Op concerten heb je misschien zelfs aan f/2.8 en 1600 iso niet genoeg. Heb je het al eens geprobeerd met wat je hebt? Dan weet je nl iig wat je wilt (als je dat al niet wist)quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:52 schreef TripleM het volgende:
Ik zou ook veel foto's als hierboven (de voorbeeldfoto's) willen maken, op feesten, concerten e.d., in die gevallen heb je vaak maar weinig licht en is flitsen al helemaal uit den boze, dus ben ik bang dat ik die 2.8 wel nodig ga hebben. Ik vind wide angle op zulke foto's (en in mindere mate ook bij party(portret)foto's) juist wel wat hebben, vandaar.
ja en nee. Als je een 35mm film neemt en die inscanned op de hoogste resolutie (18MP) en daarvan het midden uitknipt, heb je hetzelfde als wat jij kan fotograferen (maar dat is dan 12 MP en die van jou is 6 MP dacht ik). Maar het lijkt wel alsof je een dikke 300 mm hebtquote:Zo'n lens, met m'n kitlens en eventueel later nog een Canon EF 70-200/2.8 L USM + zonnekap ø 77mm (¤ 1121) en ik ben er wel denk ikKlopt het overigens dat ik dan maximaal 200 x 1.6 is dik 300mm zoom heb?
Ik doe even een copy/paste uit een topic over concertfotografie, dit zijn foto's die ik gemaakt heb, met verschillende instellingen:quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Op concerten heb je misschien zelfs aan f/2.8 en 1600 iso niet genoeg. Heb je het al eens geprobeerd met wat je hebt? Dan weet je nl iig wat je wilt (als je dat al niet wist)
Die snap ik niet. Of misschien wel: ik heb 200mm maar ik krijg hetzelfde te zien als iemand met een analoge camera en 300mm?quote:ja en nee. Als je een 35mm film neemt en die inscanned op de hoogste resolutie (18MP) en daarvan het midden uitknipt, heb je hetzelfde als wat jij kan fotograferen (maar dat is dan 12 MP en die van jou is 6 MP dacht ik). Maar het lijkt wel alsof je een dikke 300 mm hebt.
[afbeelding]
Het gearceerde gedeelte is wat de 35mm camera fotografeert, het midden wat de APS-size DSLR fotografeert
In je zoeker en op het plaatje wel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:08 schreef TripleM het volgende:
ik heb 200mm maar ik krijg hetzelfde te zien als iemand met een analoge camera en 300mm?
Mooie/Leuke foto's 14.gif. Goede inschatting. En omdat je sensor APS is, is je scherptediepte natuurlijk groter.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:08 schreef TripleM het volgende:
Ik doe even een copy/paste uit een topic over concertfotografie, dit zijn foto's die ik gemaakt heb, met verschillende instellingen:
Foo Fighters @ Lowlands 2003
Fuji S602, ISO-400, 1/125, F2.8
Kylie Minogue @ TMF Awards 2004
Fuji S7000, ISO-200, 1/80, F3.2
Marco Borsato, Koninginnedag 2004
Fuji S7000, ISO-200, 1/140, F3.1
The Sheer, Plein 79, Den Bosch
Fuji S7000, ISO-800, 1/80, F3.1
Vandaar mijn inschatting over wat ik ongeveer nodig denk te hebben.
Ehh, watte?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:37 schreef Shark.Bait het volgende:
En omdat je sensor APS is, is je scherptediepte natuurlijk groter.
Daar was ik al bang voorquote:Dat word geld sparen dus
APS. Zo worden die kleine sensoren ook wel eens genoems, naar het formaat film dat de fabrikanten probeerden populair te maken (zonder suc6) net voor de intrede van de digitale camera. APS formaat is ongeveer even groot als de gemiddelde sensor van een digitale camera.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:07 schreef TripleM het volgende:
Ehh, watte?
Ik heb al veel gelezen over mensen die in het buitenland (vooral Hong Kong) bestellen. Vaak heb je nergens last van, maar in het ergste geval betaal je volgens mij 5,5% douane-toeslag. En verder is je garantie niet in orde, omdat je geen Europese garantie hebt, zoiets dacht ik. Ik ga er zelf niet aan, maar als het echt honderden euro's scheelt, dan is het het overwegen waard misschien.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:12 schreef TripleM het volgende:
Zijn er eigenlijk goedkope adressen voor objectieven? Bij zaken als Kamera Express en Foto Konijnenberg betaal je denk ik wat meer, maar koop je bij een goede zaak, in Duitsland betaal je iets minder, maar volgens mij zag ik pas een link op Ebay en die lens kwam uit Hong Kong! Scheelde toch een 300 euro met Nederlandse zaken, op een lens van 1300 euro.
Het scheelt wel een beetje geld tov een webwinkel. Het voordeel is dat de eigenaar je wel kent en dat je af en toe korting krijgt, of oudere dingen voor (bijna) niets ... Ik mag af en toe ook wel spullen lenen, en dat kan ook best handig zijn. Het heeft allebei zo z'n voor en nadelenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:00 schreef dawg het volgende:
Een fotozaak zou ik nooit doen. Scheelt erg veel geldt, en als je een goede webwinkel hebt, is garantie ook geen probleem meer.
.......
Maar geldt dit ook voor een webwinkel in de VS of in HongKong ? Ik heb begrepen dat je een Europese en Amerikaanse garantie hebt en dat ze er bij Canon moeilijk over (kunnen) doen ? Ze doen namelijk ook al moeilijke over grijze import .... Misschien is dit alleen bij Canon, ik heb die ervaring niet, ik haal het in Nederland, als er een back-focus of weet ik veel wat voor effect is, dan heb ik geen zin in een vermogen aan heen en weer sturen, laat staan de poespas.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:00 schreef dawg het volgende:
Een fotozaak zou ik nooit doen. Scheelt erg veel geldt, en als je een goede webwinkel hebt, is garantie ook geen probleem meer.
Alle lenzen van canon zijn goede lenzen, zelfs de kit lenzen zijn redelijk, zeker als je maar tot op A4 formaat vergroot is er niets op aan te merken. Het nadeel van de kit lens is dat hij maar een geringe lichtsterkte heeft. Voor een landschap heb je een breedhoel nodig, maar die heb je al in je kitlens zitten. Meestal is het lekker zonig als je een mooi landschap wil fotograferen dus heb je niet zo'n lichtsterke lens nodig. Voor portret zit je rond een 50mm of 85mm (op een 300D dan). Je zou een Canon EF 28-105mm f/4-5.6 USM (ongeveer 300¤) kunnen nemen, maar die is niet lichtsterk en je overlapt een deel je kitlens. De iets lichtsterkere Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM (voor ongeveer 400¤) zou een optie kunnen zijn, hoewel ik het overlappen een beetje zonde vind.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:42 schreef puckie het volgende:
Ik heb net een Canon 350d met kitlens (18-55) gekocht. Nu wil ik hier nog een zoomlens bij kopen. Wat is een goede lens, voor een nog redelijke prijs van Canon. Ik maak voornamelijk portret en landschapsfoto's. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Klopt het trouwens dat de EF-s lenzen scherpere foto's maken met de 350d als de EF lenzen?
Goedkope objectieven: http://www.rugift.com/quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:12 schreef TripleM het volgende:
Zijn er eigenlijk goedkope adressen voor objectieven? Bij zaken als Kamera Express en Foto Konijnenberg betaal je denk ik wat meer, maar koop je bij een goede zaak, in Duitsland betaal je iets minder, maar volgens mij zag ik pas een link op Ebay en die lens kwam uit Hong Kong! Scheelde toch een 300 euro met Nederlandse zaken, op een lens van 1300 euro.
doe mij dat setje ook eensquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:22 schreef Magneet het volgende:
vanmiddag dit setje binnengekregen voor mijn s5000, ik weet wel dat dit spul niet in de buurt komt van het echte spul maar zal morgen eens wat testfoto's maken ermee.
Het zijn dus :
x2 tele
x.45 wide angle
UV filter
Polariserend filter
Fluorescend filter
pasring
schoonmaakset
tafel driepoot
dit alles voor uiteindelijk 130 euro incl verzenden & belastingen enzo
ebay.com ik heb hem van Sharperfoto gekocht.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:30 schreef karper het volgende:
[..]
doe mij dat setje ook eens![]()
url of adres?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |