Ja, ik ben dus vanaf dag 1 m'n wachtwoord al kwijt, ik heb nooit iets aan de hele dienst gehadquote:Op donderdag 6 januari 2005 02:21 schreef Jane het volgende:
Ben alleen ook al een hele tijd mijn password kwijt. Mijn gegevens blijven er dus voorlopig wel op staan.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:16 schreef t-t het volgende:
Vanwaar deze oproep om schoolbank.nl aan gort te helpen.. Hebben ze je iets misdaan ?
wachtwoord kun je zo weer opvragen bij de site zelf.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:55 schreef Tijn het volgende:
Mja, ik heb al jaren een account bij SchoolBank, ik krijg ook continu van die mailtjes enzo van ze... probleem is alleen dat ik vanaf dag 1 m'n wachtwoord kwijt ben
Wat een gezeur, je meldt je toch juist aan om gevonden te worden.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:14 schreef Falco het volgende:
Eigenlijk was de aantasting in privacy voor mij de hoofdreden om mijn account te verwijderen.
Het FOK! Fotoboekquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Misschien een leuk idee om ook alternatieven in dit topic te vermelden
De suggestie daarvoor ligt al bij de devversquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien kunnen ze daar iets mee om ook je basisschool en middelbare school te vermelden en dat je kan zoeken op je eigen school. Of zo
En dat is een reden om iedereen op te gaan roepen zijn of haar account te wissen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Enne, voor de mensen die niet begrijpen wat er mis mee is. Ik zou het hetzelfde vinden als Fok plots vanaf 1 januari geld was gaan kosten. Dat je bijv. alleen de openingspost kan lezen en daarna moet je betalen.
Best begrijpelijk. Lijkt mij.quote:Een brief van de uitgever van SchoolBANK
Amsterdam, 4 januari 2005
Beste SchoolBANK-gebruiker,
Wij introduceren vanaf heden SchoolBANK-Plus. Ik zou graag de achtergrond van deze verandering willen toelichten.
SchoolBANK.nl is het afgelopen jaar zeer hard gegroeid. Dat is fantastisch, want zo vindt iedereen steeds meer oud-klasgenoten terug. Maar de onderhoudskosten stijgen ook snel. Meer bandbreedte, snellere servers, een professioneel helpdesk-team... het kost allemaal geld. Zonder een bijdrage van onze gebruikers kunnen we het simpelweg niet doen.
Hiernaast is een veel voorkomend probleem het volgende: steeds meer gebruikers melden op hun persoonlijke pagina hun emailadres en/of telefoonnummer. Dit is in strijd met de huisregels en komt helaas steeds vaker voor, het 'copy cat' effect heeft ons uiteindelijk gedwongen hier tegen op te treden.
We hebben daarom besloten de persoonlijke informatiepagina's, met de volledige teksten en foto's op ware grootte alleen beschikbaar te maken voor SchoolBANK-Plus gebruikers. Alleen op deze manier kunnen wij een goede service blijven combineren met een lage prijs.
We werken samen met sponsors en adverteerders waar mogelijk, maar dat alleen is onvoldoende om de kosten van de site te dekken. Wij hebben een streng anti-spam beleid: uw privacy staat bij ons voorop.
SchoolBANK.nl heeft heel veel plezier aan vele mensen gebracht en dat willen we graag zo houden. Dit alles dankzij de bijdrage van onze Schoolbank-Plus gebruikers. Ik hoor graag uw vragen, suggesties of andere opmerkingen via dit formulier.
Met vriendelijke groet,
Guy Spriggs
Uitgever, SchoolBANK.nl
Geld moet je verdienen met eigen content en niet met MIJN nostalgische herinneringen of foto's. Ik ga wel naar een gratis alternatief. t-t, doe jij over een maand het licht uit?quote:
Maar ik vind het ook best begrijpelijk dat wanneer je vrijwel niets meer kan opvragen zonder te moeten dokken, mensen zich achter de oren krabben waarom ze dan eigenlijk nog (onbetaald) die site gaan vullen met info.quote:
Klopt. Maar ga dan met ze in discussie en roep mensen op om massaal te mailen/klagen. Aangezien schoolbank.nl toch een vrij groot publiek heeft bereikt, zelfs ouderen, wat in deze tijd toch niet echt gemakkelijk meer is. Er stonden toch bijzonder veel mensen ingeschreven, en ik heb zelf ook heel wat mensen terug gevonden.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maar ik vind het ook best begrijpelijk dat wanneer je vrijwel niets meer kan opvragen zonder te moeten dokken, mensen zich achter de oren krabben waarom ze dan eigenlijk nog (onbetaald) die site gaan vullen met info.
En uiteraard account verwijderd!quote:Beste dames/heren,
Graag uw aandacht voor het volgende;
De site www.schoolbank.nl heeft vorig jaar nog een prijs gewonnen als beste gratis site. Dit jaar zit die prijs er niet meer in, want ze zijn niet gratis meer. Ja, je leest het goed: alles opzoeken over je oud-klasgenootjes kost je nu geld. Maar je kan nog bij je eigen gegevens en die kan je verwijderen.![]()
Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat ook schoolbank.nl mogelijkheden te over heeft om bijv. via banners geld binnen te krijgen en niet door de gegevens van mensen die dachten gratis te kunnen schoolbank.nl'en te gebruiken. Zonder jouw (gratis verkregen) gegevens heeft die site niet eens bestaansrecht. Eigenlijk heb je dus geholpen die site groot te maken met je acount en nu willen ze geld van je.
Met minder vriendelijke groet,
Een flinke groep geregistreerde gebruikers
Dat klopt, dat was al langer zo. Ikzelf heb de site nooit gebruikt om in contact te komen met mensen, ik kwam alleen regelmatig kijken of er nog nieuwe mensen waren bijgekomen en wat die voor verhaaltje hadden geschreven, hun schoolherinneringen en wat ze nu doen en waar ze nu wonen enzo. Ik denk dat heel veel mensen de site alleen daarvoor gebruikten, en die voelen zich nu genaaid omdat dat dus niet meer kan. Daar zal de plotselinge algehele verontwaardiging wel uit voortkomen. Voor hen is het wel echt zo dat wat eerst gratis was, dat nu ineens niet meer is.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:10 schreef Jane het volgende:
Punt is alleen ook dat Schoolbank al een hele tijd niet gratis was als je in contact wilde komen met mensen, dus dat de plotselinge algehele verontwaardiging misschien ook wat overdreven is.
Maar een berichtje sturen dat het per 1 januari geld zou gaan kosten ho maar.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:19 schreef PLAE@ het volgende:
ook al werd je gek van al die spam die je van ze kreeg....
Dat zijn al maanden dezelfden, we hebben elkaar al gevonden en communiceren via email CC en reply to all. Gratis.quote:Beste Barrie Barman,
Afgelopen week hebben nog meer mensen zich aan hun scholen toegevoegd,
waaronder ook leerlingen van deze scholen die in jouw lijst voorkomen:
-ABCschool http://www.schoolbank.nl/rs.asp?id=dada
-xxxschool http://www.schoolbank.nl/rs.asp?id=blabla
-YYYschool http://www.schoolbank.nl/rs.asp?id=trala
-WWWschool http://www.schoolbank.nl/rs.asp?id=tjatja
-zzzschool http://www.schoolbank.nl/rs.asp?id=nana
Kom snel kijken of jij je vrienden van vroeger herkent op www.schoolbank.nl.
Ik snap dus niet wat het hun aan omzet scheelt als ik iemand een mailtje stuur? Moest je dan betalen per mailtje? Ik heb nog nooit, naast mn gewone internetaansluitgeld en abo, 1 cent betaald voor mail en ik mail al tien jaar. Ik zie hun probleem niet.quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:06 schreef Koobus het volgende:
Antwoord van schoolbank.nl.
...De invoering van het Plus-lidmaatschap hebben wij moeten doen, omdat zoveel gebruikers hun e-mailadres in hun tekst neerzetten, om zo andere gebruikers de gelegenheid te geven, zonder kosten, e-mail te versturen naar deze gebruiker. Hierdoor liepen wij veel omzet mis.
Hier kan ik nog wel in komen. Jij komt door hun site er achter dat die en die uit je schooltijd ook actief emailgebruiker is. Voor het bij elkaar brengen van twee oude bekenden mag Schoolbank.nl rustig geld vragen. Dat levert een meerwaarde. Het is ook laf van gebruikers die toch stiekem hun email vermomd toevoegen. Feit.quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:26 schreef barman het volgende:
[..]
Ik snap dus niet wat het hun aan omzet scheelt als ik iemand een mailtje stuur? Moest je dan betalen per mailtje? Ik heb nog nooit, naast mn gewone internetaansluitgeld en abo, 1 cent betaald voor mail en ik mail al tien jaar. Ik zie hun probleem niet.
quote:Schoolbank.nl vraagt meer geld
Uitgegeven: 7 januari 2005 09:59
AMSTERDAM - De populaire website Schoolbank.nl vraagt geld van zijn leden voor voormalig gratis diensten. Bezoekers moeten nu betalen om foto's te bekijken en teksten van klasgenoten te kunnen lezen.
Volgens Schoolbank zijn zij genoodzaakt om dit te doen: "Schoolbank.nl is het afgelopen jaar zeer hard gegroeid. Dat is fantastisch, want zo vindt iedereen steeds meer oud-klasgenoten terug. Maar de onderhoudskosten stijgen ook snel. Meer bandbreedte, snellere servers, een professioneel helpdesk-team... het kost allemaal geld. Zonder een bijdrage van onze gebruikers kunnen we het simpelweg niet doen."
Daarnaast geven de makers van de website de gebruikers zelf de schuld: "Steeds meer gebruikers melden op hun persoonlijke pagina hun e-mailadres en/of telefoonnummer. Dit is in strijd met de huisregels en komt helaas steeds vaker voor, het 'copy cat' effect heeft ons uiteindelijk gedwongen hier tegen op te treden. We hebben daarom besloten de persoonlijke informatiepagina's, met de volledige teksten en foto's op ware grootte alleen beschikbaar te maken voor Schoolbank-Plus gebruikers."
Schoolbank-Plus kost 12,95 euro per jaar of 5,95 euro voor een maand toegang.
Niet blij
Bezoekers van de site zijn niet blij met de beslissing van Schoolbank.nl. "Ik kwam er eergisteren ook opeens achter dat ik m'n eigen foto's niet eens meer kan bekijken," zo schrijft ene Willem op Webwereld . En 'Joly' schrijft: "Het was van schoolbank al niet leuk dat je geen contact kon leggen met je oude vrienden. Maar nu maken ze het echt te bont."
Bron: nu.nl
Dat is heel goed mogelijk. Ze staan toch al ingeschreven en ze laten het gewoon staan. Dat kost immers niks. Je kan je echter wel afvragen of er nog wel mensen bijkomen. Daar gaat het immers om. Een onbruikbare dienst naar mijn idee. Ik laat m'n naam wel staan, maar ik ga er nooit voor betalen. Als ik nu de site voor het eerst zou tegenkomen, zou ik meteen weggaan.quote:Denk dat al dit weinig effect gaat hebben, de scholen waar ik bij ingeschreven sta zijn niet of nauwelijks leden kwijtgeraakt.
Bronquote:Schoolbank.nl vraagt meer geld
AMSTERDAM - De populaire website Schoolbank.nl vraagt geld van zijn leden voor voormalig gratis diensten. Bezoekers moeten nu betalen om foto's te bekijken en teksten van klasgenoten te kunnen lezen.
Volgens Schoolbank zijn zij genoodzaakt om dit te doen: "Schoolbank.nl is het afgelopen jaar zeer hard gegroeid. Dat is fantastisch, want zo vindt iedereen steeds meer oud-klasgenoten terug. Maar de onderhoudskosten stijgen ook snel. Meer bandbreedte, snellere servers, een professioneel helpdesk-team... het kost allemaal geld. Zonder een bijdrage van onze gebruikers kunnen we het simpelweg niet doen."
Daarnaast geven de makers van de website de gebruikers zelf de schuld: "Steeds meer gebruikers melden op hun persoonlijke pagina hun e-mailadres en/of telefoonnummer. Dit is in strijd met de huisregels en komt helaas steeds vaker voor, het 'copy cat' effect heeft ons uiteindelijk gedwongen hier tegen op te treden. We hebben daarom besloten de persoonlijke informatiepagina's, met de volledige teksten en foto's op ware grootte alleen beschikbaar te maken voor Schoolbank-Plus gebruikers."
Schoolbank-Plus kost 12,95 euro per jaar of 5,95 euro voor een maand toegang.
Niet blij
Bezoekers van de site zijn niet blij met de beslissing van Schoolbank.nl. "Ik kwam er eergisteren ook opeens achter dat ik m'n eigen foto's niet eens meer kan bekijken," zo schrijft ene Willem op Webwereld . En 'Joly' schrijft: "Het was van schoolbank al niet leuk dat je geen contact kon leggen met je oude vrienden. Maar nu maken ze het echt te bont."
Daar heb ik me dus ook aangemeld, en idd die wordt vanzelf wel groot.quote:Ik wijk uit naar Schoolpagina.nl misschien is die site nog niet zo groot als Schoolbank maar dat wordt ie zeker wel
En ja die is WEL gratis.
Er is nog altijd een Active Topics optie en misschien kom je nu ook wat vaker in SES kijken. Ik ben wel blij met het goedlopende topic in dit forumquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:13 schreef multatuli het volgende:
p.s. Had fok niet plat gelegen had ik het berichtje op de frontpage nooit gelezen en in dit subforum kijk ik ook al nooit. Als je laatste school twee decennia achter je ligt komt dat er niet zo gauw vanMisschien een goed idee om nog eens een linkje in General Chat te zetten oid.
Misschien een idee om samen iets te gaan doen met bijv. www.uit-het-oog.nl en/of www.schoolpagina.nl?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 00:45 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben medewerker van "de misdefinitie" en ik vermeld graag dat de website misdefinitie.nl bereid is een gratis alternatief te ontwikkelen indien daar genoeg belangstelling voor is. Mail of neem contact op met de webmaster aldaar.
Ik heb niet meer gekeken, gewoon alles verwijderd maar goed, ik neem aan dat je als je een school aanklikte dat je dan wel nog alle leerlingen kon zien?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 09:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop. Dat je ALLE basisfuncties ineens weghaalt.
Goed idee Neuralnet. Leuk dat je op jullie site een reactie van schoolbank.nl hebben staan. Die overigens nergens op slaat! Haha, wat een domme mensen daar.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 00:45 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben medewerker van "de misdefinitie" en ik vermeld graag dat de website misdefinitie.nl bereid is een gratis alternatief te ontwikkelen indien daar genoeg belangstelling voor is. Mail of neem contact op met de webmaster aldaar.
Ik denk dat ontzettend veel mensen zich hebben aangemeld en daar vervolgens nooit meer kijken. De meesten zullen nieteens door hebben dat men er nu voor moet betalen. Deze mensen staan nog wel gewoon in de database en kunnen ook mail ontvangen van anderen. Maar of het mailadres nog in gebruik is en die mensen daar uberhaupt op zitten te wachten is nogmaar de vraag.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:00 schreef Sovereign het volgende:
Denk dat al dit weinig effect gaat hebben, de scholen waar ik bij ingeschreven sta zijn niet of nauwelijks leden kwijtgeraakt.
Spoetniq is inderdaad heel vaag opgezet, maar dat gaat heel binnenkort aangepast worden. Het is overigens niet noodzakelijk om spoetniq in te stellen, want zonder spoetniq (een manier om een 'netwerk' van vrienden op te bouwen) kun je schoolpagina.nl ook gewoon gebruiken om oud-klasgenoten te vinden. Ik kan verder uit eerste hand zeggen dat het verdienmodel van schoolpagina anders is en dat het altijd gratis zal blijven voor gebruikers.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:30 schreef Koobus het volgende:
Schoolpagina.nl is gratis. Alleen begrijp ik niets van die spoetniq
Dat is echt belachelijk iddquote:Op zaterdag 8 januari 2005 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Je kan bijv. zonder te betalen niet eens meer kijken naar door jezelf geuploade foto's![]()
Klopt, maar vergeet niet dat er achter dat soort websites veelal commerciėle bedrijven zitten die er waarschijnlijk niet zo op zitten te wachten op een dergelijk samenwerkingsverband.quote:Misschien een idee om samen iets te gaan doen met bijv. www.uit-het-oog.nl en/of www.schoolpagina.nl? Anders krijg je uiteindelijk weer zus en zoveel sites met dezelfde functie en dat heeft naar mijn idee weinig zin
Ik zie dat ze ook niet meer gereageerd hebben na het antwoord van de webmaster.quote:Goed idee Neuralnet. Leuk dat je op jullie site een reactie van schoolbank.nl hebben staan. Die overigens nergens op slaat! Haha, wat een domme mensen daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |