quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:52 schreef Smurfin het volgende:En wie denk jij wie jij bent??
Wie veroordeeld nou wie??
Een ander confronteren met kwetsende fot'os en uitspraken mag wel,
dan heb ik dat recht waar jij over spreekt net zo goed!
Over hypocratie gesproken, dit zegt meer over jou persoon.
Je handtekening alleen al...nee hoor...
En ja, ik weet zeker dat ik trotser kan zijn op mijn zoon, als jouw moeder op jou.
Simpele ziel
Is het een trein? Is het een vliegtuig? Is het een kogel?
Neen! Het is

upermoeder, voorbeeld voor ons allen. Trots der naties en de wijsheid zelve.
Oh hoeder der stofzuigers, zij die ons redt van de kalkaanslag in de douche. Halleluja, voorbeeld-opvoeder ik kniel voor U.
![]()
.
Maar even serieus, kom eens met argumenten in plaats je als een getergde ziel te gedragen omdat je woorden leest die je niet aanstaan en jouw visie betreffende hoe wij leed moeten belijden niet in je straatje passen.
quote:
En wie denk jij wie jij bent??
Wie veroordeeld nou wie??
Een ander confronteren met kwetsende fot'os en uitspraken mag wel,
dan heb ik dat recht waar jij over spreekt net zo goed!
Ik veroordeel wie ik wil, omdat jij dat ook zo doet. Dat is de keerzijde van de medaille.
Het probleem is echter wel dat ik iets niet doe wat jij
wel doet, en dat is mensen verplichten volgens jouw visie zich te moeten gedragen.
Ik veroordeel niet een volledige groep mensen die niet doneren, ik veroordeel enkel het geblaat van een gefrustreerd schaapje dat zijn weg in de weide met moeite vinden kan.
quote:
Over hypocratie gesproken, dit zegt meer over jou persoon.
Je handtekening alleen al...nee hoor...
Zoals ik in bovenstaande tekst al vermelde heeft het niks met
”hypocratie” te maken maar met het feit dat er iets wordt opgelegd aan mij en vele anderen.
Omdat ik cynische grappen maak ben ik de zondebok, en iemand die ¤ 5.- doneert is heilig.
Zo werkt het niet in de wereld waarin ik me begeef helaas...
Echter, leedvermaak is het beste vermaak...
Ik heb je posthistorie eens zorgvuldig bekeken en ontdekt dat je niet je bek opengetrokken hebt over tv-programma's waarin leed centraal staat.
Lachen om homevideo's waarin jonge kinderen van een verwarming pleuren is namelijk wel hi-la-risch maar grappen maken over een tsunami is natuurlijk
not done.
Ik neem aan dat elke keer als er een grap is over een etnische minderheid, jij meteen desbetreffend persoon in een hysterische staat aanspreekt op zijn asociale gedrag?
Grappen over Nazi's en Joden en de 2e wereldoorlog ansich zijn ook niet toegestaan uiteraard. Dat soort mensen zou je natuurlijk ook graag zelf deporteren omdat ze geen rekening houden met de gevoelens van mensen over iets wat 60 jaar geleden heeft plaatsgevonden.
Of wat dacht je van grappen over de 1e wereld oorlog of die van de 80 jarige oorlog in Nederland (1568-1648)?
Ik durf te wedden dat als ik een grap vertel over de Geuzen jij op me afkomt...
![]()
.
Met een bloedneusje van woede ga je dan een preek afsteken hoe die mensen geknokt hebben voor onze toekomst en waarom ik zo harteloos ben.
En dat je over-over-over-over-over-over-over-grootvader in 1638 enkele aalmoezen gedoneerd heeft en dat we hem moeten eren en dat je uiteraard trots op hem bent.
quote:
En ja, ik weet zeker dat ik trotser kan zijn op mijn zoon, als jouw moeder op jou.
Simpele ziel
Goed
![]()
. Simpel en dom moddergooien is niet mijn stijl.
Je illustreert enkel hoe machteloos jij je nu voelt en me waarschijnlijk naar een andere wereld wenste toen je mijn reactie las.
In ieder geval vind ik het wel een leuke grap van je dat je in je openingspost deze dingen gepost hebt:
quote:
Ik ben het eens met de stelling, het is gebeurd, niet meer terug te draaien, het leven gaat door.
Maar jeetje, een beetje begrip en symphatie is echt wel op z'n plaats.
&
quote:
Verbeter de wereld...Begin...
Serieus, die vetgedrukte teksten betekenen natuurlijk he-le-maal niets meer nadat je mij uitmaakt voor simpele ziel en ook nog even mijn moeder aanvalt.
Iemand die verdraagzaamheid, begrip en sympathie predikt en vervalt in lomp schelden zonder inhoud of boodschap is gewoon de grap zelf.
Je bent verworden tot een zielige schertsvertoning waarin je duidelijk het daadwerkelijke gezicht van hypoc
risie laat zien.
De enige vraag die nu in me opkomt, is dit:
Als je zoon dit terug leest, zou hij dan ook trots op jou zijn?
![]()
.