abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24415849
Heeft iemand daar een antwoord op?

Andere partijen, vooral de PvdA,. zijn heel druk want die krijgen de een na het andere topic op Fok! Misschien dat de PvdA veel fans heeft en het CDA niet, dat zou kunnen.

Maar er valt natuurlijk ook wel iets over het CDA te zeggen.

Bijvoorbeeld dat het een kutpartij is - omdat te zeggen heb je niet zo'n zeverige lange openingspost nodig die sjun doorgaans gebruikt in zijn wekelijkse "hoe raak ik ooit mijn in mijn jeugd opgelopen frustraties over de PvdA kwijt" - topics/

pi_24415877
quote:
Wat doet het CDA eigenlijk?
FLIPENDO!!
pi_24415952
De PvdA is gewoon heel populistisch, vandaar dat ze wat vaker in het nieuws komen enzo.
Ze doen echt alles om in het nieuws te komen. En de CDA boeit niemand meer wat, de volgende verkiezingen kunnen die hopelijk inpakken
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:00:31 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24415963
Hmm, ik ken eigenlijk maar 1 persoon die op het CDA gestemd heeft, verder iedereen VVD, D66 en PvdA (voor zover ik weet). Tsjah, wat doet het CDA? Het CDA wil graag religie op scholen vergoed zien door de belastingbetaler. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving, dat soort dingen. Verder krijg ik maar moeilijk hoogte van die groep.
Laatst bleek in een peiling dat het CDA erg slecht scoort onder jongeren, zou dat in de toekomst ook nog gelden?
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:04:43 #5
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_24416031
Op de CDA stemmen mensen die boer zijn en dus de actualiteiten niet volgen net zoals in de VS waar een hele grote groep hardwerkende boeren op de Republikeinen stemt terwijl ze niet eens de huidige standpunten weten.
Laatste kans.....
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:08:29 #6
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24416105
een vraag voor de alom bekende Prof. dr. ir. Akkermans, regelmatig genoemd in de wandelgangen, waar zijn naam meer dan eens in de mond wordt genomen.

Derhalve is hij maar lid van zowel het CDA als de Pvda geworden

Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24416248
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:55 schreef SCH het volgende:

Bijvoorbeeld dat het een kutpartij is
want?
The Black Knight always triumphs!
pi_24416424
Het CDA in Amsterdam koopt trams van Siemens.
Dombolino's

[ Bericht 7% gewijzigd door SANCTAsimplicissimus op 05-01-2005 19:51:17 ]
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:45:22 #9
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24416884
quote:

Andere partijen, vooral de PvdA,. zijn heel druk want die krijgen de een na het andere topic op Fok! Misschien dat de PvdA veel fans heeft en het CDA niet, dat zou kunnen.

Bijvoorbeeld dat het een kutpartij is - omdat te zeggen heb je niet zo'n zeverige lange openingspost nodig die sjun doorgaans gebruikt in zijn wekelijkse "hoe raak ik ooit mijn in mijn jeugd opgelopen frustraties over de PvdA kwijt" - topics/

Verder alles goed met je SCH
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24418560
Dit moet toch een CDA-bash topic worden?

Komt er nog wat van?

De LMK is er nu al sneu van.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_24418618
Wat doet de SP eigenlijk behalve het moorddadige rooie gedachtegoed verspreiden ?
pi_24418765
Linkse mensen houden niet zo van bashen

Het is alleen bedoeld voor de kleuring van subforum, het staat zo lelijk al die PvdA-topics.

Af en toe een SCHopje dus
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:55:55 #13
49894 POLL
Pathetisch
pi_24419602
Huillie.

Hier, laat deze rechtse rakker wat inhoud toevoegen. Je hebt kritiek? Laat je maar prikkelen door de argumenten van degene die wel inhoudelijk iets in te mengen hebben:
quote:
Prominente CDA'ers uiten kritiek op kabinet en fractie

Uitgegeven: 4 november 2004 07:56
Laatst gewijzigd: 4 november 2004 08:34
AMSTERDAM - Veertig prominente CDA'ers uiten in een brief fundamentele kritiek op het beleid van het kabinet-Balkenende en de Kamerfractie van het CDA, zo meldt Trouw. Het beleid moet niet beter worden uitgelegd, het moet gewoon beter, stellen de voormalig bewindslieden en -Kamerleden.

Ze vinden ook dat er bezuinigingen nodig zijn, maar stellen dat 'bevoorrechten' ten onrechte buiten schot blijven, met name doordat de aantasting van de hypotheekrente-aftrek niet bespreekbaar is. De brief is ondertekend door onder anderen de oud-ministers Albeda, De Graaf en De Vries, oud-CNV-voorzitter Westerlaken, oud-partijvoorzitter Lodders en oud-fractieleider Aantjes. Het schrijven is dinsdag aan partijbestuur en fractievoorzitter Maxime Verhagen overhandigd.

De ondertekenaars van de brief hekelen ook het feit dat het CDA in conflict is geraakt met tal van organisaties in de samenleving. "Het kabinetsbeleid drijft het CNV en andere verwante organisaties als zorginstellingen van ons af", zo staat in de brief. Verhagen wijst de kritiek van de hand: "Het kabinet praat juist weer de bonden, mede op ons initiatief."
quote:
Kamer uit zware kritiek op Donner

DEN HAAG - De hele Tweede Kamer is 'onthutst en verbijsterd' over de gang van zaken rond de ontvoering van het meisje uit Eibergen vorige week. De partijen hebben forse kritiek op minister Donner van Justitie, omdat het nog steeds mis gaat met tbs'ers die niet van verlof terugkeren, hoewel de bewindsman vorig jaar al maatregelen aankondigde.

Dat bleek donderdag in een voortgezet debat in de Kamer over het tbs-stelsel. De Kamer is geschokt door een brief waarin Donner de zaak reconstrueert. Daaruit blijkt volgens de Kamer dat de tbs-kliniek, politie en het openbaar ministerie soms langs elkaar heen werken.

Bij wijze van uitzondering vroeg Donner als eerste het woord in het debat. Hij noemde de gebeurtenis met het ontvoerde meisje 'traumatisch en schokkend' voor het meisje, de familie en de samenleving maar ook voor hemzelf. De minister benadrukte dat wat is gebeurd, mede onder zijn verantwoordelijkheid plaatshad, zeker waar het om gebreken in het systeem gaat.

Hij erkende dat de reconstructie gebreken in het systeem aan het licht heeft gebracht. Hoewel er regels zijn, miste Donner daarbij in deze zaak een gevoel van urgentie en werden ook fouten gemaakt.'' Zo wees hij erop dat de ontvoering op 23 mei misschien voorkomen had kunnen worden, als justitie en politie na 21 mei wel hadden geprobeerd de ontsnapte tbs'er te traceren.

Toen had de verdachte namelijk een auto gestolen. Voor die tijd kon de man volgens de wet niet actief met opsporingsmiddelen worden opgespoord, omdat ontsnapping op zich niet strafbaar is. De officier van justitie had om die reden twee keer geweigerd om de tbs'er via zijn mobiele telefoon te traceren.

LPF'er Eerdmans ging het verst in zijn kritiek en dreigt later een motie van wantrouwen in te dienen als Donner zijn beleid niet drastisch omgooit. PvdA'er Wolfsen verwijt Donner 'laksheid in het kwadraat', omdat een jaar lang niets concreets is gebeurd om het systeem te verbeteren. VVD, GroenLinks en D66 rekenen Donner de fouten aan. CDA'er Joldersma hekelde vooral het gebrek aan urgentie bij de kliniek, politie en justitie.
quote:
Kritiek op CDA
Maart 8, 2004
De CDA-nota over integratie bevat weinig nieuws, zo oordelen PvdA en D66. Het voorstel om jongeren die zonder diploma van school gaan een lagere uitkering te geven klinkt wel stoer, aldus deze Tweede-Kamerfracties, maar is in feite weinig nieuws. GroenLinks heeft wel harde kritiek en noemt de CDA-plannen "volstrekt absurd".

Het CDA presenteert vandaag de nota Nederland Integratieland. Daarin formuleert een werkgroep onder leiding van de Rotterdamse wethouder Sjaak van der Tak hoe het CDA de integratieproblemen wil aanpakken. Van der Tak meldde zaterdag al dat het CDA schoolverlaters op hun uitkering wil korten als ze geen baan kunnen krijgen omdat ze geen diploma hebben.

GroenLinks-fractievoorzitter Halsema noemt dit een 'valse maatregel', die niet kan in tijden van stijgende werkloosheid. "Je kunt jongeren die er niet in slagen een diploma te halen niet straffen door ze te korten op de uitkering. Zo houd je ze gevangen in armoede." Volgens de PvdA is er echter weinig nieuws onder de zon. "Het is nu al zo dat je alles moet doen om aan een baan te komen. Wie niet meewerkt aan om- en bijscholing kan een lagere uitkering krijgen. Dat is al staand beleid.", zegt Tweede-Kamerlid Dijsselbloem. D66-leider Dittrich spreekt van een defensieve maatregel."Het klinkt ferm, maar het is de vraag of een leerling die ongemotiveerd in de klas zit toch maar besluit op school te blijven vanwege het feit dat hij later misschien geen uitkering krijgt." D66 ziet meer in het aanpassen van de vmbo-opleiding.

Sparen

Ook het voorstel van de werkgroep-Van der Tak om migranten sociale rechten te laten "sparen", zodat ze pas na een aantal jaren recht hebben op een volledige uitkering kan geen genade vinden in de ogen van GroenLinks. Van der Tak wil migranten die net in Nederland zijn, recht geven op eenderde van de standaarduitkering en dat via tweederde (na zes jaar) opbouwen tot een volledige uitkering in tien jaar. "Volstrekt absurd", volgens Halsema. "Het CDA heeft geen idee hoe hoog de uitkeringen zijn. Je kunt niet leven van eenderde uitkering. Zo creëer je geen zelfstandigheid." De VVD stelde onlangs in haar eigen integratienota al voor om nieuwkomers tien jaar lang uit te sluiten van sociale zekerheid. Dat gaat PvdA en D66 te ver. De fracties zien echter wel wat in de CDA-plannen. "De PvdA denkt in dezelfde richting. Mensen moeten een paar jaar premies betalen voor zij recht hebben op een volledige uitkering", zegt PvdA-kamerlid Dijsselbloem. Volgens D66'er Dittrich kan de verzorgingsstaat zoals die nu bestaat niet in stand blijven. "Het kan niet zo zijn dat iemand in de toekomst volledig recht heeft op sociale zekerheid als hij hier nog maar net is."
The Black Knight always triumphs!
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 11:36:49 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24429431
zo min mogelijk ... net als de rest van Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 januari 2005 @ 17:43:40 #15
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24435648

Voor de fans van beschaafde genuanceerde politiek

Vrijheid en vreedzaam samenleven in 2005

Kerst en nieuwjaarsboodschap van Maxime Verhagen

Het afgelopen jaar was een turbulent jaar. We hebben in Nederland ongekende gebeurtenissen gezien die indruisen tegen de waarden waar ons land voor staat zoals tolerantie, verdraagzaamheid en verscheidenheid. We zullen ons teweer moeten stellen tegen radicalisme en terrorisme. We mogen niet toestaan dat een kleine groep extremisten het leven verzuurt van alle mensen van goede wil. Laten we zorgen dat scholen, moskeeën en kerken onaantastbare symbolen van hoop blijven. Haat en woede wakkeren alleen maar radicalisme en intolerantie aan. Juist rond deze dagen van kerst kunnen we ons bezinnen en nagaan hoe we ons eigen steentje kunnen bijdragen aan een sfeer van goedgezindheid en humaniteit. Haat en angst mogen namelijk nooit de overhand krijgen in ons land. Het is van het allerhoogste belang dat we in Nederland met elkaar samen leven en niet tegenover elkaar. Alleen met gezamenlijke krachten kunnen we in onze samenleving verbondenheid tussen mensen tot stand brengen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we daarin slagen. Want vrijheid en vreedzaam samenleven zullen altijd haat en geweld overwinnen. De hoop van nieuw leven, en het licht van de geboorte van Christus straalt altijd in donkere tijden. Het weerspiegelt ook de geborgenheid en de warmte van de familie die ons deze dagen weer omringt. Ik wens u allen een zalig kerstmis en een gelukkig 2005!

Maxime Verhagen

Dàt doet het CDA momenteel

[ Bericht 6% gewijzigd door sjun op 07-01-2005 01:23:30 ]
  vrijdag 7 januari 2005 @ 01:26:40 #16
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24444976
[quote]Op woensdag 5 januari 2005 18:55 schreef SCH het volgende:
[quote]
Ja hoor.
pi_24447728
Niks dus! Dank sjun
  vrijdag 7 januari 2005 @ 09:02:39 #18
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24447757
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 08:59 schreef SCH het volgende:
Niks dus! Dank sjun
Wie genoegen neemt met beperking van bronnen komt al gauw tot een absoluut antwoord.
pi_24447823
Wie aangeeft dat de holle kerstboodschap van Verhagen datgene is wat het CDA doet, bevestigt mijn vermoedens
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:53:14 #20
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24448897
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:11 schreef SCH het volgende:
Wie aangeeft dat de holle kerstboodschap van Verhagen datgene is wat het CDA doet, bevestigt mijn vermoedens
Wie een bemoedigend praatje als link naar een wat groter gedachtengoed bestempeld tot holle boodschap heeft zich reeds een geloof tot politieke werkelijkheid genomen. Zulke mensen valt een regelmatig terugkerende uitwat verzuurde blik niet euvel te duiden. In Nederland is er immers ook voor hen vrijheid van geloof.

De mate van dat geloof en de drang tot verspreiding ervan vertroebelt echter zo nu en dan een discussie op argumenten over een zich aandienende werkelijkheid.
pi_24448974
Misschien kan je de bemoediging in het praatje even duiden?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:02:01 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24448995
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:59 schreef SCH het volgende:
Misschien kan je de bemoediging in het praatje even duiden?
Ja hoor:

Alleen met gezamenlijke krachten kunnen we in onze samenleving verbondenheid tussen mensen tot stand brengen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we daarin slagen.
pi_24449039
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:02 schreef sjun het volgende:

[..]

Ja hoor:

Alleen met gezamenlijke krachten kunnen we in onze samenleving verbondenheid tussen mensen tot stand brengen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we daarin slagen.
Blijkbaar gaat hij dit jaar drastisch van koers wijzigen, dat moedig ik aan!!!
pi_24449123
PvdA`ers lopen altijd te schreeuwen, net als de VVD`ers. CDA`ers doen gewoon hun werk.
(dat wil niet zeggen dat ik het mee de ideeën van het CDA eens ben), maar zo is het denk ik toch.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:20:37 #25
85889 lucida
équilibre
pi_24449270
quote:

Wat een nietszeggend topic. Op deze manier - trouwens überhaupt de manier waarop jij post SCH - verdwijnt op termijn elke diepgang in POL. Het is al erg storend hoe jij keer op keer de discussie verziekt, en hoe weinig de mods zich van deze misselijkmakende trivialisering en polemisering iets aantrekken, ach, wat zal ik zeggen?; zolang je in het PC-modje Sidekick een hersenloze geestverwant kent zal jij met je afbraakposts gewoon door mogen blijven modderen ...

Trouwens SCH, ga je voor deze OP straks ook weer om een slotje lopen janken, omdat de inhoud zogenaamd tijdelijk niet (meer) opportuun is? Of wordt jouw die afgang bespaard, omdat het betreffende PC-modje mogelijk zelf over een helder moment beschikt?...

het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')