abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2005 @ 01:28:33 #26
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24445010
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit zijn nou berichten die me enorm deugden.

Ik ben blij dat er een voorbeeld wordt gesteld

lekker selectief ben je.
de imam stond in zijn recht, deze jongen niet. is dat je redenatie.
ken je de uitdrukking: met twee maten meten?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_24445104
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 01:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dhr Leo in het programma niet de naam van zijn werkgever gezegd heeft. Als dat wel het geval is geweest dan lijkt me het ontslag wel logisch om de eerder genoemde reden: het is slechte reclame voor het bedrijf.
Ik weet wel zeker van niet. Ik vraag me ook af hoe men had moeten weten dat de jongen in kwestie bij dat bedrijf zou werken. Het stond niet op zijn voorhoofd geschreven, noch is dit feit intressant voor de media. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij ontslagen is uit angst voor potentiële incidenten op de werkvloer. Wat op zich, voorbarig is.
pi_24447280
wat een onzin weer. Indien de werkgever zo bang is voor scahde aan het bedrijf had hij geen lonsdale jongeren moeten aannemen. Dit is trouwens dezelfde werkgever die waar het even kan weigert allochtonen in dienst te nemen.

Het geven van een hand is een hele vervelende gewoonte die door de goegemeenschap als beleefd wordt gezien, dus iedereen doet het om niet onbeleefd gevonden te worden, als het even kan doe ik het ook niet.

Daarbij is het een zieke vorm van uitlokking om met camera's erbij een pubertje op die wijze te benaderen.

Heel kinderachtig allemaal.

BS
pi_24447592
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 01:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onzinnig ontslag. Wat je in je privé tijd doet moet je zelf weten, zolang je werkgever er geen last van heeft.
Dus als deze jongeman met klanten contact heeft dan zou de werkgever hem zonder meer mogen ontslaan want dan kan de werkgever stellen dat herkenning door klanten een negatieve uitwerking heeft op het imago van de werkgever.
  Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 08:45:47 #30
5428 crew  miss_sly
pi_24447643
De jongen kan zonder meer op straat worden gezet, want hij was als uitzendkracht werkzaam bij bedrijf X. Het ontslag is dus heel wat gemakkelijker en niet aan te vechten, lijkt me, want van een uitzendkracht mag je zonder meer en zonder of met reden, afscheid nemen per direct.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 januari 2005 @ 08:49:10 #31
545 dop
:copyright: dop
pi_24447663
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:26 schreef milagro het volgende:

[..]

ik begrijp wel dat ze dat willen, en doen, maar dat het kán, iemand op die gronden ontslaan, dát verbaast me
ontslaan is niet het juiste woord ben ik bang
geen idee waar jij werkt maar ik denk dat je vast wel weet wat de mogelijkheden met uitzendkrachten zijn.
bij ons iin het bedrijf is de uitzendperiode meteen een soort proef periode, voldoe je niet om wat voor reden dan ook kun je soms van de een op de andere dag vertrekken.
. "er is geen werk meer voor jou ga maar terug naar het uitzendburo, bedankt, hier is je laatste werkbriefje"

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 07-01-2005 08:54:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_24447872
Die werkgever wil natuurlijk zijn goede imago hooghouden, het heeft ongetwijfeld niets met die jongen zelf te maken. Ik zou hem niet hebben ontslaan. Een collega's politieke opvattingen hebben toch niets met zijn werk in het bedrijf te maken?
pi_24447889
Is natuurlijk de vraag of er niet meer aan de hand is. Je weet niet wat het contact is tussen werknemer en werkgever; het lijkt mij dat je dan eerst eens met elkaar gaat praten, maar wie weet was dit de druppel.
pi_24447925
Uitzendkracht inderdaad.
Dan heeft ie pech.
pi_24447938
Premtime is wel een erg geslaagd programma imo, erg dicht op de huid van mensen, dicht bij de straat en vrij divers.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 09:49:04 #36
3542 Gia
User under construction
pi_24448113
quote:

Ben het helemaal met je eens.

Dit zouden ze dus met iedereen moeten doen, die zo onfatsoenlijk is iemand geen hand te willen schudden.

Ben blij dat jij er ook zo over denkt.
pi_24448311
Als deze jongen een vast contract had gehad, had hij hierom nooit onslagen kunnen worden, lijkt me.
pi_24448368
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:10 schreef DennisMoore het volgende:
Als deze jongen een vast contract had gehad, had hij hierom nooit onslagen kunnen worden, lijkt me.
Niet als dit een incident is, wel als het in de lijn staat van hoe die jongen functioneert en als het met de uitstraling van het bedrijf te maken heeft.
pi_24448410
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:15 schreef SCH het volgende:

Niet als dit een incident is, wel als het in de lijn staat van hoe die jongen functioneert en als het met de uitstraling van het bedrijf te maken heeft.
Als iemand niet functioneert, dan mag de werkgever daarvan een dossier aanleggen voor de kantonrechter. Lukt dat niet, dan kan hij alleen ontslagen worden op basis van verstoorde arbeidsrelatie, en hij zal hij een bepaalde ontslagvergoeding meekrijgen.

Een werkgever kan/mag iemand natuurlijk niet ontslaan omdat hem de niet-strafbare privé-opvattingen van zijn werknemer niet aanstaan.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:20:14 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24448419
meeste bedrijven hebben een code of conduct dus ruimte zat om dit soort gevallen aan te pakken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24448451
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:20 schreef Re het volgende:

meeste bedrijven hebben een code of conduct dus ruimte zat om dit soort gevallen aan te pakken
Wanneer die 'code of conduct' strijdig is met de wet, of zelfs maar 'onredelijk' wordt bevonden door een rechter, is het niet iets om echt rekening mee te moeten houden. .
Een directeur met een dikke duim kan wel zoveel in zijn 'code of conduct' zetten...
pi_24448453
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als iemand niet functioneert, dan mag de werkgever daarvan een dossier aanleggen voor de kantonrechter. Lukt dat niet, dan kan hij alleen ontslagen worden op basis van verstoorde arbeidsrelatie, en hij zal hij een bepaalde ontslagvergoeding meekrijgen.

Een werkgever kan/mag iemand natuurlijk niet ontslaan omdat hem de niet-strafbare privé-opvattingen van zijn werknemer niet aanstaan.
Als de werkgever kan aantonen dat hij schade ondervindt van het publieke optreden van de werknemer, heeft hij wel een zaak. Probleem bij dit soort zaken (verstoorde arbeidsrelatie e.d.) is vaak dat het erg subjectief is.
pi_24448649
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:22 schreef SCH het volgende:

Als de werkgever kan aantonen dat hij schade ondervindt van het publieke optreden van de werknemer, heeft hij wel een zaak. Probleem bij dit soort zaken (verstoorde arbeidsrelatie e.d.) is vaak dat het erg subjectief is.
Dat zal waarschijnlijk moeilijk aan te tonen zijn.
Maakt ook verschil of deze jongen in 't magazijn werkt, of in de verkoop buitendienst zit.
pi_24448685
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk moeilijk aan te tonen zijn.
Maakt ook verschil of deze jongen in 't magazijn werkt, of in de verkoop buitendienst zit.
Precies, en het soort bedrijf maakt ook nog wel uit. Er is wel een soort code, maar die is nogal ongeschreven en dat maakt het lastig.

Maar louter op basis van het niet geven van een hand zal je iemand niet kunnen ontslaan. Als je kan aantonen dat de jongen racistische sentimenten uitdraagt en dat het schadelijk is voor je bedrijf, voor het imago of voor de overige werknemers - dan is het weer een andere kwestie.
pi_24448747
Heel goed dit

Kaalkop hetzelfde als Imaam
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:46:35 #46
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24448774
DrWolffenstein: mooie avatar.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 20:14:43 #47
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24454366
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:26 schreef DennisMoore het volgende:
Uitzendkracht inderdaad.
Dan heeft ie pech.
Era Vulgaris
  vrijdag 7 januari 2005 @ 20:16:32 #48
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24454398
O, en dr Wolfenstein, ga nog maar eens een professioneel uittreksel lezen over 1984, want je hebt het boek verkeerd begrepen. Of niet uitgelezen.
Era Vulgaris
pi_24454502
Zullen wel meerdere redenen zijn waarom deze gozer is ontslagen.
pi_24457957
quote:

Het zou me ook deugd doen als die achterlijke imam die Verdonk's hand weigerde werd ontslagen. Die lul bezorgt jullie moslims een nog slechtere naam dan je al hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')