffuus maar in veel opzichten zeer strak getrokken. Overschrijd je ze, dan val je buiten de kunstmatige vrijheid en dien je vervolgt dan wel uitgestoten te worden.

Échte vrijheid bestaat sowieso niet, het is altijd een gestructureerde vrijheid. Je kunt over nep-vrijheid spreken maar ik denk persoonlijk dat echte vrijheid dicht in de buurt van absolute chaos en anarchie komt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')