abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24284531
Hoorn - De gemeente Hoorn heeft 1 euro per inwoner overgemaakt op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties. Het gaat om een bedrag van 68.000 euro voor de slachtoffers van de ramp in Azië.

Via de Vereniging van Nederlandse Gemeenten roept het Hoornse college van burgemeester en wethouders alle gemeenten op het voorbeeld te volgen. Als ze dat doen, dan kan ruim 16 miljoen euro opgehaald worden.

Luisteraars van de Top 2000 op Radio 2 zijn een spontane actie voor de slachtoffers van de ramp begonnen. Ze roepen iedereen op om 2000 cent(20 euro) op giro 555 te storten.

[Bron: NOS TTT]

Op zich een goed initiatief. Alleen voor mij wat onzinnig aangezien ik al 80 euro op giro 555 heb gestort.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_24284677
Prachtig initiatief idd, zo haal je tenminste nog eens wat op
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24284727
Geweldig !
pi_24284781
Komt amerika aan met zijn 2miljoen nog wat
pi_24284902
De gemeentelijke woonlasten gaan toch al omhoog, dus wat maakt die euro dan nog uit. Ik vind dat wel een heel erg slecht beleid. Gelukkig woon ik niet in Hoorn.
pi_24284918
So? Iedereen mag toch zelf weten of hij/zij wat geeft en hoeveel hij/zij geeft? Volgens mij is het geen verplichting en ook geen wedstrijd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24284941
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:55 schreef miss_bleu het volgende:
Onzin, ga nieuws lezen.
  woensdag 29 december 2004 @ 22:01:13 #8
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_24284943
de pot op
ik ga geen euri er aan betalen. blijf af van me geld
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 29 december 2004 @ 22:01:42 #9
106856 MociN
Live your own legend
pi_24284959
Goed initiatief van de Gemeente Hoorn!!
pi_24285024
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:55 schreef miss_bleu het volgende:
als ik me niet vergis heeft Amerika 45 Miljoen beschikbaar gesteld.
Maar ik kan het nieuwsbericht niet vinden...
pi_24285025
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:01 schreef MociN het volgende:
Goed initiatief van de Gemeente Hoorn!!
Idd, ik hoop dat Giro 555 het geld goed gaat besteden iig.
pi_24285193
Wat is er precies aan de hand?
pi_24285217
Een land als Nederland zou minstens 100 miljoen moeten kunnen opbrengen voor die mensen die níets meer hebben. Maar dat zit er natuurlijk niet in, want wij zijn teveel gehecht aan onze luxegoederen, onze sigaretten, onze televisie, onze computer, ons vuurwerk, en onze andere rationeel gezien overbodige troep.
Het tekent de mentaliteit die momenteel onder een groot deel van de (wereldvreemde) bevolking heerst. Niet zo gek dat we een rechts kabinet hebben dus. Schoften.
  woensdag 29 december 2004 @ 22:12:28 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_24285252
Beetje onzinnig als gemeenteambtenaren aan hulp gaan doen ten koste van de burgers; geeft zo'n idee van "ik wil een goed gevoel hebben maar wil er niet zelf wat aan uitgeven"...
censuur :O
pi_24285279
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:11 schreef Daalemmer het volgende:
zou minstens 100 miljoen moeten kunnen opbrengen
pi_24285284
niet elke inwoner heeft 1 euro geschonken, de gemeente heeft voor elke inwoner die die heeft 1 euro geschonken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_24285304
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:11 schreef Daalemmer het volgende:
Een land als Nederland zou minstens 100 miljoen moeten kunnen opbrengen voor die mensen die níets meer hebben. Maar dat zit er natuurlijk niet in, want wij zijn teveel gehecht aan onze luxegoederen, onze sigaretten, onze televisie, onze computer, ons vuurwerk, en onze andere rationeel gezien overbodige troep.
Het tekent de mentaliteit die momenteel onder een groot deel van de (wereldvreemde) bevolking heerst. Niet zo gek dat we een rechts kabinet hebben dus. Schoften.
Ik weet t goed gemaakt, jij verpatst morgen al je luxegoederen (zoals je computer), en dat maak je over op 555. Of niet? Hypocriet noemen ze mensen als jij.
Ook al heb je al wat overgemaakt, aangezien je nog steeds achter je computer zit kun je nog veel meer overmaken!
pi_24285312
Inderdaad. Moeten ook kleine kinderen en babies een Euro geven?
Lijkt me niet dat iedereen hieraan kan voldoen
pi_24285370
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:14 schreef Solomon het volgende:

[..]

Ik weet t goed gemaakt, jij verpatst morgen al je luxegoederen (zoals je computer), en dat maak je over op 555. Of niet? Hypocriet noemen ze mensen als jij.
Ook al heb je al wat overgemaakt, aangezien je nog steeds achter je computer zit kun je nog veel meer overmaken!
Tvp.. Ben ff benieuwd naar Daalemmer zijn reactie
pi_24285398
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:14 schreef Solomon het volgende:

[..]

Ik koop dit jaar geen vuurwerk, en maak zoveel mogelijk over op 555, inderdaad. Overigens doneer ik altijd al vrij veel aan goede doelen.
Natuurlijk is er niets mis mee dat wij hier wat meer rijkdom hebben dan andere landen, maar als je erover nadenkt is het toch eigenlijk belachelijk? Er zijn miljoenen, nee, miljarden mensen die nog geen dak boven hun hoofd kunnen betalen en wij zeuren over een procent groei van de economie. Besef je je wel hoe goed wij het hier hebben?
  woensdag 29 december 2004 @ 22:18:58 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24285421
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:13 schreef skiczukie het volgende:

[..]

100 miljoen dat is 6,25 euro per inwoner waar hebben we het over?

BTW ik vind dat het tijd wordt voor een pats-hier-hoeveel-je-wel-niet-op-giro-555-hebt-gestort topic
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24285448
elke fokker 1 euro?
pi_24285461
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

100 miljoen dat is 6,25 euro per inwoner waar hebben we het over?

BTW ik vind dat het tijd wordt voor een pats-hier-hoeveel-je-wel-niet-op-giro-555-hebt-gestort topic
Wat kost die JSF BULLSHIT ook alweer?
pi_24285483
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:20 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 22:23:06 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24285573
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:04 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

als ik me niet vergis heeft Amerika 45 Miljoen beschikbaar gesteld.
Maar ik kan het nieuwsbericht niet vinden...
Eerst 15 miljoen dollar (ongeveer 11 miljoen euro) en dat hebben ze inmiddels verhoogt naar 35 miljoen (en volgens een functionaris was dit niet omdat ze voor 'krenterig' waren uitgemaakt)

Wat hebben veel trouwens iets van "Kijk eens hoeveel ik heb gegeven". Is dat info waar iemand anders iets aan heeft?
pi_24285620
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:21 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.
Wat bedoel je?
pi_24285626
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:20 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Hoeveel kost jouw internetabonnementje? En je PC?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24285681
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:23 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
Wat hebben veel trouwens iets van "Kijk eens hoeveel ik heb gegeven". Is dat info waar iemand anders iets aan heeft?
Ik heb in dit topic nog maar weinig mensen gezien die het daarover hebben. Ikzelf heb het ook niet gemeld, omdat ik vind dat dat eenieders eigen zaak is. Ik hou niet van schandpaalpraktijken, en vind een check-mijn-donatie-topic dan ook absoluut geen goed plan. Doneren is vrijwillig, en geen plicht. Eenieder moet voor zichzelf bepalen hoeveel hij geeft, en dit niet doen onder druk van mensen die hem of haar op de vingers kijken.
pi_24285688
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoeveel kost jouw internetabonnementje? En je PC?
Ik betaal natuurlijk niks aan belastingen enzo.
pi_24285776
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:26 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik betaal natuurlijk niks aan belastingen enzo.
Alle beetjes helpen.
pi_24285788
Ik bedoel, die hoeren in Den Haag en dat schijthuis, daar is een hoop geld te halen.
  woensdag 29 december 2004 @ 22:31:58 #32
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24285802
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:26 schreef Daalemmer het volgende:
, en vind een check-mijn-donatie-topic dan ook absoluut geen goed plan.
Aaaah... in ONZ kan dat toch wel?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24285837
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Aaaah... in ONZ kan dat toch wel?
In ONZ kan alles toch?
pi_24285857
Ik geef helemaal niets aan 555, ik ga de duurbetaalde directeuren van het Rode Kruis en andere organisaites niet spekken!
Hier zijn enkele locale projecten die geld inzamelen, die niet zo corrupt zijn als de grootste hulporganisaties. Daar ga ik wat aan geven.

(En waar is trouwens ons miljoen van Erkel gebleven, Rode Kruis?)
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 22:35:01 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24285877
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:26 schreef Daalemmer het volgende:

Ik heb in dit topic nog maar weinig mensen gezien die het daarover hebben.
Heb ik de afgelopen dagen al verschillenden zien melden dat ze gegeven hadden en hoeveel.

Beetje "kijk mij eens goed zijn" roept dat bij mij op.
quote:
Ikzelf heb het ook niet gemeld, omdat ik vind dat dat eenieders eigen zaak is. Ik hou niet van schandpaalpraktijken, en vind een check-mijn-donatie-topic dan ook absoluut geen goed plan. Doneren is vrijwillig, en geen plicht. Eenieder moet voor zichzelf bepalen hoeveel hij geeft, en dit niet doen onder druk van mensen die hem of haar op de vingers kijken.
Dat klopt.
pi_24285910
Ik zou het prima vinden wanneer ook mijn gemeente dat initiatief ondersteunde, los van eventuele bijdragen die individuele inwoners leveren. Een dikke 16 miljoen is op z'n minst een mooi startbedrag.
pi_24286010
Ik heb 50 euro gestort. Blijkt maar weer dat ik in het echt niet zo'n enorme lul ben als sommigen op Fok! denken!
pi_24286049
Het is beter dan mensen die gaan patsen met het feit van ze net 200 euro aan vuurwerkpakketten hebben uitgegeven die binnen een half uur allemaal verknald zijn en daarbij nog het milieu vervuilen en daarbij nog het gegeven dat ze meestal nog uitermate trots zijn op datgene dat ze net gekocht hadden en elke gelegenheid niet onbenut laten om snel even een foto te tonen met een lachsmilie erachteraan. Dan heb ik liever dat er wordt 'gepatst' over donaties dan het bovenstaande.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 23:01:41 #39
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24286515
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is beter dan mensen die gaan patsen met het feit van ze net 200 euro aan vuurwerkpakketten hebben uitgegeven die binnen een half uur allemaal verknald zijn en daarbij nog het milieu vervuilen en daarbij nog het gegeven dat ze meestal nog uitermate trots zijn op datgene dat ze net gekocht hadden en elke gelegenheid niet onbenut laten om snel even een foto te tonen met een lachsmilie erachteraan. Dan heb ik liever dat er wordt 'gepatst' over donaties dan het bovenstaande.
Maar wie zal sneller teleurstellen? Iemand met een image van ongevoelige lul of iemand die prat gaat op eigen goedheid?
pi_24292019
Ik maak zelf denk ik 50 eurotjes over. Niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.
pi_24292908
Wat zijn de regeringen weer gul allemaal. Als er oorlog gevoerd moet worden dan groeit geld aan de bomen en strooi maar met de miljarden. Nu moet Giro555 bedelen om wat kleingeld. En Nederlands rijkste 500 doen ook geen fuck aan liefdadigheid de geldzuigers.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_24293117
Mensen mensen mensen......
Dat jij en ik wat geld hebben dat betekent nog niet dat heel nederland rijk is...

Het enige waar ik geld aan ga geven is aan projecten binnen nederland als ik daar financieel klaar voor ben. Als er dan nog wat overblijft dan maak ik nog wat over aan de kinderen van Darfur en daarna als er nog een paar duppies overblijven wil ik die wel storten naar thailand.
We moeten door dit drama natuurlijk niet de andere drama`s uit het oog verliezen en iedereen moet eerlijk op zijn beurt wachten
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24293127
Er wordt in ieder geval iets gedaan. Er zijn genoeg rampsituaties te noemen waar er helemaal niets gedaan werd. Dan moet ik natuurlijk m'n grote hypocriete mond dichthouden omdat ik normaal helemaal niets weggeef. Omdat jezelf ook op die stranden hebt gezeten brengt het de ellende toch wel heel dichtbij. Ik vind het boeddhistische principe wel iets hebben dat je altijd iets moet geven aan mensen die het minder hebben dan jij. Natuurlijk zit er ook een beetje goodwill afkopen bij, maar wat is daar mis mee als je er andere mensen mee helpt.

In Nieuw Zeeland geeft de regering in eerste plaats maar liefst 250.000 euro aan hulp. Natuurlijk hebben ze hier maar 4 miljoen inwoners, maar dan denk ik dat een hoop landen toch wat guller zijn. Wel heb ik zoiets gehoord dat ze elke door inwoners gedoneerde dollar zouden verdubbelen.
pi_24293188
Ik vind dat hier echt belachelijke reacties worden gegeven. Nederlanders kunnen niet zonder luxe, dat is logisch en normaal, dat zit nou eenmaal ingebakken in de mens. Ik zou ook niet opeens met 'n veel minder salaris kunnen leven, dus ik geef niet de helft weg nee. Maar 'n euro'tje of 20 per persoon, dat moet toch niet zo moeilijk zijn??

1 euro per persoon verplicht zouden ze moeten invoeren, prima. En voor alle zeikerds die er tegenin gaan 2 euro. Schandalig hoe sommigen hier piepen dat ze dat niet gaan storten e.d. bah bah bah.
pi_24293226
Al dat gezeur over wat anderen doen en wat de regering doet. Ik vind het een ramp en daarom geef ik wat. Wat anderen doen zal mij weinig uit maken.

Wat ik wel triest vind zijn personen die anderen personen die niks geven gaan becritiseren en dan zelf ook maar zeggen als hun niks geven geef ik ook niks.

Ik weet wel, dat als ik door zo'n natuurramp dakloos zou worden, dat ik erg blij zou zijn met elke vorm van hulp.
pi_24293256
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:25 schreef Taurus het volgende:
Ik vind dat hier echt belachelijke reacties worden gegeven. Nederlanders kunnen niet zonder luxe, dat is logisch en normaal, dat zit nou eenmaal ingebakken in de mens. Ik zou ook niet opeens met 'n veel minder salaris kunnen leven, dus ik geef niet de helft weg nee. Maar 'n euro'tje of 20 per persoon, dat moet toch niet zo moeilijk zijn??

1 euro per persoon verplicht zouden ze moeten invoeren, prima. En voor alle zeikerds die er tegenin gaan 2 euro. Schandalig hoe sommigen hier piepen dat ze dat niet gaan storten e.d. bah bah bah.
Amen. Wat nou nederland valt uit elkaar, we hebben geen samenwerking meer ed...

Als we met z'n allen de handen in elkaar slaan, zullen we de wereld eens laten zien wat wij kunnen, en doen meerdere landen dat, dan kan deze wereldramp gewoon nog herstelt worden ook.

Helaas zien sommige mensen niet in hoe erg dit alles is... Dan stort ik maar voor een paar mensen meer, die niet willen storten.

40 euro van deze kant.
  donderdag 30 december 2004 @ 10:44:57 #47
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24293443
Dat is helemaal niet de taak van een gemeente, dit is iets wat de nationale overheid moet doen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24293492
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat is helemaal niet de taak van een gemeente, dit is iets wat de nationale overheid moet doen.
Ach, volgend jaar krijgen we wel weer mooie KLB-topics over de verhoging van de gemeentelijke belastingen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 30 december 2004 @ 10:49:01 #49
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_24293511
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Inderdaad. De meeste gemeentes zijn, gelet op de noodzaak tot verhoging van allerlei belastingen, ook helemaal niet in een positie om de weldoener uit te hangen . Laat de burger zelf het initiatief maar nemen, die draait straks namelijk gewoon weer op voor de nobele daden van de gemeente.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_24293659
En over een week horen we er niks meer van en wordt er geen cent gestort op goede doelen die helpen in oorlogslanden, rampgebieden, bij hongersnood, milieuvervuiling, enz.

Dat is dan toch wel jammer

Ikzelf geef niks, zit nogal in de schulden en ik vertrouw erop dat mijn ouders genoeg gaan geven, wat wel zal lukken (standaard geven ze >1000 euro per jaar aan goede doelen).

Wat ik altijd nog het ergste vind is dat rijke mensen heel vaak nooit wat geven. Misschien dan wel in dit soort gevallen want ze zien het op tv, maar voor de rest. Als iedereen nou gewoon 5% van zijn/haar salaris gaf en dat dan oploopt in de mate van hoeveel geld je verdient, excl. de mensen met een uitkering of die andere persoonlijke problemen hebben, dat zou toch veel beter zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')