abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25318275
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:35 schreef Sasami het volgende:
bovendien vind ik die filmcomposities van George Martin de moeite waard
Da's volgens mij voor 't eerst dat ik iemand hoor die positief is over die filmdeuntjes..
Ik vind er zelf echt geen hol aan. Ze zijn uiteraard leuk op de achtergrond van de film, maar om ze nou echt te gaan beluisteren... Het sluit ook niet echt aan op de éérste helft van de plaat imho.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 21:07:29 #102
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25318626
Yellow Submarine Songtrack is dan ook een stuk beter te pruimen zonder die filmscores.

De originele Submarine voor de heb en de Songtrack versie voor de luister, zeg maar
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:57:18 #103
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_25350883
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 20:47 schreef webfreak het volgende:

[..]

Da's volgens mij voor 't eerst dat ik iemand hoor die positief is over die filmdeuntjes..
Ik vind er zelf echt geen hol aan. Ze zijn uiteraard leuk op de achtergrond van de film, maar om ze nou echt te gaan beluisteren... Het sluit ook niet echt aan op de éérste helft van de plaat imho.
Ik ben gewoon positief gezind maar gelijk heb je wel dat het niet aansluit aan kant a van de plaat.
pi_25353712
quote:
Op zondag 16 januari 2005 17:58 schreef el_hombre het volgende:
Bedankt voor de felicitaties.
De voornaamste reden dat ik Abbey Road gekocht heb en niet Sgt Pepper was omdat ik de liedjes van Abbey Road minder goed ken.
"lucy in the sky with diamonds", "with a little help from my friends" , "when I am sixty-four" en "She`s Leaving home ken ik al een tijdje en heb ik ook zeer vaak gehoord. Van Abbey Road kende ik eigenlijk alleen Maxwell`s Silver Hammer goed.
Ook vind ik het leuk dat de nummers van Abbey Road in elkaar overlopen. Bij Sgt Pepper is dat ook wel zo maar bij Abbey Road is dat bij meer nummers zo en is het voor mijn gevoel ook beter uitgewerkt.
Maar ik ga toch nog Sgt. Pepper kopen!
en dan is maxwell's silver hammer nog een van de minste nummers

Abbey Road is denk ik toch het beste album van deze wereld band!! Of het mijn favoriet is..... moeilijk...denk of Abbey of revolver << die moet je zeker ook kopen!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Heuvel1981 op 05-03-2005 10:48:53 ]
pi_25353864
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:26 schreef Jane het volgende:
Hehehe, denk je ff een simpele vraag te stellen, nipeng....

MMT is idd misschien het meest psychedelisch, maar is hij ook het meest experimenteel....? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat als geheel Sgt. Pepper's het meest experimentele album is.

Maar het is maar net wat je precies bedoelt. The Beatles hebben natuurlijk nooit een heel 'priegelpiel-album' gemaakt om maar lekker experimenteel bezig te zijn. Ze waren eigenlijk altijd 'functioneel experimenteel', denk ik. Ze gingen daarin uiteindelijk soms best ver (gedwongen ook door de beperkingen van die tijd als je kijkt naar studio-techniek) maar altijd wel met doel het lekker te laten klinken en vooral ook te laten klinken zoals zij het in hun hoofd hadden. Het experimentele hoor je dan m.i. ook meer af aan losse nummers, dan aan een heel album. Al kun je dus zeggen dat bijvoorbeeld het concept van Sgt. Pepper's in z'n geheel redelijk experimenteel was. Maar ja, dat was de medley op de B-kant van Abbey Road in feite ook, al klinkt die muziek op zich niet zo.

Als je kijkt naar losse nummers, dan vind ik 'Tomorrow Never Knows' (van Revolver dus) misschien wel het aller-experimenteelste nummer dat ze hebben gemaakt. Oké, misschien op Revolution 9 (van The White Album) na, maar ik heb er na al die jaren nog steeds moeite mee om dat als 'muziek' te zien.

Nou MMT is toch behoorlijk experimenteel (en zwaaaar onderschat). Luister naar Blue Jay Way, I Am a Walrus, Strawberry Fields, Penny Lane...maar ok SGT is denk ik in zijn geheel het meest..

En het geweldige nummer Tomorrow never knows....oei oei oei wat een topplaat!! Ik heb de antholgy dvd's van de Beatles en dan zie je de dan nog 3 Beatles en Martin luisteren naar dat nummer.....schitterend Maar ook de terugwaardse gitaarsolo van I;m Only Sleeping is briljant en zeer uitzonderlijk voor die tijd
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:16:26 #106
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25354700
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:45 schreef Heuvel1981 het volgende:
Nou MMT is toch behoorlijk experimenteel (en zwaaaar onderschat). Luister naar Blue Jay Way, I Am a Walrus, Strawberry Fields, Penny Lane...maar ok SGT is denk ik in zijn geheel het meest..
Mmm, ik heb in één van de eerdere delen van deze reeks al eens gezegd dat ik MMT niet zozeer een compleet album vind. Eigenlijk om de simpele reden dat het dat ook niet is. Oorspronkelijk is hij uitgebracht als EP, 2 singles in een hoesje met een boekje met een stripverhaal. Toen men hem later (met name ook voor de Amerikaanse markt) als LP wilde uitbrengen, heeft men er gewoon wat (eerdere) nummers aan toegevoegd. O.a. dus Strawberry Fields Forever en Penny Lane, maar die nummers waren in eerste instantie bedoeld voor Sgt. Pepper en uiteindelijk voor de release van het album als single uitgebracht. Die nummers horen dus (imho) niet echt bij MMT. Net als bijvoorbeeld All You Need Is Love er ook niet bijhoort. Ook al uitgebracht als single vóór de release van Sgt. Pepper.

M.a.w., MMT is naar mijn mening meer een verzameling losse nummers. In ieder geval geldt dat voor de nummers die eraan zijn toegevoegd om hem op LP te kunnen uitbrengen. En van alle andere Beatlesalbums kun je zeggen dat het complete albums zijn, die ook zodanig samengesteld zijn. Zelfs The White Album, die toch vaak omschreven wordt als een collectie solo-nummers van de leden.

Dit alles doet natuurlijk niets af aan het experimentele, danwel psychedelische van de afzonderlijke nummers. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik het geen album vind zoals de overige albums 'albums' zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_25610835
Gisteren werd in NOVA aandacht besteed aan de Abbey Road Studio.. T/m 3 April is die namelijk open voor publiek.
Ik ben aan 't twijfelen om erheen te gaan, maar ik vraag me dus af wát er precies te zien is.
Op de Abbeyroad-site staat een hele lijst films die er gedraaid word.. Dat vind ik opzich niet zo bijster interessant (het zijn grotendeels films als Shrek, Braveheart e.d.). Er staat ook dat we een kiekje kunnen nemen in Studio 2 (where it all went down), dat klinkt heel gaaf, maar ik vraag me af wat ik me hier bij voor moet stellen, en met name: of het de moeite waard is om ervoor naar Londen af te reizen.

Nokia3310, jij gaat ongetwijfeld langs daar, zou je kort verslag kunnen uitbrengen?
  zondag 20 maart 2005 @ 17:38:01 #108
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25614655
Ik ga er denk ik wel even langs ja, hoewel de kaarten voor de films inmiddels wel uitverkocht zijn denk ik. Ik zal in ieder geval informeren of er rondleiding zijn, dan ga ik er zeker wel heen. Is toch wel leuk om de binnenkant van de studio te zien als je zowat dagelijks de buitenkant ziet
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 20 maart 2005 @ 20:23:31 #109
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25618527
Kennen jullie deze al?

pi_25638152
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:38 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ga er denk ik wel even langs ja, hoewel de kaarten voor de films inmiddels wel uitverkocht zijn denk ik.
Nope! Ik heb vanmorgen nog 2 kaartjes bemachtigd voor Woensdagochtend.
Ik vertrek morgen richting Londen, heb er zin in
  maandag 21 maart 2005 @ 17:53:00 #111
13857 Nokia3310
pi_25639899
Oh dan ga ik ook wel even bellen. Wanneer wordt A hard day's night gedraaid? En wat ga jij zien? Misschien kunnen we wel even meeten
pi_25640586
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:53 schreef Nokia3310 het volgende:
Oh dan ga ik ook wel even bellen. Wanneer wordt A hard day's night gedraaid? En wat ga jij zien? Misschien kunnen we wel even meeten
Dat zou wel leuk zijn
Op http://www.abbeyroad.co.uk/film05/showtimes.php staan de filmtijden. Beatle-films draaien de komende paar dagen niet, helaas.
Ik ga Woensdagmiddag naar "Pink Floyd: The Wall". Die heb ik uiteraard al vaker gezien, maar het is beter dan ChickenRun Maargoed, het gaat me eigenlijk ook niet zo om de film, waarschijnlijk ga ik gewoon anderhalf uur om me heen kijken hoe studio 1 eruit ziet..
Ik heb gelezen dat je, vóór aanvang van de film door Studio 2 mag wandelen (kriebels )
  Redactie Frontpage dinsdag 22 maart 2005 @ 00:41:03 #113
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25651314
Bastard!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 22 maart 2005 @ 01:22:02 #114
13857 Nokia3310
pi_25651862
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:21 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat zou wel leuk zijn
Op http://www.abbeyroad.co.uk/film05/showtimes.php staan de filmtijden. Beatle-films draaien de komende paar dagen niet, helaas.
Ik ga Woensdagmiddag naar "Pink Floyd: The Wall". Die heb ik uiteraard al vaker gezien, maar het is beter dan ChickenRun Maargoed, het gaat me eigenlijk ook niet zo om de film, waarschijnlijk ga ik gewoon anderhalf uur om me heen kijken hoe studio 1 eruit ziet..
Ik heb gelezen dat je, vóór aanvang van de film door Studio 2 mag wandelen (kriebels )
Er zijn inderdaad nog genoeg kaartjes, alleen de Beatles films zijn uitverkocht. Wel cool dat je van te voren even een kijkje kunt nemen in studio 2! Ik weet nog niet of ik ga, vind de films nou niet echt aantrekkelijk, maar even studio 2 in is natuurlijk wel cool! Ik heb ook wel eens gehoord dat er af en toe rondleidingen gegeven worden in Abbey Road, misschien kan ik dat anders doen. Have fun in ieder geval! Hoe lang blijf je? Nog tips nodig voor andere dingen om te doen in Londen?
pi_25653626
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:22 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad nog genoeg kaartjes, alleen de Beatles films zijn uitverkocht. Wel cool dat je van te voren even een kijkje kunt nemen in studio 2! Ik weet nog niet of ik ga, vind de films nou niet echt aantrekkelijk, maar even studio 2 in is natuurlijk wel cool! Ik heb ook wel eens gehoord dat er af en toe rondleidingen gegeven worden in Abbey Road, misschien kan ik dat anders doen. Have fun in ieder geval! Hoe lang blijf je? Nog tips nodig voor andere dingen om te doen in Londen?
Dank voor het aanbod, maar het is inmiddels m'n 3e keer Londen, dus ik weet de weg
Het gaat mij ook vooral om Studio 2, maar om uberhaupt de studio binnen te lopen vind ik al spannend
pi_25702730
Ben weer terug
Heel gaaf was 't! Ik kreeg echt de kriebels toen ik studio 2 binnenliep (en ben er ook 't volle uur verbleven

Als je binnenkomt valt meteen de aparte geur op. Dat maakt 't op de een of andere manier heel sfeervol. Het lijkt veel kleiner dan ik dacht. Als je bijvoorbeeld de opnames bekijkt van George, Paul en Ringo uit 1995 (anthology dvd), lijkt 't alsof de studio drie keer zo groot is
In de studio hingen foto's van artiesten die er hebben opgenomen (met name beatle-foto's eigenlijk ), en 't viel me op dat er sinds de jaren '60 ontzettend weinig is veranderd.
De vloer is hetzelfde (erg oud, vol met diepe krassen ), en tegen de muur hangen een soort dunne lange matrassen, die dienen als dempmateriaal. Deze hangen er al vanaf 't begin van de 60's!!! (moest ze dus wel even aanraken ).
Ook zag ik een paar hele oude luidsprekers achterin de studio hangen, die ook alweer heel wat jaartjes meegaan.
Het plafond is vrij hoog, en als je naar boven kijkt zie je ook dat 't niet al te vaak is schoongemaakt.
Verder stonden er een aantal piano's en orgels tentoongesteld. Ééntje waar Hey Jude op is gespeeld, een ander waar Lady Madonna op is gespeeld, en een hammond orgeltje waar David Gilmour met z'n tengels aan heeft gezeten (én Joss Stone én The Bees maarja... boeiend )

Daarna ging ik Studio 1 binnen (waar o.a. All You Need is opgenomen). Die is een stuk groter, en blijkt ook nog vaker te worden gebruikt. Nu is 'ie ingericht als filmzaal, dus veel kan ik er niet van zien.

Al met al een magische ervaring (en uniek ). Oh, ranzig detail: Ik heb iets uit m'n neus gepulkt, en onder de trap gegooid, om toch te kunnen zeggen: ER LIGT EEN STUKJE VAN MIJ IN STUDIO 2!!!!

[ Bericht 20% gewijzigd door webfreak op 24-03-2005 11:06:31 ]
pi_25702876
Ohja, mocht helaas geen foto's maken in het pand, en een jamsessie op de piano's zat er ook niet in

Maar toch, om even een beeld te geven:

[ Bericht 16% gewijzigd door webfreak op 24-03-2005 11:12:51 ]
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:30:41 #118
13857 Nokia3310
pi_25705446
Wow dat heb je snel gedaan! Dus je bent alleen voor de film naar Londen gegaan of heb je verder nog iets gedaan? Klinkt wel gaaf studio 2, moet er zeker een keer heen. Ben momenteel hard bezig om alsnog kaartjes te bemachtigen van A Hard Day's Night. Ik kwam gisteren trouwens langs Abbey Road en toen zag ik staan van het filmfestival en moest gelijk aan jou denken webfreak
pi_25707650
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:30 schreef Nokia3310 het volgende:
Wow dat heb je snel gedaan! Dus je bent alleen voor de film naar Londen gegaan of heb je verder nog iets gedaan? Klinkt wel gaaf studio 2, moet er zeker een keer heen. Ben momenteel hard bezig om alsnog kaartjes te bemachtigen van A Hard Day's Night. Ik kwam gisteren trouwens langs Abbey Road en toen zag ik staan van het filmfestival en moest gelijk aan jou denken webfreak
cool
Ik was gisteren rond half 11 op Abbey Road, even wat zebra-foto's gemaakt (fantastisch origineel idee ja ), en rond 11 uur de Studios in.

Ik ben inderdaad alleen voor het filmfestival gegaan. Precies 24 uur in Londen verbleven, maar was erg de moeite waard!
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:22:13 #120
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25709394
Te gek, webfreak!

Btw, aanstaande zaterdag organiseert Beatles Unlimited weer de jaarlijkse Beatlesconventie.
quote:
Every year, on Easter Saturday, BEATLES UNLIMITED organises its annual International Beatles Convention at the Music centre Vredenburg, Utrecht, Netherlands, next is 26th of March 2005. This annual event, the biggest on the European continent, has been held since 1980, with a Beatles market, exhibitions, an auction, films, video and laserdisc shows, a quiz, speakers and live music. Famous Beatles sound alike bands (Bootleg Beatles, Instant Karma, Lenny Pane, Pete Best and others) performed at these conventions. Through the years B.U. has welcomed guests such as Pete Best, Louise Harrison, Laurence Juber, Denny Laine, Cynthia Lennon, Mike McCartney, Henry McCullough, Jimmy Nicol, Tony Sheridan & many others.

Meer op de Beatles Unlimited site
Ik ga dit jaar (weer) niet trouwens. Vorig jaar ook al niet, voor het eerst in 20 jaar of zo. Maar het is voor fans wel leuk om naar toe te gaan hoor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_25726010
Uit het topic van Wing, een geweldige cover van I Want To Hold Your Hand

http://www.wingtunes.com/(...)ld%20Your%20Hand.mp3
pi_25729459
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 10:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Uit het topic van Wing, een geweldige cover van I Want To Hold Your Hand

http://www.wingtunes.com/(...)ld%20Your%20Hand.mp3
Geniaal
pi_25760190
I Am The Walrus

Als ik stoned ben draai ik dat nummer met gemak 10 keer achter elkaar, waarna ik het album Revolver dan draai.

Briljant nummer!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_25760446
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:06 schreef IdlersDream het volgende:
I Am The Walrus

Als ik stoned ben draai ik dat nummer met gemak 10 keer achter elkaar
Als je dat met Revolution 9 doet, kan 't fatale gevolgen met zich meebrengen.
pi_25764246
Ohja, 'nieuws'
quote:
The Sunday Times - Britain: March 20, 2005

McCartney wrote Sgt Pepper ‘with a little help from his roadie friend’

A ROAD manager for the Beatles who was shot dead by police in Los Angeles left behind diaries in which he claimed to have co-written some of the group’s songs, writes Maurice Chittenden.
Mal Evans, who died 29 years ago after allegedly brandishing a rifle during a domestic row, said he helped Sir Paul McCartney write the title track to Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band.

Evans also claimed he helped to compose Fixing a Hole — or Where the Rain Comes In, as he called it — as McCartney sat at a piano in the Beatle’s home. He hoped to get royalties but instead had to make do with £38-a-week pay.

Extracts from the diaries, which span the life of the group’s fame, are published for the first time today in The Sunday Times Magazine.

Evans was a phone engineer in Liverpool in the early 1960s when he first saw the Beatles perform at the Cavern Club. His 6ft 3in frame and gentle manner helped him secure a part-time job as a bouncer and when he became friends with the group their manager, Brian Epstein, offered him a job. He went on to play the Hammond organ on You Won’t See Me on the Rubber Soul album in 1965, bass harmonium on Being for the Benefit of Mr Kite! on the Sgt Pepper album and a piano on A Day In the Life on the same album.

A diary entry in February 1967 says: “Sergeant Pepper sounds good. Paul tells me that I will get royalties on the song — great news, now perhaps a new home.”

Neither McCartney nor the band’s Apple label would comment. However, Keith Badman, author of The Beatles Off the Record, said he had obtained a tape of Evans talking months before his death in which he repeated the claims. “Mal said he was asked if he minded if they did not put his name on the song because Lennon-McCartney was a really hot item,” said Badman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')