abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 00:06:52 #131
84925 RCAJ
collection agency employee
pi_24770745
ok maar zou het bijvoorbeeld te gebruiken zijn voor (gedeeltes) gebouwen evt planten/bloemen e.d geen macro, want daar is hij naar mijns inziens niet voor geschikt
pi_24770836
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:06 schreef RCAJ het volgende:
ok maar zou het bijvoorbeeld te gebruiken zijn voor (gedeeltes) gebouwen evt planten/bloemen e.d geen macro, want daar is hij naar mijns inziens niet voor geschikt
Persoonlijk wil ik gebouwen al gauw in de groothoek hebben, maar bloemen, personen als is prima te doen, door die 1.8 kun je alle kanten op, je enige beperking is het vaste brandpunt, vaak op te lossen door een stapje naar voren of naar achteren. Verder kun je de lens leuk combineren met tussenringen, echte macro's .. tja, je pakt wel veel detail met dat ding, maar een macro lens is het niet.

Ik gebruik del ens voor zoveel verschillende dingen, ik neem het altijd even mee als ik iets zie en zoals ik zeg, voor dat geld kun je er niks aan missen, ik zie het als een absolute must have, nogmaals als deze hetzelfde resultaat geeft als de Canon, want daar heb ik het over. Even een reactie van een Nikon gebruiker afwachten dus.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 27 januari 2005 @ 00:16:49 #133
84925 RCAJ
collection agency employee
pi_24770911
bedankt voor je reactie, heb je wellicht paar voorbeeld foto's bij de hand?
  FOK!fotograaf donderdag 27 januari 2005 @ 09:29:05 #134
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24773616
RCAJ:
ik heb zelf ook de D70 met de 50mm 1,8.
ik schiet er voornamelijk portretten mee. ik vind het echt een heerlijke lens.
ook voor bloemen is ie wel geschikt (geen macro) maar de korste scherpstelafstand is vrij laag (0.5 m volgens mij)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:48:43 #135
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24773860
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:29 schreef Xilantof het volgende:
RCAJ:
ik heb zelf ook de D70 met de 50mm 1,8.
ik schiet er voornamelijk portretten mee. ik vind het echt een heerlijke lens.
ook voor bloemen is ie wel geschikt (geen macro) maar de korste scherpstelafstand is vrij laag (0.5 m volgens mij)
Portretten? oja.. 75mm voor APS sensors natuurlijk
45 cm is de minimale afstand volgens de fabrikant
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24774048
Ik heb een stofje in mijn 50mm 1.8 van Canon. Hoe krijg ik er dit ooit uit?? Nergens schroefjes ofzo te bekennen.. Ik geloof niet dat het echt zichtbaar is op foto's. Maar ik vraag me af hoe dit er ooit in heeft kunnen komen..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:41:02 #137
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24774574
Ik heb ff geinformeerd wat een macrolensje kost voor mijn camera in de fotozaak. €28,- viel me nog mee. Is het schappelijk?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_24774782
Wat voor camera heb je? 28,- lijkt me nooit duur, voor wat voor lens dan ook.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:08:19 #139
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24775098
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb een stofje in mijn 50mm 1.8 van Canon. Hoe krijg ik er dit ooit uit?? Nergens schroefjes ofzo te bekennen.. Ik geloof niet dat het echt zichtbaar is op foto's. Maar ik vraag me af hoe dit er ooit in heeft kunnen komen..
Ik denk dat je dat beter aan de vakman kan overlaten. Maar stofjes op je objectief zie je neit echt terug op foto's.. als je geen egale vlaktes fotografeert zoals blauwe luchten enzo.....
Je hebt er zeker geen garantie meer op?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:11:44 #140
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24775155
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:41 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb ff geinformeerd wat een macrolensje kost voor mijn camera in de fotozaak. �28,- viel me nog mee. Is het schappelijk?
Ik mis wat informatie. Merk, type, nieuwigheid, om maar eens te beginnen.....

Voorbeeld:
Hoi ik heb een nieuwe auto voor 5000 euro. Goede deal of niet?
"Ja"
Tis wel een speelgoedautootje van Matchbox van 2.5 cm.
"eh......"
pi_24775370
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:08 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat beter aan de vakman kan overlaten. Maar stofjes op je objectief zie je neit echt terug op foto's.. als je geen egale vlaktes fotografeert zoals blauwe luchten enzo.....
Je hebt er zeker geen garantie meer op?
Jawel hij's pas een paar maanden oud..
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 27 januari 2005 @ 12:05:57 #142
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24776374
@American_Nightmare : Als je goed gaat kijken is er vrijwel niet een objectief waar niet minstens 1 stofje in zit. Zelfs bij het fotograferen van een egale lucht zul je er echter niks van terugvinden. Zelfs een luchtbelletje in het glas van een objectief kan geen kwaad.

@puckzzz en de rest: Het gaat hier om een voorzetlens die als een leesbril voor je camera-objectief fungeert. Kwalitatief zijn daar best leuke dingen mee te doen . Beter is een voorzetachromaat die nog wat betere weergave biedt. Die zijn alleen nogal prijzig. Die 28 eur is vrij normaal voor een filter of voorzetlens. Op fotograficabeurzen koop ik voorzetlenzen meestal voor een eur of 3drie op afgelopen editie van Houten na toen ik een veer van maar liefst 5 eur liet voor een Canon voorzetachromaatnieuw zo bij de 100 eur

20 maart is er weer een beurs in Houten
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_24780250
Hij is binnen !!!
.
Hij pendelt ....
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf donderdag 27 januari 2005 @ 15:38:06 #144
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24780375
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:29 schreef elcastel het volgende:
Hij is binnen !!!
.
Hij pendelt ....
.
wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten?
zodra je het manuele focussen onder de knie hebt?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_24780646
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:38 schreef Xilantof het volgende:
wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten?
zodra je het manuele focussen onder de knie hebt?
Nee, hier heb je gelijk een onbewerkte 100% crop :

Gewoon uit de hand, toen ie nog geen minuut uit de doos was, en ik ben behoorlijk enthousiast in de handen kan ik je zeggen. Natuurlijk een waardeloze compositie, maar ik ben gelijk aan de test geslagen. Ik zat net te proberen en het lijkt als je vlak voor het scherpte-gebied je AF een beetje stukje bij beetje bedient, hij hem wel sneller pakt. Eenmaal voorbij je gebied, dan kun je die volle range weer afwachten. Maar het was bekend, macro's ga je met de hand maken. En in dit geval bedient dat heel lekker, niet te losjes, wel een aardige draai al met al, maar toch heel zuiver te bedienen. Ik ben (uiteraard) nu al zéér tevreden.
  FOK!fotograaf donderdag 27 januari 2005 @ 16:13:36 #146
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24780928
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:55 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nee, hier heb je gelijk een onbewerkte 100% crop :

[afbeelding]

Gewoon uit de hand, toen ie nog geen minuut uit de doos was, en ik ben behoorlijk enthousiast in de handen kan ik je zeggen. Natuurlijk een waardeloze compositie, maar ik ben gelijk aan de test geslagen. Ik zat net te proberen en het lijkt als je vlak voor het scherpte-gebied je AF een beetje stukje bij beetje bedient, hij hem wel sneller pakt. Eenmaal voorbij je gebied, dan kun je die volle range weer afwachten. Maar het was bekend, macro's ga je met de hand maken. En in dit geval bedient dat heel lekker, niet te losjes, wel een aardige draai al met al, maar toch heel zuiver te bedienen. Ik ben (uiteraard) nu al zéér tevreden.
netjes
Veel plezier ermee
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_24781031
Thanks.
pi_24781244
Die is met je 50mm gemaakt neem ik aan? Wat is het toch een lekker scherp lensje Daar kan geen L-lens tegenop.
  FOK!fotograaf donderdag 27 januari 2005 @ 17:23:11 #149
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24781294
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Die is met je 50mm gemaakt neem ik aan? Wat is het toch een lekker scherp lensje Daar kan geen L-lens tegenop.
nee
met z'n nieuwe macro lens
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_24781306
Ow lekker scherp desalnietteplus. Welke lens precies?
  FOK!fotograaf donderdag 27 januari 2005 @ 17:30:34 #151
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24781407
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Ow lekker scherp desalnietteplus. Welke lens precies?
Canon 100mm f2.8 Makro USM

staat bovenaan de vorige pagina
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:56:48 #152
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24783763
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:29 schreef elcastel het volgende:
Hij is binnen !!!
.
Hij pendelt ....
.
ligt misschien toch aan de camera?
pi_24783963
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:56 schreef Shark.Bait het volgende:
ligt misschien toch aan de camera?
.
pi_24784074
Leuk lensje gezien: de 200-400mm 5.6 Tamron. 640mm met de 1.6 cropfactor. Daar kun je nog es mee de natuur in. En hij kost maar 150,-.. erg interessant. Doen of niet??

pi_24785236
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Leuk lensje gezien: de 200-400mm 5.6 Tamron. 640mm met de 1.6 cropfactor. Daar kun je nog es mee de natuur in. En hij kost maar 150,-.. erg interessant. Doen of niet??

[afbeelding]
Ik zeg doen en dan gelijk even laten weten/zien hoe hij bevalt. Ik zoek eerdaags een verlengstuk voor mijn 70-200 een lens war ik superblij mee ben, maar ik zou graag ook richting de 400mm kunnen. En dat uiteraard voor weinig geld. Is dat een tweede hands prijs of is dat ding zo lekker goedkoop ?
pi_24785326
Is een 2e hands prijs. Maar dan nog.. nieuw kost ie nog altijd 500,- bij konijnenberg. Ik ga morgen kijken en kopen als ie niks mankeert (zou er als nieuw uit zien, en waarom niet; het is geen lens voor de pro en een amateur gaat hier niet dag in dag uit mee rondlopen). Zal zeker laten zien hoe ie bevalt hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')