Paint Shop Pro mag ook hoorquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik wil ook photoshoppen, maar jah.... heb 't nie op mn pc staan
vervelend is dat wel.quote:Op maandag 5 september 2005 12:22 schreef Icicle het volgende:
[..]
Haha! nouja.. ik uhm.. ben niet de beste hoor, gewoon anders
Helaas maak ik dit soort foto's niet meer. Niet omdat ik niet zou willen, maar omdat ik nu een andere camera heb waarmee het maken van zelfportretten ietwat moeilijker is en doordat er nauwelijks naaktmodellen te vinden zijn. En áls ik ze al vind, wonen ze heeeeel ver weg
en dan flink sparen om een goed paket aan te schaffenquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Paint Shop Pro mag ook hoor
Je kunt trouwens van beide programma's een trial versie downloaden op de website van de makers.
Ik deed mijn low-key tegen een witte achtergrond. mijn spot was de zon. Je meet gewoon het licht op het model, en stelt daar je camera op in. De camera zal dat gebruiken als referentie, en de rest veel donkerder maken, zelfs met een witte achtergrond. Met een zwarte achtergrond zal het dus zeker lukkenquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:05 schreef blackbully het volgende:
oke eff klein vraagje dan.
een low-key foto maken.
is dat het makkelijkst tedoen door een zwarte achtergrond en dan het model dmv een spot flink verlichten op de plaats die je wel wil zien? of is er een ander foefje om bv. alleen het hoofd van het model duidelijk te hebben en de rest in de schaduw te laten vervagen?
Verrek. An24 is een meisje! Ik dacht een jongen, met spottershobby!quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:04 schreef An24 het volgende:
zeg ......, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets![]()
Grapje hoor, ziet er goed uit....ga zeker meer experimenteren met low key en zow, bedankt voor de reacties allemaal.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Verrek. An24 is een meisje! Ik dacht een jongen, met spottershobby!
de Antonov An24
![]()
High key is het omgekeerde van low key. Voor low-key mik je met je belichting op een plek die relatief licht is, en je stelt je camera daarop in. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest onderbelicht (en dus donker) zal worden.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:25 schreef An24 het volgende:
[..]
![]()
haha das nou eens humor...nou ja, je bent vergeven (voortaan eis ik alleen zeer positieve kritiek op mijn foto's, haha)
Daarnaast moet je me gelijk nu even uitleggen hoe ik het beste met weinig materiaal een high key foto maak. Ik heb een lichte kamer waar smiddags veel zon op staat, maar het lukt me maar niet om een mooi contrast te krijgen. En kan ik mijn camera het beste handmatig instellen en zo ja, hoe?
ik ga het nog eens proberen, bedankt....quote:Op zondag 18 september 2005 00:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
High key is het omgekeerde van low key. Voor low-key mik je met je belichting op een plek die relatief licht is, en je stelt je camera daarop in. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest onderbelicht (en dus donker) zal worden.
Voor high-key moet je niet mikken op een lichte, maar juist op een donkere plek. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest overbelicht (en dus licht) zal worden.
Het lijkt lastig, maar de meeste digitale camera's zijn vrij envoudig op (semi-)handmatige belichting in te stellen. Enig experimenteren doet de rest.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:04 schreef An24 het volgende:
zeg Guttegut, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets![]()
Grapje hoor, ziet er goed uit....ga zeker meer experimenteren met low key en zow, bedankt voor de reacties allemaal.
thanks, kan ik het de volgende keer zelf doenquote:Op zondag 18 september 2005 11:49 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ik heb de clone tool gebruikt om je keting weg te halen met een transparantie setting van 80%.
Bij mij nietquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier wordt 'ie toch automatisch geresized dus dan maar ff klikken.
hmzzz...nee BB ik vind het een vreemde foto, haar haar is heel korrelig evenals de slip, de achterste arm steekt er nog een beetje raar achter haar rug uit en de blik / pose is het ook niet helemaal.quote:Op zondag 18 september 2005 01:24 schreef blackbully het volgende:
poging van een paar minuten geleden.
[afbeelding]
ongesoept.
alleen maar overbelicht. (zou in fotosoep nog contrast omhoog gooien denk ik maar iets verbeteren dmv soepen is niet de kunst hier lijkt me)
Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:13 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Bij mij niet
[afbeelding]
Perrongeluk soort van lowkey geworden vind 't op zich wel grappig dus ga proberen om mooie lowkey foto's te maken
Ik zeg toch niet dat ie mooi isquote:Op donderdag 22 september 2005 09:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.
uhm..tsja als ik elke foto moet plaatsen waarbij ik denk *hey* dan kan ik wel aan de gang blijven. Een beetje selectiever mag best wel.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:15 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ie mooi is't was wel gewoon licht in m'n kamer en toen kwam dit er uit en dacht ik van *hey*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |