abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2005 @ 01:18:50 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_26186640
Bij Klaatu was de verklaring simpel, dat waren de Beatles

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_26186905
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:00 schreef Arcee het volgende:
Hoorde laatst Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You weer eens op de radio. Leuk nummer.

Klinkt wel errug als The Beatles.
!??
Ik hoor er absoluut geen Beatles in.
De enige vergelijking die ik zou kunnen noemen is dat er ook een gitaar inzit misschien
Kutnummer trouwens
pi_26186936
quote:
Op woensdag 13 april 2005 01:18 schreef OProg het volgende:
Bij Klaatu was de verklaring simpel, dat waren de Beatles

[afbeelding]
Ja lekker, ik ben altijd in voor dit soort complottheoriën
Heb er ooit es iets over gehoord, maar er zijn vast mensen die de feiten rond het hele 'Klaatu-gerucht' weten?
  woensdag 13 april 2005 @ 09:40:40 #179
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26188841
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:41 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Knollie het koste jou niks hoor
Nee, maar mensen die moesten dokken vond ik het best duur, ookal kostte het MIJ niks
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 21 april 2005 @ 15:01:55 #180
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_26404520
Bijna een jaar geleden kwam ik hier voor het eerst op dit forum melden dat ik een Beatles fan aan het worden was. Ik kan zeggen dat dat nog behoorlijk uitgebreid is De cd's die ik momenteel heb:

- Revolver
- Rubber Soul
- Sgt Peppers
- Yellow Submarine
- Magical Mystery Tour
- Abbey Road
- Past Masters II

Andere dingen: Magical Mystery Tour DVD, A hard day's night DVD, Anthology boek, veel kaarten en Abbey Road poster, In his own write uit 1964 en een paar tijdschriften uit 1964. En dan ben ik er nog lang niet

Mijn favoriete nummers verschillen een beetje per dag maar deze nummers vind ik de laatste tijd erg mooi: Norwegian Wood, Girl, In my Life, I'm looking through you, For no one, Eleanor Rigby, This bird can sing, here comes the sun. Overbodig om te vermelden dat Rubber Soul/Revolver momenteel mijn favoriete albums zijn Het leuke vind ik dat ik bijna geen van deze nummers vorig jaar kende. Hoe kan ik ooit geleefd hebben zonder die nummers haha

Ik ben nog lang niet klaar met mijn Beatles ontdekkingstocht en geniet er ontzettend van!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_26405230
Ik luister alle Beatle-albums van tijd tot tijd, maar keer op keer blijken Rubber Soul en Revolver het langst in mijn CDspeler te blijven plakken.

Het is eigenlijk nog niet zo lang geleden dat ik ook in de solowerken begon te snuffelen. RAM van Paul is ongetwijfeld één van mijn beste aankopen dit jaar, samen met All Things Must Pass van George.
Beiden fantastische albums die ik zéér regelmatig draai.

Ik hoop nog op een goeie DVD-release van Concert for Bangladesh. Hetzelfde geldt voor een fantastische Wings-tour die begin jaren '70 is opgenomen (heb ooit es wat beelden bij Billy gezien).
En dat ik nog steeds wacht op de Let It Be release, hoef ik natuurlijk niemand meer te vertellen
  donderdag 21 april 2005 @ 15:55:38 #182
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26406042
Ik vind de demo-versies van All Things Must Pass eigenlijk veel mooier dan de officiele lp, moet ik zeggen. The White Album draai ik ook nog zeer regelmatig, vind dat toch ook een van de beste Beatles-albums.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_26406515
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:01 schreef Nokia3310 het volgende:
De cd's die ik momenteel heb:

- Revolver
- Rubber Soul
- Sgt Peppers
- Yellow Submarine
- Magical Mystery Tour
- Abbey Road
- Past Masters II
Opvallend dat je de White Album (nog) niet hebt, zou ik snel aanschaffen

Na Abbey Road mijn favoriete Beatles-album.
pi_26408652
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:55 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind de demo-versies van All Things Must Pass eigenlijk veel mooier dan de officiele lp, moet ik zeggen. The White Album draai ik ook nog zeer regelmatig, vind dat toch ook een van de beste Beatles-albums.
De productie op het origineel is inderdaad nogal overdone. Zo druk, en overvol.
Welke demo's bedoel je precies? Gewoon die acoustische versies van de 30th anniversey box, of is er nog ander demomateriaal?
pi_26408731
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Opvallend dat je de White Album (nog) niet hebt, zou ik snel aanschaffen

Na Abbey Road mijn favoriete Beatles-album.
White Album is inderdaad een must, en hoort ook zeker bij mijn favorieten (maarja, welk beatle-album is eigenlijk géén favoriet.. )

Een vriend van me kocht de LP, en kreeg er 4 (mooie!!) portretfoto's bij op A5-formaat. Ik ben menig platenwinkel afgestruind, maar de uitgave mét foto's is nergens meer te vinden
  donderdag 21 april 2005 @ 19:55:23 #186
13857 Nokia3310
pi_26411733
White Album staat inderdaad bovenaan mijn lijstje. Probleem is dat het zo duur is in een keer (ben ook maar een arme student ) Daarom koop ik steeds andere albums los haha. Maar de eerstvolgende wordt echt the white album!
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:56:39 #187
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_26423538
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:25 schreef webfreak het volgende:
Hetzelfde geldt voor een fantastische Wings-tour die begin jaren '70 is opgenomen (heb ooit es wat beelden bij Billy gezien).
Rockshow (het concert) en Wings Over The World (de documentaire). Die moet MPL idd maar eens officieel uitbrengen. In de BU las ik dat ze inmiddels wel op bootleg schijnen te zijn verschenen, waarbij Rockshow is overgenomen van laserdisc. Allicht een betere versie dan die van mijn oude videoband dus, maar ja, eigenlijk wil ik hem gewoon officieel. Wings Over The World werd daar trouwens genoemd als zijnde 'very hard to find' of zo, dus misschien moet ik allang blij zijn dat ik hem hier nog heb, al is de kwaliteit dan niet top.
quote:
Op donderdag 21 april 2005 17:50 schreef webfreak het volgende:

Een vriend van me kocht de LP, en kreeg er 4 (mooie!!) portretfoto's bij op A5-formaat. Ik ben menig platenwinkel afgestruind, maar de uitgave mét foto's is nergens meer te vinden
Naast de vier foto's moet er ook nog een poster bijzitten, webfreak. Zie hier links:

Voor het geval je hem nog eens ergens vindt.
Op een platenbeurs of Beatlesconventie zul je hem best nog wel eens kunnen krijgen, maar ik ben bang dat er (indien compleet) dan wel een fiks prijskaartje aan zal hangen.
en nee, ik doe de mijne ook niet weg

[ Bericht 33% gewijzigd door Jane op 22-04-2005 08:01:52 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_26425777
Heb toevallig gister 'A hard days night' gekocht voor 9 euro of zo . Was best te doen, al ben ik niet zo'n liefhebber van de Beatles films eigenlijk.

Ik heb de White Album op CD en LP. De cd-editie wel in een platenhoesje (en dan kleiner) met dus ook die poster en de 4 kaarten in het klein. Bij de LP mistte alleen de poster, maar een gegeven paard moet je natuurlijk nooit in de bek kijken .

Ik vind trouwens de acoustische demo's een beetje saai van 'All thing must Pass'. Ik ben op zich groot liefhebber van acoustisch materiaal, maar ik moet toegeven dat ik de over de top productie van All things best kan pruimen.

En ik zit inderdaad ook met smart te wachten op Dvd's van de Wings tour. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Nou ja, afwachten maar.
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:16:22 #189
13857 Nokia3310
pi_26428563
Even een vraagje. Ik dacht dat ik inmiddels de stemmen van Paul McCartney en John Lennon goed uit elkaar kon houden. Nou zag ik op die ene site dat Norwegian Wood en Girl door John Lennon gezongen worden? Kan het gewoon niet geloven omdat het zo erg als Paul klinkt... Ben blijkbaar nog niet helemaal bedreven in het uit elkaar houden van hun stemmen. Mijn ouders zijn al 40 jaar 'fan' en die kunnen het blijkbaar ook nog steeds niet
pi_26429693
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:16 schreef Nokia3310 het volgende:
Nou zag ik op die ene site dat Norwegian Wood en Girl door John Lennon gezongen worden? Kan het gewoon niet geloven omdat het zo erg als Paul klinkt.
Echt waar? Ik vind die twee nummers toch heel erg als Lennon klinken eigenlijk.
pi_26433479
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:16 schreef Nokia3310 het volgende:
Even een vraagje. Ik dacht dat ik inmiddels de stemmen van Paul McCartney en John Lennon goed uit elkaar kon houden. Nou zag ik op die ene site dat Norwegian Wood en Girl door John Lennon gezongen worden? Kan het gewoon niet geloven omdat het zo erg als Paul klinkt... Ben blijkbaar nog niet helemaal bedreven in het uit elkaar houden van hun stemmen. Mijn ouders zijn al 40 jaar 'fan' en die kunnen het blijkbaar ook nog steeds niet
Ik vind 't toch een erg duidelijke Lennon-stem
Heb er nooit echt over getwijfeld. Vroeger haalde ik Harrison wel es met Lennon door elkaar, maar ook die 2 kan ik nu makkelijk onderscheiden.
pi_26433517
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:56 schreef Jane het volgende:
en nee, ik doe de mijne ook niet weg
pi_26433531
Die poster had ik trouwens nog niet eerder gezien, Jane.
Het lijkt wel een visuele versie van Revolution 9
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:56:30 #194
13857 Nokia3310
pi_26433998
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:35 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind 't toch een erg duidelijke Lennon-stem
Heb er nooit echt over getwijfeld. Vroeger haalde ik Harrison wel es met Lennon door elkaar, maar ook die 2 kan ik nu makkelijk onderscheiden.
Hmm, ben dus nog niet een echte Beatles expert Maar ik kom dan ook pas net kijken Ik vind wel dat de 'eerdere' John Lennon stem heel anders is dan de 'latere' John Lennon stem zoals bij the ballad of John and Yoko. Daar klinkt hij wel heel anders dan Paul terwijl ik het in de eerdere jaren erg op elkaar vind lijken...

Mijn pa is trouwens ook grappig, ik vertelde hem dat Norwegian Wood en Girl door Lennon gezongen worden, toen zei hij ja dat hoor ik wel. Terwijl hij eerder zei dat het typerend Paul McCartney is
pi_26434829
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:56 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Hmm, ben dus nog niet een echte Beatles expert Maar ik kom dan ook pas net kijken Ik vind wel dat de 'eerdere' John Lennon stem heel anders is dan de 'latere' John Lennon stem zoals bij the ballad of John and Yoko. Daar klinkt hij wel heel anders dan Paul terwijl ik het in de eerdere jaren erg op elkaar vind lijken...
Wat ik altijd leuk vind, is als ik es bootlegs van Lennon luister. Hij praat dan met een lage bromstem, maar als 'ie dan gaat zingen, krijgt 'ie dat hoge, breekbare stemmetje
quote:
Mijn pa is trouwens ook grappig, ik vertelde hem dat Norwegian Wood en Girl door Lennon gezongen worden, toen zei hij ja dat hoor ik wel. Terwijl hij eerder zei dat het typerend Paul McCartney is
Mijn pa wist niet dat "Help from my friends" door Ringo werd gezongen
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:49:46 #196
13857 Nokia3310
pi_26436538
Haha dat is wel fout Ringo kan ik gelukkig wel onderscheiden, die klinkt ook gewoon heel anders. George herken ik ook wel, die heeft meer een snik in zijn stem. Maar het uit elkaar houden van Paul en John gaat niet echt lekker
pi_26436837
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:49 schreef Nokia3310 het volgende:
Haha dat is wel fout Ringo kan ik gelukkig wel onderscheiden, die klinkt ook gewoon heel anders. George herken ik ook wel, die heeft meer een snik in zijn stem. Maar het uit elkaar houden van Paul en John gaat niet echt lekker
Ik herken dit, kan Paul en John ook moeilijk uit elkaar houden.

Op de latere albums zijn er meer uitersten, waardoor ze beter van elkaar te onderscheiden zijn.
pi_26440749
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Echt waar? Ik vind die twee nummers toch heel erg als Lennon klinken eigenlijk.
Het zijn ook echte Lennon-teksten. Gitzwarte humor. Overigens vind ik het typisch dat je deze nummers noemt, qua stem zijn ze namelijk toch heel erg Lennon.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_26440857
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:35 schreef webfreak het volgende:

[..]
Vroeger haalde ik Harrison wel es met Lennon door elkaar, maar ook die 2 kan ik nu makkelijk onderscheiden.
Dat heb ik inderdaad ook wel gehad. Ik vind Lennon en Harrison qua stem en compositie veel meer op elkaar lijken dan Lennon en McCartney. (met name midden jaren '60)
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:29:52 #200
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_26707213
Degenen die dit forum en in het bijzonder deze topicreeks de laatste jaren een beetje gevolgd hebben, weten van mij natuurlijk dat ik een behoorlijke Beatlesfan ben. Toch ben ik vaak verbijsterd over hoe ver sommige mensen gaan in hun adoratie. Zoals de ouders van een (kennelijk redelijk goede) Nederlandse snookerspeler, op wiens naam mijn oog van de week viel. (heb er even een illustrerend nieuwsbericht bijgezocht)
quote:
Mazrocis, die onlangs zijn ogen opnieuw liet laseren, won zondagochtend bij de laatste zestien met 3-0 en een 137-break van Amsterdammer Lennon Starkey, de nummer twee uit de stand. Ook Bosschenaar Joris Maas kon Mazrocis niet stuiten. In de halve finale veegde Mazrocis dankzij zijn 147 met 4-0 Johan Oenema aan de kant.

Bron
Hoe zou z'n zus heten? McCartney Harrison?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-05-2005 20:43:47 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')