Da's volgens mij voor 't eerst dat ik iemand hoor die positief is over die filmdeuntjes..quote:Op maandag 28 februari 2005 15:35 schreef Sasami het volgende:
bovendien vind ik die filmcomposities van George Martin de moeite waard![]()
Ik ben gewoon positief gezindquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:47 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's volgens mij voor 't eerst dat ik iemand hoor die positief is over die filmdeuntjes..
Ik vind er zelf echt geen hol aan. Ze zijn uiteraard leuk op de achtergrond van de film, maar om ze nou echt te gaan beluisteren... Het sluit ook niet echt aan op de éérste helft van de plaat imho.
en dan is maxwell's silver hammer nog een van de minste nummersquote:Op zondag 16 januari 2005 17:58 schreef el_hombre het volgende:
Bedankt voor de felicitaties.
De voornaamste reden dat ik Abbey Road gekocht heb en niet Sgt Pepper was omdat ik de liedjes van Abbey Road minder goed ken.
"lucy in the sky with diamonds", "with a little help from my friends" , "when I am sixty-four" en "She`s Leaving home ken ik al een tijdje en heb ik ook zeer vaak gehoord. Van Abbey Road kende ik eigenlijk alleen Maxwell`s Silver Hammer goed.
Ook vind ik het leuk dat de nummers van Abbey Road in elkaar overlopen. Bij Sgt Pepper is dat ook wel zo maar bij Abbey Road is dat bij meer nummers zo en is het voor mijn gevoel ook beter uitgewerkt.
Maar ik ga toch nog Sgt. Pepper kopen!
Nou MMT is toch behoorlijk experimenteel (en zwaaaar onderschat). Luister naar Blue Jay Way, I Am a Walrus, Strawberry Fields, Penny Lane...maar ok SGT is denk ik in zijn geheel het meest..quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:26 schreef Jane het volgende:
Hehehe, denk je ff een simpele vraag te stellen, nipeng....
MMT is idd misschien het meest psychedelisch, maar is hij ook het meest experimenteel....? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat als geheel Sgt. Pepper's het meest experimentele album is.
Maar het is maar net wat je precies bedoelt. The Beatles hebben natuurlijk nooit een heel 'priegelpiel-album' gemaakt om maar lekker experimenteel bezig te zijn. Ze waren eigenlijk altijd 'functioneel experimenteel', denk ik. Ze gingen daarin uiteindelijk soms best ver (gedwongen ook door de beperkingen van die tijd als je kijkt naar studio-techniek) maar altijd wel met doel het lekker te laten klinken en vooral ook te laten klinken zoals zij het in hun hoofd hadden. Het experimentele hoor je dan m.i. ook meer af aan losse nummers, dan aan een heel album. Al kun je dus zeggen dat bijvoorbeeld het concept van Sgt. Pepper's in z'n geheel redelijk experimenteel was. Maar ja, dat was de medley op de B-kant van Abbey Road in feite ook, al klinkt die muziek op zich niet zo.
Als je kijkt naar losse nummers, dan vind ik 'Tomorrow Never Knows' (van Revolver dus) misschien wel het aller-experimenteelste nummer dat ze hebben gemaakt. Oké, misschien op Revolution 9 (van The White Album) na, maar ik heb er na al die jaren nog steeds moeite mee om dat als 'muziek' te zien.![]()
Mmm, ik heb in één van de eerdere delen van deze reeks al eens gezegd dat ik MMT niet zozeer een compleet album vind. Eigenlijk om de simpele reden dat het dat ook niet is. Oorspronkelijk is hij uitgebracht als EP, 2 singles in een hoesje met een boekje met een stripverhaal. Toen men hem later (met name ook voor de Amerikaanse markt) als LP wilde uitbrengen, heeft men er gewoon wat (eerdere) nummers aan toegevoegd. O.a. dus Strawberry Fields Forever en Penny Lane, maar die nummers waren in eerste instantie bedoeld voor Sgt. Pepper en uiteindelijk voor de release van het album als single uitgebracht. Die nummers horen dus (imho) niet echt bij MMT. Net als bijvoorbeeld All You Need Is Love er ook niet bijhoort. Ook al uitgebracht als single vóór de release van Sgt. Pepper.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:45 schreef Heuvel1981 het volgende:
Nou MMT is toch behoorlijk experimenteel (en zwaaaar onderschat). Luister naar Blue Jay Way, I Am a Walrus, Strawberry Fields, Penny Lane...maar ok SGT is denk ik in zijn geheel het meest..
Nope! Ik heb vanmorgen nog 2 kaartjes bemachtigd voor Woensdagochtend.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:38 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ga er denk ik wel even langs ja, hoewel de kaarten voor de films inmiddels wel uitverkocht zijn denk ik.
Dat zou wel leuk zijnquote:Op maandag 21 maart 2005 17:53 schreef Nokia3310 het volgende:
Oh dan ga ik ook wel even bellen. Wanneer wordt A hard day's night gedraaid? En wat ga jij zien? Misschien kunnen we wel even meeten
Er zijn inderdaad nog genoeg kaartjes, alleen de Beatles films zijn uitverkocht. Wel cool dat je van te voren even een kijkje kunt nemen in studio 2! Ik weet nog niet of ik ga, vind de films nou niet echt aantrekkelijk, maar even studio 2 in is natuurlijk wel cool! Ik heb ook wel eens gehoord dat er af en toe rondleidingen gegeven worden in Abbey Road, misschien kan ik dat anders doen. Have fun in ieder geval! Hoe lang blijf je? Nog tips nodig voor andere dingen om te doen in Londen?quote:Op maandag 21 maart 2005 18:21 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat zou wel leuk zijn
Op http://www.abbeyroad.co.uk/film05/showtimes.php staan de filmtijden. Beatle-films draaien de komende paar dagen niet, helaas.
Ik ga Woensdagmiddag naar "Pink Floyd: The Wall". Die heb ik uiteraard al vaker gezien, maar het is beter dan ChickenRunMaargoed, het gaat me eigenlijk ook niet zo om de film, waarschijnlijk ga ik gewoon anderhalf uur om me heen kijken hoe studio 1 eruit ziet..
Ik heb gelezen dat je, vóór aanvang van de film door Studio 2 mag wandelen(kriebels
)
Dank voor het aanbod, maar het is inmiddels m'n 3e keer Londen, dus ik weet de wegquote:Op dinsdag 22 maart 2005 01:22 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad nog genoeg kaartjes, alleen de Beatles films zijn uitverkocht. Wel cool dat je van te voren even een kijkje kunt nemen in studio 2! Ik weet nog niet of ik ga, vind de films nou niet echt aantrekkelijk, maar even studio 2 in is natuurlijk wel cool! Ik heb ook wel eens gehoord dat er af en toe rondleidingen gegeven worden in Abbey Road, misschien kan ik dat anders doen. Have fun in ieder geval! Hoe lang blijf je? Nog tips nodig voor andere dingen om te doen in Londen?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:30 schreef Nokia3310 het volgende:
Wow dat heb je snel gedaan! Dus je bent alleen voor de film naar Londen gegaan of heb je verder nog iets gedaan? Klinkt wel gaaf studio 2, moet er zeker een keer heen. Ben momenteel hard bezig om alsnog kaartjes te bemachtigen van A Hard Day's Night. Ik kwam gisteren trouwens langs Abbey Road en toen zag ik staan van het filmfestival en moest gelijk aan jou denken webfreak
Ik ga dit jaar (weer) niet trouwens. Vorig jaar ook al niet, voor het eerst in 20 jaar of zo.quote:Every year, on Easter Saturday, BEATLES UNLIMITED organises its annual International Beatles Convention at the Music centre Vredenburg, Utrecht, Netherlands, next is 26th of March 2005. This annual event, the biggest on the European continent, has been held since 1980, with a Beatles market, exhibitions, an auction, films, video and laserdisc shows, a quiz, speakers and live music. Famous Beatles sound alike bands (Bootleg Beatles, Instant Karma, Lenny Pane, Pete Best and others) performed at these conventions. Through the years B.U. has welcomed guests such as Pete Best, Louise Harrison, Laurence Juber, Denny Laine, Cynthia Lennon, Mike McCartney, Henry McCullough, Jimmy Nicol, Tony Sheridan & many others.
Meer op de Beatles Unlimited site
Geniaalquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Uit het topic van Wing, een geweldige cover van I Want To Hold Your Hand![]()
http://www.wingtunes.com/(...)ld%20Your%20Hand.mp3
Als je dat met Revolution 9 doet, kan 't fatale gevolgen met zich meebrengen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:06 schreef IdlersDream het volgende:
I Am The Walrus
Als ik stoned ben draai ik dat nummer met gemak 10 keer achter elkaar
quote:The Sunday Times - Britain: March 20, 2005
McCartney wrote Sgt Pepper ‘with a little help from his roadie friend’
A ROAD manager for the Beatles who was shot dead by police in Los Angeles left behind diaries in which he claimed to have co-written some of the group’s songs, writes Maurice Chittenden.
Mal Evans, who died 29 years ago after allegedly brandishing a rifle during a domestic row, said he helped Sir Paul McCartney write the title track to Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band.
Evans also claimed he helped to compose Fixing a Hole — or Where the Rain Comes In, as he called it — as McCartney sat at a piano in the Beatle’s home. He hoped to get royalties but instead had to make do with £38-a-week pay.
Extracts from the diaries, which span the life of the group’s fame, are published for the first time today in The Sunday Times Magazine.
Evans was a phone engineer in Liverpool in the early 1960s when he first saw the Beatles perform at the Cavern Club. His 6ft 3in frame and gentle manner helped him secure a part-time job as a bouncer and when he became friends with the group their manager, Brian Epstein, offered him a job. He went on to play the Hammond organ on You Won’t See Me on the Rubber Soul album in 1965, bass harmonium on Being for the Benefit of Mr Kite! on the Sgt Pepper album and a piano on A Day In the Life on the same album.
A diary entry in February 1967 says: “Sergeant Pepper sounds good. Paul tells me that I will get royalties on the song — great news, now perhaps a new home.”
Neither McCartney nor the band’s Apple label would comment. However, Keith Badman, author of The Beatles Off the Record, said he had obtained a tape of Evans talking months before his death in which he repeated the claims. “Mal said he was asked if he minded if they did not put his name on the song because Lennon-McCartney was a really hot item,” said Badman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |