Er zit inderdaad niets anders op. Maar de komende week wordt qua winterweer zeer interessant, en voor de weken erna is het zeker nog geen gelopen race wat betreft mogelijke verzachting.quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:28 schreef clauwheee het volgende:
We wachten afHier nu regen en aantrekkende wind.
Ik word misschien wat pessimistisch door mijn pogingen mijn optimisme te onderdrukkenquote:Op donderdag 20 januari 2005 00:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou nou, zodra de kaarten binnen de 168 uur komen zit er toch zeker wel enige vorm van waarheid in. De term 'onwaarschijnlijk' doet geen recht aan de kaarten die de diverse modellen nu tevoorschijn toveren. Zelfs GFS en UKMO beginnen sinds vanmiddag weer bij te draaien naar kouder weer. Sneeuw is nog onzeker maar wat betreft de kou ben ik toch wel 70 % zeker.
In de 3 jaar dat ik actief kaarten lees heeft het er nog nooit zo mooi uitgezien in de winter.
hoe moet ik die kaart lezen??quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef JPM01 het volgende:
[..]
hoe moet ik die kaart lezen??
dat blauwe naast ons is koud neem ik aan? groen normaal en rood warm..., maar ik zie ook paars wat is dat?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat kaartje gaat niet over de temperatuur maar over de luchtdruk: rood/oranje is een hoge waarde, blauw/paars een lage waarde
Rood is een warm hogedrukgebied, hogedrukgebieden kunnen ook groen zijn. (Kijk maar naar dat hogedrukgebied in Noord-oost rusland.)quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat kaartje gaat niet over de temperatuur maar over de luchtdruk: rood/oranje is een hoge waarde, blauw/paars een lage waarde
Ah, kom er net achter dat ik het plaatje ook kan uitvergrotenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:34 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Rood is een warm hogedrukgebied, hogedrukgebieden kunnen ook groen zijn. (Kijk maar naar dat hogedrukgebied in Noord-oost rusland.)
waar die kleuren precies voor zijn weet ik verder ook niet.
de windrichting en 850 Hpa temp. en daarbij ong. grondtemps kan ik nog wel aflezen uit die kaart maar die kleuren snap ik nog niet
Die hebben we hier ook sinds ongeveer half 8 (Breda)quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:15 schreef 61neorej het volgende:
Sow, echt serieus slecht weer hier net. tussen half 6 en 6 echt zomerse stortregens, leek af en toe gewoon een wolkbreuk
Die neerslag werd inderdaad aardig actief en bleef even boven het zuiden hangen, maar is nu toch wel weg.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Die hebben we hier ook sinds ongeveer half 8 (Breda)
Zonet hoorde ik de regen+wind boven mn stereo uit
Het zag er op de radar ook flink actief uit!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:39 schreef Ambrosius het volgende:
De neerslag is nu idd over hier (zuid-west-Noord-Brabant), maar het heeft toch vanaf een uur of 18.00 tot 23.00 flink geregend, erg veel plassen ook op de wegen.
OK, al hagel dusquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
De hagel klettert lekker tegen de ramen.
Ook Maastricht.
Zou zomaar kunnen dit weekeindequote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:40 schreef N.icka het volgende:
Komt er nu eindelijk eens wat sneeuw?
Hier schijnt een lekker zonnetje...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:36 schreef aloa het volgende:
Het is hier een komen en gaan van buien. Zitten flinke tussen ook
Boven Overijssel zit zo te zien onweer volgens blikseminslagen.comquote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:03 schreef aloa het volgende:
Er blijven hier buien vallen. Zonet zat er een onweersklap tussen.
Veel neerslag ook in de vorm van hagel.
Ik woon in harlingen. Een uurtje geleden was er hier een onweersklap. De buien trekken hier precies overheen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Boven Overijssel zit zo te zien onweer volgens blikseminslagen.com
Volgens weather.com wordt donderdag in Tilburg een droge dag, graadje of 6, met 's avonds buien.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:57 schreef flugeltje het volgende:
Kan hier iemand misschien iets zinnigs zeggen over volgende week donderdag?
Een vriendinnetje van mij trouwt dan namelijk en we zijn benieuwd of het een witte of natte bruiloft gaat worden. En misschien wel heel koud.....
Voorlopig lijkt het er op dat het vrij koud wordt (maximum rond/iets boven het vriespunt). Neerslag is lastiger, geen idee dus....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:57 schreef flugeltje het volgende:
Kan hier iemand misschien iets zinnigs zeggen over volgende week donderdag?
Een vriendinnetje van mij trouwt dan namelijk en we zijn benieuwd of het een witte of natte bruiloft gaat worden. En misschien wel heel koud.....
Kreeg net het [noorderlicht_alert] binnen, maar helaas helaas: wolken en nog eens wolken. (En: zo donker is het hier niet, dus het moet goed helder zijn wil ik ook maar énige kans maken)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Op dit moment is er poollicht te zien richting het noorden. Rode en groene lichteffecten op het moment............ ( mits je geen lichtvervuiling om je heen hebt)
Helaas bewolking all over the place hier, en anders wel een bak lichtvervuilingquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Op dit moment is er poollicht te zien richting het noorden. Rode en groene lichteffecten op het moment............ ( mits je geen lichtvervuiling om je heen hebt)
Hier niets te zien, teveel lichtvervuilingquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Waar zit jij ergens?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 08:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het is echt prachtig weer hier. Weinig wind, wolken trekken weg. Prachtige wolkenlucht boven zee, zwart en vlak van onder en roze/oranje uitschieters naar boven.
Zalig! Laat die winter maar komen!
Zie ondertitelquote:Op zaterdag 22 januari 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar zit jij ergens?En kun je niet een foto maken of zo?
![]()
In het midden oosten en zuiden van het land is het in mijn ogen zeker mogelijk maar dan moet de wind wel wegvallen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Piet zegt wel meer.
Die temp van hem ga ik niet geloven hoor, -9
Helaas moet je daar maar over gaan dromen.
Hier nu regen...
Maar toch zie ik wel de twijfelsquote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
In het midden oosten en zuiden van het land is het in mijn ogen zeker mogelijk maar dan moet de wind wel wegvallen.
In Dokkum bijvoorbeeld zal het minder koud zijn door invloeden van de zee.![]()
Ik heb nog redelijk vers in mijn geheugen een nachtvorst van -16 staan.. 7 jaar geleden ofzo.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Piet zegt wel meer.
Die temp van hem ga ik niet geloven hoor, -9
Helaas moet je daar maar over gaan dromen.
Hier nu regen...
Morgenavond/nacht komt de echte sneeuwquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:58 schreef ondeugend het volgende:
Het KNMI zegt dat morgen de kans op sneeuw onwaarschijnlijk is
Op de KNMI-site staat het net iets anders:quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:58 schreef ondeugend het volgende:
Het KNMI zegt dat morgen de kans op sneeuw onwaarschijnlijk is
Sneeuw kan er wel gaan vallen, maar waarschijnlijk geen droge sneeuw.quote:Zondagochtend in eerste instantie nog ruimte voor de zon en rond 5
graden, maar in de middag neemt van het noorden uit de bewolking en de
kans op (winterse) buien toe. De buien kunnen in de vorm van hagel of
natte sneeuw vallen. Droge sneeuw is onwaarschijnlijk! Bij een bui kans
op onweer en windstoten. Ook trekt zondagmiddag de wind weer aan. Boven
land wordt de wind matig of vrij krachtig en aan zee komt een harde
noordwestenwind te staan.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
Ik heb gister ook het poollicht gezien, en daar ook foto's van gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er ook een topic over gemaakt, maar wilde het jullie niet ontnemen.
Zag je ook op de chat. Ik ben daar Garg.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto's. Was het vandaag weer te zien, of nietquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij mij staat er op de KNMI site dit;quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op de KNMI-site staat het net iets anders:
[..]
Sneeuw kan er wel gaan vallen, maar waarschijnlijk geen droge sneeuw.
(of zeiden ze dat op tv?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |