Bij *alle* lenzen moet je een cropfactor bij rekenen.quote:Op zondag 3 april 2005 17:08 schreef roaddevil het volgende:
FF een 'dom' technisch vraagje.
Is het nou per definitie zo dat bijvoorbeeld een 70-300
lens, of hij nou voor analoog of digitaal bedoeld is, op een
DSLR altijd 110-480 wordt ? Dit ivm de 1.6x crop ?
Of geldt dat alleen voor analoge lenzen, en zijn digitale al
afgesteld op het werkelijk aangegeven bereik, dus 70-300 ?
Lastige constructie, en er worden er relatief heel weinig van verkocht.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat fisheyelenzen zo duur zijn?
Tnxquote:Op zondag 3 april 2005 20:39 schreef Shark.Bait het volgende:
Lastige constructie, en er worden er relatief heel weinig van verkocht.
ja, maar niet meer dan in een lichtsterk zoom objectief. De prijs van lenzen hangt het meest af van het aantal geproduceerde stuks. Daardoor kan een lens die eerst duur was, maar veel vraag naar is plots sterk in prijs dalen, en omgekeerd.quote:Op zondag 3 april 2005 21:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
TnxEr zit relatief veel glas in ook, lijkt me.
Bij Nikon is deze 1,53 -- bij Canon 1,6.quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:06 schreef Shogen het volgende:
Ik heb ooit eens op Dpreview.com een uitleg gelezen over de cropfactor van de dslr's. Kan em alleen niet meer vinden. Weet 1 van jullie deze toevallig boven water te toveren?
2 zelfsquote:Op dinsdag 5 april 2005 19:36 schreef Gizz het volgende:
http://www.dpreview.com/l(...)th_Multiplier_01.htm ?
3 klikken vanaf de frontpage
zonder enige twijfel idd.quote:Op donderdag 7 april 2005 17:47 schreef Gizz het volgende:
Tamron AF SP 90/2.8 MACRO DI 1:1
De Sigma 50-500 was 4300 gulden toen ie voor het eerst op de markt uitkwam. nu is ie bijna niks meer waard.quote:Op zondag 3 april 2005 21:11 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
ja, maar niet meer dan in een lichtsterk zoom objectief. De prijs van lenzen hangt het meest af van het aantal geproduceerde stuks. Daardoor kan een lens die eerst duur was, maar veel vraag naar is plots sterk in prijs dalen, en omgekeerd.
Wil je mij dan een bigma geven? Voor mij is ¤900 niet bijna niks waard.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De Sigma 50-500 was 4300 gulden toen ie voor het eerst op de markt uitkwam. nu is ie bijna niks meer waard.
Bij wijze van. De Bigma is echt een superzoom met goeie kwaliteit, dan is 900¤ in feite bijna niks.quote:Op donderdag 7 april 2005 21:39 schreef Gizz het volgende:
Wil je mij dan een bigma geven? Voor mij is ¤900 niet bijna niks waard.
Nee. Ik ken jou niet en ik geef niets weg aan onbekenden. Ik ben gierig en ik koop geen Sigmaquote:Op donderdag 7 april 2005 21:39 schreef Gizz het volgende:
Wil je mij dan een bigma geven? Voor mij is ¤900 niet bijna niks waard.
quote:Canon introduceerde in 1988 het EOS-systeem. Dit EOS-systeem maakt gebruik van EF-lenzen.
Alle SLR-camera's van vóór 1988 (niet-EOS-camera's) gebruiken FD-lenzen.
Deze twee systemen zijn niet compatibel met elkaar: gebruik geen FD-lens op een EOS-camera en geen EF-lens op een niet-EOS-camera.
Een fish eye voorzetlens is nieuw zo'n 70 euro.quote:Op maandag 11 april 2005 14:28 schreef Rewimo het volgende:
Hoei, dat is een heel technisch verhaal![]()
Ik weet niets over de teleconverters, maar ik zal dit in elk geval even meenemen als ik morgen de spullen bekijk (collega neemt zijn spullen mee en ik mijn Eos en lenzen). Ik heb zelf de kitlens en een Tamron 70-300.
Kun je me misschien wat advies geven over prijzen? Ik heb geen idee wat hij ervoor wil hebben en ik wil wel graag weten wat een reële prijs is. Met name voor de teleconverters (hij heeft het over twee stuks) en de fisheye.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |