abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:49:57 #151
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30679358
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik wil ook photoshoppen, maar jah.... heb 't nie op mn pc staan
Paint Shop Pro mag ook hoor
Je kunt trouwens van beide programma's een trial versie downloaden op de website van de makers.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30679514
Hehe, gaat ik meteen proberen
It is your friends who make your world!
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:54:54 #153
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_30679549
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:22 schreef Icicle het volgende:

[..]

Haha! nouja.. ik uhm.. ben niet de beste hoor, gewoon anders
Helaas maak ik dit soort foto's niet meer. Niet omdat ik niet zou willen, maar omdat ik nu een andere camera heb waarmee het maken van zelfportretten ietwat moeilijker is en doordat er nauwelijks naaktmodellen te vinden zijn. En áls ik ze al vind, wonen ze heeeeel ver weg
vervelend is dat wel.
ook last van
maar ach. als dat de enige drempel is dan gaat het toch wel
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:55:38 #154
68154 blackbully
pi_30679574
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Paint Shop Pro mag ook hoor
Je kunt trouwens van beide programma's een trial versie downloaden op de website van de makers.
en dan flink sparen om een goed paket aan te schaffen
[/quote]
pi_30679673
Haha, daar kan ik vast wel aan komen

[ Bericht 13% gewijzigd door Subhuman op 17-09-2005 23:08:03 (oppassen, voor je een verkapte warez-request maakt) ]
It is your friends who make your world!
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:02:37 #156
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30679851
En nu weer over high key en low key graag, er zijn ongetwijfeld andere topics over PSP en Photoshop.
pi_30679935
zeg Guttegut, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets

Grapje hoor, ziet er goed uit....ga zeker meer experimenteren met low key en zow, bedankt voor de reacties allemaal.
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:05:12 #158
68154 blackbully
pi_30679961
oke eff klein vraagje dan.

een low-key foto maken.

is dat het makkelijkst tedoen door een zwarte achtergrond en dan het model dmv een spot flink verlichten op de plaats die je wel wil zien? of is er een ander foefje om bv. alleen het hoofd van het model duidelijk te hebben en de rest in de schaduw te laten vervagen?
[/quote]
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:10:19 #159
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30680162
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:05 schreef blackbully het volgende:
oke eff klein vraagje dan.

een low-key foto maken.

is dat het makkelijkst tedoen door een zwarte achtergrond en dan het model dmv een spot flink verlichten op de plaats die je wel wil zien? of is er een ander foefje om bv. alleen het hoofd van het model duidelijk te hebben en de rest in de schaduw te laten vervagen?
Ik deed mijn low-key tegen een witte achtergrond. mijn spot was de zon. Je meet gewoon het licht op het model, en stelt daar je camera op in. De camera zal dat gebruiken als referentie, en de rest veel donkerder maken, zelfs met een witte achtergrond. Met een zwarte achtergrond zal het dus zeker lukken
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:14:10 #160
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30680299
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:04 schreef An24 het volgende:
zeg ......, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets

Grapje hoor, ziet er goed uit....ga zeker meer experimenteren met low key en zow, bedankt voor de reacties allemaal.
Verrek. An24 is een meisje! Ik dacht een jongen, met spottershobby!
de Antonov An24

- Privacy Matters
pi_30680741
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Verrek. An24 is een meisje! Ik dacht een jongen, met spottershobby!
de Antonov An24

haha das nou eens humor...nou ja, je bent vergeven (voortaan eis ik alleen zeer positieve kritiek op mijn foto's, haha)

Daarnaast moet je me gelijk nu even uitleggen hoe ik het beste met weinig materiaal een high key foto maak. Ik heb een lichte kamer waar smiddags veel zon op staat, maar het lukt me maar niet om een mooi contrast te krijgen. En kan ik mijn camera het beste handmatig instellen en zo ja, hoe?
  zondag 18 september 2005 @ 00:34:01 #162
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30683737
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:25 schreef An24 het volgende:

[..]

haha das nou eens humor...nou ja, je bent vergeven (voortaan eis ik alleen zeer positieve kritiek op mijn foto's, haha)

Daarnaast moet je me gelijk nu even uitleggen hoe ik het beste met weinig materiaal een high key foto maak. Ik heb een lichte kamer waar smiddags veel zon op staat, maar het lukt me maar niet om een mooi contrast te krijgen. En kan ik mijn camera het beste handmatig instellen en zo ja, hoe?
High key is het omgekeerde van low key. Voor low-key mik je met je belichting op een plek die relatief licht is, en je stelt je camera daarop in. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest onderbelicht (en dus donker) zal worden.
Voor high-key moet je niet mikken op een lichte, maar juist op een donkere plek. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest overbelicht (en dus licht) zal worden.

Het lijkt lastig, maar de meeste digitale camera's zijn vrij envoudig op (semi-)handmatige belichting in te stellen. Enig experimenteren doet de rest.
- Privacy Matters
  zondag 18 september 2005 @ 01:24:07 #163
68154 blackbully
pi_30685231
poging van een paar minuten geleden.

ongesoept.
alleen maar overbelicht. (zou in fotosoep nog contrast omhoog gooien denk ik maar iets verbeteren dmv soepen is niet de kunst hier lijkt me)
[/quote]
pi_30689426
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

High key is het omgekeerde van low key. Voor low-key mik je met je belichting op een plek die relatief licht is, en je stelt je camera daarop in. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest onderbelicht (en dus donker) zal worden.
Voor high-key moet je niet mikken op een lichte, maar juist op een donkere plek. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest overbelicht (en dus licht) zal worden.

Het lijkt lastig, maar de meeste digitale camera's zijn vrij envoudig op (semi-)handmatige belichting in te stellen. Enig experimenteren doet de rest.
ik ga het nog eens proberen, bedankt....

Denk wel met een ander model dan mezelf of met z'n tweetjes....op de een of andere manier lijkt het makkelijker om een low key van jezelf te maken dan een high key.
pi_30690603
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:04 schreef An24 het volgende:
zeg Guttegut, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets

Ik heb de clone tool gebruikt om je keting weg te halen met een transparantie setting van 80%.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30691204
quote:
Op zondag 18 september 2005 11:49 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Ik heb de clone tool gebruikt om je keting weg te halen met een transparantie setting van 80%.
thanks, kan ik het de volgende keer zelf doen
pi_30815148
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier wordt 'ie toch automatisch geresized dus dan maar ff klikken.
Bij mij niet

Perrongeluk soort van lowkey geworden vind 't op zich wel grappig dus ga proberen om mooie lowkey foto's te maken
  donderdag 22 september 2005 @ 09:29:36 #168
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30815518
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:24 schreef blackbully het volgende:
poging van een paar minuten geleden.

[afbeelding]

ongesoept.
alleen maar overbelicht. (zou in fotosoep nog contrast omhoog gooien denk ik maar iets verbeteren dmv soepen is niet de kunst hier lijkt me)
hmzzz...nee BB ik vind het een vreemde foto, haar haar is heel korrelig evenals de slip, de achterste arm steekt er nog een beetje raar achter haar rug uit en de blik / pose is het ook niet helemaal.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 22 september 2005 @ 09:46:24 #169
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30815949
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:13 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Bij mij niet

[afbeelding]

Perrongeluk soort van lowkey geworden vind 't op zich wel grappig dus ga proberen om mooie lowkey foto's te maken
Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30816091
Niet lullig bedoelt, maar ik zie niks op die foto van je Maryse..

Al kan dat aan mn beeldscherm liggen hier.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30816667
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:46 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.
Ik zeg toch niet dat ie mooi is 't was wel gewoon licht in m'n kamer en toen kwam dit er uit en dacht ik van *hey*
  donderdag 22 september 2005 @ 10:42:26 #172
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30817315
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:15 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ie mooi is 't was wel gewoon licht in m'n kamer en toen kwam dit er uit en dacht ik van *hey*
uhm..tsja als ik elke foto moet plaatsen waarbij ik denk *hey* dan kan ik wel aan de gang blijven. Een beetje selectiever mag best wel.
het is de bedoeling van dit topic dat je hier Low-of Highkey foto's plaats die met opzet zo gemaakt zijn. Niet om 'ongelukjes' te plaatsen, ik zei het al...daar is een plaats voor: prullenbak.
pi_30821989
@Manneke_Pils: Niets mis met je monitor. Helaas.

"Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch
Ik heb een Hyve. U ook?
pi_30822262
Die is echt mooi, vooral dat oog-gedeelte! Ieder adertje zie je..~!
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30824804
Wauwwww! Faux! Die is echt prachtig, net als hierboven al gezegd is: de ogen zijn heel mooi
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')