abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:26:55 #51
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24468009
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme denkt dat TS dat eens haarfijn moet uitzoeken zonder het haar in het ei te vinden voor we elkaar verder in de haren vliegen.. Of denkt er geen haar op je hoofd om deze haren te splijten? Ja ik trek het er een beetje aan de haren bij, maar als je begint te generaliseren is altijd het risico dat je geknipt en geschoren wordt. Maar goed, voor je er grijze haren van krijgt, ik denk dat een gemiddelde Nederlander niet slimmer is dan een gemiddelde egyptenaar, hooguit wat beter opgeleid. Of strijk ik nu mensen tegen de haren in?
Grappig, niet nuttig of intressant, maar wel grappig.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24468097
De op één na laatste zin draagt toch wel degelijk bij tot de discussie en vormt het eigenlijke punt dat Piet wilde maken. Waarom reageer je daar niet op?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:35:23 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24468199
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De op één na laatste zin draagt toch wel degelijk bij tot de discussie en vormt het eigenlijke punt dat Piet wilde maken. Waarom reageer je daar niet op?
omdat ie het overal heeft maar niet op zijn tanden...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:48:12 #54
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24468488
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom wel? dat is duidelijk zijn visie, iets waar ik het duidelijk niet mee eens ben, maar dat is al duidelijk gemaakt lijkt mij zo.

Wilde jij zelf nog iets toevoegen eigenlijk?
pi_24468548
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:48 schreef HarigeKerel het volgende:
Waarom wel? dat is duidelijk zijn visie, iets waar ik het duidelijk niet mee eens ben, maar dat is al duidelijk gemaakt lijkt mij zo.

Wilde jij zelf nog iets toevoegen eigenlijk?
Nee, eigenlijk wilde ik alleen jullie twee tegen elkaar opzetten.

Maar het is geen 'visie', het is volgens mij gewoon een feit. Alsof het IQ van de gemiddelde Nederlander zo hoog is.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:56:15 #56
45206 Pietverdriet
pi_24468666
* Pietverdriet raad harige kerel aan niet met de handen in het haar te zitten maar zich eens in te lezen in de Cyril Burt affaire bijvoorbeeld voordat hij meent te kunnen gaan zeggen dat bepaalde etnische groepen minder intelligent zijn.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22cyril+burt%22+testing+intelligence&btnG=Zoeken&lr=
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:57:08 #57
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24468686
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Nee, eigenlijk wilde ik alleen jullie twee tegen elkaar opzetten.
Vals wijf
quote:
Maar het is geen 'visie', het is volgens mij gewoon een feit. Alsof het IQ van de gemiddelde Nederlander zo hoog is.
Als je kijt naar de scores van Nederlandse scholieren op het gebied van de wiskunde zitten wij wereldwijd gezien bij de top.

Een hoog IQ is geen garantie voor verstandige beslissingen, Nazi Duitsland was bv ook geen dom land naar die maatstaven gemeten.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:02:16 #58
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24468762
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet raad harige kerel aan niet met de handen in het haar te zitten maar zich eens in te lezen in de Cyril Burt affaire bijvoorbeeld voordat hij meent te kunnen gaan zeggen dat bepaalde etnische groepen minder intelligent zijn.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22cyril+burt%22+testing+intelligence&btnG=Zoeken&lr=
Dat lijkt mij nutteloos, aangezien ik helemaal niet aangeef dat het aangeboren is.
Het is simpelweg een resultaat van cultuur, niet voor niks bestaat/bestond de elite van veel Arabische landen uit Christenlijke Arabieren, Armeniers en Joden.
pi_24468804
Misschien moeten we eerst even vaststellen wat HarigeKerel voor definitie hanteert voor het woord 'intelligentie'.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:06:15 #60
45206 Pietverdriet
pi_24468825
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:57 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Vals wijf
[..]

Als je kijt naar de scores van Nederlandse scholieren op het gebied van de wiskunde zitten wij wereldwijd gezien bij de top.

Een hoog IQ is geen garantie voor verstandige beslissingen, Nazi Duitsland was bv ook geen dom land naar die maatstaven gemeten.
Hoog opgeleid in intelligent zijn twee verschillende dingen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:07:43 #61
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24468844
Het verstandelijk vermogen, zo staat het ook in de Van Dale mijn beste.
pi_24468905
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 19:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Het verstandelijk vermogen, zo staat het ook in de Van Dale mijn beste.
Maar 'vermogen' betekent ook 'potentie'. Jij zegt zelf dat ze best net zo intelligent als wij zouden kùnnen worden, dus je moet iets anders bedoelen dan hun 'verstandelijk vermogen'. Ze hebben namelijk het vermogen om net zo intelligent als wij te worden. Volgens jou.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:14:07 #63
45206 Pietverdriet
pi_24468939
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 19:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien moeten we eerst even vaststellen wat HarigeKerel voor definitie hanteert voor het woord 'intelligentie'.
Denk wel eens dat ie bedoelt, hoe meer de massa hysterie aldaar lijkt op de massa hysterie hier hoe intelligenter men aldaar is.
pi_24469014
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk wel eens dat ie bedoelt, hoe meer de massa hysterie aldaar lijkt op de massa hysterie hier hoe intelligenter men aldaar is.
Zou dat het zijn? Ik vrees dat ik dan niet zo slim ben.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:40:40 #65
45206 Pietverdriet
pi_24469395
Sja, Lupa, het voordeel van in het buitenland wonen is dat je dingen van een afstand kan bekijken, en Nederland in de laatste jaren is nu niet een land wat ik als voorbeeld zou nemen als ik het heb over intelligent gedrag van de massa, maar eerder de hysterie ervan.
En dan heb ik het niet alleen over PF en de aanhangers, maar ook hoe daar op gereageert werd. Over de terreurangst, de nulvilering van het nivo van de media (of was het altijd zo slecht?)
Toen ik Bowling for Colombine zag moest ik erg aan NL denken, niet zozeer vanwege het wapenbezit, maar om sensatiebeluste media die alleen maar hap snap doet en het immer stijgende hype, histerie en massawaan gehalte.
pi_24469583
Tja, u vraagt, wij draaien. Geef het volk brood en spelen.
pi_24471474
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme denkt dat TS dat eens haarfijn moet uitzoeken zonder het haar in het ei te vinden voor we elkaar verder in de haren vliegen.. Of denkt er geen haar op je hoofd om deze haren te splijten? Ja ik trek het er een beetje aan de haren bij, maar als je begint te generaliseren is altijd het risico dat je geknipt en geschoren wordt. Maar goed, voor je er grijze haren van krijgt, ik denk dat een gemiddelde Nederlander niet slimmer is dan een gemiddelde egyptenaar, hooguit wat beter opgeleid. Of strijk ik nu mensen tegen de haren in?

Het mooie is trouwens dat de beter opgeleid zich sneller neight superieur en SLIMMER te voelen dan de minder opgeleide, dit zien we vaker terug.. grappig he
X
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 21:46:42 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24471699
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:34 schreef Alulu het volgende:

[..]

Het mooie is trouwens dat de beter opgeleid zich sneller neight superieur en SLIMMER te voelen dan de minder opgeleide, dit zien we vaker terug.. grappig he
Mensen die beter opgeleid zijn hebben helemaal niet sneller de behoefte om zich superieur te gedragen. Iedereen heeft het trouwens in meer of mindere mate, maar de ziekelijke behoefte komt voort uit het tegenovergestelde, mensen die zich op één of ander manier juist minder voelen.

Het is compensatie-gedrag.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:02:10 #69
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24472021
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 19:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Maar 'vermogen' betekent ook 'potentie'. Jij zegt zelf dat ze best net zo intelligent als wij zouden kùnnen worden, dus je moet iets anders bedoelen dan hun 'verstandelijk vermogen'. Ze hebben namelijk het vermogen om net zo intelligent als wij te worden. Volgens jou.
Het vermogen is helaas aldaar al vanaf de jeugd beperkt, omdat men dat niet rechtzet voor de pubertijd is die potentie er eigenlijk al niet meer als ze volwassen worden.
De oorzaak hiervoor kun je voornamelijk vinden in de opvoeding.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:55:38 #70
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24473051
Tsunami spoelt afkeer van Israël niet weg

door onze redacteur Gerhard Wilts

CAIRO - De controverse tussen Israël en de islamitische wereld beïnvloedt zelfs de hulpverlening aan de slachtoffers van de tsunami. Een Egyptische krant en een Palestijnse imam leggen de schuld voor de vloedgolf bij de 'zionisten'. Maar de kritiek op de Arabische krenterigheid groeit.

De zeebeving zou in werkelijkheid het gevolg zijn van een nucleaire test door India, in samenwerking met de Verenigde Staten en Israël, beweerde het Egyptische weekblad al-Osboa deze week. Bewijzen voert het tijdschrift niet aan, maar stelt dat India in de kerwapenwedloop met Pakistan hoogwaardige nucleaire kennis heeft gekregen. Daarmee is bereidheid aangetoond ,,voor experimenten om de mensheid uit te roeien'', aldus al-Osboa.

Het weekblad laakte de kernproeven in de zogeheten fire belt (vuurgordel) van de Indische Oceaan, waar regelmatig aardbevingen voorkomen. Turkse en Britse geologen zouden al meer dan eens op de risico's hebben gewezen. Arabische en islamitische landen zouden de VS tenminste drie keer hebben gevraagd ,,de gezamenlijke kernproeven te beëindigen''.

In de islamitische media is dit complotdenken geen incident. De Jordaanse krant ad-Dustour schreef dat Amerika ,,het lijden van de slachtoffers uitbuit'' om zijn imago op te poetsen na de door moslimlanden scherp veroordeelde inval in Irak. In Egypte nam het regeringsgezinde dagblad al-Ahram het de VS kwalijk aanvankelijk met 12 miljoen euro over de brug te komen, ,,minder dan Amerika per minuut in Irak besteedt''. President Bush vijzelde dat bedrag later op tot 260 miljoen euro.

Op islamitische websites circuleert het hardnekkige gerucht dat de VS tijdig op de hoogte waren van de tsunami, maar alleen maatregelen namen om hun militaire basis in het gebied te beschermen.

Kritiek

Ondanks het hoge aantal moslims onder de honderdduizenden slachtoffers van de ramp, komen grootschalige hulpacties in de islamitische wereld mondjesmaat op gang. Van de ruim 3,2 miljard euro aan toezeggingen uit de hele wereld is slechts 68 miljoen euro afkomstig uit het olierijke Midden-Oosten.

Onder druk van de aanzwellende kritiek op de Arabische vrekkigheid, heeft het kapitaalkrachtige Saudi-Arabië woensdag zijn aanvankelijke toezegging van acht miljoen euro aan hulp verdrievoudigd ,,in het licht van nieuwe schattingen over de omvang van de ramp''.

De Saudische staatszender organiseerde tot gistermorgen een televisieactie, die ruim 36 miljoen heeft opgeleverd.

De Israëlisch-Amerikaanse schrijfster Naomi Ragen wees er deze week fijntjes op dat acht op de tien Indonesiërs moslim zijn. ,,Indonesië heeft meer dan 100.000 burgers verloren. Zouden we dan nu niet van de Arabische landen een overweldigende steun en sympathie mogen verwachten?''

Ragen hekelde de minimale Arabische bijdrage scherp: ,,Vorig jaar trok Saudi-Arabië 150 miljoen dollar uit voor de families van Palestijnse zelfmoordterroristen. Probeer maar eens iets gewaar te worden over Syrische hulp aan tsunami-slachtoffers: nul komma niks.''

Het gebrek aan meeleven kreeg overigens ook in de Arabische media een kritisch onthaal. De populaire tv-zender al-Jazeera noemde de krenterigheid ,,beschamend'' en de Libanese krant Daily Star sprak van een ,,collectieve misser''.

De Islamitische Ontwikkelingsbank heeft bijna acht miljoen euro aan hulpgelden vrijgemaakt. Koeweit schroefde afgelopen week de hulp op van 800.000 euro naar acht miljoen, terwijl de Verenigde Arabische Emiraten 16 miljoen toezegden. Qatar heeft inmiddels 20 miljoen euro beloofd, naast het zenden van voedsel, medicijnen en logistieke ondersteuning.

Veel Arabische zakenlieden zijn argwanend over de bestemming van hun donatie. ,,Wij doneren altijd veel aan verschillende goede doelen, maar bij deze actie mag maar aan één fonds gegeven worden; mogelijk staat dat fonds straks op de Amerikaanse zwarte lijst van terreursponsors'', aldus zakenman Ali Abdul Malik in de Saudi Gazette. Anderen willen dat hun donatie alleen aan moslims ten goede komt.

Boodschappen

In Israël is deze week vier dagen lang een inzamelingsactie bij de supermarkten gehouden. De Israëlische tegenhanger van het Rode Kruis, de Magen David Adom, zette 4000 vrijwilligers in om boodschappende Israëliërs aan te moedigen voedsel te geven voor Sri Lanka. Het zwaargetroffen eiland sloeg eerder een Israëlische reddingsmissie (onder wie zestig militairen) af, omdat er in de hoofdstad Colombo onvoldoende accommodatie beschikbaar zou zijn. Wel accepteerde Sri Lanka medische en humanitaire hulpgoederen, alsmede civiele hulpverleners uit Israël.

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken verklaarde met Indonesië geen officieel contact te hebben, maar biedt desgewenst wel hulp aan. India heeft de meeste buitenlandse hulp afgeslagen, waaronder een aanbod van de VS. Toch maakte de Indiase regering woensdag dankbaar gebruik van onbemande vliegtuigjes (UAV's) van Israël om slachtoffers in geïsoleerde gebieden te zoeken en materiële schade op te nemen.

De Palestijnse televisie berichtte deze week dat een voorganger in een moskee in Gaza-Stad ,,Amerikanen en zionisten'' verantwoordelijk houdt voor de desastreuze tsunami. De zeebeving is ,,een vergelding van Allah voor de corruptie in de getroffen gebieden'', aldus Ibrahim Mudeiris. Hij voegde er tegenover de Joodse krant Yediot Acharonot aan toe dat de Thaise hoofdstad Bangkok een 'bolwerk van corruptie' is dankzij Amerikaanse en zionistische investeringen.

Mudeiris verklaarde verder dat moslims die zijn omgekomen door de vloedgolf, als 'martelaren' gestorven zijn. ,,Als mensen nalaten de goddelijke wetten te onderhouden, stuurt Allah zijn soldaten ter vergelding.'' Ook andere islamitische geestelijken leggen een verband tussen de westerse betrokkenheid bij de seksindustrie in Zuidoost-Azië en de wraak van God.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24480160
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Het vermogen is helaas aldaar al vanaf de jeugd beperkt, omdat men dat niet rechtzet voor de pubertijd is die potentie er eigenlijk al niet meer als ze volwassen worden.
De oorzaak hiervoor kun je voornamelijk vinden in de opvoeding.
Dat is natuurlijk onzin. Mensen kunnen veranderen. Er zijn genoeg mensen die op een bepaalde manier zijn opgevoed en zich daar ook naar gedragen maar er op enig moment achterkomen dat er iets niet klopt. Vervolgens gooien ze hun leven helemaal om. Jij gaat er van uit dat mensen die 'zo' opgevoed zijn niet meer in staat zijn tot nadenken?
  zondag 9 januari 2005 @ 19:22:30 #72
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24488979
quote:
Op zondag 9 januari 2005 09:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Dat is natuurlijk onzin. Mensen kunnen veranderen. Er zijn genoeg mensen die op een bepaalde manier zijn opgevoed en zich daar ook naar gedragen maar er op enig moment achterkomen dat er iets niet klopt. Vervolgens gooien ze hun leven helemaal om. Jij gaat er van uit dat mensen die 'zo' opgevoed zijn niet meer in staat zijn tot nadenken?
Dat is geheel wat anders, je levensstijl omgooien wat nogal moeilijk is in een wereld die zo in het teken staat van de clan etc is heel wat anders dan een hoog IQ hebben.
Je begrijpt het blijkbaar niet helemaal.
pi_24489132
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:22 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat is geheel wat anders, je levensstijl omgooien wat nogal moeilijk is in een wereld die zo in het teken staat van de clan etc is heel wat anders dan een hoog IQ hebben.
Je begrijpt het blijkbaar niet helemaal.
Nou, leg het even uit dan!
  zondag 9 januari 2005 @ 21:23:30 #74
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24491115
Een brein is een ingewikkeld iets, wij weten er nog maar relatief weinig van maar wat uit veel van het onderzoek naar buiten komt is dat er een constante stimulatie nodig is vanaf de geboorte om het brein haar volle potentie te laten bereiken.
Een baby die pas na het tweede levensjaar voor het eerst stemmen hoort zal zich nooit zo goed ontwikkelen als een baby die al vanaf de geboorte normaal is opgevoed, een zelfde proces kun je stellen zal er plaats vinden met een kind wat nooit is bloot gesteld aan kritische gesprekken en relatief ingewikkelde vraagstukken.
Dat bv Aziatische kinderen hoger scoren bij IQ testen dan blanke kinderen is niet genetisch maar is te wijten aan de taal die ze leren en de symbolen die meer vragen van het brein op een jongere leeftijd dan waar hun Westerse tegenhangers mee van doen hebben.

Wellicht is het je nu enigzins duidelijk waarom een gemiddelde moslim Arabier met de daar heersende cultuur nooit geheel gelijkwaardig zal zijn aan hun bv Westerse leeftijdgenoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')