Die van mij staat al open!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor een snelle winterinval helpt het mischien als we allemaal de diepvries open zetten.
Ik hou nog een slag om de arm. Vorig jaar ging werd een aanstaande winter op nog geen 4 dagen voordat zou moeten beginnen afgeblazen. Als we binnen die termijn geraken wordt ik wellicht enthousiast.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:38 schreef drelletje het volgende:
steeds meer dingen wijzen op een komende winterinval!![]()
Klopt, viel mij ook al opquote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er zit een vlek op de zon. Ter grootte van 7 keer de diameter van de aarde. Klein vlekje dus.
Zie bijv. http://www.telegraphindia(...)ge/story_4257064.asp
Wat een vreselijke site!!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er zit een vlek op de zon. Ter grootte van 7 keer de diameter van de aarde. Klein vlekje dus.
Zie bijv. http://www.telegraphindia(...)ge/story_4257064.asp
Dat die X20 van vorig jaar op de aarde gericht was.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:04 schreef drelletje het volgende:
Wat wil je nog meer?
Zucht! Krijg nu weer de irritatie daarvan terug! Bedankt!quote:Op zondag 16 januari 2005 01:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat die X20 van vorig jaar op de aarde gericht was.![]()
Noordlicht tot op de Zuidpool zou dat hebben opgeleverd ofzo.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:40 schreef drelletje het volgende:
Zucht! Krijg nu weer de irritatie daarvan terug! Bedankt!![]()
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens, hier vanavond een mooi zons ondergang
[afbeelding]
Wordt weer eens tijd voor een nieuw schouwspel.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:04 schreef drelletje het volgende:
Net een X2 flare dus misschien kans over 2 dagenNouja we zien wel ik heb er echt ontiegelijk veel zin in. Laatste keer was 2003. Heb me nu aangemeld zodat ik een sms krijg voordat het te zien is
En dan weer uren in het veld zitten kou te lijden en dan komt het... Witte strepen die zich vormen tot mooie rode gordijnen van trillende gasdeeltjes... Wat wil je nog meer?
Zoiets ongeveer.quote:Kans op Poollicht!
Vannacht en morgen nacht zijn is er een grote kans op Poollicht in onze regionen!
Dit komt doordat uit zonnevlek 720 gisteren en vannacht 2 grote flares zijn gekomen een M8 en een X2.Bij deze flares zijn er ook Coronal mass ejections vrij gekomen, wat betekent dat er nu deeltjes naar onze aarde vliegen die het poollicht veroorzaken! Het is nog niet zeker hoe zuidelijk het poollicht komt maar wel zeker dat er wat komt. Als et maar zuidelijk genoeg komt is er ook in Nederland poollicht te zien!
In dit topic kun je kijken of er poollicht komt en zo ja waneer het er is.
Poollicht!
Dat magquote:Op zondag 16 januari 2005 12:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
![]()
mooi
![]()
Mag ik 'm jatten voor aan de muur?
Weet ik!quote:Op zondag 16 januari 2005 12:43 schreef drelletje het volgende:
speed volgende keer je camera wel recht houden heHaha Nee maar mooie foto hoor!!
No Offence![]()
quote:In de bijzonder weertabel zie je in de EPS-periode de
sneeuwkansen fors toenemen(naar 30% in de laagste klasse), dat
matcht met het meer naar NW ruimen van stroming (kans op winterse
buien). Verder valt op dat vanaf dinsdag 18 januari de kans op
zeer zware windstoten voorzichtig begint op te spelen(8%).
Trouwens wil de vergrote versie ook wel plaatsenquote:Op zondag 16 januari 2005 12:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
![]()
mooi
![]()
Mag ik 'm jatten voor aan de muur?
Morgen koelt de bovenlucht sterk af, daardoor kunnen er heel goed winterse buien (met onweer ook nog) ontstaan. Dus voor morgen kan ik hem wel volgen daarin.quote:Op maandag 17 januari 2005 12:35 schreef clauwheee het volgende:
Ik hoorde net Piet Paulusma op radio Noord. Hij heeft het voor morgen en komend weekend over sneeuw?
Wat echter wel raar is is dat de modellen echter amper neerslag berekenen bij deze trogquote:Het synoptische weerbeeld in deze periode:
Een occlusie boven ons land trekt langzaam oostwaarts en ligt om 06 UTC boven
Duitsland. Na passage stroomt onstabiele (polaire) lucht over het land uit.
Vooral bij passage van de hoogtetrog grote kans op winterse buien (dikte 5200
d.w.z. ongeveer 80% kans op sneeuw) en onweer (boyden 95-96).
Laten we het hopen, ik zit toch lekker binnenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:17 schreef Blik het volgende:
word misschien een interessante dag vandaag qua weer
Hellevoetsluis had een half uurtje terug ook sneeuw hoorde ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:34 schreef -Carioca- het volgende:
In Rotterdam sneeuwt het nu behoorlijk. Is alleen boven nul, dus blijft niet liggen.
En volgens mij hoorde ik hier net wat rommelen in Amsterdamquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:38 schreef Oom_Agent het volgende:
en het onweert weer eens een keer !
[afbeelding]
Klinkt een beetje als PP-optimisme.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef leviathanfd het volgende:
Er is zelfs een mogelijkheid dat we een harde Noordooster krijgen, met temperaturen 's nachts -10/-15 en overdag -5. Dit alles voorafgegaan door flink wat sneeuw.
Maar de laatste tijd zijn de kaarten wisselvallig, dus of dit uitkomt moeten we afwachten...
Dat is voorlopig niet de meest waarschijnljike oplossingquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef leviathanfd het volgende:
Er is zelfs een mogelijkheid dat we een harde Noordooster krijgen, met temperaturen 's nachts -10/-15 en overdag -5. Dit alles voorafgegaan door flink wat sneeuw.
Maar de laatste tijd zijn de kaarten wisselvallig, dus of dit uitkomt moeten we afwachten...
voor wanneer is het uitgerekent dan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:16 schreef Blik het volgende:
www.weerwoord.be
lees de euforie over wat komen gaat (en misschien helemaal niet uitkomt)
Zeer interessant scenario, maar nog erg onwaarschijnlijk helaas.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:43 schreef Blik het volgende:
ze zeggen dat zondag de prik komt, en dat het dan koud blijft met kans op sneeuw
Nou nou, zodra de kaarten binnen de 168 uur komen zit er toch zeker wel enige vorm van waarheid in. De term 'onwaarschijnlijk' doet geen recht aan de kaarten die de diverse modellen nu tevoorschijn toveren. Zelfs GFS en UKMO beginnen sinds vanmiddag weer bij te draaien naar kouder weer. Sneeuw is nog onzeker maar wat betreft de kou ben ik toch wel 70 % zeker.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:58 schreef Againzender het volgende:
Zeer interessant scenario, maar nog erg onwaarschijnlijk helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |