abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24437425
Zit bij wat maten en die hebben in de woonkamer een computer...

ze zijn hevig aan het discussieren over water of dat oud kan worden

Kan water echt oud worden? na verloop van tijd verdampt het...is het dan nog zuiver water?

Wat nou als je 100 liter water hebt, je laat het verdampen tot er nog maar 3 liter water over is, zal het dan nog steeds zo zuiver zijn?

"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
pi_24437448
Ik denk dat het wel oud word en dat het zuurstof eruit verdwijnt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:28:49 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_24437473
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:27 schreef Stuart het volgende:
Ik denk dat het wel oud word en dat het zuurstof eruit verdwijnt
Water is H2O. Zonder zuurstof stelt het weinig voor
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 19:28:57 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24437476
Ja, water kan wat slapper worden, vooral als het dan erg van temperatuur veranderd enzo, het kan denk ik wel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_24437527
Na het verdampen veranderd er niets aan het water. Als water echter lange tijd stilstaat (bijvoorbeeld in de leiding tijdens je vakantie), dan kunnen er andere stoffen in terecht komen. Daarom moet je na je vakantie altijd even de kranen laten lopen.

Water wordt echter niet oud ofzo, het kan hoogstens vervuild raken. Als het oud word, dan kan het wel heel erg oud worden, want de oceanen zijn er ook nog steeds en er is niemand die daar 'vers' water bijdoet.
pi_24437568
Wat voor water?

Kraanwater? met mineralen bacterien en weet ik het wat.

Deliwater?
onder
pi_24437570
Ik vind van wel.
pi_24437580
zuiver wate (H2O)r in een ontsmette ruimte wordt idd niet oud..
maar kraanwater bevat nogal wat bacterien die zich kunnen gaan vermenigvuldigen na een tijd dat het water heel ranzig kan maken, dan noemen we het verrotten, maar het water (H2O) dat er tussen zit is nogsteeds eruit te halen en zuiver..
pi_24437696
water kan wel stoffig worden... dan valt er stof in en is het niet te zuipen
pi_24437718
tuurlijk, je hebt water van 1 dag en ook van 3 dagen. dwz 3 dagen is ouder.

Maar dat is natuurlijk heel flauw.
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:48:27 #11
102721 Mr.Bankzitter
Waar is berenbotje gebleven??
pi_24437780
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:34 schreef alsem het volgende:
zuiver wate (H2O)r in een ontsmette ruimte wordt idd niet oud..
maar kraanwater bevat nogal wat bacterien die zich kunnen gaan vermenigvuldigen na een tijd dat het water heel ranzig kan maken, dan noemen we het verrotten, maar het water (H2O) dat er tussen zit is nogsteeds eruit te halen en zuiver..
mee eens
Ruik maar een in een tankje van een waterpistool
Hij is niet hier, hij is niet daar, .....
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:48:37 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_24437785
Er bestaat ook doodwater. Volgens mij als je water te lang laat staan ( echt te lang ) gaan alle bacterïen dr uit, en wordt het dus "dood" water.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:49:20 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24437799
Water kan ook bederven.....
Laat een glas water maar eens een paar dagen staan, dan is het echt niet meer te drinken...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24437833
Water is soms behoorlijk oud.

Water afkomstig uit de buurt van utrecht, leidingwater en sourcy shit. is tussen de 25.000 en 30.000 jaar oud.

Sterker nog hoe ouder het water hoe beter... hoe ouder het is, hoe verser het smaakt.

bron: keuringsdienst van waren (prachtig programma)

We drinken dus echt moeilijk ouwe shit.... doet u mij maar een sourcy vintage de 23.478 B.C lekker jaar.
pi_24438092
als je dan dus water blijft zuiveren en kan zorgen dat het niet verdampt, dan zou het dus altijd er zijn .... vers
"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
pi_24438100
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:51 schreef cizzztm32 het volgende:
Water is soms behoorlijk oud.

Water afkomstig uit de buurt van utrecht, leidingwater en sourcy shit. is tussen de 25.000 en 30.000 jaar oud.

Sterker nog hoe ouder het water hoe beter... hoe ouder het is, hoe verser het smaakt.

bron: keuringsdienst van waren (prachtig programma)

We drinken dus echt moeilijk ouwe shit.... doet u mij maar een sourcy vintage de 23.478 B.C lekker jaar.
Keuringsdienst van Waarde... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 20:15:08 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24438246
dood water ja, dat bestaat
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:16:13 #18
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_24438270
Ik heb thuis een druppeltje en die is nu 3 jaar
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:22:27 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24438383
Als je slootwater of kraanwater in een bakkie op de radiator zet verdampt het water en de rest van de zooi die erin zit niet dus het water wat je na een tijdje overhoudt zal niet zo 'zuiver' zijn als het eerst was.

Maar gedestilleerd water zit bijna alleen maar water in.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 20:24:45 #20
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24438439
interressant.

je kunt er achter komen met wat geduld en wat water.
:')
pi_24438721
GC >>> WFL
pi_24439531
Water is gevormd door waterstof en zuurstof.
De waterstof is het oudste. De zuurstof ontstond zo'n 10 miljard jaar geleden in een ster, die
daarna geexplodeerd is.
Uit een wolk van sterre afval is de aarde en ook het water ontstaan.
De precieze ouderdom van een zuurstof atoom is denk ik niet na te gaan.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_24442022
Misschien even iets aparts..

Ik heb vroeger een tijdje lang ambachtelijk openhaarden gebouwd... en in die tijd moest ik vaak met water, cement en kalkzandsteen iets in elkaar knutselen. Als je water zo direct uit de kraan haalde was de tijd die alles nodig had om te harden ongeveer 1 dag.

Nam je water dat een weekend stil had gestaan dan was dit soms op dezelfde dag al hard.

We zeiden dan altijd, het is oud water.
Of die term echt bestaat en een betekenis heeft weet ik niet, maar ik zag het als een bestaande term.
www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
***Get famous - Describe the famous***
pi_24449662
oud water komt uit de tijd van de scheepvaart. Toen wist men nog niks van bacterien, ziektekiemen ed. Omdat men toen nog geen zeewater kon distilleren, moesten ze water van land meenemen. en dit werd na een tijdje smerig (er kwamen allerlei bacterien in, enz) Dit werd dan oud water genoemd. je hebt ook nog dood water, daar zitten geen opgeloste gassen meer in (net als in dood bier geen koolzuurgas meer zit)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_24505605
Ik had eens gelezen dat de hoeveelheid water de afgelopen paar miljard jaar (ofzo, ik weet het niet precies ) gelijk is gebleven dus al het water is minstens zo oud. Vind ik best oud! Maar, aangezien water geen levend wezen is maakt tijd niet zoveel uit want 't maakt het toch niet mee.
Of water nu vloeibaar is of ijs of waterdamp, 't blijft toch H2O.
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')