Ethiek en religie ben ik geneigd los te zien van elkaar. Beiden vind ik vooral interessant om te zien van uit een psychologische en/of sociale hoek.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja wat. Ethiek in religie, metafysica als mentale constructie, religie als psychologisch verschijnsel.. please, elaborate.
In het kader van religieuze filosofie is dat natuurlijk welkom.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:14 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik stalk je toch niet
Hoogstens aanbidden![]()
Alicey, mijn godquote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
In het kader van religieuze filosofie is dat natuurlijk welkom.
Zo is het inderdaad beter. Hier probeer ik ze ook zover te krijgen, maar willen ze er nog niet aan. Ik moet zelfs zelf koffie zetten.quote:
Oh leukquote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:38 schreef speknek het volgende:
Wat voor soort filosoof ben jij?
Dus, voor welke subgebieden van filosofie interesseer je je het meest, heb je affiniteit met een bepaalde stroming, etc.
Aliceyverdomme zegquote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo is het inderdaad beter. Hier probeer ik ze ook zover te krijgen, maar willen ze er nog niet aan. Ik moet zelfs zelf koffie zetten.
Ik zou maar oppassen daarmee. De kans dat ik gehoor geef aan een dergelijk verzoek is statistisch gezien een stuk groter dan dat dat geldt voor God.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:17 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Aliceyverdomme zeg
Ik heb het nieuwe vloeken al onder de knie![]()
quote:Hoe durven ze? Ze horen je te aanbidden. 5x per dag richting de Fok!-server.
En voor elke kop koffie een gebedje.
Oh, de kans dat ik deze godin ooit in mijn leven tegenkom is groter dan de kans dat ik God ooit tegenkom .quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zou maar oppassen daarmee. De kans dat ik gehoor geef aan een dergelijk verzoek is statistisch gezien een stuk groter dan dat dat geldt voor God.
[..]
quote:Nee, dat vind ik niet. Koffie moet gedronken worden zonder het te laten degenereren door de tijd die nodig is voor een gebed.
Oh, jullie hebben elkaar nog nooit ontmoet? Wat ben je nou voor een stalkertje van niks. Ga es mee op een meet, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:30 schreef Bupatih het volgende:
Oh, de kans dat ik deze godin ooit in mijn leven tegenkom is groter dan de kans dat ik God ooit tegenkom .
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:42 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Oh, jullie hebben elkaar nog nooit ontmoet? Wat ben je nou voor een stalkertje van niks. Ga es mee op een meet, zou ik zeggen.
Ik bespeur hier enig sarcasme? Ben zelf nog nooit op een WFL-meet geweest, maar als we het over berggeiten gaan hebben dan ben ik er niet zekerquote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:53 schreef Bupatih het volgende:![]()
En daar dan zeker filosoferen over de geneugten van het leven, alwaar we ons te goed doen aan een heerlijk kopje koffie en al verder mijmerend over de mogelijke kwantum-fysische verklaring voor de lokroep van de Oost-Tibetaanse berggeit zal ik haar dan eindelijk aanschouwen.![]()
Sarcasme?? Ik??quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:58 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik bespeur hier enig sarcasme? Ben zelf nog nooit op een WFL-meet geweest, maar als we het over berggeiten gaan hebben dan ben ik er niet zeker.
juiste linkquote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:20 schreef ReCreative het volgende:
[..]
The requested document was not found on this server.
En vertel het passwoord es voor die foto's?
Morgen![]()
.
Na, alsof we op die meets alleen maar wetenschappelijk, filosofisch of levensbeschouwend gaan lullen. We hebben het hoofdzakelijk over koffie, lijkt me zo. Drink jij koffie? En ik zal wel weer een zweverig verhaal op gaan hangen en een dik konijn uit een hoed toveren. Maar ik ben dan ook een gevalletje TRU.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:05 schreef Bupatih het volgende:
WFL boeit me niet echt hoor ( Sorry Alicey)
idd, genoeg te zeggen over koffie. Zo heb je zwarte koffie, koffie met melk, koffie met suiker, koffie met schuim, koffie zonder schuim, sterke koffie, slappe koffie, echte koffie, senseo, en ga zo maar door!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:40 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Na, alsof we op die meets alleen maar wetenschappelijk, filosofisch of levensbeschouwend gaan lullen. We hebben het hoofdzakelijk over koffie, lijkt me zo.
Geeft niets, geef mij voldoende whisky en ik werk het zweverige verhaal tot in de puntjes wetenschappelijk uit, inclusief het dikke konijn uit de hoed.quote:Drink jij koffie? En ik zal wel weer een zweverig verhaal op gaan hangen en een dik konijn uit een hoed toveren. Maar ik ben dan ook een gevalletje TRU.
Koffie is okay.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:40 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Na, alsof we op die meets alleen maar wetenschappelijk, filosofisch of levensbeschouwend gaan lullen. We hebben het hoofdzakelijk over koffie, lijkt me zo. Drink jij koffie? En ik zal wel weer een zweverig verhaal op gaan hangen en een dik konijn uit een hoed toveren. Maar ik ben dan ook een gevalletje TRU.
En we krijgen vast een levendige discussie met pro- en anti-havelaristenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:57 schreef Alicey het volgende:
idd, genoeg te zeggen over koffie. Zo heb je zwarte koffie, koffie met melk, koffie met suiker, koffie met schuim, koffie zonder schuim, sterke koffie, slappe koffie, echte koffie, senseo, en ga zo maar door!
Ha, mijn konijn is onverklaarbaarquote:Geeft niets, geef mij voldoende whisky en ik werk het zweverige verhaal tot in de puntjes wetenschappelijk uit, inclusief het dikke konijn uit de hoed.
Ook geen strijkijzer?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:09 schreef ReCreative het volgende:
Wisten jullie trouwens dat die gasten van de 'Enlarge your Penis'-reclame niets opsturen als je wat bestelt?
Of een stel van die Lonsdalers wanneer je net wilt genieten van je Turkse koffie.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:07 schreef ReCreative het volgende:
[..]
En we krijgen vast een levendige discussie met pro- en anti-havelaristen.
Je moet dan ook niet kijken naar alleen het konijn, maar je moet verder kijken dan het konijn.quote:[..]
Ha, mijn konijn is onverklaarbaar. Net als ik trouwens.
Neequote:
Tja... Goed dat je het zegt.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:37 schreef Alicey het volgende:
Of een stel van die Lonsdalers wanneer je net wilt genieten van je Turkse koffie.
Als ik verder kijk dan het konijn grijp ik mis en mislukt mijn trucquote:Je moet dan ook niet kijken naar alleen het konijn, maar je moet verder kijken dan het konijn.
Tja, dat is die bekende bug hè? Als je 'quote:
TRU is niet okay.quote:
omdat God ook oordeelt/zal oordelen. en de mens wil gelijk zijn aan God..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:01 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Altijd die oordelen maar weer. Waarom doen mensen dat?
Oeioeioei normaal is dit olie op het vuur bij mij, maar ik moet nu wegquote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:23 schreef Bensel het volgende:
omdat God ook oordeelt/zal oordelen. en de mens wil gelijk zijn aan God..
(okee, dit was mijn stukje religiefilosofie, voor deze week)
Vandaag eens niet geloof ik.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:04 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ja hoi. Iedereen lekker geslapen en fijn gedroomd?
Ja, dat lijkt me meer iets voor R&Pquote:Op woensdag 12 januari 2005 09:11 schreef Doffy het volgende:
Nee... wel goed geslapen maar heb gedroomd dat Akkersloot tot moderator benoemd werd...![]()
kan iemand mij uitleggen waarom uberhaupt Fok! in mijn dromen voorkomt?
Niet gedroomd (Laat het "fijn" trouwens maar weg.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:24 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Wat niet? Goed geslapen of fijn gedroomd?
quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:24 schreef Doffy het volgende:
Toen ik vroegah (ik word oud) nog vaak met LAN-parties meedeed (en veel Quake en Doom speelde), droomde ik daarna nog nachten van complete shoot-outs, met levendige graphics en sound
Dromen zijn altijd 'fijn' in de zin van dat het handreikingen zijn. Of het nou een contact is met je onbewuste of 'dagrestjes' die hun plaats moeten vinden maakt niet uit, het blijft informatie waar iets mee gedaan wordtquote:Op woensdag 12 januari 2005 09:28 schreef Alicey het volgende:
Niet gedroomd (Laat het "fijn" trouwens maar weg.)
Nouja, de laatste dagen droomde ik over vervelende alledaagse dingen.. Da's toch niet leuk.. Idiote dromen, da's leuk!quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:32 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dromen zijn altijd 'fijn' in de zin van dat het handreikingen zijn. Of het nou een contact is met je onbewuste of 'dagrestjes' die hun plaats moeten vinden maakt niet uit, het blijft informatie waar iets mee gedaan wordt.
Heb zelf trouwens wel maf gedroomd.
Lijkt me erg onrustig inderdaad, maar ik heb het wel eens gehad met andere spelletjes ook waar je helemaal 'in' zit (like Transport Tycoonquote:
Ja, ik de laatste dagen dus ook.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:33 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik heb met webdesign en programming ook wel eens hele ideeën uitgewerkt in een droom.
Nee ok, dan is het niet leuk, dat klopt wel. Ben je een twijfelaar, of iemand die zich snel zorgen maakt? Die mensen hebben dat vaker dat alledaagse dingen zich een plek weten te veroveren in je dromen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:33 schreef Alicey het volgende:
Nouja, de laatste dagen droomde ik over vervelende alledaagse dingen..
Als we er vanuit gaan dat dat het concept droom is, dan 'ja'. Ik zie dromen toch meer als een mix van geheugentransport, dagverwerking en 'op de koffie' bij delen van jezelf die normaliter wat op de achtergrond zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:34 schreef Alicey het volgende:
Honden dromen trouwens ook. Zouden die ook de dag ermee verwerken? Zouden die ook dingen van het korte termijn geheugen naar het lange termijn geheugen transporteren?
Geweldig is datquote:
Nee, eerder het absoluut tegenovergestelde..quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:36 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Nee ok, dan is het niet leuk, dat klopt wel. Ben je een twijfelaar, of iemand die zich snel zorgen maakt?
Hmm...quote:Die mensen hebben dat vaker dat alledaagse dingen zich een plek weten te veroveren in je dromen.
Ja, inderdaad... Een hond die in zijn slaap ligt te blaffen enzo.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:39 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Als we er vanuit gaan dat dat het concept droom is, dan 'ja'. Ik zie dromen toch meer als een mix van geheugentransport, dagverwerking en 'op de koffie' bij delen van jezelf die normaliter wat op de achtergrond zijn.
Katten en konijnen dromen ook trouwens. Erg fascinerend om te zien.
Ik verzin altijd geniale oplossingen die alleen in het droomdomein werken.quote:[..]
Geweldig is dat. Dan word ik wakker en denk ik: dat ik dààr nou niet eerder op gekomen ben
.
Laat ik dat vermoeden nou al gehad hebbenquote:Op woensdag 12 januari 2005 09:39 schreef Alicey het volgende:
Nee, eerder het absoluut tegenovergestelde..
Het zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben...quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:41 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Laat ik dat vermoeden nou al gehad hebben. Als je intensief bezig bent met iets, neem je het vaak ook mee. Je geest heeft de hele dag nagedacht en denkt nog een beetje na, het is voor een geest erg lastig in ééns te stoppen met denken.
Kan inderdaad aardig spoken dan.quote:Een soort 'nabeeld' zeg maar, net als je met je ogen wel eens hebt, gedachtepatronen die je de hele dag gehad hebt die dan blijven hangen en langaam van vorm veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |