Ga in iedere geval niet in op zijn 'dreigementen': daarmee heeft hij namelijk vooral zichzelf, mogelijk is dat wat hij doet zelf strafbaar (immers, bepaalde onzedelijke handelingen onder dwang proberen af te dwingen, dat is aanranding) ..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:33 schreef Salie het volgende:
In ieder geval die vriend van Jos kwam online en die begon me te bedreigen en chanteren. Hij zei dat ik moest strippen voor de webcam en bevredigen en als ik offline ging of hem zou blokken dan zou hij die foto's naar m'n ouders sturen. Ik ben offline gegaan.
Maar wat zou die reden zijn van Jos om dit via een andere naam te doen. Wat kan ik nu doen?? Want ik zit er echt heel erg mee. Heb gister hele avond gejankt bij die gedachte dat die foto's op internet kwamen te staan of dat ze naar me ouders gestuurd worden. Ik weet wel dat het me eigen schuld is en dat ik het niet had moeten doen, wie zich brandt moeto p de blaren zitten enxz.
Serieuze reacties graag want ik vind het al erg genoeg,
Die zit in die buurt vd knop om je webcam aan te zetten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:38 schreef skiczukie het volgende:
Doe eens een enter enzo.
Ik heb 1 foto gezien en de rest wou die niet laten zien. Dus misschien heeft ie maar 1 foto/ Maar dat was een foto van mn borsten en verder niet ook niet me gezicht ofzo zag je dus das wel geluk. Maar hij zei dat ie wel een foto van me gezicht erbij hadquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ga in iedere geval niet in op zijn 'dreigementen': daarmee heeft hij namelijk vooral zichzelf, mogelijk is dat wat hij doet zelf strafbaar (immers, bepaalde onzedelijke handelingen onder dwang proberen af te dwingen, dat is aanranding) ..
verder kun je er niks meer aan doen, het is verder ook jouw eigen fout, en iets dat je had moeten bedenken voordat je zomaar voor andere personen via je webcam ging strippen..
Er is best een redelijke kans dat er overigens helemaal geen foto's bestaan, dat het hele verhaal een leugen is ... maar toch is het iets om in het vervolg ook zelf te bedenken.
precies!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:41 schreef Zwansen het volgende:
Laat die foto's eens zien dan, kijken of het idd de moeite waard is voor een chantage...
Het is niet de bedoeling dat je mijn topic gaat volspammen met berichten die niet ter zake doen bedanktquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:49 schreef skiczukie het volgende:
Een gerustelling, je mag straks op jezelf wonen!
hoe kut mailtjes ook mogen zijn, altijd handig om ze een maandje te laten staan, muv spam e.d. natuurlijkquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:48 schreef Salie het volgende:
[Hmm klote had wel mailtjes van die Jos, maar die heb ik gewist
Veel sterkte, huilie.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:51 schreef Salie het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat je mijn topic gaat volspammen met berichten die niet ter zake doen bedankt
en MSN-logs zijn ook echt rechtsgeldigquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:49 schreef Innisdemon het volgende:
heb de conversatie via msn opgeslagen? dit is inderdaad afpersing, dus aangifte doen!!
nee maar die jos weet me adres. En die 'vriend' weet sowieso me achternaam en woontplaats en anders kan ie er via jos achterkomenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:59 schreef Darklight het volgende:
Dit topic is niks zonder pics eigenlijk, wel lullig voor je
Weet hij het mailadres van je ouders?
ja ik weet echt niet hoe ik achter die IP moet komenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:55 schreef dutch_camel het volgende:
In het ergste geval wordt alles gelogd. Dan is niet heel moeilijk om te achterhalen of het een en dezelfde persoon is. Dan krijg je dat je de stap naar politie en ISP moet maken, om de gegevens te krijgen.
Ik zou toch eerst zelf proberen te achterhalen of hij het is. Mischien moet je eens zoeken, naar wat software die IP gegevens kan loggen. Dan kun je direct zien of het van een en dezelfde computer komt. Zo ja, dan moet hij met een heel goed excuss komen, denk ik.
Mocht het escaleren, maar je wil geen aangifte doen kun je altijd nog wat narigheid uithalen wanneer je zijn IP weet ...
Tenzij haar pappie erg rijk en belangrijk isquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:07 schreef T1andonly het volgende:
aan zijn IPadres heb je vrijwel niets, dan kun jij controleren of het misschien dezelfde persoon zou zijn, maar verder heb je daar niet echt wat aan.
Politie ofzo doet hier echt helemaal niets aan.
En kan jij aan het adres van de ouders van Jos komen, of anders via Jos het adres van de ouders van die vriend?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:05 schreef Salie het volgende:
[..]
nee maar die jos weet me adres. En die 'vriend' weet sowieso me achternaam en woontplaats en anders kan ie er via jos achterkomen
Afpersing en chantage gebeuren meestal niet d.m.v een notariële aktequote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:56 schreef Ruis het volgende:
[..]
en MSN-logs zijn ook echt rechtsgeldig
Goed planquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:11 schreef Isabeau het volgende:
Het zoveelste topic over hetzelfde probleem in zeer korte tijd. Helaas lees ik telkens weer dat je er bar weinig tegen kan doen hoe lullig het ook is. Eigenlijk is er maar één advies: deel geen naaktfoto's of filmpjes over het Internet met anderen. Ook niet met je vriendje.
Dat is het nu net haar ouders mogen het niet wetenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:09 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Tenzij haar pappie erg rijk en belangrijk is
emm, "die jongens" hebben dat recht niet hoor. Wetboek van strafrecht Art 45 lid 1 stelt : poging tot misdrijf is strafbaar, [in jouw geval poging tot chantage] wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft openbaard [in principe heb je een eerste dreigement gekregen dus zijn voornemen een delict te plegen is geopenbaard]quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:42 schreef karoltje het volgende:
Sja dat is het risico van zo'n domme actie. Die jongens hebben gewoon het recht die beelden te bewaren en desnoods onderling verspreiden.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:32 schreef JeroenCE het volgende:
[..]
2. fuck it, zijn genoeg naakt foto's in omloop. Ontken gewoon dat jij het bent.
Ja, dat zijn ze wel degelijk. Het is alleen niet genoeg om daar een veroordeling uit te krijgen, omdat ze simpel in twijfel getrokken kunnen worden door de verdediging.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:56 schreef Ruis het volgende:
[..]
en MSN-logs zijn ook echt rechtsgeldig
Dus zijn ze niet rechtsgeldig, mafkees....quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze wel degelijk. Het is alleen niet genoeg om daar een veroordeling uit te krijgen, omdat ze simpel in twijfel getrokken kunnen worden door de verdediging.
Ik zou me er niet druk om maken, kans is klein dat ie ze naar je ouders stuurt, hij zet ze hooguit ergens online zodat wij mee kunnen genietenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:05 schreef Salie het volgende:
[..]
nee maar die jos weet me adres. En die 'vriend' weet sowieso me achternaam en woontplaats en anders kan ie er via jos achterkomen
Ben benieuwd hoe Jos het mail adres van haar ouders weet...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:55 schreef Darklight het volgende:
[..]
Ik zou me er niet druk om maken, kans is klein dat ie ze naar je ouders stuurt, hij zet ze hooguit ergens online zodat wij mee kunnen genieten
Hij weet het woonadres toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:57 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Jos het mail adres van haar ouders weet...
Je bent idd een tactloze lul, want veel snap je niet? Een MSN log is net zo rechtsgeldig als een wapen waar iemand mee dood is geschoten. Alleen bij het wapen kun je bijv door vingerafdrukken bewijzen dat het ook daadwerkelijk door de verdachte is gebruikt. Een msn log daarintegen heeft zulke kenmerken niet, je zult dus op een andere manier moeten bewijzen. Je zult bij een MSN log dus echt moeten aantonen, dat hij niet vervalst is of iets dergelijks en dat is dus zeer moeilijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:54 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dus zijn ze niet rechtsgeldig, mafkees....
Geweldig![]()
Met heel veel woorden zeg je dat het niet te achterhalen is of die log echt is.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:14 schreef existenz het volgende:
Een msn log daarintegen heeft zulke kenmerken niet, je zult dus op een andere manier moeten bewijzen. Je zult bij een MSN log dus echt moeten aantonen, dat hij niet vervalst is of iets dergelijks en dat is dus zeer moeilijk.
En wat staat er onder?? Dat ze dus dat ook moet bewijzen, want dan is het wel rechtsgeldig...Moeilijk he lezen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:20 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Met heel veel woorden zeg je dat het niet te achterhalen is of die log echt is.
Wat nog stééds inhoudt dat de log niet rechtsgeldig is...
van Jos welquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:13 schreef 8op het volgende:
[..]
En kan jij aan het adres van de ouders van Jos komen, of anders via Jos het adres van de ouders van die vriend?
het zijn NAAKTfoto'squote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:12 schreef Xebrozius het volgende:
Nog iets wat niet klopt. Sven beweert in het bezit te zijn van foto's en zij verdenkt Jos er van dat hij het is.
Makkelijk te achterhalen toch? Jos stuurt de foto's naar haar toe en zij kan zo zien of het die bewuste webcam strip was voor Jos of Sven.
Ik bedoel dus:
Zij heeft mogelijk twee maal lopen strippen. Waarschijnlijk niet in dezelfde kleding en niet op hetzelfde tijdstip.
Dus kan ze zo achterhalen of Jos die webcam shots zelf heeft gemaakt.
Tering... wat ben jij een DOM mokkel!
jah maar ik ben elke dag naar schoolquote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:12 schreef Darklight het volgende:
Ja, het verhaal over dat mailadres van haar ouders ontgaat me ook ff, die heeft Jos/Sven toch niet?
Of stuurt hij ze per post op? Dan zou ik de post ff onderscheppen de komende dagen
en als ze dan toch schoon schip heeft gemaakt, meteen alle chatlogs naar de ouders van jos sturenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:57 schreef erodome het volgende:
Je ouders inlichten als je echt heel bang bent dat het toch bij ze terrecht komt...
Ze kunnen het beter van jou horen dan dat ze het van een ander te zien krijgen...
Gewoon (weer) met de billen bloot, je fout opbiechten en klaar is klara, weg is het chantage middel...
Please end yourselfquote:
Psies........quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en als ze dan toch schoon schip heeft gemaakt, meteen alle chatlogs naar de ouders van jos sturen![]()
Omdat je geen Jos heet, duhquote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:27 schreef LoggedIn het volgende:
waarom ontmoet ik nou nooit meisjes zoals Salie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |