Hetgeen wat gebeurt is in Thailand, Indonesie, India etc is echt verschrikkelijk. Het is duidelijk dat er hulp nodig is en wat dat betreft is het initiatief van giro 555 ook echt goed. Wat ik echter wel vreemd vind, is dat doordat de ramp op dit moment ook een complete media hype is, iedereen maar vindt dat hij/ zij geld moet geven en het slecht vindt van anderen dat ze niks geven. Zelf ben ik dit jaar een hele tijd in Afrika geweest, waar per jaar ook echt verschrikkelijk veel mensen sterven aan honger, aids etc. Daar hoor je geen kip over. Voor mij is deze ramp zeker niet meer of minder erg dan al die mensen die elders in de wereld onder verschrikkelijke omstandigheden om het leven komen. Daar komt ook nog bij dat dit iets is wat gelukkig erg zeldzaam is, terwijl mensen aan de andere kant van de aardbol om het leven komen door structurele problemen, zoals bijv. aids.
Waarom zouden alle inwoners perse 1 euro moeten schenken aan giro 555? Wat maakt andere projecten minder waard?? Heb hier verder al een paar berichten gelezen van mensen die het eigenlijk erg wrang vinden dat op oud en nieuw voor veel geld vuurwerk af wordt gestoken, terwijl in Indonesie etc veel mensen alles kwijt zijn.........beseffen jullie niet dat dit altijd al het geval is geweest?? Helaas zullen er altijd problemen op de aardbol zijn, zoveel dat ze zeker niet allemaal op te lossen zijn. Maar ik vind het wel een btje jammer dat aids, oorlog etc nu dus kennelijk al voor "normaal" aan wordt genomen en mensen pas wakker worden als er een plosteling, uiterst zeldzame ramp gebeurd