abonnement Unibet Coolblue
pi_24465606
Geef ze eens ongelijk. Waarom zou je als intelligente Marokkaan in een land als Nederland willen blijven wonen?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:15:49 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24465623
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:10 schreef accelerator het volgende:

[..]

En die gaan er dan vandoor zodat we met de echte probleem gevallen achterblijven.
Jep, jij hebt hem helemaal door
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:18:20 #103
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24465659
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:14 schreef thabit het volgende:
Geef ze eens ongelijk. Waarom zou je als intelligente Marokkaan in een land als Nederland willen blijven wonen?
Vertel me waarom Marokkanen überhaupt ooit naar Nederland zijn gekomen, ipv te verpieteren in hun achterlijke thuisland, en je hebt je antwoord
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:20:22 #104
82065 accelerator
rechts medium
pi_24465695
Ik geef die Marokanen helemaal geen ongelijk. Als ik Marokaan was zou ik in beide gevallen net zo handelen. Ik zou zowel hierheen komen als Nederland me een beter leven geeft en ik zou terug keren naar Marokko of Turkije als ik daar een beter leven kan krijgen.

Zo dom zijn ze nou toch ook weer niet hoor.
pi_24465758
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:58 schreef thabit het volgende:
"Nederland wordt de afvoerput van de wereld." Eindelijk hoor ik je een wijze uitspraak geven! Het heeft lang op zich laten wachten maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.


miskuikens, allemaal. nederland is geen multiculturele samenleving, maar een culturele. teveel termenneukerij is tegenwoordig heel populair, men gaat er zelfs scheef van kijken.

de nietswillende allochtoontjes kun je altijd een schop onder hun reet geven, zonder voorbehouden en zonder rechtsekwakzalverij.
en voor de support & co, lees eerst maar eens een aantal geschidenisboeken over nederland, gouden eeuw, werken van hugo de groot. dát is nederland. de hedendaagse demoniseringsprocessen blijken ook wel een trend.

stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
pi_24466944
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Serieus? Ok, nou, toen ik onlangs na 6 maanden Singapore terug in Nederland kwam kon ik niet wachten om weer ergens anders naartoe te gaan (en nu nog steeds). Die triviale zaken als oliebollenkramen en Postbankreclames zijn wel het láátste wat ik mis in het buitenland.
ach, misschien ben ik ook wel gewoon een sentimentele ouwe zak
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_24466977
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:23 schreef mr_ivy het volgende:

[..]



miskuikens, allemaal. nederland is geen multiculturele samenleving, maar een culturele. teveel termenneukerij is tegenwoordig heel populair, men gaat er zelfs scheef van kijken.

de nietswillende allochtoontjes kun je altijd een schop onder hun reet geven, zonder voorbehouden en zonder rechtsekwakzalverij.
en voor de support & co, lees eerst maar eens een aantal geschidenisboeken over nederland, gouden eeuw, werken van hugo de groot. dát is nederland. de hedendaagse demoniseringsprocessen blijken ook wel een trend.

gadverdamme, helemaal mee eens.
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:00:29 #108
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24470877
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:08 schreef pesci het volgende:
een sinterklaasstaat zal altijd de grootste losers belonen

den uyl & drees waren waarlijk de grootste hufters van de 20e eeuw. zij hebben de mensen hun menselijkheid ontnomen.
Drees stapte begin jaren 70 uit de PvdA uit onvrede over de partijkoers. Het zou best kunnen zijn dat deze man toen reeds voorzag dat zijn noodopvang verwerd tot een hangmat door de partij die belang had bij binding van een bepaald deel van het electoraat dat zich eenvoudig zou laten beïnvloeden door begunstiging vanuit publieke middelen. Zo ontstond een subsidiecultuur, een subsidieverdelerscultuur en een uitdijend ambtenarenapparaat dat al bevoogdend regels en willekeur bepaalde bij verdeling van gemeenschapsgelden. Dit geheel is intussen daarmate onbetaalbaar geworden dat zicht op de bodem van de schatkist het schip van de (her)verdeling aan het keren is.

Volgens mij zijn culturele invloeden hierbij slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 6 april 2005 @ 12:48:09 #109
82065 accelerator
rechts medium
pi_26153114
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:00 schreef sjun het volgende:

[..]

Drees stapte begin jaren 70 uit de PvdA uit onvrede over de partijkoers. Het zou best kunnen zijn dat deze man toen reeds voorzag dat zijn noodopvang verwerd tot een hangmat door de partij die belang had bij binding van een bepaald deel van het electoraat dat zich eenvoudig zou laten beïnvloeden door begunstiging vanuit publieke middelen. Zo ontstond een subsidiecultuur, een subsidieverdelerscultuur en een uitdijend ambtenarenapparaat dat al bevoogdend regels en willekeur bepaalde bij verdeling van gemeenschapsgelden. Dit geheel is intussen daarmate onbetaalbaar geworden dat zicht op de bodem van de schatkist het schip van de (her)verdeling aan het keren is.

Volgens mij zijn culturele invloeden hierbij slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Ik heb geen idee waarom Drees vertrokken is, maar ik ben het niet eens met het idee dat een verzorgingsstaat automatisch onbetaalbaar is.

Denemarken doet het heel aardig, en zij zijn maar wat trots op hun verzorgingsstaat.

Zoals je het stelt, lijkt het alsof Nederland een arm land is. Er wordt nochtans flink gegraaid in de gemeenschapsgelden.

Is het overigens niet 'verwordde' ipv. 'verwerd'? Het is een ander werkwoord dan 'worden', tenslotte.
  Moderator maandag 11 april 2005 @ 19:03:56 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_26153465
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In elk geval een land dat de christelijke waarden hoog in het vaandel heeft staan, en dat groot genoeg is om me niet te hoeven ergeren aan allochtoon tuig. En waar het geoorloofd is om mensen die zonder toestemming jouw grondgebied betreden (vaak datzelfde allochtone tuig) zonder veel rompslomp een kogel door de kop te jagen.

Texas ofzo.
Ahhhh...Texas, het land waar inmiddels de meerderheid van de bevolking Spaans spreekt, overheids publicaties in 2 talen worden gedaan en waar de meerderheid van de criminelen een andere huidskleur heeft om nog maar niet te spreken van illegale immigratie en de enorme criminaliteit.

Texas of zo dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 april 2005 @ 21:17:51 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26156941
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ahhhh...Texas, het land waar inmiddels de meerderheid van de bevolking Spaans spreekt, overheids publicaties in 2 talen worden gedaan en waar de meerderheid van de criminelen een andere huidskleur heeft om nog maar niet te spreken van illegale immigratie en de enorme criminaliteit.

Texas of zo dus.
Zit wat in .

Toch maar ergens anders heen dan
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 11 april 2005 @ 22:39:16 #113
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26158949
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:23 schreef mr_ivy het volgende:

[..]



miskuikens, allemaal. nederland is geen multiculturele samenleving, maar een culturele. teveel termenneukerij is tegenwoordig heel populair, men gaat er zelfs scheef van kijken.

de nietswillende allochtoontjes kun je altijd een schop onder hun reet geven, zonder voorbehouden en zonder rechtsekwakzalverij.
en voor de support & co, lees eerst maar eens een aantal geschidenisboeken over nederland, gouden eeuw, werken van hugo de groot. dát is nederland. de hedendaagse demoniseringsprocessen blijken ook wel een trend.

Je vergeet te vermelden dat er in die tijd nauwelijks met andere dan Europese culturele verschillen gedeald hoefde te worden. Dàt Nederland wordt de nek omgedraaid door een overvragende overheid die ondernemers het leven dermate zuur maakt dat deze er voor kiezen werk te laten liggen om te kunnen sparen op het personeelsbestand.

In de gouden eeuw ging dat even wat anders en werden initiatieven niet direct afgeroomd en initiatiefnemers murw gebeukt met 1001 voorschriften maar beloonde gedane arbeid zich nog. Het resultaat van dit verschil heeft zich in een ander mentaliteit omgezet. Tegenwoordig kweekt Nederland een homo-calculus die risico's vooral laat aan zijn baas of de overheid. Ons land wordt door gebrek aan ondernemerschap en een ondernemingsonvriendelijk klimaat voorbij gestreefd door landen die meer ruimte bieden aan initiatiefrijke mensen en de hen niet frustreren door middel van kostspelige bepalingen en torenhoge belastingpremies.

Wie niets heeft, heeft het goed in Nederland. Die kan alles maken. Bij wie niets gehaald kan worden (door armoede of succesvolle doorsluizing) makt de Nederlandse wetsbetrachter zich nauwelijks druk. Bij wie echter de kaarten op dit land gezet heeft en die wat verdiend heeft, die worden de duimschroeven aangezet. Die betaalt zich blauw aan allerhande solidariteitsheffingen, nieuwe voorschriften en boetes. Het zijn deze mensen die besluiten te vertrekken of die besluiten hun bedrijfje klein te houden zodat ze geen 80 uur per week verplicht worden tot maatschappelijke dienstverlening om hun bedrijf overeind te kunnen houden tussen alle aanslagen op het bedrijfskapitaal door van onwillig personeel tot onzinnige voorschriften.

De solidariteit met deze mensen is de afgelopen jaren te zeer overvraagd geweest. het resultaat is er dan ook naar. Werknemers met een vlekje restte slechts een Melkertbaan, de WAO of de Bijstand want de baas zijn centen zijn niet van blik. Tijd is bijzonder veel geld geworden. Onder andere door extra energieheffingen, extra huurkosten, extra pachtkosten, extra arbokosten, extra werkvoorschriften, extra investeringen om aangescherpte normen te kunnen halen, extra belastingheffingen, extra kosten voor verzekeringspremies, extra vervoerskosten vanwege gestegen benzineprijzen en uurlonen,...

Het kabinet Balkenende wacht een schone taak om ons land weer wat ondernemingslust bij te brengen. Zij moet wel om het geringer wordende aantal sterke schouders niet te overbelasten door overvraging van hun solidariteit door te grote afroming van hun verdiensten.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_26164358
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In elk geval een land dat de christelijke waarden hoog in het vaandel heeft staan, en dat groot genoeg is om me niet te hoeven ergeren aan allochtoon tuig. En waar het geoorloofd is om mensen die zonder toestemming jouw grondgebied betreden (vaak datzelfde allochtone tuig) zonder veel rompslomp een kogel door de kop te jagen.

Texas ofzo.
Let wel, naar welk land je ook vertrekt, jij zult daar de allochtoon zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')