Dat was spaghetti!!quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:14 schreef webfreak het volgende:
John leek 't wel leuk om als een griezelige ober modder op iemands bord te scheppen, dus werd dat erin geschreven.
Laatste wat ik heb gelezen, is dat ie niet voor september wordt uitgebracht.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:17 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Yellow Submarine wel leuk, beetje vaag inderdaad maar wel vermakelijk. Maar goed, alle Beatles-films zijn (imo) eigenlijk alleen maar voor fans.
Hoe staat 't nou met de Let it be-DVD eigenlijk?
'I'm the Urban Spaceman...."quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bonzo Dog Dooh Dah Band geld heeft gekost![]()
Schuldig of onschuldig, ik zou meteen bekennen...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:07 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij gebruiken ze die Yoko Ono-albums in Guantanamo Bay om gevangenen te verhoren..
Hehe dat is echt een geweldig stuk live show van Zappa, Ono en Lennon. Zijn daar ook beelden van?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
SCUMBAG! PUT YOKO ONO IN A SCUMBAG!
Nou ja, zo illegaal zal dat toch niet zijn? Twee van de drie mensen zijn al overleden en de derde vangt al geld genoeg. Ik ben wel benieuwd! Ik hoop toch niet dat de Buma mensen voor het verhandelen van dit soort opnamen gaat vervolgen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:20 schreef nipeng het volgende:
Ow dat is jammer dan, illegale dingen liever niet hier.
Ik heb zo'n Japanse persing van Sgt. Pepper, met op het end alle Christmas messages voor de fans van '63-'68 (of '69).quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:20 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Magical Mystery Tour zelf wel aardig. Naar objective maatstaven gemeten is het inderdaad geen goede film, een beetje mislukt experiment zelfs, maar ik vind het toch wel leuk om naar te kijken.
Ben zelf niet zo'n fan van 'A Hard Days Night' en 'Help' (de films dan). Wel aardig omdat de Beatles er in zitten, maar meer ook niet...
Die Christmas messages zijn idd erg cool!quote:Op woensdag 23 februari 2005 02:36 schreef Philosocles het volgende:
In het algemeen zijn die messages wel interessant; het verandert gaandeweg van zoetsappige onzin in de vroege jaren 60 tot superwazige hoorspelen (naarmate ze meer drugs gingen gebruiken) in de late jaren 60. Maar altijd hoor je ook in de chaos en de geinliedjes die ze er (soms spontaan) op spelen dat die 4 gasten doordrenkt van muzikaliteit waren.
Helemaal waar ja.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:33 schreef Jane het volgende:
[..] Die Christmas messages zijn idd erg cool!Erg grappig en melig. Meer nog dan hun muzikaliteit, komt hun humor er in naar voren, vind ik. Beetje Monty Python 'avant la lettre', eigenlijk.
[..]
Podgy The Bear and Jasper, als ik het goed heb.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Matches
Candles
Matches
Candles
Matches
Candles
..........................:P
Kon geen betere quote vinden, want als je op 'Lennon+collection+Beatles+bootlegs' zoekt met google, dan kom je eerst op héééééél veel andere sites terecht.quote:The law and bootlegging have often made strange bedfellows, particularly when releases have the often tacit agreement of the bootlegged artist. Bruce Springsteen was one young performer whose early reputation was built on bootlegs of his infamous live shows by converts. John Lennon collected himself. But success breeds contempt, almost inevitably, and various purges, from within the industry and even up to the FBI, have put a crimp in the bootleggers art.
bron
Is dat zo? Ik hoor daar steeds andere verhalen over, soms dat MJ het heeft, soms dat Paul het weer teruggekocht heeft en andere keren hoor ik dat Sony het van MJ heeft overgekocht (of als borg heeft gebruikt?) toen MJ schulden hadquote:Op woensdag 23 februari 2005 21:55 schreef nipeng het volgende:
Ik dacht dat MJ nog steeds de rechten van het beatles werk bezat
Je moet toch wat als je geen papier + pen bij je hebtquote:Op woensdag 23 februari 2005 20:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Matches
Candles
Matches
Candles
Matches
Candles
Zou leuk zijn als ze hem 'George' noemen, aangezien de baby geboren is op de geboortedag van George Harrison.quote:Stella McCartney gives birth to a baby boy
NEW YORK (AP) — Stella McCartney, fashion designer and daughter of Paul McCartney, has given birth to a baby boy in London, according to People magazine.
De rest van het bericht
Inderdaad voor zover ik weer heeft Paul de rechten ook weer in eigen handenquote:Op woensdag 23 februari 2005 22:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik hoor daar steeds andere verhalen over, soms dat MJ het heeft, soms dat Paul het weer teruggekocht heeft en andere keren hoor ik dat Sony het van MJ heeft overgekocht (of als borg heeft gebruikt?) toen MJ schulden had![]()
Ik ben het bijna helemaal met je eens Alleen vind ik dus dat het experimenteren idd al begon met Revolver en idd met name Tomorrow Never Knows een GEWELDIGE nummer.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:26 schreef Jane het volgende:
Hehehe, denk je ff een simpele vraag te stellen, nipeng....
MMT is idd misschien het meest psychedelisch, maar is hij ook het meest experimenteel....? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat als geheel Sgt. Pepper's het meest experimentele album is.
Maar het is maar net wat je precies bedoelt. The Beatles hebben natuurlijk nooit een heel 'priegelpiel-album' gemaakt om maar lekker experimenteel bezig te zijn. Ze waren eigenlijk altijd 'functioneel experimenteel', denk ik. Ze gingen daarin uiteindelijk soms best ver (gedwongen ook door de beperkingen van die tijd als je kijkt naar studio-techniek) maar altijd wel met doel het lekker te laten klinken en vooral ook te laten klinken zoals zij het in hun hoofd hadden. Het experimentele hoor je dan m.i. ook meer af aan losse nummers, dan aan een heel album. Al kun je dus zeggen dat bijvoorbeeld het concept van Sgt. Pepper's in z'n geheel redelijk experimenteel was. Maar ja, dat was de medley op de B-kant van Abbey Road in feite ook, al klinkt die muziek op zich niet zo.
Als je kijkt naar losse nummers, dan vind ik 'Tomorrow Never Knows' (van Revolver dus) misschien wel het aller-experimenteelste nummer dat ze hebben gemaakt. Oké, misschien op Revolution 9 (van The White Album) na, maar ik heb er na al die jaren nog steeds moeite mee om dat als 'muziek' te zien.![]()
Wanneer zou dat dan gebeurd moeten zijn? Volgens mij namelijk niet hoor, maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik het nieuws gemist heb.quote:Op zondag 27 februari 2005 15:27 schreef Sasami het volgende:
[..]
Inderdaad voor zover ik weer heeft Paul de rechten ook weer in eigen handen
Maar mocht iemand beter op de hoogte zijn dan ik, laat het dan aub weten! Zou namelijk wel erg goed nieuws zijn.quote:Back in 1963, the Beatles gave their publishing rights to Northern Songs, a company created by their manager, Brian Epstein, and a music publisher, Dick James. Northern Songs went public in 1965, and John Lennon and Paul McCartney each had 15% of the company's shares, while Dick James and the company's chairman, Charles Silver, held a controlling 37.5% of shares. In 1969, James and Silver sold Northern Songs and its assets to the Associated Television Corporation (ATV).
In 1985, ATV's music catalog was sold, and Michael Jackson was the high bidder. Jacko paid a reported $47 million for the publishing rights to somewhere between 159 to 260 Beatles songs. A decade later, Jackson and Sony merged their music publishing businesses. Since 1995, Jackson and Sony/ATV Music Publishing have jointly owned most of the Beatles songs.
While the Jackson-Sony collection includes practically all of the Beatles' greatest hits, they don't have every little thing. Paul McCartney bought the rights to "Love Me Do," "Please, Please Me," "P.S. I Love You," and "Tell Me Why." Northern Songs never owned these early tunes, so they weren't included in the ATV deal.
In the past few years, the media has speculated that Jacko may need to sell the Beatles' rights to pay for his extravagant lifestyle and mounting legal costs. Sony reports that Jackson used his half of the Beatles' catalog as collateral for a loan from the music company. If Jackson defaults on the loan, Sony has the right to buy his share. In 2001, Jackson stated: "The Beatles catalogue is not for sale, has not been for sale and will never be for sale." But who knows? Maybe he'll try to take a sad song and make it better by cashing in.
Bron
Ik denk niet dat 't psychedelica-gehalte iets met smaak heeft te maken. Ik vind White Album ook een gaaf album, maar zo gek psychedelisch is 't toch niet? Wel is de productie apart te noemen. Ik heb 't altijd meer ervaren als een soort demo. Mega-plaat, daar niet vanquote:Op zondag 27 februari 2005 15:36 schreef Sasami het volgende:
Of Sgt. Pepper's het meest experimentele album ooit van The Beatles is valt over te disscuseren denk ik smaken verschillen , zo vind ik namenlijk de White Album het meest experimentele album .
De film heeft vrij psychedelische trekjes inderdaad. De CD, ach.. Die paar liedjes zijn leuk, maar de filmcomposities van George Martin verpesten de CD behoorlijk.quote:Ook vind ik het raar dat jullie het nog niet met zijn allen het over Yellow Submarine hebben gehad (over psychedelisch gesproken)
Ik ben het er dus absoluut niet met je eens want wat is revolution nr 9 dan, niet psychedelisch ofquote:Op maandag 28 februari 2005 14:27 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 't psychedelica-gehalte iets met smaak heeft te maken. Ik vind White Album ook een gaaf album, maar zo gek psychedelisch is 't toch niet? Wel is de productie apart te noemen. Ik heb 't altijd meer ervaren als een soort demo. Mega-plaat, daar niet van
quote:De film heeft vrij psychedelische trekjes inderdaad. De CD, ach.. Die paar liedjes zijn leuk, maar de filmcomposities van George Martin verpesten de CD behoorlijk.
Toch zonde, nummers als Hey Bulldog en Only a Northen Song zijn zeer de moeite waard.
Ik denk niet dat psychedelisch hetzelfde is als experimenteel. White Album is een beetje een mixed bag qua experimenten. Aan de ene kant heb je hele standaard en traditionele nummers(Mother Nature's Son, Don't pass me By), en aan de andere kant staan weer hele vreemde dingen (Hapiness is a Warm Gun, Helter Skelter, Revolution #9 etc.).quote:Op maandag 28 februari 2005 14:27 schreef webfreak het volgende:
Ik vind White Album ook een gaaf album, maar zo gek psychedelisch is 't toch niet?
Hmm oke ik kan er idd verder ook niets over vinden ik dacht echt dat Michael Jackson inmiddels de rechten verkocht had aan Paul bijkbaar dus nietquote:Op zondag 27 februari 2005 15:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Wanneer zou dat dan gebeurd moeten zijn? Volgens mij namelijk niet hoor, maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik het nieuws gemist heb.Al is het wel zulk groot muzieknieuws (denk ik) dat het ook weer moeilijk te missen zou zijn.
Volgens mij bezitten MJ en Sony samen nog steeds de publishing rights van het grootste deel van de Beatlescomposities. Heb net ook nog gegoogled (want dan zou er toch iets over te vinden moeten zijn?) en niks over dat McCartney ze in handen zou hebben gekregen.
[..]
Maar mocht iemand beter op de hoogte zijn dan ik, laat het dan aub weten! Zou namelijk wel erg goed nieuws zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |