uit dat zelfde stuk waar je de link van geeftquote:Op woensdag 5 januari 2005 17:34 schreef N_I_ het volgende:
[..]
China heeft Oost-Rusland altijd al als 'historisch Chinees' beschouwd. De eerdere chineze regeringen hebben er geen geheim van gemaakt ooit 'hun' gebied terug te willen pakken. Er zijn in de jaren '60 (?) schermutselingen geweest tussen die twee landen, waarbij Rusland als de overwinner uitkwam.
Het aantal chinezen is miniem gebleven in oost-Rusland sinds de massadeportaties van Stalin. Maar na de val van de SU zijn de grenzen open en (illegale) chinezen stromen Rusland binnen. Het schijnt dat China ook eigen agenten stuurt onder de 'immigranten' om de bevolking klaar te maken voor de aansluiting bij China. blabla Hier kun je er meer over lezen als het je interesseert
Een militaire confrontatie tussen die twee landen is zo gek nog niet.
Hier uit maak ik 2 dingen op. China en Rusland hebben een 20 jarig verdrag gesloten in 2001, waarin min of meer vast ligt dat ze elkaars land niet zullen binnenvallen. Tweede, Rusland heeft China nodig als land voor afzet van o.a. wapens. Hier uit kun je opmaken dat China Rusland weer nodig heeft voor wapens, onderdelen van wapen, etc. China zou wel heel dom zijn als ze Rusland de oorlog verklaren. Tenzij ze zelf goede wapens kunnen produceren, en behalve wat pistolen/machinegeweren heb ik nog niet veel goeds gezien uit China.quote:Two years ago, Russia and China concluded a 20-year political treaty that declared the two countries “friends forever, enemies never.” The treaty stated for the first time that the two sides had no territorial claims to each other’s land. Russia is the only country with which China has such a treaty, and this is a reflection of its foreign policy doctrine, which calls for “relying on the North (Russia), stabilizing the West (India), and concentrating on the East (Taiwan) and the South (Spratly Islands).” Russia also needs China as a geostrategic partner and a vast market for Russian weapons, commodities, and manufactured goods.
AK met geluidsdemper.. lekker nutteloos.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:00 schreef N_I_ het volgende:
Chechnya. Russian Spetsnaz (special purpose units)
En Hitler en Stalin hadden ook een verdrag getekent waar Stalin zich heilig aan hield. Diezelfde fout zal niet meer gemaakt worden, kameraad.quote:Hier uit maak ik 2 dingen op. China en Rusland hebben een 20 jarig verdrag gesloten in 2001, waarin min of meer vast ligt dat ze elkaars land niet zullen binnenvallen.
China lobby't ook heel sterk bij Europa om het wapenembargo op te heffen en Israel en China zoeken ook weer toenadering tot elkaar. China heeft Rusland voorlopig nodig. Maar op de lange termijn heeft China Russisch lebensraum (letterlijk) nodig.quote:Tweede, Rusland heeft China nodig als land voor afzet van o.a. wapens. Hier uit kun je opmaken dat China Rusland weer nodig heeft voor wapens, onderdelen van wapen, etc. China zou wel heel dom zijn als ze Rusland de oorlog verklaren. Tenzij ze zelf goede wapens kunnen produceren, en behalve wat pistolen/machinegeweren heb ik nog niet veel goeds gezien uit China.
Hoe zat dat ook al weer.. Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de Toekomst.. oftwel, je kunt verleden niet vergelijk met heden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:13 schreef N_I_ het volgende:
[..]
En Hitler en Stalin hadden ook een verdrag getekent waar Stalin zich heilig aan hield. Diezelfde fout zal niet meer gemaakt worden, kameraad.
[..]
China lobby't ook heel sterk bij Europa om het wapenembargo op te heffen en Israel en China zoeken ook weer toenadering tot elkaar. China heeft Rusland voorlopig nodig. Maar op de lange termijn heeft China Russisch lebensraum (letterlijk) nodig.
Nog een wannabe mp5quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:07 schreef M5 het volgende:
[..]
AK met geluidsdemper.. lekker nutteloos.Die dingen hoor je ook met demper en zijn onhandig groot voor dit soort werk. Maarja.. de russen kunnen zelf geen MP-5SD's krijgen. Dus je moet wat..
![]()
Dempers hebben dan een andere functie. Ze vervormen het geluid zodat het niet langer herkenbaar is als geweerschot. Ook schijnt het moeilijker te zijn om de positie te bepalen van zo'n schot. Ja, ik lurk nog af en toe.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:07 schreef M5 het volgende:
[..]
AK met geluidsdemper.. lekker nutteloos.Die dingen hoor je ook met demper en zijn onhandig groot voor dit soort werk. Maarja.. de russen kunnen zelf geen MP-5SD's krijgen. Dus je moet wat..
![]()
Geen wannabe, dat is een HK MP-5SD3. Tenzij het een kloon is, maar dat is zo niet te zien.quote:
Punt bij een demper op een AK-74 is dat je het geweer alle mechanische geluiden hoort maken (dat is meer dan bij een MP-5 of M4, en alleen het schot gedempt is. Je hoort nog steeds daar er iemand met een geweer op je staat te knallen (niet op grote afstand), dit laat iemand zien in urban warfare of counter terrorisme. Dan kom je best dicht bij je doel en maakt het ding nog teveel lawaai voor een 'silenced' wapen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:08 schreef VAK het volgende:
[..]
Dempers hebben dan een andere functie. Ze vervormen het geluid zodat het niet langer herkenbaar is als geweerschot. Ook schijnt het moeilijker te zijn om de positie te bepalen van zo'n schot. Ja, ik lurk nog af en toe.
quote:Suppressor is primarily intended for reduction of environmental grievances and eliminating risks to hearing. KRS is built for harsh military use and full-auto firing. KRS does not affect bullet speed or precision and mounts on the already existing left handed M l4x1 muzzle thread of AK or AKM. Although the optional silencing effect is achieved with subsonic cartridges (bullet velocity abt. 300 m/s), Reflex Suppressor KRS accepts full power 7.62 x 39 ammunition (bullet velocity 700 m/s or more) and the shooting noise is comparable to an unsuppressed .22 LR rifle. Along with the noise reduction, the suppressor acts as a muzzle brake thus bringing down recoil and muzzle jump. Additional weight in front of of the muzzle results in steady aim and enhanced accuracy. Flash hiding effect is outstanding. Reflex Suppressors standard finish is military grade Parkerizing.
mooi, maar het klinkt dus als een ongedempte .22. tsja.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:20 schreef VAK het volgende:
Ah, hier:
Kalashnikov Reflex Suppressor KRS
[afbeelding]
[..]
Als ik aan een mp5 met silencer denk dan komt dit in me op:quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:12 schreef M5 het volgende:
[..]
Geen wannabe, dat is een HK MP-5SD3. Tenzij het een kloon is, maar dat is zo niet te zien.
Arkan.quote:
quote:Description:
The Sniper Rifle Dragunov (SVD) is a gas-operated, semiautomatic weapon. It fires the Soviet 7.62 x 54R cartridge and uses a detachable 10-round box magazine. Its overall length is 1,225 millimeters, and its empty weight is 4.3 kilograms. (Its loaded weight with bayonet is 4.78 kilograms.) Its bolt mechanism and gas recovery system are similar to those of the AK and AKM; but, because of the difference in cartridges used, parts are not interchangable with the assualt rifles. The most distinguishing feature of the SVD are the open buttstock, which has a cheek pad for ease in sighting, and telescopic sight mounter over the receiver. It has a combination flash supressor/compensator. It may mount the standard AKM bayonet. The Soviets issue it with four magazines, a cleaning kit, and an extra battery and lamp for the telescopic sight.
Capabilities:
The SVD fires approximately 30 rounds per minute in the semiautomatic mode. It has a maximum effective range of 1,300 meters with the 4-power telescope or 800 meters without it. The PSO-1 optical sight has a 6-degree field of view. It contains an integral, infrared detection aid and an illuminated rangefinder recticle. Thus, the SVD is effective in daylight against point targets or at night against active infrared emitters, such as night driving aids and weapon sights. It can fire light ball, heavy ball, steel core, tracer and anti-tank incendiary ammunition.
Limitations:
The SVD can fire only light and heavy ball-type ammunition with accuracy. Even though it is equiped with a bayonet, the SVD is not an ideal weapon for close combat because it can fire only in the semiautomatic mode. Its weight and length also limit its maneuverability. The 7.62 x 54-mm rimmed cartridge of the SVD is not interchangable with the 7.62 x 39-mm rimless round of the AKM.
Remarks:
The Soviets developed the SVD in 1965. It entered service in 1967 and is the standard Soviet sniper weapon. One squad in each motorized rifle platoon has an SVD; selected riflemen receive regular, centralized sniper training on it. Largely due to its open buttstock, the SVD is lighter than older sniper rifles.
Deze houd die gast vast volgens mij:quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:23 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Als ik aan een mp5 met silencer denk dan komt dit in me op: [afbeelding]
die is best wel geil zeg maarquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:32 schreef N_I_ het volgende:
[afbeelding]
SVD's.. Never get old.
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
dan liever een HK MSG-90A1quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:32 schreef N_I_ het volgende:
[afbeelding]
SVD's.. Never get old.
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:47 schreef SHERMAN het volgende:
die russische site doet niet aan hotlinking mensen...
Hij zal vast wel beter presteren. Maar bij Dragunov's krijg je waar voor je geld. Bij de meeste russische wapens eigenlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:40 schreef M5 het volgende:
[..]
dan liever een HK MSG-90A1
[afbeelding]
veel beter. bij een wapen interseert het me niet of ie history heeft of hoe het er uit ziet.
* SHERMAN wil eigenlijk best wel een sjeik ofzo met te veel geldquote:
als het echt een mp5 is dan heb ik mij heeel erg vergist in de grote van een mp5quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:36 schreef M5 het volgende:
[..]
Deze houd die gast vast volgens mij:
[afbeelding]
Een sniper koop je voor precisie, met 1 schot je doel uitschakelen, niet om een heel magzijn er op leeg te knallen omdat door sltijtage en speling je afwijking te groot is. Dragunov's zijn idd goedkoper dan de HK's. Maar de kwaliteit is er ook naar.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:59 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Hij zal vast wel beter presteren. Maar bij Dragunov's krijg je waar voor je geld. Bij de meeste russische wapens eigenlijk.
Kost een beetje, schiet een berg met weinig onderhoud.
Het beeld vertekend een beetje denk ik. Een gewone MP-5 zonder demper is 68cm lang, met uigeschoven schouder steun. Met demper is het iets langer.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:05 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
als het echt een mp5 is dan heb ik mij heeel erg vergist in de grote van een mp5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |