Ah, je durft nog steeds in deze topics te posten?quote:Op donderdag 30 december 2004 18:38 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
hoog waren ze helemaal niet, het werd alleen een beetje snel vloed. Vooral de snelheid van het water heeft her en der voor wat onrust gezorgd.
Minstens 120.000 doden, "wat onrust".quote:Op donderdag 30 december 2004 18:38 schreef Notoire_Gek het volgende:
Vooral de snelheid van het water heeft her en der voor wat onrust gezorgd.
Deze had ik nog niet eerder gezien, wat een water! Je zou verwachten dat dit zo weer terugstroomt de zee in, maar het vreemde is dus dat het gewoon een paar minuten nog doorstroomt, en daarna pas weer terugtrekt.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:58 schreef kree het volgende:
http://home.hetnet.nl/~spcs/tsunami_thai_beach.wmv
Laat me raden, de Amerikanen hebben weer een stok gevonden om Annan mee te slaan?quote:Op donderdag 30 december 2004 19:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kofi Annan wordt ff flink doorgezaagd over het feit waarom ie tot drie dagen na de ramp op vakantie bleef ...
Ze hebben natuurlijk al een gulle 35 miljoen dollar gestortquote:Op donderdag 30 december 2004 20:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Laat me raden, de Amerikanen hebben weer een stok gevonden om Annan mee te slaan?
Mwah, neuh.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Laat me raden, de Amerikanen hebben weer een stok gevonden om Annan mee te slaan?
'We' worden in dat artikel vaker genoemd dan de VS, een land dat toch 'iets' groter is dan Nederland ...quote:A rapid surge in donations worldwide brought to over 450 million dollars the funds raised or pledged for emergency relief in Asian countries swept by tidal waves that killed at least 118,000 people.
The government of Britain led the field with a pledge of 96 million dollars, followed by those of Sweden, the Netherlands and France which offered tens of millions of dollars more than they had previously amid charges that wealthy countries were "stingy."
The government funds would reach disaster victims in Asia through various channels including humanitarian groups like the International Committee of the Red Cross as well as UN and other international institutions.
Private donations meanwhile were particularly high, even "phenomenal" in Britain and Italy, which amounted to a total of 53 million dollars.
British charities under the umbrella of the Disasters Emergency Committee (DEC) said their appeals had netted 20 million pounds in aid in 48 hours.
Queen Elizabeth II has also contributed a "substantial" but undisclosed sum, a Buckingham Palace spokesman said.
The published British figures were equivalent to around 134 million dollars.
The campaign involving charities like Oxfam, Save the Children, the British Red Cross, World Vision, and Christian Aid brought 400,000 contributions by telephone and another 38,000 via the DEC website, DUC officials said earlier.
In Milan, the Corriere della Sera newspaper reported that a media campaign in Italy had netted more than 11 million euros (15 million dollars) from mobile phone users while the Italian foreign ministry set aside three million euros for immediate relief.
The governments of Australia, Britain, Canada, France, the Netherlands, Portugal, Sweden and the United States have all dramatically increased their pledges of aid in the last few days.
US President George W. Bush on Wednesday hit back at criticism from a UN official that offers by wealthy nations had been "stingy," but the New York Times and the French newspaper Le Figaro agreed with the UN official.
Meanwhile, Bush said Australia, India, Japan and the United States would form a "core group" to deal with the crisis, raising the question as to whether Washington was taking over a traditional UN role.
US officials insisted the initiative did not conflict with the job of the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) which is charged with overseeing global, multi-pronged relief operations.
Major western and other wealthy governments have pledged already a total of more than 400 million dollars, most if not all of it for immediate emergency relief, according to an AFP list based on figures provided by the governments.
Other leading government contributors were Japan at 40 million dollars (including around 10 million dollars to support NGO work), the Netherlands at 36 million dollars, Canada at 32.8 million dollars, Germany at 27 million dollars, Australia at 27 million dollars, Portugal at 11 million dollars, Saudi Arabia at 10 million dollars, and Arab Gulf neighbor of Qatar at 10 million dollars.
En ondertussen worden de miljarden richting Irak gedragenquote:Op donderdag 30 december 2004 20:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk al een gulle 35 miljoen dollar gestortStelletje malloten
a.b.multimedia geloof ik...zoek op tsunamiquote:Op donderdag 30 december 2004 20:29 schreef Keraunos het volgende:
Kun je ff zeggen welke nieuwsgroup onder welke naam?
Heej, ik ben het met je eensquote:Op donderdag 30 december 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En ondertussen worden de miljarden richting Irak gedragen.
Hmm ja, anders was die tape er toch niet??quote:Op donderdag 30 december 2004 16:19 schreef Falco het volgende:
Die mensen van het vierde filmpje zijn sick! Eentje staat gewoon te kijken naar die golven en loopt een beetje terug. Ben benieuwd of die dude het overleefd heeft.
Ja dat is hem, echt zo erg allemaalquote:Op donderdag 30 december 2004 21:18 schreef No-Li-Ta het volgende:
Hans Markhorst uit Lent bedoel je? Ik las het ook.. krijg echt rillingen als ik dit allemaal lees...
Als we het nu eens een terroristische vloedgolf noemen...quote:Op donderdag 30 december 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En ondertussen worden de miljarden richting Irak gedragen.
Vanavond werd dit op de Belgische tv in een documentaire over tsunami's nog eens toegelicht. Een tsunami is niet zozeer een hoge vloedgolf die neerklapt en dan uitspoelt, zoals een brandinggolf, maar een enorme watermassa die minutenlang met enorme kracht alles overspoelt. Het lijkt er misschien op de filmpjes niet zo spectaculair uit te zien omdat er geen metershoge golf op het land klapt, maar als je bv. goed naar het filmpje van de Brabanders in Phuket kijkt, dan zie je dat de watermassa binnen enkele seconden honderden meters land verovert zonder aan kracht te verliezen. Daar is niets of niemand tegen bestand.quote:Op donderdag 30 december 2004 19:11 schreef Daalemmer het volgende:
Deze had ik nog niet eerder gezien, wat een water! Je zou verwachten dat dit zo weer terugstroomt de zee in, maar het vreemde is dus dat het gewoon een paar minuten nog doorstroomt, en daarna pas weer terugtrekt.
Ik hoorde gisteren op tv dat dat waarschijnlijk komt omdat ze in shock zijn of niet weten waar en hoe te beginnen met helpen ofzo.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:51 schreef mikezwet het volgende:
Wat mij opvalt aan beelden die je nu op jouraals en docu's ziet is dat het een grote modderboel is, overal spullen en vuil ligt maar dat een hoop mensen alleen maar staan te kijken en niks doen.
Er zijn er ook wel bezig met opruimen en lijken bergen maar veel mensen doen "niks"
Ik kan dat natuurlijk wel makkelijk zeggen en weet niet hoe ik zou reageren in z'n situatie maar het viel me zo op....
Tja, compleet in shock zou ik ook weinig doen. Daarbij komend zijn er op sommige plekken 6 meter aan modder gedumpt, kan je weinig doen zonder zwaar materieelquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:51 schreef mikezwet het volgende:
Wat mij opvalt aan beelden die je nu op jouraals en docu's ziet is dat het een grote modderboel is, overal spullen en vuil ligt maar dat een hoop mensen alleen maar staan te kijken en niks doen.
Er zijn er ook wel bezig met opruimen en lijken bergen maar veel mensen doen "niks"
Ik kan dat natuurlijk wel makkelijk zeggen en weet niet hoe ik zou reageren in z'n situatie maar het viel me zo op....
he? die mensen die een boottocht gingen maken, hebben dus niets van die tsunami gemerkt? totdat ze terug kwamen en die ravage zagen? freaky idd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:32 schreef Falco het volgende:
link
Hier zie je zelfs zo'n badgast nog even een foto maken, freaky shit he!
Op die onderste foto loopt die vrouw links iig de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:46 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gemaakt door een Noorse fotograaf. Ik denk niet dat die mensen het gehaald hebben.
Tering...die laatste, met die vader met zijn zoontje en dan die muur van water erachterquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:46 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gemaakt door een Noorse fotograaf. Ik denk niet dat die mensen het gehaald hebben.
Misschien de moeder van één van die rennende kinderen...quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:54 schreef kree het volgende:
zo dan, dat is echt rennen voor je leven..
Op de satellietfoto's die we eerder hebben gezien is het water ongeveer 400 meter teruggetrokken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:07 schreef Disorder het volgende:
Op die foto's is ook goed te zien tot hoe ver dat water eerst is teruggetrokken. Voor de mensen die niet bekend zijn met het Tsunami fenomeen (eerst terugtrekkend water, dan vloedgolven), kan ik het me voorstellen dat zoiets uitnodigt tot een kijkje van dichtbij. Met alle gevolgen van dien.
Misschien liep een van haar kinderen daarquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Op die onderste foto loopt die vrouw links iig de verkeerde kant op.
Ik vind het eerder beroerd allemaal..quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:52 schreef [Efink] het volgende:
net op rtl nieuws fotoz van http://www.digitalglobe.com
voor en na fotoz van een satelliet... erg mooi
damn..ernstig. denk niet dat ze nog leven.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:46 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad. Irak was natuurlijk een uitertest reëele bedreiging voor de VS, en de wereld.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:07 schreef Strijder het volgende:
[..]
Als we het nu eens een terroristische vloedgolf noemen...
Wat ik vandaag hoorde:quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Inderdaad. Irak was natuurlijk een uitertest reëele bedreiging voor de VS, en de wereld.
Ik hoorde ook dat er iets was met een Bush inauguration party ofzo. Daar hadden ze 40 miljoen dollar aan besteed ofzo.
Dankzij die filmpjes en plaatjes kan ik me eindelijk veel beter voorstellen hoe erg die golf was.
Voortaan even gelijk achter een link doen aub.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:59 schreef Tarak het volgende:
http://www.jeffwilhelm.com/files/images/tsunami.jpg
=edit: schokkende foto; clicken op eigen risico=
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |