Bron ?quote:Op maandag 3 januari 2005 17:30 schreef accelerator het volgende:
[i] ********************************** 1/2
Kort binnenlands nieuws
[b]AMSTERDAM De Postbank maakt van iedere
rekening 5 euro over naar giro 555.Dit
verklaarde een woordvoeder van de
Postbank.De Posbankt wil op deze manier
haar medeleven betogen met de
slachoffers van de ramp in Azie.De
rekeninghouders kunnen vanaf volgende
week het afgeschreven bedrag op hun
afschriften zien.
Zijn ze nou helemaal gek geworden.
A schrok ik er niet van omdat iedere mongool weet dat dat juridisch onhaalbaar is. B bestaat er binnen deze context geen enkel verband tussen belastingen en diefstal.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:33 schreef accelerator het volgende:
Dit is natuurlijk een nep tt bericht. Ik heb dit geschreven om jullie de ogen te openen dat geld apakken niet normaal is en dat de overheid daaorm moet stoppen met die idioot hoge belastingen.
Ik verwacht met de schrikreactie een beter begrip te kweken jegens de diefstal die de overheid keer op keer pleegt met haar torenhoge belastingen.
Ik hoop dat de mods deze OP laten staan. Leek mij wel een leuke alternatieve OP. Je moet toch wat doen om links aan te pakken.
Ben je dan zielig? Ja, dan ben je zielig.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:33 schreef accelerator het volgende:
Je moet toch wat doen om links aan te pakken.
Ik vind als men wilt stoppen met het helpen van de derde wereld, dan moet men ook alle vorman van uitzuigerij uit de derde wereld halen. Bedrijven die daar vestigen om mensen in dienst te nemen voor een loon van een paar euro. Bedrijven die kinderen in dienst nemen. Er word op alle mogelijke manieren geld en grondstoffen geplunderd uit de derde wereld.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:48 schreef pberends het volgende:
Als het om ontwikkelingssamenwerking gaat is belasting inderdaad een grove diefstal. Mogen mensen dat niet zelf bepalen of ze de derde wereld willen helpen?
Het punt is alleen dat de overheid een monopolie heeft waar je niet omheen kunt. De staat heeft een monopolie op geweld en diefstal. Je hoeft geen anarchist te zijn om dit te onderkennen.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:43 schreef Morkje het volgende:
Daarbij: als je weet dat de postbank in staat is tot deze dingen: dan ga je toch naar een andere bank? (om maar ff bij het voorbeeld te blijven). Dus hop, oprotten accelerator, ga maar op de zuidpool wonen.
Niet volgens objectieve maatstaven, maar conform de rechtslibertaire theoriëen. Met hetzelfde gemak kan men winst (Marx) of bezit (linkse anarchist Proudhon) als diefstal beschouwen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat de overheid een monopolie heeft waar je niet omheen kunt. De staat heeft een monopolie op geweld en diefstal. Je hoeft geen anarchist te zijn om dit te onderkennen.
Exact, maar iedere burgere burger kijkt daar weer anders tegen aan. In een democratie wordt van de overheid verwacht dat zij een gulden middenweg kiest en het "algemeen belang" zo goed mogelijk behartigt. Daar zijn onder andere belastingen voor nodig.quote:Je moet je af blijven vragen wat je van een staat verlangt en waar haar grenzen liggen. Onvrijwillig geld afstaan voor infrastructuur en veiligheid is één ding, maar wat als de overheid huizen onteigent voor een Betuwelijn?
Het hangt inderdaad van je definitie van 'bezit' en dus 'diefstal' af. Objectieve maatstaven bestaan dan ook niet. Toch is het duidelijk dat onze huidige samenleving niet gebaseerd is op de ideeen van Marx en Proudhon. Ons rechtssysteem verwerpt eigendom niet ("Alles is van iedereen, en dus van niemand"), en stelt bovendien dat de vruchten van arbeid toekomen aan de arbeider. Dat is heel liberaal en libertarisch. Uitgangspunt is niet dat de vruchten van arbeid per definitie aan de overheid toekomen. Het is nuttig voor iedere Nederlander om dit te beseffen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:18 schreef MarkA het volgende:
Niet volgens objectieve maatstaven, maar conform de rechtslibertaire theoriëen. Met hetzelfde gemak kan men winst (Marx) of bezit (linkse anarchist Proudhon) als diefstal beschouwen.
Ik vind dat burgers zich nogal laten bedotten.quote:Exact, maar iedere burgere burger kijkt daar weer anders tegen aan. In een democratie wordt van de overheid verwacht dat zij een gulden middenweg kiest en het "algemeen belang" zo goed mogelijk behartigt.
Dat is één discussie: zijn belastingen nodig/wenselijk of niet? Een andere discusie is: wat behoren de taken van de overheid te zijn en hoeveel belasting is geoorloofd? Het lijkt me alleen maar zinvol om zoveel mogelijk over het laatste te debatteren. De eerste discussie is meer iets voor filosofen.quote:Daar zijn onder andere belastingen voor nodig.
Met ontwikkelingshulp help je de derde wereld nog verder de problemen in, maar dat is hier offtopic.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:48 schreef pberends het volgende:
Als het om ontwikkelingssamenwerking gaat is belasting inderdaad een grove diefstal. Mogen mensen dat niet zelf bepalen of ze de derde wereld willen helpen?
Hoor ik het nou goed.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:01 schreef WarSnake het volgende:
[..]
Ik vind als men wilt stoppen met het helpen van de derde wereld, dan moet men ook alle vorman van uitzuigerij uit de derde wereld halen. Bedrijven die daar vestigen om mensen in dienst te nemen voor een loon van een paar euro. Bedrijven die kinderen in dienst nemen. Er word op alle mogelijke manieren geld en grondstoffen geplunderd uit de derde wereld.
Accelerator, mag ik vragen wat jouw huidige opleidingsniveau/werk is ?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:59 schreef accelerator het volgende:
[..]
Hoor ik het nou goed.Een linkse fokker die zegt dat bedrijven de 3e wereld helpen?
ik studeer wiskunde krakie. Maar niet verder vertellen anders wordt ik op een lijn geplaatsts met thabit en dat kan ik echt niet hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:05 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Accelerator, mag ik vragen wat jouw huidige opleidingsniveau/werk is ?
Hey, een kloon van John Dope!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:07 schreef accelerator het volgende:
[..]
ik studeer wiskunde krakie. Maar niet verder vertellen anders wordt ik op een lijn geplaatsts met thabit en dat kan ik echt niet hebben.
quote:
Ik zal het voor Havoers zoals jij even uitleggen. Na je VWO kan je verder leren en je verdiepen in een bepaald vak. Ik heb voor wiskunde gekozen. Dat doe je niet meer bij een school (waar veel moet) maar bij een universiteit (maar je heel vrij gelaten wordt). Got it ?quote:Maar je studeert Wiskunde ? Bij wellke Vmbo instelling ?
Ik wist het wel!quote:
Havo'ers nog wel. Maar inderdaad, ik was ooit Havist.quote:Ik zal het voor Havoers zoals jij even uitleggen.
Ik snap het.quote:Na je VWO kan je verder leren en je verdiepen in een bepaald vak. Ik heb voor wiskunde gekozen. Dat doe je niet meer bij een school (waar veel moet) maar bij een universiteit (maar je heel vrij gelaten wordt). Got it ?
quote:
Ik ben gewoon meteen naar het VWO gegaan.quote:[..]
Havo'ers nog wel. Maar inderdaad, ik was ooit Havist.
[..]
Dat ik die niet doe.quote:Ik snap het.
Maar wat heeft dat te maken met jouw Vmbo opleiding ?
Sorry, dat weiger ik op de een of andere manier te geloven.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:22 schreef accelerator het volgende:
Ik ben gewoon meteen naar het VWO gegaan.
Dat is omdat je natuurlijk een Havoer bent!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:24 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Sorry, dat weiger ik op de een of andere manier te geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |