Je hebt internet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Ik bezit namelijk geen TV en ik ben niet lid van een krant. Ik heb welgeteld drie foto's gezien en dat waren geen 'tearjerkers'.
Ik geef meteen toe dat de media mij nu wel heeft bewogen te doneren. Ik doneer elke maand aan een aantal vaste doelen, maar nu hebben bepaalde beelden en verhalen mij wel overgehaald grote bedragen te doneren. Helaas kan ik dit niet elke maand doen..quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Waarom ben je nu wel geneigd om je beurs te trekken? Door de media?![]()
En ook op Internet ben ik niet op zoek gegaan naar info (omdat ik het niet wìl zien aangezien ik een huilie ben). Mijn enige bron is Radio 1 geweest.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je hebt internet.
De radio, media dus.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En ook op Internet ben ik niet op zoek gegaan naar info (omdat ik het niet wìl zien aangezien ik een huilie ben). Mijn enige bron is Radio 1 geweest.
Duh. Maar het zijn dus geen zielige foto's geweest die mij tot vrijgevigheid hebben aangezet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De radio, media dus.![]()
Het kan geen kwaad jezelf te informeren alvorens te storten.
Ja, hoor, geef je nummer maar dan stort ik onmiddellijk mijn hele salaris.quote:Hee, ik hoor net dat LA volledig verwoest is door een aardbeving. men heeft het over 1,5 miljoen doden. Stort op mijn rekening, dan zorg ik ervoor dat er hulp komt.![]()
Dat zei ik ook niet, jij begint over foto's.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Duh. Maar het zijn dus geen zielige foto's geweest die mij tot vrijgevigheid hebben aangezet.
Wat nou? Is het niet zielig dan?quote:Ja, hoor, geef je nummer maar dan stort ik onmiddellijk mijn hele salaris.
Ja, alleen het is niet waar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat nou? Is het niet zielig dan?![]()
Maar het gaat wel ooit gebeuren, moeten we dat niet voorkomen dan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, alleen het is niet waar.
Dan moeten we wel eerst weten hoe en wanneer het gaat gebeuren. Als dat bijvoorbeeld is door de ontploffing van de zon over een paar miljard jaar, dan vrees ik dat we er betrekkelijk weinig aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar het gaat wel ooit gebeuren, moeten we dat niet voorkomen dan?![]()
Eerder door de San Andreasbreuk en dat is een reeel gevaar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan moeten we wel eerst weten hoe en wanneer het gaat gebeuren. Als dat bijvoorbeeld is door de ontploffing van de zon over een paar miljard jaar, dan vrees ik dat we er betrekkelijk weinig aan kunnen doen.
Afkitten die breuk dan maar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Eerder door de San Andreasbreuk en dat is een reeel gevaar.
Bijvoorbeeld, maar alle gekheid op een stokje, de mens zal altijd de grenzen van veiligheid op blijven zoeken. Daarmee wordt vaak de natuur uitgedaagd of accepteert men een ramp eens in de zoveel jaren. Ik kan mij niet voorstellen dat de laatste tsunami nou zo ontzettend onverwacht was.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Afkitten die breuk dan maar.
Gek, ik had een reply ingetypt en volgens mij ook ingevoerd, maar hij staat er niet....quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, maar alle gekheid op een stokje, de mens zal altijd de grenzen van veiligheid op blijven zoeken. Daarmee wordt vaak de natuur uitgedaagd of accepteert men een ramp eens in de zoveel jaren. Ik kan mij niet voorstellen dat de laatste tsunami nou zo ontzettend onverwacht was.
Precies. Okay, op korte termijn kan ik donaties wel begrijpen, op langere termijn niet. Er zijn dingen die structureel fout zitten, als men daar niks tegen doet, dan blijft het dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gek, ik had een reply ingetypt en volgens mij ook ingevoerd, maar hij staat er niet....
In elk geval: ik weet niet hoe onverwacht zoiets is, heb er geen verstand van. Maar er zijn in dit geval zo onvoorstelbaar veel slachtoffers...
Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ook als het gaat om landen waar men liever geld uitgeeft aan wapens dan aan eten, kan ik toch niet zoiets hebben van "eigen schuld dikke bult". Want het zijn juist de onschuldigen die het slachtoffer worden.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Precies. Okay, op korte termijn kan ik donaties wel begrijpen, op langere termijn niet. Er zijn dingen die structureel fout zitten, als men daar niks tegen doet, dan blijft het dweilen met de kraan open.
Klopt, maar van de andere kant hou je dan het systeem in stand. Ik gaf vroeger altijd aan de hartstichting en het kankerfonds, maar sinds het uitlekken van de financiele schandalen daaromtrent ben ik cynisch geworden. Ik zie meer iets in een gecoordineerde aktie, waar Nederlanders zich met behoud van salaris op in kunnen schrijven en naar de gebieden toe kunnen gaan. Ik denk namelijk dat voedsel ook niet direct het grote probleem is. Kijken of bedrijven dan nog zo happig zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ook als het gaat om landen waar men liever geld uitgeeft aan wapens dan aan eten, kan ik toch niet zoiets hebben van "eigen schuld dikke bult". Want het zijn juist de onschuldigen die het slachtoffer worden.
Anders zwijg jij liever even?quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Anders maken jullie eventjes een eigen topic aan en discussieer daar verder
Dat heb ik ook wel en daarom geef ik vrijwel nooit aan grote goede doelen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Klopt, maar van de andere kant hou je dan het systeem in stand. Ik gaf vroeger altijd aan de hartstichting en het kankerfonds, maar sinds het uitlekken van de financiele schandalen daaromtrent ben ik cynisch geworden.
Zo'n soort actie zou fantastisch zijn. Ik zou meteen gaan.quote:Ik zie meer iets in een gecoordineerde aktie, waar Nederlanders zich met behoud van salaris op in kunnen schrijven en naar de gebieden toe kunnen gaan. Ik denk namelijk dat voedsel ook niet direct het grote probleem is. Kijken of bedrijven dan nog zo happig zijn.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |