Internetversies kloppen 99,9% van de tijd niet, omdat veel mensen er belang bij hebben om het te manipuleren. En het manipuleren van een digitale versie is UBERmakkelijk. Je drukt een delknopje in en voert zelf bepaalde woorden in.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja lachen met jou
de bron die ik het meest gebruik is http://www.skepticsannotatedbible.com/
ik heb hem naast de bijbel gehad en dat klopt als een bus, waarom zou de koran niet kloppen dan? immers is deze ook op de bijbel gebasseerd (de bijbel was er ietsjuh eerder) zoals ik al zei bewijs maar dat mijn bron niet klopt...
![]()
Hallo, check jij even de bronnen van stormfronters en als je kunt bewijzen dat er mee gerommeld is, dan praten we verder ok?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hallo check het ff en als je kunt bewijzen dat er mee gerommeld is dan praten we verder ok?
![]()
dan wil ik graag een paar voorbeelden zien... want ik heb vrijwel alles wat ik uit de bijbel heb gepost gecheckt met een echte bijbel en dat klopte allemaal. en 99.99% niet kloppen dat is gelul.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Internetversies kloppen 99,9% van de tijd niet, omdat veel mensen er belang bij hebben om het te manipuleren. En het manipuleren van een digitale versie is UBERmakkelijk. Je drukt een delknopje in en voert zelf bepaalde woorden in.
jij snapt het niet helemaal he jullie beweren dat O.A. mijn bronnen niet kloppen, en dan moet ik bewijzen dat er met data gerommeld is die op een site staan waar ik nooit geweest benquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:16 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Hallo, check jij even de bronnen van stormfronters en als je kunt bewijzen dat er mee gerommeld is, dan praten we verder ok?
Ik lees liever een heel boek en trek daar mijn mening uit, ipv dat ik enkele, vaak gemanipuleerde, quotes lees uit andere hoeken en het uiteindelijke boek daarop beoordeel.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan wil ik graag een paar voorbeelden zien... want ik heb vrijwel alles wat ik uit de bijbel heb gepost gecheckt met een echte bijbel en dat klopte allemaal. en 99.99% niet kloppen dat is gelul.
maar zoals ik al zei kijk op de site en geef mij enkele voorbeelden die IK persoonlijk kan checken in het nederlands of in het engels. tot die tijd klopt het gewoon PUNT
ik heb toegang tot de koran online en totdat er is vastgesteld dat hij niet klopt zie ik geen enkele reden mijn geld uit te geven aan een extremistisch boek als de koran..quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:29 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ik lees liever een heel boek en trek daar mijn mening uit, ipv dat ik enkele, vaak gemanipuleerde, quotes lees uit andere hoeken en het uiteindelijke boek daarop beoordeel.
Als je deze punten wilt checken, de Bijbel en de Koran zijn vrij verkrijgbaar in de boekhandels. Zelfs in het nederlands, zodat jij het ook kunt begrijpen. Lees ze eens en geef mij daarna aan of het ook echt klopt met wat er op die site staat.
Er bestaat tegenwoordig ook zoiets al de bibliotheek, je weet wel zo'n gebouw waar je boeken kan LENEN.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:33 schreef GewoneMan het volgende:
ik heb toegang tot de koran online en totdat er is vastgesteld dat hij niet klopt zie ik geen enkele reden mijn geld uit te geven aan een extremistisch boek als de koran..
99, 9% van de Koran's, Bijbels en Torah's zijn inderdaad gemanipuleerd d.m.v toevoeging/ wijziging van woorden. Ik heb hier geen toegang tot een scanner of iets dergelijks, ik raad je aan om papieren versies van de heilige geschriften te lezen. Kom dan maar zelf tot de conclusie dat er veel gemanipuleerd wordt.quote:dus voor de laatste keer als jij DENKT dat mijn bron niet klopt dan zou ik zeggen toon me de bewijzen, moet een makkie zijn want 99,99% klopt niet volgens mutant en daar ben jij het mee eens. dus show me the light or piss off
Zolang jij je mening baseert op enkele uit hun verband gerukte quotes, is er wel degelijk reden dat je nog geen tientje uit geeft aan een mooi boek als de Koran.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik heb toegang tot de koran online en totdat er is vastgesteld dat hij niet klopt zie ik geen enkele reden mijn geld uit te geven aan een extremistisch boek als de koran..
Voor de laatste keer, ik zeg niet dat jou bron niet kan kloppen. Ik zeg dat ze uit hun verband zijn gerukt. Wat denkt jij als ik zeg "Je mag liegen"? Plaats je daar niet liever een context bij? Ja, zonder context klopt er wat er staat. Nee, zonder context begrijp je niet wat er bedoeld wordt. Dus lees wat boeken of hou je gedeisd.quote:dus voor de laatste keer als jij DENKT dat mijn bron niet klopt dan zou ik zeggen toon me de bewijzen, moet een makkie zijn want 99,99% klopt niet volgens mutant en daar ben jij het mee eens. dus show me the light or piss off
Ik heb een aantal van de citaten op joodse websites gezien waarbij die citaten 'ontkracht' werden. Dus ze zijn nou eenmaal zoals ze er staan. En de acties van orthodoxe joden jegens Christenen zijn daar een blijk van. Verdiep je maar eens in het gedrag van yeshiva studenten jegens Christenen in de zionistische entiteit.quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:11 schreef schatje het volgende:
Nou N_I_, verlaag je in dat geval niet tot het niveau van Wilders en van Gogh want die zogenaamde citaten waarvan men zegt dat ze uit de Talmoed komen zijn inderdaad gemanipuleerd. Ikzelf ben er in het verleden ook een keer de mist mee ingegaan door de bewuste citaten aan te halen in een topic. Later tijdens een speurtocht met Google werd mij duidelijk dat die citaten zijn bewerkt om het Joodse volk in een kwaad daglicht te stellen. Je vindt die citaten ook enkel maar op extreem-rechtse en Islamtische websites. Als je een punt wil maken gebruik dan wel valide argumenten.
N_I_, dat klopt inderdaad. Er zijn ook genoeg sites die een duidelijke uitleg geven over het hoe en waarom. www.harunyahya.com is een redelijk uitgangspunt en even googlen helpt ook veel.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:03 schreef N_I_ het volgende:
Mutant en Risale. Er bestaan op het internet ook gewoon sites met de engelse vertaling van de koran. Die sites worden zelf waarschijnlijk door moslims gehost of door mensen die geen bijbedoelingen hebben dan het aanbieden van informatie.
Dat geloof ik wel, maar papieren versies zijn NET even betrouwbaarder, omdat je die niet zo 1 2 3 kunt veranderenquote:Op donderdag 13 januari 2005 15:03 schreef N_I_ het volgende:
Mutant en Risale. Er bestaan op het internet ook gewoon sites met de engelse vertaling van de koran. Die sites worden zelf waarschijnlijk door moslims gehost of door mensen die geen bijbedoelingen hebben dan het aanbieden van informatie.
Het gaat al fout wanneer vanuit de orginele taal wordt vertaald naar een andere taal.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er bestaat tegenwoordig ook zoiets al de bibliotheek, je weet wel zo'n gebouw waar je boeken kan LENEN.
[..]
99, 9% van de Koran's, Bijbels en Torah's zijn inderdaad gemanipuleerd d.m.v toevoeging/ wijziging van woorden. Ik heb hier geen toegang tot een scanner of iets dergelijks, ik raad je aan om papieren versies van de heilige geschriften te lezen. Kom dan maar zelf tot de conclusie dat er veel gemanipuleerd wordt.
Dat bedoel ik dan weer niet. De makers hebben weer een bijbedoeling en dat is niet 'gewoon' het aanbieden van informatie.quote:over het hoe en waarom
Dit slaat echt als een lul op een varken, het is niet eens gelijksoortig voorbeeld.quote:Op donderdag 13 januari 2005 05:08 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo was Stalin eigenlijk een hele aardige man. De anti-communistische propaganda portreteert hem als een beest.
Dat ''schijnt'' zo?quote:Het maakt niet uit door wie het bedacht is. Het is gewoon een verkeerd woord. Anti-semitisme schijnt een trapje hoger te liggen dan 'gewoon' racisme.
Laat het woord nou net bedacht zijn door een zogenaamde biologisch-racistische antisemiet.quote:Joden zijn overigens geen homogene ethnische groep maar een godsdienstige groep.
Dit is ten eerste niet geheel waar en ten tweede slaat het nergens op. ''Hunnie doen het ook.''quote:En aangezien Wilders het recht heeft de islam 'fascistoïde' te noemen en Van Gogh moslims voor geitenneukers uit kan schelden heb ik het volste recht om aanhangers van het Talmudische Jodendom een gevaar voor de maatschappij te noemen.
Ach, Engels.quote:Get yo liberal pinko ass outta here.
mijn bron klopt gewoon, en tot jullie het tegendeel bewijzen zal ik daar mijn info weghalen. daarnaast hoeft de koran niet gewijzigd te worden die is al vreselijk genoeg in zijn originele staatquote:Op donderdag 13 januari 2005 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar papieren versies zijn NET even betrouwbaarder, omdat je die niet zo 1 2 3 kunt veranderen![]()
Ach, het is maar net hoe je er voor staat. Een palestijnse zelfmoordenaar zal zijn info ergens vandaan halen. Een zionist zal zijn info ergens vandaan halen. Een neo-nazi zal zijn info ergens vandaan halen. En geen van allen zullen omkijken naar alle andere info die ook te krijgen is. Zo ook met jou. Jij hebt je info en ook al wordt je me je neus op de feiten gedrukt, keer op keer op keer op keer, jij zult blind zijn voor al het andere wat tegenstrijdig is met jouw gedachte. Daarom is het verspilde moeite om jou proberen op andere gedachten te brengen. Net zoals het zinloos is om een nazi, een zelfmoordcommanda, een zionist, of een willekeurige andere extremist op andere gedachten te brengen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
mijn bron klopt gewoon, en tot jullie het tegendeel bewijzen zal ik daar mijn info weghalen.
onzin, ik haal mijn bron uit JULLIE ¨heilige¨ schriftquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:41 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ach, het is maar net hoe je er voor staat. Een palestijnse zelfmoordenaar zal zijn info ergens vandaan halen. Een zionist zal zijn info ergens vandaan halen. Een neo-nazi zal zijn info ergens vandaan halen. En geen van allen zullen omkijken naar alle andere info die ook te krijgen is. Zo ook met jou.
welke feiten ??? als je doelt op niet kloppende of gemanipuleerde bronnen mag JIJ dat eerst ff aantonen.quote:Jij hebt je info en ook al wordt je me je neus op de feiten gedrukt, keer op keer op keer op keer, jij zult blind zijn voor al het andere wat tegenstrijdig is met jouw gedachte.
het is idd zinloos om gelovigen op andere gedachtes te brengen omdat ze vrijwel allemaal geindoctrineerd zijn. hiervan is bij mij gelukkig geen sprake en ik geloof dus de feiten en die zijn niet in jullie voordeel dus creeeren jullie je eigen waarheid zonder argumenten (zeggen dat mijn bronnen niet kloppen of gemanipuleerd zijn zonder bewijs zegt al genoeg)quote:Daarom is het verspilde moeite om jou proberen op andere gedachten te brengen. Net zoals het zinloos is om een nazi, een zelfmoordcommanda, een zionist, of een willekeurige andere extremist op andere gedachten te brengen.
groetjes terug hoorquote:De groeten en succes met je bron.
Ik betwijfel of die twee überhaupt Christen zijn. De meeste nederlanders (op fok al helemaal) zijn gewoon heidenen.quote:Nee, het is eerder een bashpartij jegens moslims waarbij de grootste leugens door de Christenen hierzelf worden verspreid. Johan_de_With en onze grote extremist Wolffenstein.
Waarom zou het niet vertaal kunnen worden als het 'Gods woord' is? Jezus' is er voor iedereen hoor, voor arabieren, perzen, afrikanen, chinezen en europeanen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:13 schreef k3vil het volgende:
[..]
Het gaat al fout wanneer vanuit de orginele taal wordt vertaald naar een andere taal.
Die 'citaten'van NI vond ik terug op deze nazi-sites:quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:11 schreef schatje het volgende:
Je vindt die citaten ook enkel maar op extreem-rechtse en Islamtische websites. Als je een punt wil maken gebruik dan wel valide argumenten.
Christenen worden schandalig behandeld door joden in Palestina en in de zionistische entiteit. En dan doel ik niet op de hardcore joden in het zionistische leger die Christelijke kloosters ontheiligen en ook niet op orthodoxe joden die oosters-orthodoxde priesters in het gezicht spugen maar dan doel ik op de zionistische regering die er alles aan doet om Christelijke symbolen en Christelijke aanwezigheid uit te roeien.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die 'citaten'van NI vond ik terug op deze nazi-sites:
http://www.panzerfaust.com/sampler/talmud.shtml
http://www.stormfront.org(...)gens_de_Tahlmut.html
Kijk en vergelijk
Wat is je bron van die quotes?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:37 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Christenen worden schandalig behandeld door joden in Palestina en in de zionistische entiteit. En dan doel ik niet op de hardcore joden in het zionistische leger die Christelijke kloosters ontheiligen en ook niet op orthodoxe joden die oosters-orthodoxde priesters in het gezicht spugen maar dan doel ik op de zionistische regering die er alles aan doet om Christelijke symbolen en Christelijke aanwezigheid uit te roeien.
Alleen verbaast het me niks dat het publiek daar niks over hoort op het avondnieuws. Ra-Ra.
De bron? De bron is de Talmud. Als je mij het tegendeel wilt bewijzen, kom dan met een verkeerde verwijzing? De citaten zelf heb ik een tijd geleden van een Christelijk forum opgepikt. www.credible.nl Zoek maar raak.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is je bron van die quotes?
Durf je die bron niet te melden?
quote:Je kletst een eind weg over de schandalige behandeling van christenen in Israel.
Een dergelijk schandaal zou allang bekend geweest zijn.
Omdat veel mediazenders (vooral in de VS) in handen zijn van joodse eigenaren. CNN-Ted Turnerquote:Maar okeee.. waarom verbaast het je niks ?
Heb je ook nog steekhoudende argumenten of blijf je hameren op een groot zionistisch samenzweringquote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:37 schreef N_I_ het volgende:
Christenen worden schandalig behandeld door joden in Palestina en in de zionistische entiteit. En dan doel ik niet op de hardcore joden in het zionistische leger die Christelijke kloosters ontheiligen en ook niet op orthodoxe joden die oosters-orthodoxde priesters in het gezicht spugen maar dan doel ik op de zionistische regering die er alles aan doet om Christelijke symbolen en Christelijke aanwezigheid uit te roeien.
Alleen verbaast het me niks dat het publiek daar niks over hoort op het avondnieuws. Ra-Ra.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |