abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24420609
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.
nee dus

t enige wat je kan aanpassen electronisch is ontstekings- en injectie/inspuitingstiming en als je een beetje een toffe auto hebt nokkenastiming... knijpen kan altijd maar je verliest op beide fronten.. koppel is niets anders als een waarde die aangeeft hoe vroeg hoe veel vermogen los wordt gelaten.. minder vermogen = minder koppel (als het toerental niet veranderd)

neem t nou eens aan van iemand die daar verstand van heeft
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24420653
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!
je spreekt jezelf zo tegen, een diesel is slechter voor het milieu dan een benzineauto

Alleen omdat jij toevallig zo'n zielige roestbak hebt gekocht met zo'n koffiemolen voorin wil niet zeggen dat iedereen dat wil rijden
pi_24420672
Wat een mensen lopen er toch rond he
Onbegrijpelijk, Nederland is al één van de meest belaste landen op élk gebied, en dan ook nog eens zo'n achterlijke geitenwollensokken+sandalen regeling bedenken Heb je je heel erg verveeld vandaag BHFH?
pi_24420676
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:32 schreef searchy het volgende:

[..]

* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.
Gevaar in het verkeer wordt veroorzaakt door het gedrag en niet zo zeer de kracht en snelheid die een auto maximaal aan zou kunnen. Misschien dat veel striktere sancties zullen helpen. Sinds een tijdje hebben ze het puntenrijbewijs voor jongeren, maar ik heb totaal geen idee wat het effect hier nu van geweest is!
als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren... en ons eens niet blind staren op die paar verkeersdoden per jaar.. ja lullig enzo maar waarom moet iedereen daar de dupe van zijn? ga toch allemaal fietsen man
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:45:56 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24420812
Flikker op met dat kutplan! Als ik in een stokoude Saab turbo met 155pk wil rijden dan moet dat kunnen zonder achterlijke toeslagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:46:03 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24420817
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.

300 x 1500*2pi/60=47 kw

Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24420884
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.

300 x 1500*2pi/60=47 kw

Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
oh wat ben jij niet slim... zoals ik al zei was het een formule om te rekenen vanaf vermogen + toerental waarbij het vermogen vrijkomt dus niet het koppel + toerental waar het vrijkomt

-edit-

en het toerental is in omwentelingen per seconde en het vermogen is in watt's

als je een leest wat ik hier met pijn en moeite neerknal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24421190
Wat als je nu een Skyline hebt met 1000 pk Moet je dan 1000 euro per maand xtra dokke
Poepregel
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard
pi_24421248
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Wat als je nu een Skyline hebt met 1000 pk Moet je dan 1000 euro per maand xtra dokke
Poepregel
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard
betere vergelijking is een eendje van 400kilo met 79pk en een dodge charger van 2 ton met de lichtste motor met net 180pk ofzo, voor de eend hoef je geen extra heffing te betalen ookal is hij 2x zo snel en 1000x zo onveilig als de charger..
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:13:30 #60
5673 heijx
Qui que boue
pi_24421460
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard
[offtopic]
Sorry, maar een Escalade gaat inderdaad gevaarlijk hard. Die mag wat mij betreft direct als vrachtwagen aangemerkt worden en met tachograaf uitgerust worden.
5571 lbs leeg / 7000 beladen is 2451 kg leeg, 3080 beladen. (trouwens belachelijk laag laadvermogen voor zo een enorme bak)
quote:
60-0 mph (96-0 km/h)
braking distance (ft / m): 162 / 49.3
Dat is negen meter te lang. Twee wagenlengtes.

[ Bericht 17% gewijzigd door heijx op 05-01-2005 23:20:37 ]
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24421679
Dus volgens BHFH rijden we straks allemaal in dikke smerige roet uistotende diesels. Dat is dan het veiligste?
Dit is de meest kromme redenering die er bestaat. Dus alleen RIJKE jonge mensen kunnen straks hard rijden. Het onaantrekkelijk maken van snelle auto's voor jongen mensen wordt wel gedaan door de verzekering,
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_24421800
Die topics van TS zijn echt altijd super gaaf.

Die droplol woont geloof ik op een eiland en heeft z'n pinda als woning.


pi_24421936
BHFH wil iedereen in een Fiat Panda of ouwe VW Jetta hebben.

Een dikke eikel, dat ben je.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24422047
Kom ik weer...

En motoren dan? Daar ligt de pk verhouding weer heel anders....

Mijn 34pk motor haalt 180 op de teller, net als een auto met pakweg 90pk En dan?
pi_24422056
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:40 schreef Youp het volgende:

[..]

als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren... en ons eens niet blind staren op die paar verkeersdoden per jaar.. ja lullig enzo maar waarom moet iedereen daar de dupe van zijn? ga toch allemaal fietsen man
Het zijn niet enkel de verkeersdoden. Om wat te noemen:

- ellenlange files door ongelukken
- Irritatie door o.a. bumperkleven en alle andere soorten overschrijdingen van verkeersregels
- Ik ben geen milieufreak, maar alle kleine beetje aan het milieu helpen.

In een samenleving is iedereen de dupe van wat andere doen. Dit heb je alle soorten en maten van groepen. Een actueel onderwerp is b.v. de medelanders, waar een bepaald aantal het complete imago voor de medelanders zet.
pi_24422130
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hé ja... Laten we nog eens ergens een heffing opgooien....

Ik geloof altijd meer in het belonen van mensen dan in het straffen van mensen. Maak auto's met minder vermogen gewoon aantrekkelijker dmv minder wegenbelasting oid.
Kleine lichte auto's zijn ook stukken goedkoper met wegenbelasting dan de grote scheurijzers. Maar als iemand ergens z'n zinnen op heeft, dan gebeurd het toch wel ongeacht wat het gaat kosten.
pi_24422165
Ik > 65 euro per jaar

Laten we mensen aanmoedigen te gaan motorrijden Alle parkeer- en file problemen opgelost

Of gaan motorrijden geneerd worden in dit topic? Dacht het niet, dat zijn ook weggebruikers die accijns over benzine betalen, verzekering EN wegenbelasting moeten betalen.

Maar die berekening van die koekwaus gaat dus niet op voor motorrijders neem ik aan, dat 80pk enzo
pi_24422369
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik > 65 euro per jaar

Laten we mensen aanmoedigen te gaan motorrijden Alle parkeer- en file problemen opgelost

Of gaan motorrijden geneerd worden in dit topic? Dacht het niet, dat zijn ook weggebruikers die accijns over benzine betalen, verzekering EN wegenbelasting moeten betalen.

Maar die berekening van die koekwaus gaat dus niet op voor motorrijders neem ik aan, dat 80pk enzo
Ik zou wel motor willen rijden, maar ik heb het niet op het slechte weer en alle gekke met een auto stuur in hun handen (Waar dit topic volgens mij toch om begonnen weer is)
pi_24422546
Ik vind zo'n heffing prima, maar dan moet het in geheel Europa qua belastingregels wel gelijk worden getrokken. Dan mag zo'n zware milieuheffing van mij best worden ingevoerd.

Oftewel, zolang ik maar goedkoper uit ben vind ik alles best.


Bovendien als ik dan zo nodig in een snelle bak wil racen, koop ik wel een zeer lichte wagen met een redelijk aantal pks.
pi_24423004
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto.
Het motorvermogen staat over het algemeen redelijk in verhouding tot het gewicht van de wagen, hierop is de houderschap al gebaseerd, dus indirect wordt je al extra belast als je wagen meer vermogen heeft.
Nog meer belasten heeft geen zin, als het autorijden nog meer willen uitmelken, laat ze dan eest maar eens zorgen voor een goed alternatief zoals een goedkoper openbaarvervoer.
Eigenlijk is het belachelijk dat ik (op LPG overigens) goedkoper, alleen in mijn auto kan rijden dan in de trein, met alle nadelen van dien.
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:36:35 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24423763
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24423794
Woont TS niet in België? Zo ja: waar bemoeit hij zich mee met z'n eeuwige stupide plannetjes.
pi_24424316
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.

Of het OV te duur natuurlijk!
Ondertussen is het wel bewezen dat je "ons" niet de auto uit krijgt dmv het verhogen van de brandstofprijzen, dit lukt helemaal niet als de OV-prijzen bijna evenredig stijgen.
Men heeft tot nog toe alleen geprobeert de automobilisten de wagen uit te jagen, waarom proberen ze "ons" niet eens de trein in te lokken?
Hup! Omlaag die OV-prijzen, dan probeer ik het ook eens uit!
pi_24424359
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
`

waar blijven je reacties op mijn post over het technische gedeelte? of ben je uitgeluld...

flikker gewoon op met je gezanik ga op een onbewoond eiland leven met je panda, heeft niemand last van je...

-edit-

hoe kom jij aan 25k posts hier op fok zonder weggepest te zijn?
quote:
jay zegt: hij zit zeker ook in het psychopaten gedeelte
jay = maat van me die mee zit te lurken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24424398
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:56 schreef Youp het volgende:

[..]

`


flikker gewoon op met je gezanik ga op een onbewoond eiland leven met je panda, heeft niemand last van je...
Youp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')