Bij allroundschaatsen wordt alles teruggerekend naar de 500 meter.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 19:37 schreef Georges het volgende:
Weet iemand hoe de verschillen voor de volgende afstand berekend worden?
Mark Tuitert rijd 36.08 op de 500 meter, Jochem Uytdehaage 36.40. Die worden omgezet in punten. 36.08 zijn 36,08 punten, 36.40 betekend 36,40 punten. Dat verschil in punten. In dit geval dus 0,32 word omgezet naar de afstand die word gereden. Nu dus de 5000 meter. 500 x 10= 5000 meter. Dus moeten de punten keer 10. 0,32 keer 10 is 3,20 punten. En dat betekend weer dat Tuitert een voorsprong van 3,2 seconden op Uytdehaage heeft. Na de 5000 meter word ook weer de tijd van de 5 kilometer omgezet in punten. 6:30 word dan 6 x 60 + 30=390/10(weer die 10 x zo lange afstand). En zo worden de volgende verschillen berekend.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 19:37 schreef Georges het volgende:
Weet iemand hoe de verschillen voor de volgende afstand berekend worden?
Ja tong, het wordt bijna eng. Eerst blijkt golfer best een aardig mens te zijn en nu dit. Waar moet dat heen?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:36 schreef tong80 het volgende:
IR Baboon wat ben ik het met je eens de laatste tijd
Ik hoop op alle buitenlanders (tenzij Verheijen kan winnen, want die verdient het ook wel eens), maar Ervik kan morgen opeens weer een rampzalige 1500 meter rijden, hij blijft onvoorspelbaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:47 schreef tong80 het volgende:
Ik hoop op Ervik.
Gedurfde voorspelling en analyse. Je kan zo Gemser vervangenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:37 schreef BGN het volgende:
Topspannend is het
Uytdehaage en Verheijen geef ik de grootste kans, Kramer en Fabris kunnen net zo goed kampioen worden. Tuitert en Ervik zijn outsiders
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja tong, het wordt bijna eng. Eerst blijkt golfer best een aardig mens te zijn en nu dit. Waar moet dat heen?
Ik heb er helaas de trui niet voorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Gedurfde voorspelling en analyse. Je kan zo Gemser vervangen![]()
Het viel me trouwens op dat Smeets geen Noorse trui aanhadquote:
1.43,95. Derek Parra (VS). SLC, Februari 2002.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:31 schreef Georges het volgende:
Wat is het wereldrecord op de 1500m mannen?
Het zal wel overgenomen zijn uit de atletiek.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:39 schreef Georges het volgende:
Lol, dat is niet relevant dan. Ik dacht dat we nog hoog in de 1.40 zaten, tegen de 1.48 of zo.![]()
Is er eigenlijk een bijzondere reden waarom er tegen de klok in wordt gereden? Volgens mij is dat bij meerdere sporten zo trouwens.
Mwou het valt me mee volgensmij zijn er nog maar 2 schaatsers uitgeschoten. Dat zou ook zijn gebeurt met de oude regel denk ik. En vooral bij een sprint tournooi schiet het wel lekker op.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:51 schreef SCH het volgende:
Hebben we al gediscussieerd over het nieuwe systeem rond de valse starts?
Het is alleen een vreemde regel vind ik. De eerste keer kun je nog wat risico nemen, maar als de ander valt start de eerste keer, moet jij ook oppassen de tweede keer. Dat is nogal krom. Schaatser A start vals de eerste keer, schaatser B de tweede keer,quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Mwou het valt me mee volgensmij zijn er nog maar 2 schaatsers uitgeschoten. Dat zou ook zijn gebeurt met de oude regel denk ik. En vooral bij een sprint tournooi schiet het wel lekker op.
Bosker, Vreugendehil en ten Kortenaar zouden bij het NK ver in de achterhoede eindigen dus tja dan kun je alle Nederlanders wel voor Luxemburg en Denemarken uit laten komen maar dan krijg je weer die discussie dat het schaatsen zo vernederlandst is.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:07 schreef Nyluzzz het volgende:
Redelijke tijd van Veldkamp.
Veldkamp is een beetje hetzelfde verhaal als Ritsma maar toch leuk dat hij er nog bij is. Zou leuk geweest zijn als ook Rintje naar Belgie was gegaan. Wel een idee, alle nederlandse schaatsers van boven de 30 naar belgie.
Dat waren in nederland ook geen echte toppers, ik bedoel alleen de ritsma's en veldkamps van deze wereld.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:12 schreef Remzz het volgende:
[..]
Bosker, Vreugendehil en ten Kortenaar zouden bij het NK ver in de achterhoede eindigen dus tja dan kun je alle Nederlanders wel voor Luxemburg en Denemarken uit laten komen maar dan krijg je weer die discussie dat het schaatsen zo vernederlandst is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |