abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:44:51 #1
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_24449608
Wie heeft 'm ook gezien op tv gisteravond, die vadsige Nederlandse man op vakantie aan een strand in Azië: "Ik kan toch niet zomaar mijn vakantie afgaan zeggen voor zo'n ramp? Tja, je leeft toch alleen voor jezelf?" Terwijl ondertussen 100 meter verderop de lijken op het strand liggen. Van mij had ie zelf weggespoeld mogen worden. Bah, wat heb ik een hekel aan dit soort egoïstische mensen
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:45:51 #2
32974 Xante
Levend en wel
pi_24449624
Voor je eigen. Dat zei hij, niet voor jezelf .
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
pi_24449625
ach , eerlijkheid heeft ook zo zijn charme ...
pi_24449636
ga dan meehelpen ofzo
pi_24449641
Oh nee, daar gaan we weer. Ik hoopte dat we na de afsluiting van de mediahype wel verlost zouden zijn van dit soor huilie-topics.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24449653
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:47 schreef Strolie75 het volgende:
Oh nee, daar gaan we weer. Ik hoopte dat we na de afsluiting van de mediahype wel verlost zouden zijn van dit soor huilie-topics.
555
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:50:51 #7
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:51:41 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24449709
Is Remkes zo dik geworden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:54:38 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24449747
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:47 schreef Strolie75 het volgende:
Je hebt het blijkbaar niet gezien, het was te triest vooorden.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:57:35 #10
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24449793
Gezien ja. Daarvoor had je meen ik nog een andere toerist en die zei iets van dat het geld bracht naar het land dus dat het goed was. Ja, ergens heb je een punt, over een tijdje. Maar zolang er lijken liggen en het allemaal nog zo vers is ben je gewoon een afschuwelijke klootzak als je op je handdoekje blijft liggen en niet gaat helpen. As je niet wil helpen moet je er nu ook niet heen gaan vind ik. Snap het sowieso niet, als ik niet zou willen helpen zou ik er nu ook niet heengaan vanwege ziektes die uitbreken, of is dat een dom idee van mij?
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24449951
Die gasten hebben helemaal niet het besef wat er is gebeurd.
En dat kan ik me best voorstellen. Ik denk eerder dat daar het punt ligt, dan dat hij nou zo'n egoitsische klootzak was.
Wat helemaal een schande was, is dat meneer Niehe, dit gebruikt om zo aan te geven dat we teveel aan ons zelf denken en niet zo moeten zijn als die man.
Vooral de manier waarop dit gemonteerd was.
Dat was schofterig en laat maar weer eens zien hoe televisie makend uitschot manipuleert.

Ik denk dat die man, als ie thuiskomt zich het niet eens meer weet te herinneren dat hij dat heeft gezegd, en dan vraag ik me nog af HOE hij het heeft gezegd, in welke context.
pi_24449971
gezien ja! ik zou t niet eens kunnen. stug blijven liggen! Wat een ego
very funny scotty, Now beam down my clothes!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:09:38 #13
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_24449989
Mischien heeft die man wel 4 jaar moeten sparen om eens op vakantie te kunnen Ik geef hem groot gelijk. Iedereeen vind maar dat je moet helpen. Nou er is hulp genoeg. Dus kappe met dat gezeik. En als je het zo erg vind koop dan een vliegticket en gaat zelf helpen
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:10:02 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24449994
Lijkt me niet zo dom Dafjedaf, ik zou er ook een beetje huiverig voor zijn, voor ziektes enzo...

Was het niet gewoon zo'n Nederlandse vent op zoek naar goedkope kinderhoertjes?
Ja, dan leef je wel echt "voor je eigen"....

Ik ben het er trouwens niet mee eens, dat ej alleen voor jezelf leeft, maar goed...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24449997
Je leeft toch voor je eigen!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_24450016
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:44 schreef Petra76 het volgende:
Wie heeft 'm ook gezien op tv gisteravond, die vadsige Nederlandse man op vakantie aan een strand in Azië: "Ik kan toch niet zomaar mijn vakantie afgaan zeggen voor zo'n ramp? Tja, je leeft toch alleen voor jezelf?" Terwijl ondertussen 100 meter verderop de lijken op het strand liggen. Van mij had ie zelf weggespoeld mogen worden. Bah, wat heb ik een hekel aan dit soort egoïstische mensen
Je hebt alleen dat stukje gezien, maar je hebt niet eens het hele verhaal van hem geluisterd, ligt er dus net maar aan in welk soort context dit geplaatst wordt.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:14:08 #17
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24450059
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:09 schreef Bill_E het volgende:
Mischien heeft die man wel 4 jaar moeten sparen om eens op vakantie te kunnen Ik geef hem groot gelijk. Iedereeen vind maar dat je moet helpen. Nou er is hulp genoeg. Dus kappe met dat gezeik. En als je het zo erg vind koop dan een vliegticket en gaat zelf helpen
Het lijkt me dat in geval van tsunami je je vakantie wel mag annuleren en later alsnog kunt doen. Of omboeken naar een ander stuk bounty-strand, ik vind het echt niet erg dat er mensen op het strand gaan liggen maar je zag gewoon achter die man de lijken liggen. Dat is asociaal, afschuwelijk, en gewoon dom om daar dan te gaan liggen.

Ik geef het inderdaad nog best een kans dat ie voor de kleine meisjes kwam. Kan ie nu met een zakje rijst zo vaak zn gang gaan als ie wil
pi_24450062
Ben het met Dirkh eens.......weird
bla bla bla......
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:16:48 #19
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_24450092
Als je de man hoorde praten was de context wel duidelijk.. het interesseerde em gewoon niet de hond.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:24:11 #20
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_24450194
[edit] dubbelpost sorry [/edit]
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:24:26 #21
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_24450199
quote:
Ehm.. *kuch*reis/annuleringsverzekering*kuch*
pi_24450241
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:16 schreef xstatic1975 het volgende:
Als je de man hoorde praten was de context wel duidelijk.. het interesseerde em gewoon niet de hond.
Ach hou toch op, jij hebt ook helemaal niks gehoord. En je hebt al helemaal niet goed gekeken.

Televisie zoals we gewend zijn van Niehe. Die is er niet vies van om dingen naar zijn hand te zetten.
pi_24450243
Ik zou me er ook geen flikker van aantrekken, het boeit mij namelijk ook voor geen meter.
Life sucks & then you die, get used to it!

En ja, ik ben inderdaad een egoïstische klootzak die niets om onbekenden geeft.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:27:33 #24
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_24450255
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:26 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ach hou toch op, jij hebt ook helemaal niks gehoord. En je hebt al helemaal niet goed gekeken.

Televisie zoals we gewend zijn van Niehe. Die is er niet vies van om dingen naar zijn hand te zetten.
Jij moet niet ouwehoeren, ik heb de hele avond zitten kijken!!!!!
pi_24450286
Wie van jullie heeft er allemaal al gestort op 555 en hoeveel?
pi_24450287
Tsja, als ik twee weken lang die zelfverheerlijking van B-sterren moet aanhoren en dan lees dat verschillende landen geen hulp nodig hebben en zelf beledigd zijn, dan zou ik misschien in die landen ook nog wel gaan liggen op mijn handdoekje, alis dat nu makkelijk zeggen...
Thailand en India willen geen financiële steun
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:32:16 #27
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_24450328
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:14 schreef Stiffmaster het volgende:
Ben het met Dirkh eens.......weird
Slijmbal
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_24450338
vet Boeiend.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:33:10 #29
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24450340
quote:

[..]

Op de achtergrond werden nog lijken en puin geruimd, ze hadden beter de handen uit de mouw kunnen steken..... Ik snap drommels goed dat ze daar afhankelijk zijn van toeristen, maar dit vond ik wel een enorm geval van misplaatste oogkleppen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24450346
quote:

[..]

Wat is dat nu voor een gare poging om Niehe de schuld hiervan te geven ? Dat je t niet met zijn manier van tv maken eens bent, oke. Maar dat neemt niet weg dat die papzak met z'n domme uitsprakan model staat voor een heel groot aantal westerlingen die er exact zo over denken. Wat ook blijkt uit meerdere reacties hier op Fok ...
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:36:55 #31
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24450413
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:29 schreef XemmyX het volgende:
Ik niet.

En volgens mij zijn daar al tig topics over
pi_24450484
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:27 schreef xstatic1975 het volgende:

[..]

Jij moet niet ouwehoeren, ik heb de hele avond zitten kijken!!!!!
Heb je dan ook gezien hoe zijn maat er bij zat?
Die was half van de wereld, hij had geen idee wat hun overkomen was.
En dat geldt trouwens voor een heel groot deel van die gasten.

Het ergerde mij enorm hoe ze het gemonteerd hadden. Helemaal geen voorgesprek, maar een aankondiging, en al helemaal niets over hoe hij het bedoelde.
Niks, alleen twee drie zinnen. En de laatste zin snel achterl elkaar aan gemonteerd. Nee, knap staaltje.

En het is niet alleen Niehe die dat doet, er zijn er veel meer.
pi_24450499
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:29 schreef XemmyX het volgende:
Nog geen cent en dat zal niet gebeuren ook.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:43:19 #34
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24450527
Dirkh heeft wel gelijk over die maat van die gast. Volgens mij was die in shock ofzo. Misschien die man die praatte ook wel, dat ie zich uit schrik er voor af sloot.
pi_24450682
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:44 schreef Petra76 het volgende:
De man heeft wel een beetje gelijk
je hebt dat geld toch al uitgegeven en als je op koh Samui zit heb je geen last van lijken
Hard maar waar

Dit is natuurlijk verloop
Dit gebeurde voordat de tv was uitgevonden ook maar werd het niet zon'mn mediahype
Het is natuurlijker dat deze mensen gestorven zijn dan de Iraqi's die door de Pommies en de Yanks kapotgebombardeerd zijn

Als mensen geld willen geven graag natuurlijk goede zaak
Maar laat de overheid en de EU alstjeblieft ophouden met moraalridder te spelen
Hun bijdrage komt uit belasting geld en de gewone burger betaald dus twee keer.

Oh en inderdaad 2006 zit ik weer in Thailand ....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:55:42 #36
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24450708
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:43 schreef dafjedaf het volgende:
Dirkh heeft wel gelijk over die maat van die gast. Volgens mij was die in shock ofzo. Misschien die man die praatte ook wel, dat ie zich uit schrik er voor af sloot.
Natuurlijk heeft het impact op die mensen, maar steek dan je handen uit de mouwen, dan draag je tenminste nog iets bij.... Als iedere toerist een paar uurtjes van zijn tijd beschikbaar stelt om te helpen, dan zou het allemaal een stuk soepeler gaan....
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:56:20 #37
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24450714
Walgelijk die mentaliteit van die kerel , Je leeft toch alleen voor je eigen. ik kots op dat soort mensen
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:00:47 #38
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24450768
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:56 schreef N.icka het volgende:
Walgelijk die mentaliteit van die kerel , Je leeft toch alleen voor je eigen. ik kots op dat soort mensen
ik ook......
het had geen ruk met monteren te maken......
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:02:41 #39
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24450783
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
De man heeft wel een beetje gelijk
je hebt dat geld toch al uitgegeven en als je op koh Samui zit heb je geen last van lijken
Hard maar waar
Maar je zag die man zitten en op de achtergrond zag je puin en lijken. Ga dan een stuk verderop zitten, denk ik dan. Als je niks wil doen, prima. Ik stort ook niet en iedereen moet het allemaal zelf weten. Maar er bestaat ook nog zoiets als basic respect naar je medemens, en je gaat gewoon niet met je HEMA-handdoek op exact dat stuk strand zitten waar zo kort geleden zo veel mensen zijn omgekomen. Ga dan een stuk verderop zitten, boek je reis om en ga niet daar zitten waar die mensen die alles kwijt zitten je kunnen zien. Is bovendien een stuk veiliger voor je gezondheid.
pi_24450806
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:55 schreef buzzer het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het impact op die mensen, maar steek dan je handen uit de mouwen, dan draag je tenminste nog iets bij.... Als iedere toerist een paar uurtjes van zijn tijd beschikbaar stelt om te helpen, dan zou het allemaal een stuk soepeler gaan....
Misschien heeft die vent dat ook wel gedaan...
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:10:19 #41
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24450894
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:04 schreef rebel84 het volgende:

[..]

Misschien heeft die vent dat ook wel gedaan...
geloof je het zelf ?????
pi_24450939
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:10 schreef buzzer het volgende:

[..]

geloof je het zelf ?????
Nee, maar jij moet niet meteen zo lopen te bleren terwijl je niet eens weet wat die vent de rest van de dag heeft gedaan. Zorg eerst dat je volledig op de hoogte bent en hou anders je mond liever.
pi_24450949
Ik geef hem gelijk.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:21:40 #44
106587 roadronner
compesce mentem
pi_24451037
Door zijn aanwezigheid geeft hij daar geld uit, en dat kunnen ze daar hard gebruiken. Tjemig zeg, denk toch eens na! Zoveel mogelijk toeristen daarheen, en maar geld laten spenderen. Dát is pas ontwikkelingshulp! Hulde aan de toeristen!
Carpe Noctem
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:23:56 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24451057
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:13 schreef rebel84 het volgende:

[..]

Nee, maar jij moet niet meteen zo lopen te bleren terwijl je niet eens weet wat die vent de rest van de dag heeft gedaan. Zorg eerst dat je volledig op de hoogte bent en hou anders je mond liever.
De woorden van die man spraken voor zichzelf.........
ik zou het niet in mijn kop halen om daar een beetje nutteloos op een strandje te gaan zitten zo dicht bij de ellende
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:54:01 #46
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24451312
Sorry hoor, maar als 20 meter verderop een lijk uit het zand wordt getrokken en jij zit daar met je dikke pens op je handdoekje niks te doen ben je gewoon een onwijze boerenlul. Kan er niets anders van maken. Tuurlijk, je brengt geld naar het land, maar vele handen maken licht werk en zo. Je bent er toch, doe iets!
Ik heb al een boek.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:05:21 #47
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_24451442
Ik Vind het erg om te lezen hoeveel hier het met die man eens zijn
Zo en zo je zag bij die beelden op de achtergrond de bulldozers rondrijden en de lijken geruimd worden, dan kan je toch niet rustig op het strand gaan liggen Ik zou het iig niet kunnen. En dan ook nog zeggen, je leeft toch voor je eigen. Ik kon gewoon niet geloven dat iemand dat uit z'n strot kan krijgen
silence can say more than thousand words
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:13:53 #48
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24451569

Ik wens die man dood.

Ik ben geen heilige.......maar zoiets op tv zeggen.....dan heb je gewoon een gebrek aan hersernen.
pi_24451581
En Thailand wil niet eens hulp
Hou op mey huilen..... get a life

Straw:Thais hebben geen hulp nodig

LONDEN De Britse minister Straw zegt
dat Thailand geen financiële hulp nodig
heeft bij de wederopbouw.Hij heeft dat
te horen gekregen van de Thaise premier
Thaksin.Straw bezocht de Thaise kust en
stelde daar vast dat het herstel al in
hoog tempo plaatsvindt.

Volgens Thaksin is geld geen probleem
voor Thailand,en voelt het land zich
beledigd door het aanbod van financiële
hulp.Eerder liet ook India al weten het
herstel zelf te zullen regelen.

Indonesië,Sri Lanka en de Maldiven
hebben wel hard hulp nodig,zei Straw.

De EU vergadert vandaag in Brussel over
de hulp op lange termijn aan Azië.
pi_24451608
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:13 schreef PLAE@ het volgende:

Ik wens die man dood.

Ik ben geen heilige.......maar zoiets op tv zeggen.....dan heb je gewoon een gebrek aan hersernen.
Boehoehoe
zielige huilenbalk..
als je mensen dood gaat wensen ben je nog lager dan wat ik normaal van onder mijn schoen vandaan veeg
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:20:04 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24451650
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Boehoehoe
zielige huilenbalk..
als je mensen dood gaat wensen ben je nog lager dan wat ik normaal van onder mijn schoen vandaan veeg
ja joh? Dan wil ik niet weten waar jij zoal rondbanjerd

[ Bericht 1% gewijzigd door PLAE@ op 07-01-2005 14:25:06 ]
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:22:31 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24451682
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:14 schreef desiredbard het volgende:
En Thailand wil niet eens hulp
Hou op mey huilen..... get a life
Heerlijke drogreden weer. Omdat 2 van de getroffen landen geen hulp willen hoeft de rest ook geen hulp......

De meeste slachtoffers zijn op Sri Lanka en in Atjeh gevallen......laten die nou net wel hulp willen.
pi_24451687
Op een onbewoond eiland
Loopt niemand voor je neus
Ja je voelt je d'r blij want
Lekker leven is de leus
Geen pietsie pech want je hoeft er niets
Valt er niet van je fiets
Ligt op je luie haidewiets
Drinkt met je billen bloot
Melk uit een kokosnoot
Je wordt vanzelluf groot
Op een onbewoond eiland
Zijn alle dagen fijn
Op een onbewoond eiland
Daar zou ik willen zijn

niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_24451692
ik hoorde iemand die er toerist was en ook besloten had te blijven een opmerking maken die ik heel terecht vond.. hij zei dat als de toeristen nu allemaal weg zouden blijven de hele economie van die dorpen naar de kloten zou gaan, omdat de meeste mensen daar voor hun inkomen afhankelijk zijn van toeristme... hij vond dus dat de toeristen vooral moeten blijven en moeten blijven komen en ik geef die man helemaal gelijk.

en het is overigens gewoon waar, uiteindelijk leef je voor jezelf.. als je leeft om de wereld te verbeteren ben je imho niet realistisch bezig.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:27:08 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24451732
Er is een verschil tussen blijven omdat je de economie zo steunt en ergens blijven hangen omdat het je geen zier boeit of je nu wel of niet tussen de lijken aan het zonnebaden bent. Het eerste is een stuk empatischer dan het tweede.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:32:21 #56
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24451796
Ja ik zou zeggen.......trek dan het binnenland in waar niks aan de hand is ipv op 30 meter van waar lijken geruimd worden te gaan liggen zonnen...
pi_24451832
true, ik heb het fragment niet gezien overigens dus ik zal er niet over oordelen, maar ik kan me zo voorstellen dat woorden ongelukkig uit je strot komen als je daar bent en er net zoiets is gebeurd.. als hij echt gewoon daar blijft omdat hij zoiets heeft van ja hallo, dit is mijn vakantie, die laat ik toch zeker niet verpesten, dan is het een eikel 1e klas.
pi_24451840
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:23 schreef LostFormat het volgende:
Op een onbewoond eiland
Lekker leven is de leus
Melk uit een kokosnoot
Je wordt vanzelluf groot
Op een onbewoond eiland
Zijn alle dagen fijn
Op een onbewoond eiland
Daar zou ik willen zijn

Nee op een SCHOONGESPOELD Eiland
pi_24452153
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:40 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Heb je dan ook gezien hoe zijn maat er bij zat?
Die was half van de wereld, hij had geen idee wat hun overkomen was.
En dat geldt trouwens voor een heel groot deel van die gasten.

Het ergerde mij enorm hoe ze het gemonteerd hadden. Helemaal geen voorgesprek, maar een aankondiging, en al helemaal niets over hoe hij het bedoelde.
Niks, alleen twee drie zinnen. En de laatste zin snel achterl elkaar aan gemonteerd. Nee, knap staaltje.

En het is niet alleen Niehe die dat doet, er zijn er veel meer.
Daar heb je wel een punt! Wij kunnen die man wel veroordelen maar niet in z'n pannetje kijken om te zien wat er allemaal in 'm omgaat! Misschien is die vent wel zwaar in shock en is dit zijn manier van verwerken. Weet jij veel!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:08:48 #60
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24452198
Maar dan nog: stel, je bent helemaal flabbergasted, ga ja dat dan uiten door met je melkflesbenen in je hawaiizwembroek en je bierpens wezenloos voor je uit te gaan zitten staren, midden in de geur van lijken, tussen de bulldozers die verstijfde en verkleurde lijken uit het zand halen. Denk je dat dat helpt?

Noem me 1 goede reden voor toeristen om, naast hun aanwezigheid = geld, gewoon te doen of er niets aan de hand is terwijl je onmogelijk om de ellende heen kunt? 1 reden, dan ben ik tevreden.
Ik heb al een boek.
pi_24452209
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:08 schreef Rio het volgende:
Maar dan nog: stel, je bent helemaal flabbergasted, ga ja dat dan uiten door met je melkflesbenen in je hawaiizwembroek en je bierpens wezenloos voor je uit te gaan zitten staren, midden in de geur van lijken, tussen de bulldozers die verstijfde en verkleurde lijken uit het zand halen. Denk je dat dat helpt?

Noem me 1 goede reden voor toeristen om, naast hun aanwezigheid = geld, gewoon te doen of er niets aan de hand is terwijl je onmogelijk om de ellende heen kunt? 1 reden, dan ben ik tevreden.
zich ervoor afslutien omdat wat er gebeurt is te ingrijpend is en ze het niet goed kunnen verwerken is een mogelijkheid
pi_24452354
weet je een massage later die avond doet de heren wel weer relaxen
en kost maar 100 Baht (2 Euri)
pi_24452366
Net het stukje nog gezien op BVN-tv.
De man zijn eerste zin die werd zachtjes uitgezonden: Hij zei: Medelijden en medeleven heb je. Maar we moeten doorgaan. Je leeft voor je eigen, toch. (perfekt stukje monteerwerk invoegd) Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen.

Zitten we nu ook met z'n allen achter de pc? Vanavond ook maar een biertje halen in de kroeg? Of halen we er zelf een uit de koelkast?
Hebben we ons geweten afgekocht door 10 euro te storten gisteravond?
Ik hoop het maar, want dan kunnen we tenminste naar die ene man wijzen, wat een lul was dat. Hoe durft ie.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:27:30 #64
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24452421
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

zich ervoor afslutien omdat wat er gebeurt is te ingrijpend is en ze het niet goed kunnen verwerken is een mogelijkheid
Welnee, als je zo'n zwak geestelijk gestel hebt durf je nog geeneens in een vliegtuig te stappen volgens mij. Waarom heeft de lokale bevolking dan geen last van hetzelfde syndroom?
Ik heb al een boek.
pi_24452540
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:23 schreef Dirkh het volgende:
Hij zei: Medelijden en medeleven heb je. Maar we moeten doorgaan.
Je leeft voor je eigen, toch. (perfekt stukje monteerwerk invoegd)
Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen.

Zitten we nu ook met z'n allen achter de pc?
Vanavond ook maar een biertje halen in de kroeg? Of halen we er zelf een uit de koelkast?
Ik hoop het maar, want dan kunnen we tenminste naar die ene man wijzen, wat een lul was dat. Hoe durft ie.
Helemaal met je eens
100% mee eens ...het leven gaat door ...gelukkig maar
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:31:01 #66
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24453265
quote:
Zitten we nu ook met z'n allen achter de pc? Vanavond ook maar een biertje halen in de kroeg? Of halen we er zelf een uit de koelkast?
Maar waarom met zijn alle die man aanvallen als onze minister van Binnenlandse zaken 200 Km verder op zit en te lam is om te komen kijken in het rampgebied.

Nee, dan is die ene man waarvan zijn woorden verdraaid op de TV komen de zak en de minister die komt er weer mee weg. Een zeer slechte zaak!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:53:50 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24453557
quote:
Mischien heeft die man wel 4 jaar moeten sparen om eens op vakantie te kunnen Ik geef hem groot gelijk.
Annuleringsverzekering van 25 Euro afsluiten..... mijn ouders kregen al het geld terug van hun vliegtickets naar de VS toen mijn oom overleed. Een ramp als deze valt gewoon onder de annuleringsverzekering. Je krijgt alleen de reserveringskosten van het reisbureau en de verzekering zelf niet terug - in totaal kun je meer dan 90% van je totale uitgaven terugkrijgen.

Die beste man had ook van dat geld een vakantie in Cuba, Costa Rica, Australie, California, of een andere warme plek kunnen boeken. Ik had in ieder geval mijn vakantie geannuleerd en was op z'n minst naar een andere lokatie gegaan.....

Maar ja, die man zou ook wel eens voor de geheime sexclubs gekomen kunnen zijn natuurlijk
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 7 januari 2005 @ 17:02:54 #68
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24453674
Mijn idee, maar berust op pure speculatie en is dus valse beschuldiging. Kunnen we niets mee.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 17:19:36 #69
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24453851
quote:
De man zijn eerste zin die werd zachtjes uitgezonden: Hij zei: Medelijden en medeleven heb je. Maar we moeten doorgaan. Je leeft voor je eigen, toch. (perfekt stukje monteerwerk invoegd) Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen Je leeft voor je eigen.

Wat loop je nou te zeuren man , hij heeft het gezegt , je leeft voor je eigen , punt

Een totaal misplaatste opmerking op die plek en op die tijd.

Ik snap werkelijk niet waarom jij het goed blijft praten
pi_24453910
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar waarom met zijn alle die man aanvallen als onze minister van Binnenlandse zaken 200 Km verder op zit en te lam is om te komen kijken in het rampgebied.

Nee, dan is die ene man waarvan zijn woorden verdraaid op de TV komen de zak en de minister die komt er weer mee weg. Een zeer slechte zaak!!!
Volgens mij begrijp je me niet helemaal, dat laatste was sarcastisch bedoeld.

Wat Remkes betreft, ook dat is zo gehyped als de pest.
De RIT was er helemaal niet zo happig op dat hij langs kwam, en daarbij gaf Remkes ook een goede uitleg over het uitblijven van bezoekjes aan de Nederlandse slachtoffers. Die moeten dat ook maar willen, en als Remkes langskomt is dat alleen maar om aan de mensen in Nederland te laten zien: Zie mij eens meelevend zijn.
Dat deed hij niet en dat vind ik alleen maar netjes van hem. Maar nee, de Nederlandse regering moest zonodig op z'n achterste poten staan, naast allerlei andere Haagse schreeuwers.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 17:24:10 #71
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_24453925
Als ik dit allemaal zo lees snap ik ook waarom NORMEN EN WAARDEN ver te zoeken zijn in dit land... op het moment dat daar 147.500 doden zijn gevallen ga je daar niet op je handoekje liggen !! Dan heb je geen normen en waarden ... getuigd niet van RESPECT tegenover de plaatselijke bevolking....
  vrijdag 7 januari 2005 @ 19:44:09 #72
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24454313
Precies
Ik heb al een boek.
pi_24454457
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:24 schreef Partyman het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees snap ik ook waarom NORMEN EN WAARDEN ver te zoeken zijn in dit land... op het moment dat daar 147.500 doden zijn gevallen ga je daar niet op je handoekje liggen !! Dan heb je geen normen en waarden ... getuigd niet van RESPECT tegenover de plaatselijke bevolking....
Oh ja, normen en waarden.
Bijna 150.000 doden, en de normaalste reactie zou zijn: Kom we steken even de handen uit de mouwen en gaan lijken ruimen. Daarna ff een broodje eten en dan ff een paar uurtjes slapen.

Of nee, nog een beter idee. Ze hadden meteen masaal naar het vliegveld moeten gaan om weer naar huis te vliegen. Oh nee, dom. Die was er ook even niet meer.

Zijn diezelfde normen en waarden waar jij het over hebt, niet toevallig dezelfde normen en waarden waar je niet zomaar over anderen moet oordelen zonder dat je weet wat er aan de hand is?

Ik zou jou nog wel willen zien, bij een stapel lijken van kinderen.
Praatjes!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 21:53:05 #74
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_24454941
Je hebt me niet horen zeggen dat iedereen gelijk lijken moet gaan ruimen daar is niet iedereen "geschikt" voor.... maar de andere kant van de medaille is dat als de complete bevolking in rouw is om dan toeristen tussen de puinhopen ( neusoptrekkend "je leeft toch voor je eigen") een weg richting strand te zien zoeken om daar "vakantie" te gaan houden....
Er is nog zoiets als de middenweg
  zaterdag 8 januari 2005 @ 03:37:59 #75
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_24459544
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:23 schreef LostFormat het volgende:
Op een onbewoond eiland
Lekker leven is de leus
Melk uit een kokosnoot
Je wordt vanzelluf groot
Op een onbewoond eiland
Zijn alle dagen fijn
Op een onbewoond eiland
Daar zou ik willen zijn

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)eren/kvk002_video.rm
pi_24467648
Laat, maar tocht nog even een opmerking. Ik kan inderdaad ook niet oordelen over die man. Het kwam echt walgelijk over op tv, maar we moeten de complete context zien. En dat kunnen we niet.
Wel heb ik bij het zien van dit soort beelden (helemaal een shot dat ik zag op de BBC van 2 mannen die tussen het puin en 50 meter van de lijken gewoon hun handdoekje weglegde en lekker gingen zonnen) zoiets van: Als ik daar was zou ik er alles aan doen om te helpen en als ik dan zo'n andere rijke toerist naast me een beetje respect- en gevoelloos gaat liggen zonnen. Pak ik een schop en sla ik hem zo de tyfus in. Lijkje meer of minder maakt dan toch niet meer uit.

En die toeristen die een dag na de ramp alweer volledige service eisten van hun hotel terwijl de hele begane grond weg was... BLERGHHH
NoW=WoW
  zondag 9 januari 2005 @ 04:00:48 #77
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_24479385
Langs de ene kant heeft de man wel een punt, langs de andere kant is het inderdaad zeer egoïstisch. Soms moet je inderdaad aan jezelf kunnen denken. Maar daar zo op een strand terug gaan liggen zonnen zou ik wel helemaal niet kunnen.
I'm Minster Stewy...
pi_24481188
Er valt van alles over te zeggen maar niet: "Je leeft toch alleen voor eichuh" - en zeker niet voor een tv-camera.

Aan de andere kant verwoordt hij wel de gevoelens van een groot deel van de mensen.
  zondag 9 januari 2005 @ 11:48:17 #79
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24481322
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:08 schreef snoweh het volgende:
Laat, maar tocht nog even een opmerking. Ik kan inderdaad ook niet oordelen over die man. Het kwam echt walgelijk over op tv, maar we moeten de complete context zien. En dat kunnen we niet.
Wel heb ik bij het zien van dit soort beelden (helemaal een shot dat ik zag op de BBC van 2 mannen die tussen het puin en 50 meter van de lijken gewoon hun handdoekje weglegde en lekker gingen zonnen) zoiets van: Als ik daar was zou ik er alles aan doen om te helpen en als ik dan zo'n andere rijke toerist naast me een beetje respect- en gevoelloos gaat liggen zonnen. Pak ik een schop en sla ik hem zo de tyfus in. Lijkje meer of minder maakt dan toch niet meer uit.

En die toeristen die een dag na de ramp alweer volledige service eisten van hun hotel terwijl de hele begane grond weg was... BLERGHHH
walgelijk gewoon.....
don't give me that fucking bullshit
pi_24481556
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:23 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je me niet helemaal, dat laatste was sarcastisch bedoeld.

Wat Remkes betreft, ook dat is zo gehyped als de pest.
De RIT was er helemaal niet zo happig op dat hij langs kwam, en daarbij gaf Remkes ook een goede uitleg over het uitblijven van bezoekjes aan de Nederlandse slachtoffers. Die moeten dat ook maar willen, en als Remkes langskomt is dat alleen maar om aan de mensen in Nederland te laten zien: Zie mij eens meelevend zijn.
Dat deed hij niet en dat vind ik alleen maar netjes van hem. Maar nee, de Nederlandse regering moest zonodig op z'n achterste poten staan, naast allerlei andere Haagse schreeuwers.
Nou, ik denk dat de reden dat de oorzaak dat mensen Remkes niet willen ontmoeten ergens anders aan ligt. Hij is een van de meest incompetente ministers van dit kabinet. Dan kan ik me goed voorstellen dat je daar niet mee geassocieerd wenst te worden.
Overigens, als hij er wel snel bij was geweest dan was dat wel goed voor zijn imago geweest. Nu heeft dat een onherstelbare deuk gekregen. Remkes is dan ook typisch zo'n man op wie de TT bij uitstek van toepassing is.
  zondag 9 januari 2005 @ 12:13:10 #81
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24481660
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:06 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de reden dat de oorzaak dat mensen Remkes niet willen ontmoeten ergens anders aan ligt. Hij is een van de meest incompetente ministers van dit kabinet. Dan kan ik me goed voorstellen dat je daar niet mee geassocieerd wenst te worden.
Overigens, als hij er wel snel bij was geweest dan was dat wel goed voor zijn imago geweest. Nu heeft dat een onherstelbare deuk gekregen. Remkes is dan ook typisch zo'n man op wie de TT bij uitstek van toepassing is.
Remkes moet echt uit het kabinet gegooit worden het is tijd na al die fiasco's dat hij zijn spullen pakt en oprot!
don't give me that fucking bullshit
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 13:49:49 #82
43556 miss_dynastie
pi_24483257
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:14 schreef dafjedaf het volgende:
Het lijkt me dat in geval van tsunami je je vakantie wel mag annuleren en later alsnog kunt doen.
Nou, gister bleek bij Kassa dat dat toch niet het geval is hoor:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=982193
pi_24486959
ja, voor hetzelfde geld is het mooi gemonteerd en heeft die een heel verhaal lopen lullen. Je weet het niet, vind het nogal slecht om meteen zo te gaan roepen.

Mensen denken tegenwoordig totaal niet na.
pi_24498067
Ik kan best begrijpen wat die man bedoeld heeft.
Je moet je zelf maar eens afvragen: Wat heb ik liever, dat ik zelf doodongelukkig ben (bijvoorbeeld, je moeder overlijdt), of dat aan de andere kant van de wereld een ernstige ramp plaatvindt.
Ik weet zeker dat heel veel mensen hier voor dat laatste zouden kiezen. Iedereen kan het allemaal wel zo mooi ontkennen, en lopen pronken hoe goed ze wel niet zijn door op 555 te storten, maar het eigen hachje is nog steeds waar iedereen het meest om geeft.
Verder is het natuurlijk weer heel erg opgeblazen door de media, zoals hierboven ook al is gezegd.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  Redactie Games maandag 10 januari 2005 @ 09:43:32 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24498204
Wat ie man ervan vindt moet ie zelf weten...maar persoonlijk lijkt het me echt rauw op op het strand te liggen terwijl er 20m verder lijken worden opgegraven, zo kan ik echt niet genieten van mn vakantie
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_24498398
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:22 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Heerlijke drogreden weer. Omdat 2 van de getroffen landen geen hulp willen hoeft de rest ook geen hulp......

De meeste slachtoffers zijn op Sri Lanka en in Atjeh gevallen......laten die nou net wel hulp willen.
Het is ook opvallensd wat voor politiek klimmaat zijn handlje weer ophoud......
Hoeveel heeft saoudi aribie gegeven????
pi_24498423
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:08 schreef snoweh het volgende:

Je hebt toch betaald voor je hotel met onbijt of niet soms?????
Waarom zeikt er hier niemand over het feit dat de waarschuwing niet verspreid werd
  maandag 10 januari 2005 @ 10:09:27 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24498516
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:02 schreef desiredbard het volgende:

Je hebt toch betaald voor je hotel met onbijt of niet soms?????
'Boeien dat het halve hotel is weggevaagd en dat een groot deel van het personeel hetzelfde lot is beschoren. Ik heb betaald voor hotel mét ontbijt en sta er op dat ik het krijg, ook!'

Hoe egoïstischer wil je het hebben...
quote:
Waarom zeikt er hier niemand over het feit dat de waarschuwing niet verspreid werd
Omdat dat niet het onderwerp van dit topic is, wellicht?
pi_24499452
Als je het hebt over voor jezelf leven
Deze heren namen de beslissing dat het economisch beter was geen waarschuwing uit te laten gaan...zonder overleg met de staat!!!
Eigenbelang ging dus voor
Is dat niet voor jezelf leven dan?
  maandag 10 januari 2005 @ 12:15:03 #90
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24500338
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 20:20 schreef Dirkh het volgende:
Of nee, nog een beter idee. Ze hadden meteen masaal naar het vliegveld moeten gaan om weer naar huis te vliegen. Oh nee, dom. Die was er ook even niet meer.
Ho ho, die man die dit op tv zei, was volgens de voice-over pas een paar dagen in dat gebied. Na de ramp aangekomen.
pi_24503028
Alle toeristen meteen weg daar, daar doe je de Thai een groot plezier mee...Kan de hele toeristenindustrie daar aansluiten bij de rijen voor hulpverlening

Die toeristen brengen daar geld in het laatje, het zal de Thai een rotzorg zijn dat die vent daar met z'n dikke pens op het strand ligt, zolang ie maar geld in het laatje brengt. Zonder dat die vent het wat kan schelen of het uberhaupt beseft, doet ie als toerist het beste wat ie voor dat land kan doen, er geld uitgeven!

Denk ff na en lach die vent gewoon uit om z'n naïviteit i.p.v. hier te huilen.
pi_24503234
Haast iedereen leeft voor zichzelf en zijn geliefden, dus niet zeuren. Die Niehe heeft makkelijk praten achter zijn bureautje op televisie. Wat een wereldverbeteraars zijn dat toch!
En iedereen die zo goed en barmhartig beweert te zijn: toch vreemd dat er zo'n tekort aan vrijwillgers in de zorg etc. is. Waar zijn al die weldoeners dan? Oh ja ik weet het al, aan het genieten van hun bankafschrift, waar op staat hoeveel geld ze overgemaakt hebben op gi:ro 555.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_24520305
quote:

Ik had al zo mijn vermoedens dat het in zo'n soort context gezegd zou zijn... en hij heeft gelijk, het leven gaat nou eenmaal door en je leeft eerst en vooral voor jezelf.. iedereen die zegt dat niet te doen lult uit zijn/haar nek of gaat er vroeg of laat aan onderdoor. Het is niet meer dan gezond om jezelf op de eerste plaats te stellen in jouw leven, wat imho niet meteen wil zeggen dat je ALLEEN MAAR dingen uit eigenbelang doet, maar wat ik vertaal naar dat je altijd om jezelf moet denken, ook in situaties waar je anderen helpt.

Inderdaad, lekker makkelijk om op een forum zo iemand door het slijk te gaan halen, alsof niemand hier ooit zelf eieren voor zijn geld heeft gekozen.
pi_24522841
Iemand verkeerd citeren daar kan ik me pas aan irriteren.

open er een topic over dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')