Dank je welquote:
Mij valt het ook reuze mee! (Maar ik slik wel zyban als hulpmiddel, dus dat scheelt). We moesten maar zo doorgaan, niet?quote:Op maandag 14 februari 2005 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dank je wel
Dit is nu mijn tweede dag dat ik niet rook maar tot nu toe weinig last van ontwenningsverschijnselen en ook geen hunkering. Het gaat eigenlijk heel makkelijk.
sportief om het te melden. Probeer het later nog eens...quote:Op maandag 14 februari 2005 12:57 schreef Undergod het volgende:
ik kan geschrapt worden *schaam*
Yep volgens mij gaat het helemaal goed komenquote:Op maandag 14 februari 2005 14:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Mij valt het ook reuze mee! (Maar ik slik wel zyban als hulpmiddel, dus dat scheelt). We moesten maar zo doorgaan, niet?![]()
Ja je houdt er mee op na een week of 7 tot 9. Het doet iets met het gebied in je hersenen waar de verslavings- en nicotine pretmachine zit. Dat klinkt eng, maar het is een onschuldig middel, als je verder gezond bent.quote:Op maandag 14 februari 2005 23:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Yep volgens mij gaat het helemaal goed komen
Bouw je dat hulpmiddel na verloop van tijd wel af? Mijn dokter had het ook over een hulpmiddel volgens mij was dat ook Zyban. Is dat om de hunkering tegen te gaan?
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als ik een avondje ga stappen of iig een avond dat er alcohol aan te pas komt. Mss wordt het dan moeilijk. Maar dat zie ik dan wel weer
Dat medicijn vermoordt gewoon dat nicotine monster in je. Dat is niet eng maar noodzakelijkquote:Op maandag 14 februari 2005 23:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja je houdt er mee op na een week of 7 tot 9. Het doet iets met het gebied in je hersenen waar de verslavings- en nicotine pretmachine zit. Dat klinkt eng, maar het is een onschuldig middel, als je verder gezond bent.
quote:De kroeg vermijd ik zelf nog even. Over een maandje de vuurdoop, want dan heb ik afgesproken te gaan stappen.
Mijn eerste rookloze glazen wijn heb ik al wel binnen afgelopen weekend. Geen probleem! Maar in de kroeg zie je rokers natuurlijk![]()
Laat me even weten als jij je kroegvuurdoop hebt gehad!
Bij mij viel het ze pas na een week ofzo opquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet in de kroeg geweest. Vandaag voor het eerst sinds ik niet meer rook naar school. Niemand van mijn vrienden weet nog dat ik gestopt ben. Dus dat gaat wel leuk worden straks. Ik heb afgelopen dagen wel een paar biertjes gedronken maar toen niet extra hunkering gevoeld maar komt mss omdat niemand hier thuis rookt en dat het in de kroeg moeilijk gaat worden. Als ik binnenkort weer in de kroeg zit zal ik vertellen hoe het gegaan is als niet-roker tussen allemaal rokers
Nou veel bijwerkingen, dat valt wel mee zeg. Een droge mond bij sommigen. En je moet het niet slikken als je een zwak hart of een psychotische aandoening hebt. Nou, volgens mij zit dat met de meesten wel goed.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat medicijn vermoordt gewoon dat nicotine monster in je. Dat is niet eng maar noodzakelijk![]()
Mijn dokter zei trouwens dat er wel veel bijwerkingen aan dat medicijn zaten. Het is namelijk een anti-depressiva middel althans daar werd het ooit voor gebruikt maar nu niet meer.
[..]
Ik ben ook nog niet in de kroeg geweest. Vandaag voor het eerst sinds ik niet meer rook naar school. Niemand van mijn vrienden weet nog dat ik gestopt ben. Dus dat gaat wel leuk worden straks. Ik heb afgelopen dagen wel een paar biertjes gedronken maar toen niet extra hunkering gevoeld maar komt mss omdat niemand hier thuis rookt en dat het in de kroeg moeilijk gaat worden. Als ik binnenkort weer in de kroeg zit zal ik vertellen hoe het gegaan is als niet-roker tussen allemaal rokers
Three days, 11 hours, 37 minutes and 44 seconds. 34 cigarettes not smoked, saving ¤ 6,97. Life saved: 2 hours, 50 minutes.
Gewoon doen. Ik zat ook in een kutperiode toen ik stopte. Het hielp ms zelfs welquote:Op donderdag 17 februari 2005 08:18 schreef Sanne het volgende:
* Sanne meldt zich.
We gaan het vandaag maar weer eens doen; stoppen met roken. Het zal moeilijk worden, want ik heb juist nu behoefte aan die sigaretten, maar het moet want ik ga binnenkort onder het mes.
Suc6 allemaal.
Heel veel succes! Ga je cold turkey of heb je pleisters o.i.d?quote:Op donderdag 17 februari 2005 08:18 schreef Sanne het volgende:
* Sanne meldt zich.
We gaan het vandaag maar weer eens doen; stoppen met roken. Het zal moeilijk worden, want ik heb juist nu behoefte aan die sigaretten, maar het moet want ik ga binnenkort onder het mes.
Suc6 allemaal.
Zyban via de huisarts gekregen. Maar het lijkt nog niet echt te werken.quote:Op donderdag 17 februari 2005 10:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heel veel succes! Ga je cold turkey of heb je pleisters o.i.d?
Hé wat jammer. Voor mij is het echt een wondermiddel...quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:55 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zyban via de huisarts gekregen. Maar het lijkt nog niet echt te werken.
Zesde dag vandaag. Morgen naar dubbele dosis.quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hé wat jammer. Voor mij is het echt een wondermiddel...
Heb je het wel eerst een week of twee geslikt voor je stopte?
Als je niet op tijd begonnen bent, dan is het logisch dat je nog niets merkt... Dat ligt dus niet aan jou. Ik hoop dat het snel beter gaat. Het duurt minimaal een week tot het iets doet. Succes en misschien helpt het metertje (zie OP) je wel een beetje. Ik vind het in elk geval wel goed om te zien hoeveel ik bespaar ed.quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:28 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zesde dag vandaag. Morgen naar dubbele dosis.
Nee ben niet op tijd begonnen maar had die oproep van het ziekenhuis ook nog niet verwacht.
Vorige keer werkte Zyban bij mij ook hoor. Ik wacht alleen nog op het moment dat ik er in stik of ze niet meer lekker vind en dat is nog niet gekomen.
En we gingen nog wel zo mooi gelijk opquote:Op donderdag 17 februari 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben vandaag naar het cafe geweest onder mijn school. Tijdens de eerste paar biertjes ging het nog maar werd steeds moeilijker. Toen hadden we een college en verlieten de soos zoals ons cafe heet. Na dat college weer teruggegaan en toen brak ik en heb gerookt![]()
Het is gewoon onmogelijk om dat stoppen vol te houden als er alcohol in het spel komt. De verleiding is te groot en het nicotine monster schreeuwt te hard. Mss geef ik toe aan mijn zwakte maar ja helaas eerste stoppoging is dus faliekant mislukt![]()
![]()
Volgende week heb ik een afspraak met de dokter om te bespreken hoe de eerste 10 dagen zonder te roken zijn gegaan. Ik moet haar dus vertellen dat het is mislukt. Ik ben blijkbaar te zwak zodra er alcohol in het spel komt om het nicotine monster de baas te blijven wellicht is het toch geen goed moment om nu te stoppen.
Ja het leek zo goed te gaan en wil(de) ook erg graag stoppen. Het ging de eerste dagen ook echt heel makkelijk. Maar toen kwam gistermiddag. Je weet nu iig wel dat je de komende tijd kroegen moet vermijden. Maar aan de andere kant in het boek van Alan Carr staat dat je gewoon dat soort gelegenheden juist niet moet vermijden vandaar dat ik gister ook naar het cafe ging. Maar ja dat is dus mislukt. Ik baalde gisteravond toen ik in bed lag wel een beetje, had echt het gevoel van, damn wat zwak en wat valt me dat tegen maar ja vandaag ook weer een sigaretje gerookt en ik heb nu het gevoel dat ik weer helemaal dat proces opnieuw moet ingaan om te stoppen. Ik weet het gewoon niet mss is dit toch niet het juiste moment om te stoppen. Dat ik er gevoelsmatig nog niet klaar voor ben.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:41 schreef Duderinnetje het volgende:
En we gingen nog wel zo mooi gelijk op
Waarom niet meteen weer een nieuwe poging? Oké, het ging mis, maar dan hoef je het toch niet meteen weer helemaal op te geven?
tering.... 30 sigaretten per dag. woeiquote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Six days, 1 hour, 34 minutes and 35 seconds. 181 cigarettes not smoked, saving fl 26,84. Life saved: 15 hours, 5 minutes.
En ja, alcohol zonder er bij te roken is een beetje 'kaal'. Maar dat gaat over. Ik blijf, net als Sanne, uit de kroeg weg. Thuis gaat een wijntje zónder sigaret overigens wel prima! Maar ik heb geen idee hoe dat zou zijn als er toevallig nog een pakje sigaretten in huis zou zijn. Grote kans dat ik dan overstag ga...
dan ben je dus net gestop ... 2 dagen.. goed hoorquote:Op maandag 21 februari 2005 21:08 schreef Sanne het volgende:
Ik ben van het weekend de fout in gegaan, maar heb me vandaag weer keurig kunnen herstellen.
Helemaal niet gerookt!
*trots is*
quote:Op maandag 21 februari 2005 09:37 schreef Slarioux het volgende:
Ik ben dr nog steeds vanaf. Maar ik droomde vanacht wel dat ik rookte. Rare ervaring.
Doe dromen over roken blijven nog wel een tijdjequote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bizar. Ik droomde vannacht dat ik droomde dat ik weer rookte. In mijn droom werd ik dus wakker en vroeg me af of ik weer gerookt had of het gedroomd had. En toen constateerde ik dat ik het gelukkig had gedroomd.
Hm, is dit nog te volgen?![]()
Anyway:
One week, three days, 43 minutes and 22 seconds. 300 cigarettes not smoked, saving fl 44,38. Life saved: 1 day, 1 hour, 0 minutes.
Of je het nog bijhoudt bepaal je zelfquote:Op donderdag 24 februari 2005 00:29 schreef m-niki het volgende:
one year, two months, three weeks, 15 hours and 28 minutes!!!
![]()
![]()
![]()
moet ik het eigenlijk nog wel bijhouden?? Heb niet meer echt de behoefte om te roken, ik besef heel goed dat het een eigen keuze is steeds weer...gewoon nee zeggen dusssshhh
succes allemaal
Gedaan, netjes hoorquote:Op donderdag 24 februari 2005 00:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik zou graag een cathegorie hoger gezet willen worden!
One month, 41 minutes and 23 seconds. 775 cigarettes not smoked, saving Euro 40,72. Life saved: 2 days, 16 hours, 35 minutes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |