Nou, wat moet je daar beginnen? Hulporganisaties weten wat ze moeten doen. Ik heb geen idee wat ik zou moeten als ik daar ineens stond.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Want?
Leg uit. Ze kłnnen er toch niks aan doen dat dit nu gebeurt? Zij kunnen het toch niet helpen dat ze niet achter een dijk wonen?quote:Ik vind dat je wel erg minachtend denkt over die mensen daar.
Ik zeg toch, als je niet wilt doneren, doneer je niet. Prima. Maar waarom moet je dat niet-geven rechtvaardigen?quote:Ach so, vragen stellen mag niet, gewoon doneren?![]()
![]()
Ik besef ook wel dat en groot gedeelte van het geld wat ik doneer op gaat aan mensen die zichzelf belangrijk vinden e.d.. Maar goed, als een klein gedeelte wel op de juiste plek komt dan is dat i.g.g. nog iets. Je kan natuurlijk ook doneren aan bijv. Artsen zonder grensen ... dan weet je dat er wat nuttigs gedaan wordt met je geld.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel geld niet eens op de juiste plek aankomt, weet jij wat het beleid is van giro555 en wat er uitgevoerd wordt? Ik denk niet dat je in de weg kunt lopen, er is zoveel op te ruimen en op te bouwen. Je kunt beter investeren in goed onderwijs terplekke, dan leren ze zelf ook nog rampen te voorkomen en houdt je dweil droog. Maar ja, dan komen ze economisch teveel in de buurt he en dat is een gevaar voor het westen.![]()
ps: menselijk gezien moet iedereen het zelf weten of die betaalt of niet, ik twijfel.
Puinruimen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, wat moet je daar beginnen? Hulporganisaties weten wat ze moeten doen. Ik heb geen idee wat ik zou moeten als ik daar ineens stond.
Daarom zeg ik, maak ze er op attent dat dat wel handig kan zijn.quote:Leg uit. Ze kłnnen er toch niks aan doen dat dit nu gebeurt? Zij kunnen het toch niet helpen dat ze niet achter een dijk wonen?
Waarom moet jij het wel-geven rechtvaardigen? Ben je dan stoer als je hier meldt hoeveel je hebt gegeven? Over schuldgevoel afkopen gesproken. Als je wilt helpen, prima, doe dat dan, maar open er dan niet zo'n topic over.quote:Ik zeg toch, als je niet wilt doneren, doneer je niet. Prima. Maar waarom moet je dat niet-geven rechtvaardigen?
Je hebt net de uitleg van de 555-coördinator over de besteding van de gelden op Radio 1 gemist.
Ja, ik ga steentjes opruimen terwijl er overal mensen liggen ziek te zijn en dood te gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Puinruimen.
Ja, ik denk dat die mensen het daar roerend mee eens zijn. Maar als hun regering het vertikt (als dat zo is, daar weet ik niks van), dan kun je het hun moeilijk kwalijk nemen, of wel soms?quote:Daarom zeg ik, maak ze er op attent dat dat wel handig kan zijn.
Nou, nee, niet echt.quote:Waarom moet jij het wel-geven rechtvaardigen?[.quote]
Goeie daden hoef je niet te rechtvaardigen, dat hoeft alleen met slechte daden.Ik heb ook nergens mijn gift gerechtvaardigd, ik heb alleen gezegd waarņm ik geld heb gegeven.
[quote]Ben je dan stoer als je hier meldt hoeveel je hebt gegeven?
Dat heb ik ook niet gedaan.quote:Over schuldgevoel afkopen gesproken. Als je wilt helpen, prima, doe dat dan, maar open er dan niet zo'n topic over.![]()
Ik neem aan dat de werknemers van TPG hier op vrijwillige basis aan kunnen deelnemen. En als je je lullig voelt als je niet meedoet, dan vind je dus blijkbaar eigenlijk dat je wel zou moeten meedoen. Beetje dom.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
TPG wil dat 60000 werknemers hun vrije uren doneren ten bate van Azie. Over de rug van je eigen werknemers, maar iets afromen van de winst, ho maar. Dat zorgt voor de walging waar ik mij in bevind. Amen.
Nee, ik walg van de hypocrisie van dat soort bedrijven. Publiciteit zoeken en de weldoener uithangen, maar het mag niks kosten.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de werknemers van TPG hier op vrijwillige basis aan kunnen deelnemen. En als je je lullig voelt als je niet meedoet, dan vind je dus blijkbaar eigenlijk dat je wel zou moeten meedoen. Beetje dom.
Is dat dan echt zo? Doen ze er als bedrijf niet nog een schepje bovenop? Anders vind ik het ook wel wat kinderachtig.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee, ik walg van de hypocrisie van dat soort bedrijven. Publiciteit zoeken en de weldoener uithangen, maar het mag niks kosten.
Flink? Waarvan? Van de dure postzegels?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oh kijk, ze hebben dus zelf ook gewoon flink wat centen gegeven. Helemaal okee.
TPG is geen staatsbedrijf meer, kunnen dus winst maken en mogen dus ook geld geven voor deze ramp.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Flink? Waarvan? Van de dure postzegels?![]()
Ach ja. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Als iemand jou een cadeautje geeft, vraag je zeker hoeveel het gekost heeft en welk percentage van zijn loon hij eraan heeft besteed?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Flink? Waarvan? Van de dure postzegels?![]()
Nee, maar het is net als dit topic. TPG moet er publiciteit voor maken dat ze meehelpen. Dat stinkt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach ja. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Als iemand jou een cadeautje geeft, vraag je zeker hoeveel het gekost heeft en welk percentage van zijn loon hij eraan heeft besteed?
Het zal wel. "Laat uw linkerhand niet zien wat uw rechterhand doet". Wat maakt het nou uit, al geef je geld zodat je trots kunt zeggen dat je geld gegeven hebt, dan maar. Het gaat erom dat er geld komt, veel geld en de motivatie van de gevers zal me aan mijn reet roesten. En de slachtoffers waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, maar het is net als dit topic. TPG moet er publiciteit voor maken dat ze meehelpen. Dat stinkt.
Als ik nu zeg dat ik 150 euro heb overgemaakt, wat is dan de gedachte daarachter?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het zal wel. "Laat uw linkerhand niet zien wat uw rechterhand doet". Wat maakt het nou uit, al geef je geld zodat je trots kunt zeggen dat je geld gegeven hebt, dan maar. Het gaat erom dat er geld komt, veel geld en de motivatie van de gevers zal me aan mijn reet roesten. En de slachtoffers waarschijnlijk ook.
Nou en?!? Waat maakt dat nou uit? Het gaat erom dąt je het geeft, niet waarņm je het geeft.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als ik nu zeg dat ik 150 euro heb overgemaakt, wat is dan de gedachte daarachter?
"oh, wat gaaf, wat ben jij goed zeg".![]()
ja beetje dom om geld te storten.quote:Beetje dom.
Het laat mensen eens diep nadenken over de precieze drijfveer.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou en?!? Waat maakt dat nou uit? Het gaat erom dąt je het geeft, niet waarņm je het geeft.
Omdat ik Bill Gates niet ben. Helaas.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom juist nu wel en anders niet?![]()
Dat is geen antwoord. Waarom ben je nu wel geneigd om je beurs te trekken? Door de media?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Omdat ik Bill Gates niet ben. Helaas.
Nee. Ik bezit namelijk geen TV en ik ben niet lid van een krant. Ik heb welgeteld drie foto's gezien en dat waren geen 'tearjerkers'.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat is geen antwoord. Waarom ben je nu wel geneigd om je beurs te trekken? Door de media?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |