abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24318188
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Want?
Nou, wat moet je daar beginnen? Hulporganisaties weten wat ze moeten doen. Ik heb geen idee wat ik zou moeten als ik daar ineens stond.
quote:
Ik vind dat je wel erg minachtend denkt over die mensen daar.
Leg uit. Ze kłnnen er toch niks aan doen dat dit nu gebeurt? Zij kunnen het toch niet helpen dat ze niet achter een dijk wonen?
quote:
Ach so, vragen stellen mag niet, gewoon doneren?
Ik zeg toch, als je niet wilt doneren, doneer je niet. Prima. Maar waarom moet je dat niet-geven rechtvaardigen?

Je hebt net de uitleg van de 555-coördinator over de besteding van de gelden op Radio 1 gemist.
pi_24318212
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel geld niet eens op de juiste plek aankomt, weet jij wat het beleid is van giro555 en wat er uitgevoerd wordt? Ik denk niet dat je in de weg kunt lopen, er is zoveel op te ruimen en op te bouwen. Je kunt beter investeren in goed onderwijs terplekke, dan leren ze zelf ook nog rampen te voorkomen en houdt je dweil droog. Maar ja, dan komen ze economisch teveel in de buurt he en dat is een gevaar voor het westen.

ps: menselijk gezien moet iedereen het zelf weten of die betaalt of niet, ik twijfel.
Ik besef ook wel dat en groot gedeelte van het geld wat ik doneer op gaat aan mensen die zichzelf belangrijk vinden e.d.. Maar goed, als een klein gedeelte wel op de juiste plek komt dan is dat i.g.g. nog iets. Je kan natuurlijk ook doneren aan bijv. Artsen zonder grensen ... dan weet je dat er wat nuttigs gedaan wordt met je geld.
Rampen zijn moeilijker te voorkomen dan het lijkt ... hadden wij hier ook niet ooit een overstroming. Als de klimaatontwikkelingen zo doorgaan hebben wij vanzelf straks ook weer hulp nodig.
Dat gevaar voor het westen valt overigens wel mee denk ik, als ze zich daar economisch ontwikkelen wordt er ook meer geconsumeerd.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:59:34 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318266
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, wat moet je daar beginnen? Hulporganisaties weten wat ze moeten doen. Ik heb geen idee wat ik zou moeten als ik daar ineens stond.
Puinruimen.
quote:
Leg uit. Ze kłnnen er toch niks aan doen dat dit nu gebeurt? Zij kunnen het toch niet helpen dat ze niet achter een dijk wonen?
Daarom zeg ik, maak ze er op attent dat dat wel handig kan zijn.
quote:
Ik zeg toch, als je niet wilt doneren, doneer je niet. Prima. Maar waarom moet je dat niet-geven rechtvaardigen?

Je hebt net de uitleg van de 555-coördinator over de besteding van de gelden op Radio 1 gemist.
Waarom moet jij het wel-geven rechtvaardigen? Ben je dan stoer als je hier meldt hoeveel je hebt gegeven? Over schuldgevoel afkopen gesproken. Als je wilt helpen, prima, doe dat dan, maar open er dan niet zo'n topic over.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:04:45 #129
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318359
TPG wil dat 60000 werknemers hun vrije uren doneren ten bate van Azie. Over de rug van je eigen werknemers, maar iets afromen van de winst, ho maar. Dat zorgt voor de walging waar ik mij in bevind. Amen.
pi_24318390
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Puinruimen.
Ja, ik ga steentjes opruimen terwijl er overal mensen liggen ziek te zijn en dood te gaan.
quote:
Daarom zeg ik, maak ze er op attent dat dat wel handig kan zijn.
Ja, ik denk dat die mensen het daar roerend mee eens zijn. Maar als hun regering het vertikt (als dat zo is, daar weet ik niks van), dan kun je het hun moeilijk kwalijk nemen, of wel soms?
quote:
Waarom moet jij het wel-geven rechtvaardigen?[.quote]

Goeie daden hoef je niet te rechtvaardigen, dat hoeft alleen met slechte daden. Ik heb ook nergens mijn gift gerechtvaardigd, ik heb alleen gezegd waarņm ik geld heb gegeven.

[quote]Ben je dan stoer als je hier meldt hoeveel je hebt gegeven?
Nou, nee, niet echt.
quote:
Over schuldgevoel afkopen gesproken. Als je wilt helpen, prima, doe dat dan, maar open er dan niet zo'n topic over.
Dat heb ik ook niet gedaan.
pi_24318429
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
TPG wil dat 60000 werknemers hun vrije uren doneren ten bate van Azie. Over de rug van je eigen werknemers, maar iets afromen van de winst, ho maar. Dat zorgt voor de walging waar ik mij in bevind. Amen.
Ik neem aan dat de werknemers van TPG hier op vrijwillige basis aan kunnen deelnemen. En als je je lullig voelt als je niet meedoet, dan vind je dus blijkbaar eigenlijk dat je wel zou moeten meedoen. Beetje dom.
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:14:54 #132
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24318585
25 euro gestord van de week en zondag weer terug naar Singapore, en zal daar meer geven...
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:15:50 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318610
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de werknemers van TPG hier op vrijwillige basis aan kunnen deelnemen. En als je je lullig voelt als je niet meedoet, dan vind je dus blijkbaar eigenlijk dat je wel zou moeten meedoen. Beetje dom.
Nee, ik walg van de hypocrisie van dat soort bedrijven. Publiciteit zoeken en de weldoener uithangen, maar het mag niks kosten.
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:17:45 #134
110972 Devius
Nimué Isabel is lief!
pi_24318645
228,20 (stufi december)
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:18:13 #135
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24318652
Van de FP
De ruim 60.000 werknemers is door het bestuur van TPG per brief gevraagd tijd in te leveren. Het bedrijf heeft zelf al 225.000 euro aan het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties gegeven en heeft 1,5 miljoen euro gereserveerd voor eigen expertise, magazijnruimte, transporten en de inzet van werknemers bij de hulpverlening in het rampgebied.

Vind dat ze goed bezig zijn, en typisch Nederlands van die zeikers hier, het is nooit goed....
pi_24318701
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee, ik walg van de hypocrisie van dat soort bedrijven. Publiciteit zoeken en de weldoener uithangen, maar het mag niks kosten.
Is dat dan echt zo? Doen ze er als bedrijf niet nog een schepje bovenop? Anders vind ik het ook wel wat kinderachtig.
pi_24318743
Oh kijk, ze hebben dus zelf ook gewoon flink wat centen gegeven. Helemaal okee.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:24:22 #138
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318806
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oh kijk, ze hebben dus zelf ook gewoon flink wat centen gegeven. Helemaal okee.
Flink? Waarvan? Van de dure postzegels?
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:26:07 #139
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24318849
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

TPG is geen staatsbedrijf meer, kunnen dus winst maken en mogen dus ook geld geven voor deze ramp.

TPG doet het goed, prijzen zijn niet of amper gestegen sinds privatisering en service is nogsteeds goed... In tegenstelling tot bijvoorbeeld de NS, maar we gaan een beetje offtopic...
pi_24318850
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ach ja. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Als iemand jou een cadeautje geeft, vraag je zeker hoeveel het gekost heeft en welk percentage van zijn loon hij eraan heeft besteed?
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:28:19 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318893
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ach ja. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Als iemand jou een cadeautje geeft, vraag je zeker hoeveel het gekost heeft en welk percentage van zijn loon hij eraan heeft besteed?
Nee, maar het is net als dit topic. TPG moet er publiciteit voor maken dat ze meehelpen. Dat stinkt.
pi_24318938
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, maar het is net als dit topic. TPG moet er publiciteit voor maken dat ze meehelpen. Dat stinkt.
Het zal wel. "Laat uw linkerhand niet zien wat uw rechterhand doet". Wat maakt het nou uit, al geef je geld zodat je trots kunt zeggen dat je geld gegeven hebt, dan maar. Het gaat erom dat er geld komt, veel geld en de motivatie van de gevers zal me aan mijn reet roesten. En de slachtoffers waarschijnlijk ook.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:33:07 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318986
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het zal wel. "Laat uw linkerhand niet zien wat uw rechterhand doet". Wat maakt het nou uit, al geef je geld zodat je trots kunt zeggen dat je geld gegeven hebt, dan maar. Het gaat erom dat er geld komt, veel geld en de motivatie van de gevers zal me aan mijn reet roesten. En de slachtoffers waarschijnlijk ook.
Als ik nu zeg dat ik 150 euro heb overgemaakt, wat is dan de gedachte daarachter?

"oh, wat gaaf, wat ben jij goed zeg".
pi_24319074
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als ik nu zeg dat ik 150 euro heb overgemaakt, wat is dan de gedachte daarachter?

"oh, wat gaaf, wat ben jij goed zeg".
Nou en?!? Waat maakt dat nou uit? Het gaat erom dąt je het geeft, niet waarņm je het geeft.
pi_24319099
quote:
Beetje dom.
ja beetje dom om geld te storten.
doet me denken aan, lid van de postcodeloterij te zijn om de goede doelen te steunen.
haha..kots.
schijnheilen..dream on..stort liever geld op mijn rekening... al jullie geld ja..
ze laten verschrikkelijke beelden zien van de ramp en de naieve Nederlander betaald wel en denken dan echt te helpen..
ja de kneusjes die het beheren worden rijker en rijker en rijker..
zucht....

"Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen".
nou vooruit nog even dan..
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:41:03 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24319157
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou en?!? Waat maakt dat nou uit? Het gaat erom dąt je het geeft, niet waarņm je het geeft.
Het laat mensen eens diep nadenken over de precieze drijfveer.

Een familielid krijg je met geld niet terug. Een nieuw huisje hebben ze ergens anders ook nodig, niet alleen door natuurrampen, maar bijvoorbeeld door oorlog of verstoting.
Het individuele slachtoffer zal de omvang een zorg zijn, dus wederom, waarom zij wel en een familie in Irak niet?
Waarom juist nu wel en anders niet?
pi_24319184
Ja, mensen zijn lid van de Postcodeloterij omdat ze hopen dat ze geld winnen. Prachtige bijkomstigheid dat een deel van het geld naar goede doelen gaat. Het zal die olifanten een worst zijn waarom mensen hen redden.
pi_24319200
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom juist nu wel en anders niet?
Omdat ik Bill Gates niet ben. Helaas.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:45:55 #149
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24319244
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Omdat ik Bill Gates niet ben. Helaas.
Dat is geen antwoord. Waarom ben je nu wel geneigd om je beurs te trekken? Door de media?
pi_24319284
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat is geen antwoord. Waarom ben je nu wel geneigd om je beurs te trekken? Door de media?
Nee. Ik bezit namelijk geen TV en ik ben niet lid van een krant. Ik heb welgeteld drie foto's gezien en dat waren geen 'tearjerkers'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')