lekker selectief ben je.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit zijn nou berichten die me enorm deugden.
Ik ben blij dat er een voorbeeld wordt gesteld
Ik weet wel zeker van niet. Ik vraag me ook af hoe men had moeten weten dat de jongen in kwestie bij dat bedrijf zou werken. Het stond niet op zijn voorhoofd geschreven, noch is dit feit intressant voor de media. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij ontslagen is uit angst voor potentiële incidenten op de werkvloer. Wat op zich, voorbarig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 01:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dhr Leo in het programma niet de naam van zijn werkgever gezegd heeft. Als dat wel het geval is geweest dan lijkt me het ontslag wel logisch om de eerder genoemde reden: het is slechte reclame voor het bedrijf.
Dus als deze jongeman met klanten contact heeft dan zou de werkgever hem zonder meer mogen ontslaan want dan kan de werkgever stellen dat herkenning door klanten een negatieve uitwerking heeft op het imago van de werkgever.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 01:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onzinnig ontslag. Wat je in je privé tijd doet moet je zelf weten, zolang je werkgever er geen last van heeft.
ontslaan is niet het juiste woord ben ik bangquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ik begrijp wel dat ze dat willen, en doen, maar dat het kán, iemand op die gronden ontslaan, dát verbaast me
Ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Niet als dit een incident is, wel als het in de lijn staat van hoe die jongen functioneert en als het met de uitstraling van het bedrijf te maken heeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:10 schreef DennisMoore het volgende:
Als deze jongen een vast contract had gehad, had hij hierom nooit onslagen kunnen worden, lijkt me.
Als iemand niet functioneert, dan mag de werkgever daarvan een dossier aanleggen voor de kantonrechter. Lukt dat niet, dan kan hij alleen ontslagen worden op basis van verstoorde arbeidsrelatie, en hij zal hij een bepaalde ontslagvergoeding meekrijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:15 schreef SCH het volgende:
Niet als dit een incident is, wel als het in de lijn staat van hoe die jongen functioneert en als het met de uitstraling van het bedrijf te maken heeft.
Wanneer die 'code of conduct' strijdig is met de wet, of zelfs maar 'onredelijk' wordt bevonden door een rechter, is het niet iets om echt rekening mee te moeten houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:20 schreef Re het volgende:
meeste bedrijven hebben een code of conduct dus ruimte zat om dit soort gevallen aan te pakken
Als de werkgever kan aantonen dat hij schade ondervindt van het publieke optreden van de werknemer, heeft hij wel een zaak. Probleem bij dit soort zaken (verstoorde arbeidsrelatie e.d.) is vaak dat het erg subjectief is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als iemand niet functioneert, dan mag de werkgever daarvan een dossier aanleggen voor de kantonrechter. Lukt dat niet, dan kan hij alleen ontslagen worden op basis van verstoorde arbeidsrelatie, en hij zal hij een bepaalde ontslagvergoeding meekrijgen.
Een werkgever kan/mag iemand natuurlijk niet ontslaan omdat hem de niet-strafbare privé-opvattingen van zijn werknemer niet aanstaan.
Dat zal waarschijnlijk moeilijk aan te tonen zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:22 schreef SCH het volgende:
Als de werkgever kan aantonen dat hij schade ondervindt van het publieke optreden van de werknemer, heeft hij wel een zaak. Probleem bij dit soort zaken (verstoorde arbeidsrelatie e.d.) is vaak dat het erg subjectief is.
Precies, en het soort bedrijf maakt ook nog wel uit. Er is wel een soort code, maar die is nogal ongeschreven en dat maakt het lastig.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk moeilijk aan te tonen zijn.
Maakt ook verschil of deze jongen in 't magazijn werkt, of in de verkoop buitendienst zit.
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 09:26 schreef DennisMoore het volgende:
Uitzendkracht inderdaad.
Dan heeft ie pech.
Het zou me ook deugd doen als die achterlijke imam die Verdonk's hand weigerde werd ontslagen. Die lul bezorgt jullie moslims een nog slechtere naam dan je al hebt.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |