abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:23:15 #51
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24440801
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:11 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat jij de enige bent, sjun.
Idealisten zijn nu eenmaal wat dunner gezaaid Kozzmic
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 01:22:34 #52
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24457746
Jammer dat de SP de indruk laat omtstaan dat zij vooral geld blijft verzamelen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24460361
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:23 schreef sjun het volgende:

[..]

Idealisten zijn nu eenmaal wat dunner gezaaid Kozzmic
Het heeft toch iets dubbels. Aan de ene kant juich ik het toe dat de SP er een soort inkomenpolitiek voor haar leden op nahoudt, aan de andere kant doet me dat denken aan het gestaalde kader van een post-communistische regime. Binnen de politiek zijn ze in elk geval met dit beleid een buitenbeentje.

Het is overigens wel zo dat mensen die zich actief bij de SP aansluiten, vooraf reeds weten welke consequenties dit met zich meebrengt. Als die mensen dan namens de SP eenmaal in de kamer of raad aanwezig zijn, dan weten ze dat zij een vast deel van hun vergoedingen en of salaris aan de SP-partijkas moeten afstaan, en moeten zij achteraf ook niet gaan zeuren.

Iets anders is natuurlijk dat zelfs de belastingteruggaven als gevolg van partijdonaties worden ingevorderd. Hiermee gaat de SP in haar beleid mijns inziens te ver. Het is de typische kruideniersmentaliteit die op de kleintjes let. Maar ook de geestelijke vermogens worden bij de SP afgeroomd, want leden worden via kaderbijeenkomsten "uitgehoord" waarna het landelijk kader met de eer van de ideeën gaat strijken... Als de SP op zo'n kleinburgerlijke en tamelijk inhalige manier ook de grote-mensen-politiek wenst te bedrijven dan houd ik mijn hart vast...

Wat jouw voorstel betreft dat de SP eenmalig haar afgeroomde maandgeld voor actie 555 moet aanwenden lijkt me dat een prima idee. In 2006 zijn pas gemeenteverkiezingen en tegen die tijd heeft de SP haar partijkas heus wel weer op volle oorlogssterkte...

Tot slot is het inderdaad opvallend dat ook de (Amsterdamse) SP niets van zich laat horen over de zaak van het P.v.d.A.-raadslid Mohammed Y. die zijn vrouw in Marokko dumpte, en ondanks dat hij hiervoor door de rechter is veroordeeld, onvoorwaardelijk door de P.v.d.A. wordt gesteund. Ik weet zeker dat wanneer er verkiezingen voor de deur zouden staan de SP - maar ook andere politieke partijen - er als de kippen bij zouden zijn om deze uiterst onverkwikkelijke kwestie eens (kamer)breed uit te meten...

Tsunami of niet: we zullen het voorlopig maar houden op een tergend lange stilte voor de storm!...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:52:10 #54
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24461367
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:18 schreef lucida het volgende:
Binnen de politiek zijn ze in elk geval met dit beleid een buitenbeentje.
..hetgeen misschien ook wel weer een pluspunt is.
quote:
Iets anders is natuurlijk dat zelfs de belastingteruggaven als gevolg van partijdonaties worden ingevorderd. Hiermee gaat de SP in haar beleid mijns inziens te ver.
Dat vind ik ook, maar ik vind het ook wel weer slap om een dergelijke voorziening als "donatie" te zien.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')