abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25354825
Voor Morwen een kaart uit het Elfen Orakel

Willy Nilly

Uitleg:

Na een heftige discussie kan het gebeuren, dat je je gefrustreerd voelt, ontmoedigd en teleurgesteld door de inmenging van je gesprekspartner. En waarschijnlijk zit je kwaad te broeden over dat je niet in staat was je te handhaven, en ben je nog een tijd bezig met het doffe gevoel van een nederlaag. Star vasthouden aan je eigen ideeën is vaak je reinste oorlog! En de 'overwinning' op je tegenstander is alleen maar tijdelijk, in wezen ben jij immers niet anders dan hij. Het is goed om je ideeën uit te dragen, maar vaak doen wij dat op de verkeerde plaats en het verkeerde moment. In plaats van ze simpel uit de doeken te doen, dringen we ze vaak aan anderen op. Dat doen we misschien omdat we onze onzekerheid willen verbergen. Of misschien omdat we ergens voelen dat dat idee of die mening, die we zo hardnekkig of soms ook arrogant willen doordrukken, zwakke plekken heeft.
Toch kunnen we best bij onze mening blijven zonder gelijkt te gaan schreeuwen. We kunnen van binnen een idee uitwerken, en kijken hoe juist dat is, en hoe dicht dat bij de waarheid komt. We kunnen zelfs ons eigen idee worden, en dat dan in ons laten werken. Zo kunnen we ons ontwikkelen en veranderen, als we onze houding, ons zijn en onze kijk op de wereld daaraan aanpassen. Zo'n idee wordt sterk, omdat dat volkomen overeenstemt met onze houding, onze woorden en onze gevoelens, en omdat we ons in overeenstemming met ons denken gedragen. En op een goede dag zullen we merken, dat we niet meer lijden aan gekwetste trots, en dat we meer begrip en misschien ook wat meer liefde voor onze naasten hebben gekregen. Dan zullen we in staat zijn om de eerste stap naar de ander te zetten, we zullen guller zijn met woorden en met een glimlach, en minder de neiging hebben om onze mening te verkondigen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25354961
Leuk dat zoveel mensen zeggen dat mijn kaarten zo goed kloppen. .
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:33 schreef Merisse het volgende:
Muus, Morwen, hebben jullie nou niet dat jullie het onbevredigend vinden om op deze wijze voor mensen te leggen? Ik bedoel het is een hoop werk met weinig ruimte voor eigen inbreng/interpretatie omdat jullie vaak de vraag niet weten en ook niet hoe iemand het antwoord interpreteert.
Nee, ik heb er veel plezier in hoor. . Ik zit graag in mijn kaartjes en iedereen reageert hier altijd heel dankbaar als ik een kaart heb getrokken.

De bedoeling van dit topic was ook om het 'luchtig' te houden zodat iedereen makkelijk zou kunnen binnenkomen en aanschuiven. Vooral eens laten zien hoe bepaalde kaarten er nu uit zien, want in de winkel kun je dat vaak niet zien aangezien alles in plastic verpakt zit. Door een klein plaatje van de kaart te laten zien en letterlijk de tekst uit de boeken te posten, krijgen geinteresseerden eens een beeld van zo'n deck en het bijbehorende boek.

Geen zware vragen, geen eigen interpretatie van de kaarten (of stenen of muntjes) geven, maar letterlijk de tekst uit het boek. Zo kunnen iig geen misverstanden ontstaan en dringt niemand zijn visie van een kaart op. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:33:40 #253
84524 Morwen
I got life
pi_25355076
Bedankt, MUUS

*herkent er wel het 1 en ander in

Lessons to be learned
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25355479
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:10 schreef Morwen het volgende:

[..]

Geen dank, graag gedaan. Sterkte met die verzekeringslui
komt wel goed denk ik. Valt onder bedrijfs ongevallen. Hoop dat ik dan geen cent hoef te betalen. Ik weet het alleen niet zeker. Hoop het alleen enorm, want zit er niet op te wachten. Iig bedankt
pi_25355509
succes iig
Je zusje neukt lekkerder..
IK Skitzo .. nee hoe kom je ebij ? jezelf quoten is koel
MoeMoe.rar !!!!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:20:34 #256
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25356082
Ripley die legging die ik heb gedaan was voor jouw..wat vond je ervan?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:06:58 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_25359540
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:19 schreef MUUS het volgende:
Voor erodome een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden

Adelaar

[afbeelding]

Uitleg:

De Adelaar (Iolair)

Intelligentie, Vernieuwing, Moed

Iolair helpt je het leven in een breder verband te zien, zodat je in staat bent helder en objectief besluiten te nemen en je doelen te stellen. Adelaar is een krachtige bondgenoot, dapper en sterk, die zijn energie rechtstreeks van de zon krijgt. Als je de adelaar toestaat voor je te werken, word je doelgericht en krijgt je moed dit doel te bereiken, vol vertrouwen nieuwe terreinen betredend. Adelaar maakt het mogelijk jezelf los te maken van de alledaagse zorgen en geeft je begrip voor subtiele ideeën en plannen. Accepteer de adelaar en hij zal je laten zien hoe je jezelf kunt vernieuwen en verjongen door precies op het juiste moment in het meer van je hart te duiken.
De adelaar is een diergids van me, ik heb mijn diergidsen gekregen(nou ja te weten gekomen dan) op een cursus over het medicijnwiel, dus heel erg leuk dat hij hieruit komt, klopt dus echt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25360018
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:00 schreef MUUS het volgende:
Voor UncleScorp twee kaarten uit The Faeries Oracle
Thx MUUS !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_25366284
kan iemand een kaartje voor mij trekken :$
MoeMoe.rar !!!!!
pi_25366871
ff offtopic, ik hoef niets te betalen aan de verzekering! Lang leve de bedrijven verzekering maar goed, terug ontopic.

MUUS en Morwen, bedankt voor de kaarten en vooral voor de inzet, top
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:21:48 #261
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_25366876
Wat een ontzettend leuk topic is dit! Nu ben ik ook wel erg benieuwd geworden, wat mijn kaarten zullen zijn. Vooral naar de kaart uit Dieren Orakel der Druïden van Muus. Als jullie tijd hebben... graag een kaartje voor mij.
The sky is unlimited!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 19:56:29 #262
84524 Morwen
I got life
pi_25368363
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:36 schreef NeoPhythe het volgende:
kan iemand een kaartje voor mij trekken :$
Ja tuurlijk, ga ik voor je doen (later op de avond)

sannydude, fijn dat het zo goed uitgepakt heeft . "Vrouwe Justitia" heeft in jouw voordeel beslist deze keer
Only Human
pi_25368670
thnx alvast morwen , ik ga binnenkort ook even een tarotdeck kopen...ik had dr een maar is door iemand gejat :S
MoeMoe.rar !!!!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:34:12 #264
84524 Morwen
I got life
pi_25369834
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 20:17 schreef NeoPhythe het volgende:
thnx alvast morwen , ik ga binnenkort ook even een tarotdeck kopen...ik had dr een maar is door iemand gejat :S
Nah ja, wie jat er nou een tarotdeck? Vreemd en vervelend ook voor je Ik heb mijn deck eens uitgeleend en toen ik het terug kreeg had ik er een hele tijd een ander gevoel bij. Terwijl ik heel makkelijk ben met spullen uitlenen (vergeet het dikwijls zelfs terug te vragen). Maar goed, de kaart die ik voor jou trok :

Een vlam in het vuur, een lichaam in het water of een voorwerp in de lucht krijgt een opwaartse druk, wanneer er 'lucht' toegevoerd wordt. Evenzo vallen uw beslissingen u gemakkelijker en krijgt uw leven opwaartse wind, wanneer u uw geest beweegt en u door die ene geest, die in alles aanwezig is, laat bewegen. Op de Crowley-kaart wijzen de zigzaglijnen in de lucht op de lichtheid en beweeglijkheid van de geest. Ze symboliseren een onconventioneel, vrij en avontuurlijk denken, dat zich mogelijk evenwel verliest in het vechten tegen windmolens.
Dezelfde inhoud wordt op de Waite-afbeelding aangegeven door de vele vogels. Ze duiden op een veelzijdigheid dan wel een 'versnippering' van het denken. Dat kan een creatief proces behelzen, waarmee Zwaarden Schildknaap of Prinses dan voor brainstormen, voor de onstuimige uitwisseling van erg veelsoortige, ook sprongsgewijze ideeën en associaties staat. Hoed u voor een oppervlakkig engagement en vrijblijvende inspanningen. Begin niet nutteloos om u heen te slaan, en laat u niet in een houding van protest dwingen of in een zinloos conflict verwikkelen. Bewaar uw luchtigheid, humor en frisheid.
Misschien daagt het u dat het deel dat iemand kan begrijpen, kleiner is dan wat er is. Maar of u uw deel begrijpt en zodanig gebruikt, dat het leven er voor u en uw medemensen gemakkelijker, bewuster en plezieriger door wordt - dat maakt in elke relatie een groot verschil uit.

Voor Skylar :

In uw actuele situatie dienen zich nieuwe factoren, waarden en resultaten (successen) aan, waarvan u 'uit uw bol gaat'.
Iets wat er altijd al was en tot de mogelijkheden behoorde, treedt nu naar voren en krijgt een bijzondere betekenis. Oude gewoontes komen ter discussie te staan. Uw bewustzijn ondergaat een transformatie. En u herkent nieuwe waarden, die vanaf nu voor uw leven belangrijk worden. Uw zelfbeeld en uw ik-bewustzijn krijgen een 'stoot', een nieuwe impuls.
Wees niet verontrust. Het is als op de achtbaan: 'Hoe langer, hoe beter' - de afwisseling van hoog naar laag en omgekeerd is in het begin het sterkst, maar hoe langer u uw nieuwe koers vaart, des te vanzelfsprekender hij voor u is. Besef uw aandeel in de momentele verandering.
Vermijd het te zeggen: 'Het is allemaal toeval' of 'Toeval bestaat niet'. Zegt u liever: 'Ik zie een verband!' Het is uw manier van waarnemen, uw opvatting, die een samenhang onderkent of bevestigt. Het is uw talent om nu de verschillende dingen te ordenen en samen te brengen.
Benut de kans!

Only Human
pi_25370289
mooie kaart btw , herken dr veel in thnx !
MoeMoe.rar !!!!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:01:16 #266
84524 Morwen
I got life
pi_25371451
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:59 schreef NeoPhythe het volgende:
mooie kaart btw , herken dr veel in thnx !
Alstu. Leuk dat je er veel in herkent Succes met het kopen van je nieuwe deck
Only Human
pi_25378962
nog iemand tips voor een leuk deck?
MoeMoe.rar !!!!!
  zondag 6 maart 2005 @ 08:56:30 #268
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25392420
Ripley wat vond je ervan?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zondag 6 maart 2005 @ 12:56:44 #269
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_25394688
Morwen.. dank je wel! Leuk zeg, die kaart klopt helemaal! Ik herken er een heleboel dingen in.
The sky is unlimited!
pi_25643876
Muus? Mag ik eentje uit het dieren orakel der Druïden?
  maandag 21 maart 2005 @ 20:59:46 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25644944
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:
Muus? Mag ik eentje uit het dieren orakel der Druïden?
psst: [Centraal] Reiki topic!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25645315
Zou je voor mij ook een kaart uit een Deck naar je eigen voorkeur willen trekken?
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
  woensdag 23 maart 2005 @ 17:23:02 #273
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_25687721
ik zou ook wel graag willen

Zou iemand een kaartje voor mij willen trekken ?
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_25689356
Telt digitaal trekken ook? (http://www.onzegidsen.com/lenormand.htm)
Ik wilde graag een Lenormand kaart dus vandaar. Thuis hebben we ook nog engelen kaarten en iets van dromenvanger of indianenkaarten, maar die kan ik momenteel niet trekken, omdat ze onvindbaar zijn door de verhuizing. Digitaal getrokken:

Echt een uitgebreide uitleg is er niet bij helaas...
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:37:17 #275
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25689510
MUUS, zou je voor mij een Elfje willen trekken??
en als t kan voor mij en mijn persoonlijke toekomst zeg maar..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')