quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:11 schreef Cybersailor het volgende:
Is bijna net zo leuk als je docente straalbezopen in een kroeg tegen komen, de volgende middag college van haar hebben, fijntjes opmerken "het was wel gezellig gisteren in de stad hè mevrouw?" waarop de betreffende docente zei "was jij er ook dan?" "ja mevrouw, u heeft nog 10 minuten staat vertellen dat u vandaag misschien wel ziek zou zijn, aangezien u toen uw kater al aan voelde komen" "oja nu weet ik het weer..."
En weg was de geloofwaardigheid voor de rest van het semester
Ik doe lerarenopleiding en dit hoop ik toch nooit mee te maken, ik probeer het wel te voorkomen iig.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:11 schreef Cybersailor het volgende:
Is bijna net zo leuk als je docente straalbezopen in een kroeg tegen komen, de volgende middag college van haar hebben, fijntjes opmerken "het was wel gezellig gisteren in de stad hè mevrouw?" waarop de betreffende docente zei "was jij er ook dan?" "ja mevrouw, u heeft nog 10 minuten staat vertellen dat u vandaag misschien wel ziek zou zijn, aangezien u toen uw kater al aan voelde komen" "oja nu weet ik het weer..."
En weg was de geloofwaardigheid voor de rest van het semester
Was ook echt stom toeval, je verwacht echt niet een paar studenten van je tegen te komen in een stad bijna 100 kilometer verderopquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:20 schreef Ms_Furious het volgende:
[..]
Ik doe lerarenopleiding en dit hoop ik toch nooit mee te maken, ik probeer het wel te voorkomen iig.
Dat zou ik dus niet laten gebeuren, ik heb ook wel leerlingen die een keer op visite willen komen of gaan stappen enz, maar die heb ik ook verteld dat ze best langs mogen komen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:20 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben ook regelmatig leraren tegengekomen.
Een natuurkundedocent die ik ooit had zei daarover dat het hem wel vaak gebeurde, en dat mensen het dan heel bijzonder vonden dat hij bij de supermarkt liep, ofzo. "Tja, we zijn soms net mensen" zei hij.
Een vriendin van me is bij een leraar van haar langsgegaan om wat te drinken tijdens haar vakantie. Is handig bij haar mondeling, claimt ze.
Dat had ik ook vaak met mijn leraren na de les, als je dan nog een praatje met ze maakte. Dan bleken ze ineens best tof en menselijk enzo. Dat zijn ook de leraren waar ik de leukste herinneringen aan heb.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:24 schreef MociN het volgende:
Tsja, leraren zijn ook gewoon mensen! En als je ze dan leert kennen, zul je zien dat ze net als ieder ander zijn (of iiig zijn geweest).
Mondelingquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:20 schreef heiden6 het volgende:
Een vriendin van me is bij een leraar van haar langsgegaan om wat te drinken tijdens haar vakantie. Is handig bij haar mondeling, claimt ze.
Mondeling S.O. dan, mierenliefhebber.quote:
HAHAHAHAquote:
Jij krijgt een mondeling S.O. in de brugklas?quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:57 schreef Crazykill het volgende:
[..]
HAHAHAHA
En onze Leraar engels dan, die praat nooit Nederlands in de les, dus altijd als hij het heeft over "Orals" , lacht de hele klas zich dood![]()
![]()
4e klas vwoquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij krijgt een mondeling S.O. in de brugklas?
Leraren zijn mensen, maar leerlingen ook hoorquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:30 schreef Ms_Furious het volgende:
[..]
Leerlingen zijn geen vrienden van je, ze kunnen je tof vinden en tof doen, maar uiteindelijk kiezen ze altijd voor elkaar als je iets verkeerds doet en dan haten ze je gewoon (al dan niet tijdelijk).
Vind je dat ook zo erg, je leraar of lerares aardig vinden...?quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:12 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik negeer ze ook altijd. Waarom zou je er een gesprek mee aanknopen? Dan lijkt het net alsof je ze aardig vind.
dat ben jij toch, Dennis?quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mondeling S.O. dan, mierenliefhebber.
ja, maar dan zonder schrijven.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:23 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat is een mondeling S.O.?
Schrijven en praten tegelijk?
S.O. kan ook 'schoolonderzoek' betekenen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:23 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat is een mondeling S.O.?
Schrijven en praten tegelijk?
Waarom maakt 'ie daar een punt van bij zo'n klein leeftijdsverschil? Ik laat leerlingen zelf bepalen hoe ze me willen noemen. De meesten houden het op 'mevrouw', sommigen zeggen 'Petra' en weer anderen zeggen 'mevrouw Petra'.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:51 schreef JimmyBoy het volgende:
Na meerdere keren dat gedaan te hebben had hij er schoon genoeg van en tikte me op de vingers en zei dat ik dat onder geen enkele omstandigheid meer mocht zeggen.
En dat vind ik dus geen ene ruk met 'respect' te maken hebben. Als je iemand 'jij' noemt en met de voornaam aanspreekt, heb je geen respect voor diegene? En als je iemand 'u' en 'mevrouw' noemt, heb je automatisch respect voor diegene? Eerlijk gezegd ben ik eerder geneigd om iemand die ik niet mag met 'u' aan te spreken. Het creëert namelijk een bepaalde afstand. Ik snap nooit zo goed dat mensen hier een enorm issue van maken. Woonden we maar in Engeland, dan heb je dat probleem niet. Althans niet met het jij/u gebeuren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:08 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dan krijg je weer de discussie over respect hebben voor de leraar. "Een leraar hoor je niet met de voornaam aan te spreken, omdat hij/zij boven je staat".
Ik vind persoonlijk dat je alle mensen met respect moet behandelen. Je hoeft echter niet respect voor iedereen te hèbben. Die twee worden in de eindeloze normen-en-waarden-debatten nogal eens verward. Respect is in mijn ogen toch echt iets dat je moet verdienen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Na schooltijd staan leraren overigens niet boven je hoor. En hoef je niet per definitie respect voor je te hebben.
Vooral dat laatste! Docenten zonder humor zijn er al te veel!quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:29 schreef _The_General_ het volgende:
Krijg pas nog een opmerking, He zuiplap... Daar kun je dan straf voor gaan geven maar je kunt er ook een leuke draai aan geven.
Ik ken iemand die is net zo oud als mij (19) en die doet Pabo. Hij loopt stage in een 6 VWO-klas waarvan enkele leerlingen even oud zijn als hem en iedereen spreekt hem bij zn achternaam aanquote:Op woensdag 5 januari 2005 16:51 schreef JimmyBoy het volgende:
Ik had gister echt een prachtsituatie...
Wij hebben een stagedocent geschiedenis bij ons op school en daar krijg ik momenteel les van. Ik spreek hem altijd bij de voornaam aan zoals ik dat wel bij meer docenten doe. Na meerdere keren dat gedaan te hebben had hij er schoon genoeg van en tikte me op de vingers en zei dat ik dat onder geen enkele omstandigheid meer mocht zeggen.
Nu had ik gisteravond autorijles en WIE stapt er uit de auto.... juistem de stagedocent. Dus mijn eerste reactie was HEYYYY DENNIS.. hahaha geweldig was dat.. en vervolgens moest ik hem naar huis rijden (mijn 2e les pas) ik heb super genoten(hij is 24 en ik 18.. en dan haalt ie nu pas zijn RBW...)
Zo pak ik het dus ook aan. Ik vind een leuke relatie met mijn leerlingen het allerbelangrijkste. Een geintje op zijn tijd moet kunnen, óók ten koste van ondergetekende.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:42 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn idd te weinig docenten met humor. Ik merk dat een losse en bijna vriendschappelijke omgang bij veel van de vmbo leerlingen waarmee ik werk goed pakt. Uiteraard moeten ze wel weten wie de baas is...maar zolang er respect is voor elkaar kan er veel.
Hij doet PABO en loopt stage op het VO? Lijkt me sterk...quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:43 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ik ken iemand die is net zo oud als mij (19) en die doet Pabo. Hij loopt stage in een 6 VWO-klas
Hij doet iig een lerarenopleiding (2e jaars) maar of dat Pabo is weet ik niet, ik kem hem verder niet. (iemand die ik n keer tegen kwam op n verjaardag)quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij doet PABO en loopt stage op het VO? Lijkt me sterk...
too bad he's on tellyquote:Op woensdag 5 januari 2005 13:55 schreef Singa het volgende:
Is wel geen 'straat' maar, ik zie mijn oud-leraar Duits en oud-mentor soms op TV: Ron Jans... Nadat hij voetballer was heeft hij een tijdje Duits gegeven en nu is hij dus trainer van FC Grunnen.
Dit doet mij vermoeden dat je noch je werk, noch je leerlingen erg leuk vindt... Of dat je er een geheim leven op nahoudt waar leerlingen niets van mogen weten...quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:55 schreef Tup het volgende:
Ik kom mijn leerlingen liever niet tegen, daarom woon ik ook 50 km. van mijn werk. Een verademing.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:24 schreef Phoenixjuh het volgende:
Leraren zijn echt zoals gewone mensen. Je komt ze zelfs in de coffeeshop tegen.
Ja, jij moest werken, muts!quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:41 schreef x-cynthia-x het volgende:
Ik wil die gekke leraar van Fok tegenkomen!!!
Toch niet die militair die part-time leraar was en VMBO-ers wilde meppen ofzo?quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:41 schreef x-cynthia-x het volgende:
Ik wil die gekke leraar van Fok tegenkomen!!!
Ik geef les op een middelbare school, derhalve ben ik geen 'meester'.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:43 schreef x-cynthia-x het volgende:
[..]
Meester?
de plaatst is nu besloten
"de coffeeshop"
helemaal stoned worden![]()
Meester Biologiequote:Op woensdag 5 januari 2005 23:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Toch niet die militair die part-time leraar was en VMBO-ers wilde meppen ofzo?
En hoi.
Klinkt kinky. Zal wel niet dezelfde zijn.quote:
Nou, op de opleiding lopen er massa's rond, maar in het daadwerkelijke onderwijs schijnen ze ineens allemaal een andere carriëre gekozen te hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:55 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Dit doet me denken aan al mijn fantasien over geile leraressen. Daar zal ik jullie echter niet mee lastigvallen.
Hij snapte wel de edele kunst van het simpele rijmpjes maken!quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:01 schreef Nouk het volgende:
Ik heb wel eens samen met m'n wiskunde leraar gezopen, was wel leuk. Hij zei nog "Je bent een aardige meid, jammer dat je niks van wiskunde begrijpt". Wel toffe kerel was dat.
Precies. En hij kon ook aardig goed bier zuipen. Leuke vent wel.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:02 schreef Roellio het volgende:
[..]
Hij snapte wel de edele kunst van het simpele rijmpjes maken!
Daar keek je zeker wel anders tegenaan toen je eenmaal in de puberteit kwam?quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:04 schreef Nouk het volgende:
[..]
Precies. En hij kon ook aardig goed bier zuipen. Leuke vent wel.
Ik heb ook ooit nog eens met de gymstagair gezoend in de kroeg, zag ik m de volgende dag op school, voelde ik me echt stoer.
Ja, toen had ik spijt dat ik m niet meteen geneukt had.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar keek je zeker wel anders tegenaan toen je eenmaal in de puberteit kwam?
*kans schoon ziet*quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, toen had ik spijt dat ik m niet meteen geneukt had..
Wat een geil kind.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, toen had ik spijt dat ik m niet meteen geneukt had..
Zo ben ik de congierge tegengekomen op een kamping in markelo.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:35 schreef Slarioux het volgende:
Ik ging op vakantie naar Frankrijk. Huisje in een dorp van 2 boeren. Villeneuve heette het. Nou, daar zijn er 4000 van in Frankrijk. Twee huisjes die gehuurd konden worden en 2 keuterboertjes dus. Wij zaten in één huisje, redelijk modern, en 40 kilometer verderop een dorp met een groenteman, een slager en nog wat winkels. Verder weg van de moderne wereld. Denk je.
Een dag na aankomst komt er een Nederlands gezin in het huisje tegenover je zitten.
Je wiskundeleraar met vrouw en 2 kinderen!![]()
![]()
Denk je dat je echt niemand kan tegenkomen
Ook een keertje meegemaakt! Maar dan niet met een docent, maar met een kennisquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:35 schreef Slarioux het volgende:
Ik ging op vakantie naar Frankrijk. Huisje in een dorp van 2 boeren. Villeneuve heette het. Nou, daar zijn er 4000 van in Frankrijk. Twee huisjes die gehuurd konden worden en 2 keuterboertjes dus. Wij zaten in één huisje, redelijk modern, en 40 kilometer verderop een dorp met een groenteman, een slager en nog wat winkels. Verder weg van de moderne wereld. Denk je.
Een dag na aankomst komt er een Nederlands gezin in het huisje tegenover je zitten.
Je wiskundeleraar met vrouw en 2 kinderen!![]()
![]()
Denk je dat je echt niemand kan tegenkomen
Jij groet alleen de leraren met wie je gecamt hebt zekerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:52 schreef Salie het volgende:
ik zeg gewoon hoi hoor tegen een leraar, vooral als ik het goed met hem/haar kan vinden
Wat ben jij toch een zielig ventje?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jij groet alleen de leraren met wie je gecamt hebt zeker
Neh, niet interessant genoeg.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:22 schreef yootje het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een zielig ventje?
Heb je ook weer wat om in je signature te stoppen.
wtf is jouw probleem? Ben je jaloers ofzo?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jij groet alleen de leraren met wie je gecamt hebt zeker
Jos?quote:Op zondag 9 januari 2005 11:01 schreef yootje het volgende:
[..]
Sjo, nu ben je stoer. Moeten er een paar ziektes bijkomen voordat je een stijve krijgt?
Toen een docent mij aansprak in de kantine was ik ook verbaasd. Ik dacht niet dat de persoon mij zou herkennen, maar blijkbaar geven niet alle docenten college op die verschrikkelijke onpersoonlijke manier.quote:Tegen een universitaire docent die voor 400 man een hoorcollege geeft zeg ik totaal niks. Het lijkt me heel erg irritant om voortdurend door vreemden aangesproken te worden. De docenten van het voortgezetonderwijs ken je doorgaans iets beter. Een simpele groet volstaat volgens mij wel in de meeste gevallen. Vaak zijn het mensen die al jarenlang in het onderwijs zitten en honderden mensen kennen. Dan voel ik alleen de neiging tot groeten als ik weet dat die persoon ook nog weet wie ik ben.
Raar he, dat sommige mensen regels laten naleven binnen een school en toch ook een privéleven hebben...quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:27 schreef Sjoeckx het volgende:
Ik kwam eerst bijvoorbeeld een conrector tegen en hij was aan het bellen met een mobieltje, terwijl hij op school altijd degene is die mobieltjes afpakt van leerlingen. Dan krijg ik toch zin om hem daarop aan te spreken.
]quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:27 schreef BlaatschaaP het volgende:
[[quote]Op woensdag 5 januari 2005 00:30 schreef Ms_Furious het volgende:
Dat vind ik eerlijk gezegd ook niet kunnen dat je dat als leraar toe laat, want medeleerlingen gaan dat ook zeker tegen je gebruiken. Leerlingen zijn geen vrienden van je, ze kunnen je tof vinden en tof doen, maar uiteindelijk kiezen ze altijd voor elkaar als je iets verkeerds doet en dan haten ze je gewoon (al dan niet tijdelijk). Dat je leerlingen op visite komen wanneer ze niet meer bij je op school zitten, dat lijkt me wel tof dan heb je toch echt wel iets goed gedaan denk ik dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |