abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24342464
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:37 schreef Strolie75 het volgende:
Ik word een beetje moe van dit soort huillie-topics.
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:03:33 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24342594
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ow gaat toch heen!
98798679876875765 overleden ONBEKENDEN, thais, sumatranen, weet ik veel wat,
WAAROM, WAAROM zijn we zo over de zeik???
WAAROM!!

Het is geen persoonlijke aanval, heus niet,
maar verdomme,
denk na..
Het waren geen 'leuke' fotosoepplaatjes Yvonne... Het waren de identificatiefoto's waar dan bijvoorbeeld jointjes in monden getekend waren of opgezette, bont en blauwe kinderlijkjes omgetoverd tot reclameposters met een semi-funny tekst erboven. Erg puberaal dus... (en het was ook niet op Fok trouwens)

Kijk, humor moet gewoon kunnen hoor, ik ben er ook niet vies van. Ook gruwelijkheden kan ik goed zien. In dit geval doet het me gewoon iets, ik weet niet waarom. Misschien omdat je weet hoe wanhopig mensen op zoek zijn naar nieuws en je niet wilt dat ze dergelijke plaatjes tegenkomen.

Ik weet ook niet waarom we zo over de zeik zijn. Ik ben overigens niet écht over de zeik van deze hele ramp, maar wel behoorlijk onder de indruk.

Humor kán, maar er zijn gewoon grenzen lijkt me....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:06:02 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24342644
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:44 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

't Is toch zo?

Alleen maar omdat het een groot ramp is betekent niet dat het niet zou helpen. En het maakt IMO niet uit of je nou een groot verschil of klein verschil maakt, het gaat om het verschil.
Heb jij OOIT gezien dat jouw fucking tientje bij de juiste mensen terecht kwam?
Heb je OOIT gecontroleerd?
Heb je ENIG inzicht hoe die landen functioneren?
Heb je OOIT buiten Europa gekeken?

ONZE normen en waarden en alles waar we in geloven kan elders weleens totaal anders zijn...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:08:01 #54
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24342672
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb jij OOIT gezien dat jouw fucking tientje bij de juiste mensen terecht kwam?
Heb je OOIT gecontroleerd?
Heb je ENIG inzicht hoe die landen functioneren?
Heb je OOIT buiten Europa gekeken?

ONZE normen en waarden en alles waar we in geloven kan elders weleens totaal anders zijn...
Kijk, daarin ben ik het dan weer wél met je eens... Ik hóóp echt dat alles op de juiste plek terecht komt, maar ik vrees dat er weer veel aan de strijkstok blijft hangen.
pi_24342688
Ik walg over het algemeen veel meer van superieure "kijk mij eens gelijk hebben"-postings zoals de openingspost in dit topic dan van het verschijnsel dat mensen nu eenmaal over alles wat er zich op deze wereld afspeelt grappen maken en dat al eeuwen doen, omdat dat blijkbaar gewoon menselijk is. Sterker nog, van dat laatste walg ik helemaal niet. Maar van de openingspost in dit topic krijg ik een nare smaak in m'n mond.
pi_24342714
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:37 schreef Strolie75 het volgende:
Ik word een beetje moe van dit soort huillie-topics.

[..]
Heel simpel; dan moet je ze niet lezen, en al zeker niet op reageren.

Ik wordt moe van die bekrompen mensen die alleen maar aan zich zelf denken,
en weigeren iets verder te kijken en denken.
Zoals de poster van hierboven, gelukkig zijn er nog steeds meer mensen die van
zulke figuren een vieze smaak in hun mond krijgen.

Dus als mensen die wél aan anderen denken, mag je je zelf op de borst slaan?

Ooit wel eens aan gedacht, dat men misschien een ander een hart onder de riem wil steken.
In dit geval aan eigen medelanders.
Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_24342746
Wel grappig al,die 555 roepers jammer alleen dat er bij andere inzamelings actie`s ,bijna niemand iets doet.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:15:47 #58
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24342793
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:03 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het waren geen 'leuke' fotosoepplaatjes Yvonne... Het waren de identificatiefoto's waar dan bijvoorbeeld jointjes in monden getekend waren of opgezette, bont en blauwe kinderlijkjes omgetoverd tot reclameposters met een semi-funny tekst erboven. Erg puberaal dus... (en het was ook niet op Fok trouwens)

Kijk, humor moet gewoon kunnen hoor, ik ben er ook niet vies van. Ook gruwelijkheden kan ik goed zien. In dit geval doet het me gewoon iets, ik weet niet waarom. Misschien omdat je weet hoe wanhopig mensen op zoek zijn naar nieuws en je niet wilt dat ze dergelijke plaatjes tegenkomen.

Ik weet ook niet waarom we zo over de zeik zijn. Ik ben overigens niet écht over de zeik van deze hele ramp, maar wel behoorlijk onder de indruk.

Humor kán, maar er zijn gewoon grenzen lijkt me....
het gaat me nieteens over humor, noch over ons geraakt zijn...
WAAROM is deze ramp speciaal?
Omdat er Europeanen zitten!!!

Ik ben misschien te cynisch, echt,
maar ik zie rampen in bv China, rivieren die jaarlijks 9878976876 slachtoffers eisen, afrika die NU dagelijks 987987 slachtoffers eisen, dagelijks,
en nu zien we foto's, berichten, alles en alles van een soort "ons"volk, en NU zijn we ontzet, en DAT verbijsterd me,
o,
en ja,
ik volg ook slaafs alle sites, alle nieuws, maar verdomme, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het ergens een soort eigenbelang is, och, och er zijn westerse toeristen daar...
En JA, IK vind de verhalen hartverscheurend!!
Ik ben geen steen, maar denk er iets anders over...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zaterdag 1 januari 2005 @ 20:15:57 #59
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_24342797
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:13 schreef Ghostbuster het volgende:
Wel grappig al,die 555 roepers jammer alleen dat er bij andere inzamelings actie`s ,bijna niemand iets doet.
Als ik zie wat de ex-directeur van de Hart-stichting voor zichzelf opeiste heb zo mijn twijfels.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:17:01 #60
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24342821
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:08 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Kijk, daarin ben ik het dan weer wél met je eens... Ik hóóp echt dat alles op de juiste plek terecht komt, maar ik vrees dat er weer veel aan de strijkstok blijft hangen.
DUS!!!!!.....

pi_24342834
Ik geef nog geen eurocent, survival of the fittest is al eeuwen realisme.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:18:58 #62
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24342852
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:17 schreef cultheld het volgende:
Ik geef nog geen eurocent, survival of the fittest is al eeuwen realisme.
Kijk en dat is ook weer bullshit.

zaterdag 1 januari 2005 @ 20:19:30 #63
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24342861
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

maar ik zie rampen in bv China, rivieren die jaarlijks 9878976876 slachtoffers eisen, afrika die NU dagelijks 987987 slachtoffers eisen, dagelijks,
en nu zien we foto's, berichten, alles en alles van een soort "ons"volk, en NU zijn we ontzet, en DAT verbijsterd me,
o,
en ja,
ik volg ook slaafs alle sites, alle nieuws, maar verdomme, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het ergens een soort eigenbelang is, och, och er zijn westerse toeristen daar...
Ik denk dat je gelijk hebt Yvonne Dat het er idd een beetje aan ligt dat er 'landgenoten' getroffen zijn. Erg triest natuurlijk, maar waarschijnlijk wél de waarheid. Als het alleen om de inwoners van de betreffende landen was gegaan was er een gerede kans geweest dat het na 2 dagen weer een kort item aan het eind van het journaal geeïndigd zou zijn.
pi_24342878
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kijk en dat is ook weer bullshit.
Ehm nee, jij vindt 't bullshit, jouw mening
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24342882
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:10 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Heel simpel; dan moet je ze niet lezen, en al zeker niet op reageren.

Ik wordt moe van die bekrompen mensen die alleen maar aan zich zelf denken,
en weigeren iets verder te kijken en denken.
Zoals de poster van hierboven, gelukkig zijn er nog steeds meer mensen die van
zulke figuren een vieze smaak in hun mond krijgen.

Dus als mensen die wél aan anderen denken, mag je je zelf op de borst slaan?

Ooit wel eens aan gedacht, dat men misschien een ander een hart onder de riem wil steken.
In dit geval aan eigen medelanders.
Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde
Je mist nog een kruis en wat spijkers, gezalfde malloot.

Doe niet zo verheven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:22:43 #66
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_24342906
quote:

[..]

o,
en ja,
Gebruik eens reeële cijfers.
Voor de mensen in Afrika is de laatste tijd ook steeds meer aandacht en meer hulp, veel te laat uiteraard.

Hoe kom jij erbij dat dit zo erg is omdat er westerse toeristen bij betrokken zijn? De media had in het begin weinig materiaal om mee te werken en dus is het een eenvoudige oplossing om zo'n doos van de ANWB voor de camera te zetten.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_24342931
quote:

[..]

o,
en ja,
Helemaal mee eens,kijk alleen al is naar de sterftecijfers van aids
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:24:25 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24342936
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:19 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt Yvonne Dat het er idd een beetje aan ligt dat er 'landgenoten' getroffen zijn. Erg triest natuurlijk, maar waarschijnlijk wél de waarheid. Als het alleen om de inwoners van de betreffende landen was gegaan was er een gerede kans geweest dat het na 2 dagen weer een kort item aan het eind van het journaal geeïndigd zou zijn.
Zoals de talloze slachtoffers na wederom een overstroming van een of andere chinese rivier...
Of van de sprinkhanenplaag NU in Afrika, hoor JIJ er iemand over?....
Bekijk alle sites, lees de verhalen, ONS volk, WIJ europeanen,,,
En denk DAN eens aan de vele, meer dan vele slachtoffers onder de lokale bevolking,
dat overstijgt alles..

Mag ik al cynisch vragen hoevel duitsers er weg zijn? Of ben ik dan TE cynisch...

† In Memoriam † zaterdag 1 januari 2005 @ 20:26:08 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24342962
100.000 doden in Irak als gevolg van de oorlog

(inmiddels al weer veel meer, in Fallujah alleen al zijn de afgelopen maanden naar schatting 10.000 doden gevallen)
pi_24342967
Een verslaggever interviewde een of andere man van (ik geloof) een hulporganisatie die in Thailand actief was, en die stelde doodleuk over een vermoord gezin dat het 'gelukkig geen Nederlanders waren'.

Ik kan er wel om lachen, dat soort uitspraken. In principe is hij dus gewoon bij dat er vier Fransen zijn verzopen in plaats van Nederlanders.
pi_24342992
Ik denk dat iedereen het heel erg vind voor die mensen in Azie .. maar volgens mij maakt iedereen er gewoon grapjes over om die moraalridders te pesten. Bijvoorbeeld .. laatst was er een topic op een ander forum, en die zei: [quote] "Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik heb gestort, want dan krijg je van die reactie's, Zoveel!? Zoveel ga je toch niet geven msn"

En dat soort patsers heb ik een hekel aan, en ook aan die mensen die tegen andere zeggen .. koop geen stomzinnig tokkie vuurwerk maar stort geld. En tja .. met dat soort posts lok je die grapjes een beetje uit vind ik. Die mensen doen namelijk of ze zo goed voor de wereld zijn, terwijl ze wss nooit geld storten (maandelijks) aan andere arme doelen (Mensen in Afrika ofzo)
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:28:14 #72
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24342996
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mag ik al cynisch vragen hoevel duitsers er weg zijn? Of ben ik dan TE cynisch...
Nee, die grap had ik ook al een paar dagen in mijn hoofd zitten... zoals ik al zei ben ik ook niet vies van een beetje humor
pi_24342998
Ik vind dat grote bullshit dat er geen grappen mogen worden gemaakt over Azie. Niet iedereen praat op dezelfde manier over zo'n ramp. Door grapjes kan dat onderwerp ook eens luchtiger worden bekeken. En kom je niet elke keer op hetzelfde uit. Het maakt een onderwerp als dit ook makkelijker bespreekbaar. Ook geeft het je een kans om het onderwerp van andere kanten te bekijken.

Beetje raar voorbeeld, maar waarom denk je dat een persoon waar het niet zo goed mee gaat, niet de hele tijd van die medelijdende gesprekken wil hebben, maar juist eens grappen wil maken over zn ziekte of iets dergelijks?

Waar je wel over kan discuseren is hoever je gaat. Maar aan zo'n "god-wat-erg-instelling' kom je niet verder als "Waarom?!".
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:28:54 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343007
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:22 schreef kadoter het volgende:

[..]

Gebruik eens reeële cijfers.
Voor de mensen in Afrika is de laatste tijd ook steeds meer aandacht en meer hulp, veel te laat uiteraard.

Hoe kom jij erbij dat dit zo erg is omdat er westerse toeristen bij betrokken zijn? De media had in het begin weinig materiaal om mee te werken en dus is het een eenvoudige oplossing om zo'n doos van de ANWB voor de camera te zetten.
Komop, google zelf even...
Cijfers zijn makkel;ijk te vinden,
976875765 intikken is me nu net iets makkelijker,
ben nu eens eerlijk, ECHT eerlijk, hoeveel berichten hebben we al GENEGEERD?????????????????
Ken jij inzamelacties voor slachtoffers in China??
Kijk je zelf even op google?
Dank je...
Er is een fucking sprinkhanenplag bezig in fucking afrika
,
Hoor JIJ er iemand over?/?
Het is 1 op de tien bewoners...
Maar hej,
DAT zijn geen europeanen, dat zijn slechts zwarten, zoals we ook gedacht zouden hebben als er nu eens geen toeristen in dat gebied zaten...

pi_24343021
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:26 schreef heiden6 het volgende:
Een verslaggever interviewde een of andere man van (ik geloof) een hulporganisatie die in Thailand actief was, en die stelde doodleuk over een vermoord gezin dat het 'gelukkig geen Nederlanders waren'.

Ik kan er wel om lachen, dat soort uitspraken. In principe is hij dus gewoon bij dat er vier Fransen zijn verzopen in plaats van Nederlanders.
Het is toch ook minder erg wanneer een Fransman om komt i.p.v. een Nederlander (vanuit het perspectief van Nederlanders)?
pi_24343023
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:28 schreef flugeltje het volgende:
Nee, die grap had ik ook al een paar dagen in mijn hoofd zitten... zoals ik al zei ben ik ook niet vies van een beetje humor
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:30:03 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343027
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het is nieteens een grap
Ik ben er nog serieus over ook
Het is DE industrie van dat land

zaterdag 1 januari 2005 @ 20:30:19 #78
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_24343033
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:28 schreef XiChico het volgende:
Ik denk dat iedereen het heel erg vind voor die mensen in Azie .. maar volgens mij maakt iedereen er gewoon grapjes over om die moraalridders te pesten. Bijvoorbeeld .. laatst was er een topic op een ander forum, en die zei: [quote] "Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik heb gestort, want dan krijg je van die reactie's, Zoveel!? Zoveel ga je toch niet geven msn"

En dat soort patsers heb ik een hekel aan, en ook aan die mensen die tegen andere zeggen .. koop geen stomzinnig tokkie vuurwerk maar stort geld. En tja .. met dat soort posts lok je die grapjes een beetje uit vind ik. Die mensen doen namelijk of ze zo goed voor de wereld zijn, terwijl ze wss nooit geld storten (maandelijks) aan andere arme doelen (Mensen in Afrika ofzo)
Zulke mensen zijn gewoon gevoelig voor de Media.
En de Media gedragen zich ook als een tsunami.

(Edit, thx)

[ Bericht 1% gewijzigd door kadoter op 01-01-2005 20:37:54 ]
pi_24343037
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is toch ook minder erg wanneer een Fransman om komt i.p.v. een Nederlander (vanuit het perspectief van Nederlanders)?
Vanuit mijn perspectief maakt het geen bal uit.
pi_24343066
'De media' is meervoud, trouwens.
pi_24343068
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Vanuit mijn perspectief maakt het geen bal uit.
Ik denk dat je harder baalt wanneer je moeder 'm nokt van deze aardbol dan wanneer het een onbekende Fransoos zou zijn (stel dat beiden in dat gebied zouden zitten). Die persmuskiet spreekt voor 'alle Nederlanders' vandaar die opmerking.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:32:40 #82
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24343069
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is nieteens een grap
Oeps, je post verkeerd begrepen....

Maar goed, je punt is duidelijk... (en tot op zekere hoogte ben ik het ook nog met je eens)
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:33:05 #83
111332 westbunny
life is life and thats all
pi_24343076
ik ben het totaal mee eens dat het belachelijk is om grappen te maken over dingen die de mens erg raakt
this life is the life that you life in this world
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:33:11 #84
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343082
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is nieteens een grap
Hoe moet de ANWB dat verantwoorden trouwens
Hoi,
we hebben uw man gevonden met een 13 jarig meisje/jongetje

pi_24343093
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik denk dat je harder baalt wanneer je moeder 'm nokt van deze aardbol dan wanneer het een onbekende Fransoos zou zijn (stel dat beiden in dat gebied zouden zitten). Die persmuskiet spreekt voor 'alle Nederlanders' vandaar die opmerking.
Als het m'n moeder is is het een ander verhaal. Zolang ik die mensen niet ken is het mij om het even waar ze geboren zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 januari 2005 @ 20:34:07 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24343099
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen...
Dat zeg ik dus... lees m'n post nog even rustig over
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:34:32 #87
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343107
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waar zelfs frankrijk is al de ver van mn bedshow

pi_24343112
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:33 schreef westbunny het volgende:
ik ben het totaal mee eens dat het belachelijk is om grappen te maken over dingen die de mens erg raakt
Dat kun je van die tsunami natuurlijk wel stellen, die raakt duizenden mensen.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:35:24 #89
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_24343124
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Komop, google zelf even...
Cijfers zijn makkel;ijk te vinden,
976875765 intikken is me nu net iets makkelijker,
ben nu eens eerlijk, ECHT eerlijk, hoeveel berichten hebben we al GENEGEERD?????????????????
Ken jij inzamelacties voor slachtoffers in China??
Kijk je zelf even op google?
Dank je...
Er is een fucking sprinkhanenplag bezig in fucking afrika
,
Hoor JIJ er iemand over?/?
Het is 1 op de tien bewoners...
Maar hej,
DAT zijn geen europeanen, dat zijn slechts zwarten, zoals we ook gedacht zouden hebben als er nu eens geen toeristen in dat gebied zaten...
China behoort prima in staat te zijn zelf die problemen op te lossen. Daarnaast heeft de Chinese regering geen behoefte aan onze hulp.

Heb je al een nieuwsbericht over de sprinkhanenplaag in Afrika gesubmitted?
pi_24343149
quote:
Het is juist volkomen menselijk om daar grappen over te maken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24343217
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is juist volkomen menselijk om daar grappen over te maken.
Waarom hebben zij daar tsunami's en wij kut Marokkanen?
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:40:28 #92
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343220
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:32 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Oeps, je post verkeerd begrepen....

Maar goed, je punt is duidelijk... (en tot op zekere hoogte ben ik het ook nog met je eens)
Stel,
ik heb een reis geboekt,
en ik vertrek euh, woensdag,
ga IK mn centjes verbrassen aan drank, voer, mensen die het kunnen gebruiken, DAAR gaat mn geld heen,
niet aan strijkstokken, ik ga ook geen hulpverleners in de weg lopen, ik zie hier dat je maar mee moet helpen, jep, DAAR zitten ze echt op te wachten
Ik draag mn steentje bij....DAAR, ter plekke,
en om ontopic te komen..
zou het volk daar echt, ECHT geen grappen maken,?
Ik weet van hulpverleners dat die zeer harde grappen hebben, harder dan wij, ze moeten wel om te overleven...

Humor hadden ze ook in ww2 kampen, ze moesten wel...anders word je gek...

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 januari 2005 @ 20:41:13 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24343242
quote:

[..]

o,
en ja,
Mjah, beetje ongenuanceerd.
Het verschil is dat we in Afrika al decennia geld pompen zonder enig resultaat, behalve dat hutu's meer wapens kunnen komen om tutsi's af te slachten.

China weigert simpelweg elke hulp en er komt weinig naar buiten van wat daar gebeurt.

En ja Europeanen grijpen meer aan. Het stukje human intrest wat ons europeanen intresseert. Maakt dat wat uit? Geen ene fucking ruk. Het levert alleen een klauw meer geld op nu het zo godsgruwelijik nodig is.

En ja er sterven jaren honderduizende mensen door allerlei rampen. Meestal doordat corrupte regeringen geen jaren geen flikker doen met geld van ontwikkelingshulp...

Deze ramp is anders. In 1 keer is namelijk de volledige jaarquota aan rampenslachtoffers overschreden (deze zin is nou weer wel humor ) en hopenlijk valt er met voldoende hulp de ramp na de ramp voorkomen worden en volledige gebieden weer opgebouwd.
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:41:41 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343252
quote:
, grow up en ga in de calamiteitensector werken

zaterdag 1 januari 2005 @ 20:42:07 #95
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_24343260
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Stel,
ik heb een reis geboekt,
en ik vertrek euh, woensdag,
ga IK mn centjes verbrassen aan drank, voer, mensen die het kunnen gebruiken, DAAR gaat mn geld heen,
niet aan strijkstokken, ik ga ook geen hulpverleners in de weg lopen, ik zie hier dat je maar mee moet helpen, jep, DAAR zitten ze echt op te wachten
Ik draag mn steentje bij....DAAR, ter plekke,
en om ontopic te komen..
zou het volk daar echt, ECHT geen grappen maken,?
Ik weet van hulpverleners dat die zeer harde grappen hebben, harder dan wij, ze moeten wel om te overleven...

Humor hadden ze ook in ww2 kampen, ze moesten wel...anders word je gek...
Als jij je gewoon opgeeft als hulpverlener weten ze heus wel een bezigheid voor je te vinden hoor.
Je hoeft je niet zo pessimistisch te gedragen puur om je gelijk te krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 januari 2005 @ 20:43:10 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24343279
Wat een gramaticaal drama, mijn vorige post
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:43:14 #97
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_24343280
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, beetje ongenuanceerd.
Het verschil is dat we in Afrika al decennia geld pompen zonder enig resultaat, behalve dat hutu's meer wapens kunnen komen om tutsi's af te slachten.

China weigert simpelweg elke hulp en er komt weinig naar buiten van wat daar gebeurt.

En ja Europeanen grijpen meer aan. Het stukje human intrest wat ons europeanen intresseert. Maakt dat wat uit? Geen ene fucking ruk. Het levert alleen een klauw meer geld op nu het zo godsgruwelijik nodig is.

En ja er sterven jaren honderduizende mensen door allerlei rampen. Meestal doordat corrupte regeringen geen jaren geen flikker doen met geld van ontwikkelingshulp...

Deze ramp is anders. In 1 keer is namelijk de volledige jaarquota aan rampenslachtoffers overschreden (deze zin is nou weer wel humor ) en hopenlijk valt er met voldoende hulp de ramp na de ramp voorkomen worden en volledige gebieden weer opgebouwd.
Soedan niet vergeten.
pi_24343283
ah joh. Dat je er grapjes over maakt, betekent niet dat het je niks kan schelen.
Hell, ik maak ook grapjes over mijn eigen ellende - en of dat nou minder erg is of niet, mijn eigen ellende voelt wel ellendiger aan om de simpele reden dat het de mijne is, vanuit mijn beleving. Je eigen ellende voelt altijd erger dan de ellende van anderen.
Maar om het wat luchtiger te maken, kan je er best grapjes over maken. Als je altijd maar zuur blijft kijken om de ellende die je zelf beleeft of die een ander beleeft, kan je nooit meer lachen.
Een grapje om (veel) ellende vind ik een goede manier van omgaan met het leven; het houdt je staande en gezond (ja, van stress en zorgen wordt een mens (nog) ziek(er) ), maar het betekent niet dat het je maar niks kan schelen of dat je het niet erg vindt.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:44:31 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343296
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:42 schreef kadoter het volgende:

[..]

Als jij je gewoon opgeeft als hulpverlener weten ze heus wel een bezigheid voor je te vinden hoor.
Je hoeft je niet zo pessimistisch te gedragen puur om je gelijk te krijgen.
Schets mij een positiever beeld dan...

En waar haal JIJ de wijsheid vandaan dat "men"daar zit te wachten op ons?
Superieur wit denken...

Admin zaterdag 1 januari 2005 @ 20:45:01 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24343307
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een gramaticaal drama, mijn vorige post
Och ;')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')