In hoeverre is de vrijheid van "iemand" daarbij gegarandeerd?quote:Op zondag 9 januari 2005 02:07 schreef SwOoSh het volgende:
doen en laten wat ik wil zonder gezeik aan me hoofd te hebben van iemand
hoe bedoel je dat? sorry tis al laatquote:Op zondag 9 januari 2005 02:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
In hoeverre is de vrijheid van "iemand" daarbij gegarandeerd?
ja vind ik ook. maar dan niet in de vorm van anarchy ofzo.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:07 schreef SwOoSh het volgende:
Eigen vrijheid is simpel : Je wilt alles doen wat je wilt. Maar welk systeem hanteer je om ook de vrijheid voor anderen vast te stellen? Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid? In hoeverre moet de overheid dit reguleren?quote:
Heel eenvoudig: the right to swing your fist ends at the tip of my nose.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigen vrijheid is simpel : Je wilt alles doen wat je wilt. Maar welk systeem hanteer je om ook de vrijheid voor anderen vast te stellen? Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid? In hoeverre moet de overheid dit reguleren?
Jouw grens eindigt, daar waar de grens van een ander begint.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:14 schreef Alicey het volgende:
Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid?
Hoe bepaal jij echter wat een ander vindt van die grens?quote:Op zondag 9 januari 2005 02:21 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Jouw grens eindigt, daar waar de grens van een ander begint.
Je kan sowieso niet doen en laten wat je wil. Je bent op alle mogelijke manieren beperkt door dingen waar je niks aan kunt veranderen.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:07 schreef SwOoSh het volgende:
Vrijheid bestaat in mijn optiek bij de gratie van haar duale: de gebondenheid. Zoals bij heel veel opvattingen bevat is vrijheid een deel van een dualisme. Je kunt je pas vrij voelen als de gebondheid een vanzelfsprekendheid is. Vrijheid op zich bestaat niet, want het is een relatief begrip. En dan gaat het, denk ik, er meer om hoe vrijheid en gebondheid samen een weg bewandelen en niet hoe ze tegenover elkaar staan. Dus de sythese van vrijheid en gebondenheid.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:06 schreef Alicey het volgende:
Zit de TT. Iedereen heeft het er over, maar wat betekent vrijheid voor jou?
Inter- en intrapersoonlijke vaardigheden.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe bepaal jij echter wat een ander vindt van die grens?
De reden waarom vrijheid ingeperkt word is om anarchie te voorkomen... simple as that...quote:Op zondag 9 januari 2005 02:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ja vind ik ook. maar dan niet in de vorm van anarchy ofzo.
De vraag is hier vooral op welke grond jij beslist wiens vrijheid prevaleert.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:26 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Inter- en intrapersoonlijke vaardigheden.
Stel, ik vind het heel leuk om jou op je hoofd te slaan, en in "mijn vrijheid" doe ik dat. Jij geeft echter aan dat niet fijn te vinden, ergo, onze "grenzen" overlappen elkaar. Dan kan ik twee dingen doen; jouw grens accepteren en mijn eigen vrijheid inperken door niet op jouw hoofd te slaan, of doorgaan met slaan waardoor jij je in je vrijheid bedreigt voelt.
Zeg jij echter niks van mijn gedrag, dan ga ik er vanuit dat je het fijn vindt om op je hoofd geslagen te worden en ga ik door.
Maar als de overheid denkt deze vrijheid te kunnen reguleren door het verplicht stellen van door diezelfde overheid uitgegeven identificatiebewijzen, dan vind ik dat ze veels te ver doorschieten, hetgeen zich laat illustreren doordat bv een 14-jarig meisje met oud en nieuw in de gevangenis opgesloten wordt.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigen vrijheid is simpel : Je wilt alles doen wat je wilt. Maar welk systeem hanteer je om ook de vrijheid voor anderen vast te stellen? Waar ligt wjb de grens voor persoonlijke vrijheid? In hoeverre moet de overheid dit reguleren?
Als jij die vraag eensluitend weet te beantwoorden kan je volgens mij alle problemen in de wereld oplossen.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
De vraag is hier vooral op welke grond jij beslist wiens vrijheid prevaleert.
Een verbazingwekkend antwoord.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:35 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Als jij die vraag eensluitend weet te beantwoorden kan je volgens mij alle problemen in de wereld oplossen.
Je hebt me heel hard aan het denken gezet.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een verbazingwekkend antwoord.
Waar ligt jouw maat, Inso?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |