http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1104981578311quote:Egyptian paper: Israel-India nuke test caused tsunami
The earthquake that struck the Indian Ocean on December 26, triggering a series of huge waves called tsunami, "was possibly" caused by an Indian nuclear experiment in which "Israeli and American nuclear experts participated," an Egyptian weekly magazine reported Thursday.
According to Al-Osboa', India, in its heated nuclear race with Pakistan, has lately received sophisticated nuclear know-how from the United States and Israel, both of which "showed readiness to cooperate with India in experiments to exterminate humankind."
Since 1992, the magazine argued, leading geological centers in Britain, Turkey and other countries, warned of the need "not to hold nuclear experiments in the region of the Indian Ocean known as 'the Fire Belt,' in which the epicenter of the earthquake lies.
Geologists labeled that region 'The Fire Belt' for being "a dangerous terrain that can move at anytime, without human intervention," Al-Osboa' wrote.
Despite warnings not to carry out nuclear experiments in and around the 'Fire Belt', "Israel and India continue to conduct nuclear tests in the Indian Ocean, and the United States has recently decided to carry out similar tests in the Australian deserts, which is included in the 'Fire Belt', the Egyptian weekly magazine wrote.
"Last year only, Arab and Islamic states have asked the United States to stop its nuclear activities in that region, and to urge Israel and India to follow suite," Al-Osboa' reported.
Although Al-Osboa' does not rule out the possibility that the tsunami could have been caused by a natural earthquake it speculates however that, "while it has not been proved yet, there has been a joint Israeli-Indian secret nuclear experiment [conducted on December 26] that caused the earthquake."
The Egyptian weekly magazine concludes in its report that "the exchange of nuclear experts between Israel and India, and US pressure on Pakistan which is exerted by supplying India with state-of-the-art nuclear technology and preventing Islamabad from cooperating with Asian and Islamic states in the nuclear field, pose a big question mark on the causes behind the violent Asian earthquake."
Incitement against Israel and Jews in Egyptian media is usually limited to the context of the Israeli-Palestinian conflict yet exceptions are known to occur.
In August 2002, the Paris Supreme Court summoned Ibrahim Naafi', editor of the Egyptian daily Al-Ahram, for having authorized the publication of a controversial article entitled 'Jewish matza is made from Arab blood' in the October 28, 2000 edition of the paper.
Naafi' was charged with incitement to anti-Semitism and racist violence.
een dikke amerikaan deed een bommetjequote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:06 schreef FlyingFox het volgende:
En om hun 'ass up' te 'coveren' hebben ze die atoombom maar precies op een breuklijn gericht.
En hoe verklaar je de naschok (5,1) van gisteren?
Een naschok ontstaat vanzelf als de hoofdschok geweest is, hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:06 schreef FlyingFox het volgende:
En om hun 'ass up' te 'coveren' hebben ze die atoombom maar precies op een breuklijn gericht.
En hoe verklaar je de naschok (5,1) van gisteren?
En we hadden nog zo gezegd........quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:16 schreef erikh het volgende:
[..]
een dikke amerikaan deed een bommetje
Nou we hebben nog niet het bericht gezien dat fok door een te hoge server load die in resonantie kwam de tsunami veroorzaakt zou kunnen hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
Hebben we nu dan alles gehad? God, Allah, homo's, Amerika, Ufo's, teennagels..
Nucleaire naschokken. Nog nóóit van gehoord. En de naschok was op een anders plek op de breuklijn, dan waar 'jullie' zogenaamde atoombom terecht is gekomen. Overklaarbaar: dus nonsens.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een naschok ontstaat vanzelf als de hoofdschok geweest is, hoor.
Wat zwam je nou? Een naschok is het gevolg van een aardbeving, ongeacht wat de aardbeving in eerste instantie veroorzaakt heeft. Dus als de aardbeving ontstaat doordat een atoombom een breuklijn een oplazer geeft, volgen er gewoon naschokken. Er volgen geen naschokken, als de atoombom op een stabiel deel ontploft en een enkele aardschok veroorzaakt. Dat is namelijk geen officiele aardbeving maar de schokgolf die zich door de grond voortplant.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:31 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Nucleaire naschokken. Nog nóóit van gehoord. En de naschok was op een anders plek op de breuklijn, dan waar 'jullie' zogenaamde atoombom terecht is gekomen. Overklaarbaar: dus nonsens.
Alternatief ?? Je bedoelt: mensen die de dood van 150.000 misbruiken om hun heilige oorlog kracht bij te zetten zodat er nog meer doden vallen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:37 schreef UncleScorp het volgende:
Wie lacht er nu eigenlijk met al de slachtoffers ?
Mensen die een alternatieve verklaring proberen te geven of mensen die weer gewoon met alles komen spotten ?
165.000 bedoel je?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:53 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Alternatief ?? Je bedoelt: mensen die de dood van 150.000 misbruiken om hun heilige oorlog kracht bij te zetten zodat er nog meer doden vallen.
Ik mis de Dalaï Lama nog die de ongelovige Chinezen de schuld geeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
hoe komen ze er dan bij dat 't een bom was? stomme speculatiequote:Geologists labeled that region 'The Fire Belt' for being "a dangerous terrain that can move at anytime, without human intervention," Al-Osboa' wrote.
We hebben het hier dus over een bom die enkele honderde meters onderwater (quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat zwam je nou? Een naschok is het gevolg van een aardbeving, ongeacht wat de aardbeving in eerste instantie veroorzaakt heeft. Dus als de aardbeving ontstaat doordat een atoombom een breuklijn een oplazer geeft, volgen er gewoon naschokken. Er volgen geen naschokken, als de atoombom op een stabiel deel ontploft en een enkele aardschok veroorzaakt. Dat is namelijk geen officiele aardbeving maar de schokgolf die zich door de grond voortplant.
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:37 schreef Frutsel het volgende:
sjonge jonge...
volgens mij waren ut gewoon de moslims om de rest van de wereld de schuld te kunnen geven... (as usual..)
Ach er zijn wel meer mysteries die unsolved zijn. Een mysterie meer of minder maakt ook niet uitquote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:15 schreef Meki het volgende:
ik weet niet
iedereen komt met mogelijke verklaringen
Heerlijk geloofwaardig blad ook :nquote:[ In August 2002, the Paris Supreme Court summoned Ibrahim Naafi', editor of the Egyptian daily Al-Ahram, for having authorized the publication of a controversial article entitled 'Jewish matza is made from Arab blood' in the October 28, 2000 edition of the paper.
De Telegraaf heeft toch ook lezers ????quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Heerlijk geloofwaardig blad ook :n
Wat een onzin, ik kan het niet geloven dat dit blad nog lezers heeft![]()
De story en de prive zijn ook populaire bladen hoor, zo zie je maar weerquote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Tja, onderschat nooit de achterlijkheid van een Arabisch volk is de les die wij maar blijven leren, triest is het wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef ffTzz het volgende:
quote:Een aardbeving vertegenwoordigt een bepaalde hoeveelheid energie. Deze valt niet nauwkeurig te meten, maar Richter en Gutenberg hebben een empirische formule opgesteld:
log E = 4.8 + 1.5*M
waarbij log is de logaritme met grondtal 10, E is de energie van de seismische oppervlaktegolven in joule, M is de Richter magnitude van de oppervlaktegolven, zeg maar het 'gewone' Richter getal.
Zodoende staat M = 1 gelijk aan een energie van 2*106 J, M = 6 is 6.3*1013 J en M = 12 is 6.3*1022 J. Iedere volgende M is √1000 keer (ca. 31.6) meer energie.
De (Modified) Mercalli schaal kan niet direct worden vergeleken met een energie. Toch wordt de volgende richtsnoer gehanteerd:
log E = 8 + Merc
waarbij Merc is het Mercalli nummer. Mercalli I is dus 109 J en Mercalli XII is 1020 J.
Als we de energieformules voor de Richter schaal en de Mercalli schaal met elkaar vergelijken, dan zou je zeggen dat Richter = (3.2 + Merc)/1.5, maar in de praktijk worden andere vergelijkingswaarden gehanteerd, als men dat al zinvol vindt. Een veel voorkomende tabel leidt tot de volgende formule:
Richter = 0.59*Merc + 1.42
maar nog steeds is zo'n vergelijking niet bijster zinvol.
Eveneens meer tot de vermakelijkheden dan tot de zinvolheden moet worden gerekend de vergelijking met het aantal ton TNT (trinitrotolueen, een explosief).
1 ton TNT vertegenwoordigt een explosie-energie van circa 4.185 GJ. Ter vergelijking: de atoombom van Hiroshima wordt geschat op 13 kiloton TNT en de krachtigste waterstofbommen halen circa 15 megaton.
Als een zekere hoeveelheid TNT ondergronds tot explosie wordt gebracht, is circa 1000/15 (= 66.7) keer meer TNT nodig om een vergelijkbare hoeveelheid seismische energie te produceren.
Aan de hand van de energieformule voor de Richter magnituden kan nu een vergelijking worden gemaakt met TNT.
Dit is absolute onzin. Atoomwapens hebben nog niet de kracht om de aardkorst over een lengte van 1200 kilometer in beweging te zetten.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
Er staat btw "was possibly" caused, dat is nog enigzins genuanceerd.
En van alle mogelijke verklaringen -buiten dat het niet gewoon de werking van de aarde zelf is die dit soort aardbevingen van tijd tot tijd veroorzaakt- is het goedbeschouwd nog de meest plausibele ook.
Zo, jij hebt ook bij deze je bijdrage geleverd aan t feit dat er ook achterlijken in Nederland rondhuppelen ...quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, onderschat nooit de achterlijkheid van een Arabisch volk is de les die wij maar blijven leren, triest is het wel.
Lees het Truth forum eens door waar allerlei fokkers in geloven.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, onderschat nooit de achterlijkheid van een Arabisch volk is de les die wij maar blijven leren, triest is het wel.
Nou nee niet echt, het feit dat dergelijke ideeen op massale belangstelling kunnen wachten in de Arabische werel zegt meer over de gemiddelde Arabier dan over mij, laten we ook niet vergeten datquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:20 schreef Umm-Qasr het volgende:
Zo, jij hebt ook bij deze je bijdrage geleverd aan t feit dat er ook achterlijken in Nederland rondhuppelen ...![]()
Ja, maar dan beschuldig je dus indirect jezelf. Als je namelijk gelooft in het broeikaseffect dan geloof je dat dat broeikaseffect veroorzaakt wordt door mensen en daar ben jij er één van.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Je moet eens weten Lupa, je zal de hoeveelheid mensen de kost moeten geven die als ze op hun fiets verrast worden door een koude regenbui, of door een warme zomerdag het broeikas effect de schuld geven...
Op het TRU forum lopen zeker een aantal debielen rond, die zie ik alleen maar als een kleine groep en die staan zeker niet voor de gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Lees het Truth forum eens door waar allerlei fokkers in geloven.
Dus jij bepaalt wat een klein groepje is; ik vind 2.6 miljoen best veel! En jij bepaalt ook wie tot die grote groep in het MO behoort. Toe maar ...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:52 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Op het TRU forum lopen zeker een aantal debielen rond, die zie ik alleen maar als een kleine groep en die staan zeker niet voor de gemiddelde Nederlander.
Nou, zodra de Telegraaf met artikelen komt als 'Halal vlees wordt gemaakt van oude omaatjes die in elkaar geslagen worden door kutmarokkanen' is dat vast snel verleden tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:09 schreef buzzer het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft toch ook lezers ????
Wie staat er dan voor het intellect van de gemiddelde Nederlander?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:52 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Op het TRU forum lopen zeker een aantal debielen rond, die zie ik alleen maar als een kleine groep en die staan zeker niet voor de gemiddelde Nederlander.
Dat lijkt mij eerder de beschrijving van een goed opgeleide enigzins Harige relkloon die op een forum rondhangt die een zekere wannebe Duitser veel te serieus neemtquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie staat er dan voor het intellect van de gemiddelde Nederlander?
Iemand die Fox News als serieuze bron neemt met een sensatieverhaal over ontvoerde kinderen uit thai ziekenhuis, en daar de gelegeheid neemt om vooroordelen tegen Duitsers te spuien? Je kent het type wel, die de telegraaf leest en dan denkt, Mmmmm Investeren in schepen, zou dat wat zijn?
![]()
en dat allemaal in 1 broodje bal, lastig etenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, zodra de Telegraaf met artikelen komt als 'Halal vlees wordt gemaakt van oude omaatjes die in elkaar geslagen worden door kutmarokkanen' is dat vast snel verleden tijd.
Ik twijfel er aan of er 2.6 miljoen Nederlanders op het TRU forum posten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:07 schreef Umm-Qasr het volgende:
Dus jij bepaalt wat een klein groepje is; ik vind 2.6 miljoen best veel! En jij bepaalt ook wie tot die grote groep in het MO behoort. Toe maar ...
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme denkt dat TS dat eens haarfijn moet uitzoeken zonder het haar in het ei te vinden voor we elkaar verder in de haren vliegen.. Of denkt er geen haar op je hoofd om deze haren te splijten? Ja ik trek het er een beetje aan de haren bij, maar als je begint te generaliseren is altijd het risico dat je geknipt en geschoren wordt. Maar goed, voor je er grijze haren van krijgt, ik denk dat een gemiddelde Nederlander niet slimmer is dan een gemiddelde egyptenaar, hooguit wat beter opgeleid.
Grappig, niet nuttig of intressant, maar wel grappig.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme denkt dat TS dat eens haarfijn moet uitzoeken zonder het haar in het ei te vinden voor we elkaar verder in de haren vliegen.. Of denkt er geen haar op je hoofd om deze haren te splijten? Ja ik trek het er een beetje aan de haren bij, maar als je begint te generaliseren is altijd het risico dat je geknipt en geschoren wordt. Maar goed, voor je er grijze haren van krijgt, ik denk dat een gemiddelde Nederlander niet slimmer is dan een gemiddelde egyptenaar, hooguit wat beter opgeleid. Of strijk ik nu mensen tegen de haren in?
omdat ie het overal heeft maar niet op zijn tanden...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De op één na laatste zin draagt toch wel degelijk bij tot de discussie en vormt het eigenlijke punt dat Piet wilde maken. Waarom reageer je daar niet op?
Waarom wel? dat is duidelijk zijn visie, iets waar ik het duidelijk niet mee eens ben, maar dat is al duidelijk gemaakt lijkt mij zo.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De op één na laatste zin draagt toch wel degelijk bij tot de discussie en vormt het eigenlijke punt dat Piet wilde maken. Waarom reageer je daar niet op?
Nee, eigenlijk wilde ik alleen jullie twee tegen elkaar opzetten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:48 schreef HarigeKerel het volgende:
Waarom wel? dat is duidelijk zijn visie, iets waar ik het duidelijk niet mee eens ben, maar dat is al duidelijk gemaakt lijkt mij zo.
Wilde jij zelf nog iets toevoegen eigenlijk?![]()
Vals wijfquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, eigenlijk wilde ik alleen jullie twee tegen elkaar opzetten.
Als je kijt naar de scores van Nederlandse scholieren op het gebied van de wiskunde zitten wij wereldwijd gezien bij de top.quote:Maar het is geen 'visie', het is volgens mij gewoon een feit. Alsof het IQ van de gemiddelde Nederlander zo hoog is.
Dat lijkt mij nutteloos, aangezien ik helemaal niet aangeef dat het aangeboren is.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet raad harige kerel aan niet met de handen in het haar te zitten maar zich eens in te lezen in de Cyril Burt affaire bijvoorbeeld voordat hij meent te kunnen gaan zeggen dat bepaalde etnische groepen minder intelligent zijn.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22cyril+burt%22+testing+intelligence&btnG=Zoeken&lr=
Hoog opgeleid in intelligent zijn twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Vals wijf
[..]
Als je kijt naar de scores van Nederlandse scholieren op het gebied van de wiskunde zitten wij wereldwijd gezien bij de top.
Een hoog IQ is geen garantie voor verstandige beslissingen, Nazi Duitsland was bv ook geen dom land naar die maatstaven gemeten.
Maar 'vermogen' betekent ook 'potentie'. Jij zegt zelf dat ze best net zo intelligent als wij zouden kùnnen worden, dus je moet iets anders bedoelen dan hun 'verstandelijk vermogen'. Ze hebben namelijk het vermogen om net zo intelligent als wij te worden. Volgens jou.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Het verstandelijk vermogen, zo staat het ook in de Van Dale mijn beste.
Denk wel eens dat ie bedoelt, hoe meer de massa hysterie aldaar lijkt op de massa hysterie hier hoe intelligenter men aldaar is.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien moeten we eerst even vaststellen wat HarigeKerel voor definitie hanteert voor het woord 'intelligentie'.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk wel eens dat ie bedoelt, hoe meer de massa hysterie aldaar lijkt op de massa hysterie hier hoe intelligenter men aldaar is.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme denkt dat TS dat eens haarfijn moet uitzoeken zonder het haar in het ei te vinden voor we elkaar verder in de haren vliegen.. Of denkt er geen haar op je hoofd om deze haren te splijten? Ja ik trek het er een beetje aan de haren bij, maar als je begint te generaliseren is altijd het risico dat je geknipt en geschoren wordt. Maar goed, voor je er grijze haren van krijgt, ik denk dat een gemiddelde Nederlander niet slimmer is dan een gemiddelde egyptenaar, hooguit wat beter opgeleid. Of strijk ik nu mensen tegen de haren in?
Mensen die beter opgeleid zijn hebben helemaal niet sneller de behoefte om zich superieur te gedragen. Iedereen heeft het trouwens in meer of mindere mate, maar de ziekelijke behoefte komt voort uit het tegenovergestelde, mensen die zich op één of ander manier juist minder voelen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:34 schreef Alulu het volgende:
[..]
![]()
Het mooie is trouwens dat de beter opgeleid zich sneller neight superieur en SLIMMER te voelen dan de minder opgeleide, dit zien we vaker terug.. grappig he![]()
Het vermogen is helaas aldaar al vanaf de jeugd beperkt, omdat men dat niet rechtzet voor de pubertijd is die potentie er eigenlijk al niet meer als ze volwassen worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar 'vermogen' betekent ook 'potentie'. Jij zegt zelf dat ze best net zo intelligent als wij zouden kùnnen worden, dus je moet iets anders bedoelen dan hun 'verstandelijk vermogen'. Ze hebben namelijk het vermogen om net zo intelligent als wij te worden. Volgens jou.
Dat is natuurlijk onzin. Mensen kunnen veranderen. Er zijn genoeg mensen die op een bepaalde manier zijn opgevoed en zich daar ook naar gedragen maar er op enig moment achterkomen dat er iets niet klopt. Vervolgens gooien ze hun leven helemaal om. Jij gaat er van uit dat mensen die 'zo' opgevoed zijn niet meer in staat zijn tot nadenken?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Het vermogen is helaas aldaar al vanaf de jeugd beperkt, omdat men dat niet rechtzet voor de pubertijd is die potentie er eigenlijk al niet meer als ze volwassen worden.
De oorzaak hiervoor kun je voornamelijk vinden in de opvoeding.
Dat is geheel wat anders, je levensstijl omgooien wat nogal moeilijk is in een wereld die zo in het teken staat van de clan etc is heel wat anders dan een hoog IQ hebben.quote:Op zondag 9 januari 2005 09:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Mensen kunnen veranderen. Er zijn genoeg mensen die op een bepaalde manier zijn opgevoed en zich daar ook naar gedragen maar er op enig moment achterkomen dat er iets niet klopt. Vervolgens gooien ze hun leven helemaal om. Jij gaat er van uit dat mensen die 'zo' opgevoed zijn niet meer in staat zijn tot nadenken?
Nou, leg het even uit dan!quote:Op zondag 9 januari 2005 19:22 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat is geheel wat anders, je levensstijl omgooien wat nogal moeilijk is in een wereld die zo in het teken staat van de clan etc is heel wat anders dan een hoog IQ hebben.
Je begrijpt het blijkbaar niet helemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |