abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:54:19 #51
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24464366
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:52 schreef Lemmeb het volgende:
Gadverdamme, racisme? Waar
Je genenpoel-opmerking, helder licht.
pi_24464375
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, jij bent degene die het niet begrijpt. Jij komt met een jankverhaal aan dat ik (wij) een verplichting hebben ten opzichte van ons geboorteland en dat je daarom al niet zou moeten emigreren.
Het gaat niet eens om emigreren in het algemeen. Er zijn genoeg redenen om te emigreren. Als jij bijvoorbeeld een leuke partner vindt in een ander land, of je krijgt in het buitenland een leuke baan aangeboden, of je bent gewoon helemaal weg van een land, of je bent aan een uitdaging toe, dan moet je vooral gaan.

Ik zeg alleen dat als iedereen meteen zou emigreren wanneer het even tegenzit in de samenleving dat dan het aantal plaatsen op de wereld waar het prettig wonen is steeds kleiner zullen worden. Daar kun je het mee oneens zijn, dat kun je een lulverhaal vinden, je kunt daarom allemaal beledigende opmerkingen gaan maken, maar zo denk ik er gewoon over.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:55:40 #53
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24464391
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:53 schreef pesci het volgende:
500 jaar nederland
Is accelerator al zo oud dan?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:57:01 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24464417
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:53 schreef pesci het volgende:
iemand die 500 jaar nederland gemakkelijk de rug toekeert als het even minder gaat is voor mij net zo'n zielepiet als de uitkeringstrekkers die hij zo zegt te verachten.

es lebe die Weisse Rosen!
Wat een onzin, '500 jaar Nederland' . Als je het hier niet meer naar je zin hebt, en je ook niet meer bij machte bent de omgeving aan jou aan te passen ipv andersom, moet je daden stellen en doen wat je moet doen, ook als dat 'emigratie' betekent.

Ikzelf ga liever vechtend tenonder, ik heb toch niets te verliezen (in de vorm van een gezin ofzo).
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24464437
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hoe kun je weten wat je wil als je nooit iets anders geprobeerd hebt?
Ik weet het gewoon zeker. Ik ben ook iemand die pas op vakantie gaat wanneer iemand aan mij vraagt op we op vakantie zullen gaan. Vanmij hoeft het niet zo, want als hier de zon lekker schijnt en ik heb vrij en ik ben een beetje aangeschoten van de alcohol dan is het net alsof je op vakantie bent.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24464447
"Nederland wordt de afvoerput van de wereld." Eindelijk hoor ik je een wijze uitspraak geven! Het heeft lang op zich laten wachten maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:00:16 #57
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24464489
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:57 schreef JohnDope het volgende:
Ik weet het gewoon zeker. Ik ben ook iemand die pas op vakantie gaat wanneer iemand aan mij vraagt op we op vakantie zullen gaan. Vanmij hoeft het niet zo, want als hier de zon lekker schijnt en ik heb vrij en ik ben een beetje aangeschoten van de alcohol dan is het net alsof je op vakantie bent.
Goed, de context waarin jouw posts moeten worden geplaatst wordt steeds duidelijker.
pi_24464495
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gadverdamme, racisme? Waar
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan kun je ook erg lang wachten. Er zullen altijd Turken en vooral Marokkanen zijn, die gewoon te stom zijn om een goede opleiding te kunnen afronden. De genenpool binnen Marokaanse kringen is op het gebied van intelligente toch al zo zwak. Van Turken heb ik eerlijkheidshalve de indruk dat zij wat verder vooraan in de rij stonden toen herseninhoud werd uitgedeeld..
quote:
Ja, dat wisten we toch ook allang, dat dat zou gebeuren? Die niet-westerse allochtonen zijn hier alleen maar gekomen om ons leeg te zuigen. Als ze genoeg gezogen hebben rotten ze weer op naar gebieden waar ze met hun verworven zuigsel nog wel indruk kunnen maken op de lokale bevolking.

Bij Turken valt dat nog mee, Marokkanen zijn nog veel erger. Al zijn die laatsten in de meeste gevallen veel te stom en te crimineel om een 'goeie' opleiding af te ronden en dus blijven ze maar hier. De pot met geld is immers nog lang niet leeg.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:00:49 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24464499
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je genenpoel-opmerking, helder licht.
Daar is helemaal niks mis mee. Blijkbaar snappen jullie de term 'racisme' nog niet helemaal.

Het wordt pas racisme als ik er bij elk Marokkaans individu op voorhand al vanuit zou gaan dat hij 'minder intelligent' zou zijn. Maar dat doe ik niet: immers hebben we hier te maken met een Gaussische verdeling en kan er zelfs bij een genenpool zo zwak als de Marokkaanse weleens een individu positief tussenuit springen. Derhalve beoordeel ik iedereen achteraf op zijn of haar prestaties.
pi_24464502
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Goed, de context waarin jouw posts moeten worden geplaatst wordt steeds duidelijker.
Wat wil je hier mee zeggen?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24464566
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een onzin, '500 jaar Nederland' . Als je het hier niet meer naar je zin hebt, en je ook niet meer bij machte bent de omgeving aan jou aan te passen ipv andersom, moet je daden stellen en doen wat je moet doen, ook als dat 'emigratie' betekent.

Ikzelf ga liever vechtend tenonder, ik heb toch niets te verliezen (in de vorm van een gezin ofzo).
Waarom denk je dat je niet in staat bent om je omgeving aan te passen? Als je genoeg medestanders vindt is dit altijd mogelijk.

Nederland is 400 jaar geleden ontstaan omdat men een stukje land wilde waarin men kon leven zoals men zelf wilde. Als je dat in de prullemand wilt flikkeren en naar een ander land verhuizen: prima. Maar bereid je er dan wel op voor dat de tradities en gebruiken in dat land je volledig vreemd zullen zijn en mensen je voor altijd als buitenstaander zullen beschouwen.
Er is een hele hoop mis in Nederland, maar zoveel dat je ervoor moet vluchten is het nou ook weer niet. Het historisch/cultureel niveau onder deze lieden is echter dermate marginaal (vanuit een Vinex wijk ziet de hele fucking wereld er hetzelfde uit) dat ze geen besef hebben wat ze allemaal achterlaten. Ik zal dus zeker niemand tegenhouden en om eerlijk te zijn zie ik dit soort emigratie ook niet als een brain drain.

Good. Fucking. Riddance.

(ed: het is inderdaad 400, niet 500 jaar)
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:06:12 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24464585
Over die 'genenpool'-opmerking kan ik snel klaar zijn: daarvan heb ik hierboven al verklaard waarom dat geen racisme is.

Nu het volgende:
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, dat wisten we toch ook allang, dat dat zou gebeuren? Die niet-westerse allochtonen zijn hier alleen maar gekomen om ons leeg te zuigen. Als ze genoeg gezogen hebben rotten ze weer op naar gebieden waar ze met hun verworven zuigsel nog wel indruk kunnen maken op de lokale bevolking.

Bij Turken valt dat nog mee, Marokkanen zijn nog veel erger. Al zijn die laatsten in de meeste gevallen veel te stom en te crimineel om een 'goeie' opleiding af te ronden en dus blijven ze maar hier. De pot met geld is immers nog lang niet leeg.
De door mij gebruikte toevoegingen (schuingedrukt) als 'die' en 'in de meeste gevallen' suggereren dat ik op een deelgroep doel. Dus niet op alle Marokkanen, maar alleen diegenen waarop dit verhaaltje van toepassing is. Da's geen racisme dus, al geef ik toe dat ik me op glad ijs begeef.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemmeb op 08-01-2005 15:11:52 ]
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:08:15 #63
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24464616
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:05 schreef pesci het volgende:
Als je dat in de prullemand wilt flikkeren en naar een ander land verhuizen: prima. Maar bereid je er dan wel op voor dat de tradities en gebruiken in dat land je volledig vreemd zullen zijn en mensen je voor altijd als buitenstaander zullen beschouwen.
Jij bent ook duidelijk nog nooit langer dan een week in het buitenland geweest. .

Wel aandoenlijk van die bange huismus-typjes.
pi_24464641
We kunnen die LemmeB geen ongelijk geven met ze gen-theorie.
Want waarom denk je dat die straffen in marokko zo extreem zijn? Omdat het nodig is, want het meerendeel van dat volk is achterlijk en met die extreme straffen kunnen ze het zakie nog een beetje in het gareel houden. Onder het mom van, wie niet kan luisteren moet maar voelen. En 'niet kunnen luisteren' heeft toch met intelligentie te maken.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:09:59 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24464648
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:05 schreef pesci het volgende:
Waarom denk je dat je niet in staat bent om je omgeving aan te passen? Als je genoeg medestanders vindt is dit altijd mogelijk.
Ik spreek niet voor mezelf. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar niet meer toe in staat (denken te) zijn.
pi_24464667
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jij bent ook duidelijk nog nooit langer dan een week in het buitenland geweest. .

Ik denk dat jij gewoon weinig dierbaren hebt en weinig gezelligheid hebt, want anders zou het echt niet in je hoofd opkomen om te emigreren.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:12:24 #67
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24464683
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:09 schreef JohnDope het volgende:
We kunnen die LemmeB geen ongelijk geven met ze gen-theorie.
Want waarom denk je dat die straffen in marokko zo extreem zijn? Omdat het nodig is, want het meerendeel van dat volk is achterlijk en met die extreme straffen kunnen ze het zakie nog een beetje in het gareel houden.
Ah, dus het meerendeel van het volk in de VS is ook achterlijk? .
pi_24464707
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

1. deze discussie gaat m.i. niet over mijn persoon, en op de man spelen is bijna altijd een teken van retorische zwakte. maar ja, ars retorica op forums zoeken is tegenwoordig zoiets als een kunstexpositie houden in het Feyenoord-stadion - niet dat ik ook maar iets tegen voetbal of Feyenoord heb
2. Ik heb de afgelopen jaren in Londen, New York, San Francisco en Berlijn gewoond. Je hebt dus ook nog gewoon ongelijk. Sukkel.
pi_24464708
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zoek de posts van JohnDope in het vuurwerktopic maar eens op. Of zo'n ander topic waarin hij claimt dat iemand wel een ander toontje zou aanslaan als diegene recht voor zn neus zou staan...
The uproar of one hand clapping.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:14:14 #70
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24464713
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

Doen ze daar ook aan handje-hak dan
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:14:35 #71
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24464719
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat jij gewoon weinig dierbaren hebt en weinig gezelligheid hebt, want anders zou het echt niet in je hoofd opkomen om te emigreren.
Ja, dat zal het em zijn. .
pi_24464720
verkeerde post.
pi_24464741
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik spreek niet voor mezelf. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar niet meer toe in staat (denken te) zijn.
Tja, en in sommige gevallen is dit ook wel weer begrijpelijk. Als je jarenlang in de Diamantbuurt hebt gewoond kan ik me wat beter voorstellen dat het platteland van Canada je aangenaam lijkt.
pi_24464751
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou de straffen in de VS zijn vrij mensvriendelijk. Het kost klauwen met geld aan procedures om iemand naar het hiernamaals te helpen. In nederland zou het ook zo moeten gaan.

In marokko hakken ze zo je klauw er af en gaat het allemaal niet zo eerlijk.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:17:30 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24464754
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:16 schreef pesci het volgende:

[..]

Tja, en in sommige gevallen is dit ook wel weer begrijpelijk. Als je jarenlang in de Diamantbuurt hebt gewoond kan ik me wat beter voorstellen dat het platteland van Canada je aangenaam lijkt.
Exact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')