Maar als je oprecht zou geloven dat je niet zou neerstorten, zou je dan kunnen kiezen om toch te geloven dat zwaartekracht bestaat?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:17 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Die wilde dood, dat is heel wat anders.
Of - Wat snapte pfaf er niet aan?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:23 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Halloooow.... Hoeveel tentamens zijn dat?
Het gaat niet zozeer om geloven, dan wel om overtuigd zijn. Je kan overtuigd zijn dat je niet neerstort, maar tegelijkertijd overtuigd zijn dat er zwaartekracht bestaat, maar dat die geen invloed op je hebt.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:24 schreef Alicey het volgende:
Maar als je oprecht zou geloven dat je niet zou neerstorten, zou je dan kunnen kiezen om toch te geloven dat zwaartekracht bestaat?
The requested document was not found on this serverquote:
Dank je wel, beterschap en we spreken je snel weerquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:18 schreef Doffy het volgende:
* Doffy gaat z'n bedje maar weer in. Veel plezier allemaal vandaag
2 stuks.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:23 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Halloooow.... Hoeveel tentamens zijn dat?
Je kunt je toch evengoed niet lekker voelen? Koorts onstaat ook niet zomaar natuurlijkquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:56 schreef Alicey het volgende:
Bij 38.2?
Of gewoon omdat je toch niets hoeft te doen?
Dan is dat dus ook niet echt van belang.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:49 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Je kunt je toch evengoed niet lekker voelen? Koorts onstaat ook niet zomaar natuurlijk.
Is het ook echt ergonomisch? Mijn eigen ervaring is dat mijn ervaring van het begrip "ergonomisch" nogal afwijkt van wat de gemiddelde mens schijnt te ervaren.quote:D'r is hier vorige week een vent geweest om te sleutelen aan mijn bureau, dus nu zit ik helemaal ergonomisch hierzo. Ik blijf er heel gewoon onder hoor
. Ik heb nu ook zo'n leesding waarmee ik makkelijk dingen kan overtikken. En ik tik nooit dingen over
.
Of het 'echt' ergonomisch is weet ik niet, ben geen ergonoom. Maar ik zit stevig en in hoeken van plm. 90° en het zit best lekker, hoewel ik wel even moest wennen want ik zit graag met mijn voeten op het draaistel van mijn stoel (en dat is 'heel erg' volgens die sleutelvent).quote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:52 schreef Alicey het volgende:
Is het ook echt ergonomisch? Mijn eigen ervaring is dat mijn ervaring van het begrip "ergonomisch" nogal afwijkt van wat de gemiddelde mens schijnt te ervaren.
Ik hoop dat je hiermee op de hoek die je ellebogen maken doelt, anders klinkt het niet zo best.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:01 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Maar ik zit stevig en in hoeken van plm. 90°
En hoezo is dat dan 'heel erg'? Jezelf forceren om anders te zitten dan je gewoon bent vind ik zelf eerder 'heel erg'.quote:en het zit best lekker, hoewel ik wel even moest wennen want ik zit graag met mijn voeten op het draaistel van mijn stoel (en dat is 'heel erg' volgens die sleutelvent).
Ellebogen, benen/rug, knieën, dat soort gewrichten. Dit ben ik, alleen dan heb ik twee TFT-schermen die een stuk hoger staan (en ik heb meer haar en bovendien kleren aan)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:05 schreef Alicey het volgende:
Ik hoop dat je hiermee op de hoek die je ellebogen maken doelt, anders klinkt het niet zo best.
Daarom kijk ik ook aan hoe het zit, en ga ik gewoon weer 'lekker' zitten als het niet bevalt. Maar een paar handreikingen is nooit gek natuurlijkquote:En hoezo is dat dan 'heel erg'? Jezelf forceren om anders te zitten dan je gewoon bent vind ik zelf eerder 'heel erg'.
Ik heb wel vaker gehoord, dat mensen pas last kregen nadat ze Arbo-verantwoord moesten werken. Zullen natuurlijk ook aanpassingsgevolgen zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:10 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Daarom kijk ik ook aan hoe het zit, en ga ik gewoon weer 'lekker' zitten als het niet bevalt. Maar een paar handreikingen is nooit gek natuurlijk.
OMGquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:10 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ellebogen, benen/rug, knieën, dat soort gewrichten. Dit ben ik, alleen dan heb ik twee TFT-schermen die een stuk hoger staan (en ik heb meer haar en bovendien kleren aan).
Ach, proberen kan altijd zeg maar.quote:[..]
Daarom kijk ik ook aan hoe het zit, en ga ik gewoon weer 'lekker' zitten als het niet bevalt. Maar een paar handreikingen is nooit gek natuurlijk.
Ja, dat geloof ik wel ja. Ik ben altijd wat terughoudend met 'richtlijnen' à la 'zo moet je zitten'. Ik hang ook wel es op de bank, moet er dan een ergonoom langskomenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:15 schreef pfaf het volgende:
Ik heb wel vaker gehoord, dat mensen pas last kregen nadat ze Arbo-verantwoord moesten werken. Zullen natuurlijk ook aanpassingsgevolgen zijn.
Nou ja... Huisartsen vertellen ook welke medijnen je het best kunt gebruiken. Er zijn mensen die voor sommige dingen geleerd hebben. Maar ergonomie is nog niet zo geaccepteerd, lijkt wel. Het lijkt wel een parawetenschapquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:
Inderdaad.. Alsof zij gaan vertellen hoe IK het beste zit.
Ik voel me niet serieus genomenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:56 schreef Alicey het volgende:
Bij 38.2?
Of gewoon omdat je toch niets hoeft te doen?
Hmmm... Kan ook aan mij liggen hoor, tenzij ik neerval laat ik mij niet tegenhouden door een beetje koorts.quote:
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:14 schreef Alicey het volgende:
Hmmm... Kan ook aan mij liggen hoor, tenzij ik neerval laat ik mij niet tegenhouden door een beetje koorts.
Hm ja maar ik ben dan ook geen echte vent zoals jij!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:14 schreef Alicey het volgende:
Hmmm... Kan ook aan mij liggen hoor, tenzij ik neerval laat ik mij niet tegenhouden door een beetje koorts.
Hee fs, leg nou eens uit aan een normale ouwerwetse lul als ik wat er nou zo fascinerend is aan Senseo. Want iedereen die ik ken en die een Senseo-ding heeft is er bijna verliefd op...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:19 schreef het_fokschaap het volgende:
ik ben snipverkouden
proef niks van m'n Senseo
het fascinerende eraan voor mij is dat ik vrij snel een kop "koffie" op tafel heb. niet zelf hoef af te meten etc. gemak dient de mens.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:08 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Hee fs, leg nou eens uit aan een normale ouwerwetse lul als ik wat er nou zo fascinerend is aan Senseo. Want iedereen die ik ken en die een Senseo-ding heeft is er bijna verliefd op...
bepaalde voeding en dranken strelen de neusharen en hebben weinig invloed op de smaakpapillen.quote:En hoe komt het (vraag algemeen) dat men door verkoudheid minder proeft? Wordt je smaakzin ondersteund door je reukzin, of wordt de smaakzin eveneens verminderd tijdens verkoudheid?
Het proeven doe je met je neus. Je smaakpapillen proeven alleen of iets zoet, zout, zuur, bitter of umami (???) is. Je neus heb je nodig om precies te proeven wat het is.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:08 schreef ReCreative het volgende:
[..]
En hoe komt het (vraag algemeen) dat men door verkoudheid minder proeft? Wordt je smaakzin ondersteund door je reukzin, of wordt de smaakzin eveneens verminderd tijdens verkoudheid?
dat is een betere uitleg inderdaad !quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het proeven doe je met je neus. Je smaakpapillen proeven alleen of iets zoet, zout, zuur, bitter of umami (???) is. Je neus heb je nodig om precies te proeven wat het is.
Oftewel, er wordt afgemeten naar de smaak van de gemiddelde mens. Laat die gemiddelde mens nou net geen smaak hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het fascinerende eraan voor mij is dat ik vrij snel een kop "koffie" op tafel heb. niet zelf hoef af te meten etc. gemak dient de mens.
Maar! Maar! Dat is toch onderdeel van de romantiek, het nostalgische, het verrukkelijke afmeten, de aroma van een net geopend pak, scheppen, water er in doen en dan dat hemelse gepruttel, dat zoveel gezelligheid verspreidt!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:16 schreef het_fokschaap het volgende:
het fascinerende eraan voor mij is dat ik vrij snel een kop "koffie" op tafel heb. niet zelf hoef af te meten etc. gemak dient de mens.
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:17 schreef Alicey het volgende:
Oh, en neem een glaasje whisky voor de gezondheid.
alleen nu even niet ! ben nu verkouden.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oftewel, er wordt afgemeten naar de smaak van de gemiddelde mens. Laat die gemiddelde mens nou net geen smaak hebben.
ik ben dan niet zo romantisch ingesteld blijkbaar. ben meer functioneel ingesteld.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:22 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Maar! Maar! Dat is toch onderdeel van de romantiek, het nostalgische, het verrukkelijke afmeten, de aroma van een net geopend pak, scheppen, water er in doen en dan dat hemelse gepruttel, dat zoveel gezelligheid verspreidt!!!
ik denk dat bovenstaande het best op mij van toepassing is. ben nou niet echt een filosoof te noemen, al vind ik het wel leuk om te lezen wat anderen over bepaalde zaken bij elkaar gefilosofeerd hebben en dan kijken of dat overeenkomt met mijn mening daarover of dat ik mijn mening bij wil stellen aan de hand van hetgeen ik gelezen heb.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:38 schreef speknek het volgende:
Voor de rest heb ik een vreemde neiging geboeid te raken door levensbeschouwelijke vragen, alhoewel dat door mijn logische achtergrond natuurlijk een hoop bull is.
Ja wat. Ethiek in religie, metafysica als mentale constructie, religie als psychologisch verschijnsel.. please, elaborate.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:43 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat mijn eigen interesses vooral in het gebied van ethiek en religie liggen.
Ik stalk je toch nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |