abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24297335
Hmm ik heb er nooit zo over nagedacht...

Jeetje je zou nog best eens grotendeels gelijk kunnen hebben
pi_24298033
Ik waardeer de eerlijkheid van de TS, ben het wel met hem eens. die sexuele spanning geeft toch iets extra´s vind ik. Je maakt toch eerder contact met een vrouw die je aantrekkelijk vindt.

Maargoed, ik heb ook vriendinnen waar die spanning (bij mij) niet aanwezig is.
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_24298283
Dat zou dan dus betekenen dat minder aantrekkelijke dames nooit mannelijke vrienden zouden hebben?

Ik kan je het tegendeel vertellen. Een gewezen vriendin was echt voor maar heel weinig (lees: geen) mannen seksueel aantrekkelijk. Toch had zij heel veel mannelijke vrienden.

Zelf heb ik ook heel wat mannelijke vrienden. En of ik voor hun "neukbaar" ben weet ik niet. Maar die vriendschappen zijn nooit verwaterd geraakt, ookal hadden/hebben zij een vriendin....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24298337
ik ben het dus eens met djenneke hé ...

ik ken ook veel niet zo aantrekkelijke meisjes met veel mannelijke vrienden ...

willen de mannen dit fenomeen dan eens veklaren
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_24298360
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:51 schreef djenneke het volgende:
Dat zou dan dus betekenen dat minder aantrekkelijke dames nooit mannelijke vrienden zouden hebben?

Ik kan je het tegendeel vertellen. Een gewezen vriendin was echt voor maar heel weinig (lees: geen) mannen seksueel aantrekkelijk. Toch had zij heel veel mannelijke vrienden.

Zelf heb ik ook heel wat mannelijke vrienden. En of ik voor hun "neukbaar" ben weet ik niet. Maar die vriendschappen zijn nooit verwaterd geraakt, ookal hadden/hebben zij een vriendin....
Ik zeg niet nooit, maar wel minder. Ik heb een keer in psychologie magazine gelezen dat, in het algemeen minder aantrekkelijk geachte personen, minder sociale relaties hebben. Gelukkig is dat niet altijd het geval, maar geloof dat het gemiddeld gezien wel eens waar zou kunnen zijn..
  donderdag 30 december 2004 @ 15:00:23 #106
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24298445
Ik zou zeggen, lees de reacties en de conclusies die daaruit getrokken worden eens door. Niemand die beweert dat lelijke vrouwen geen mannelijke vrienden kunnen hebben. Ik ook niet.

En bovendien, dat is iets heel anders dan de vraag in de stelling. En trouwens, wie zegt dat die lelijke vrouwen niet ontzettend neukbaar gevonden worden door hun mannelijke vrienden. Lelijk is ook maar een subjectief perspectief.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_24298446
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:55 schreef petitlapin het volgende:

Natuurlijk kan het zijn dat die meiden veel vrienden hebben, maar hoe hebben de elkaar dan ontmoet? Zoals ik het opvat, zouden ze elkaar vaker moeten zien, zoals bijvoorbeeld school of werk.
Of zijn het echt allemaal vrienden die ze verder nergens van kent?
pi_24298453
quote:

Misschien zijn dat hele gezellige vrouwen?
pi_24301718
quote:

Ze kunnen net zo goed zuipen als de mannen. Da's ook wat waard
  donderdag 30 december 2004 @ 18:13:40 #110
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_24301942
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:02 schreef Biancavia het volgende:
Mijn beste vriend is homo.
Kun je nagaan hoe erg je er zelf aan toe bent.
  donderdag 30 december 2004 @ 18:16:33 #111
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24301990
Oneens.

Vraag me niet naar wetenschappelijke onderbouwing.

Mijn realiteit heeft je theorie al achterhaald.

:-))))))))))))))))

even een baukelsmiley
Jawohl Herr Kaloin!
pi_24302023
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:13 schreef MariekeP het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe erg je er zelf aan toe bent.
genoeg "so called homo´s "met vrouwen zien zoenen. dikke homo´s
pi_24302074
Ik denk dat het wel klopt, maar dat kan ook gewoon liggen aan het beeld dat ik heb van mannen.
Van de vrouw uit geldt datzelfde principe trouwens niet, of in elk geval bij mij niet: ik heb erg veel mannelijke vrienden en beschouw er daarvan hooguit een of twee als neukbaar.
  donderdag 30 december 2004 @ 18:33:11 #114
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24302366
Ik heb helemaal geen vrouwelijke vriendinnen, wel kennissen waar ik het wel af en toe leuk mee heb (platonisch).

Dit ligt volledig aan mezelf, omdat ik vrouwen intellectueel, sociaal en qua interesses niet bijster interressant vind. En elke vrouw die ik toch leuk vind (ook is het maar een klein beetje), ga ik toch mee flirten, het is een soort vloek.

Maar als er een vrouw zou zijn die ik én interessant zou vinden én te onaantrekkelijk om iets mee te doen, dan denk ik zeker dat daaruit wel een puur vriendschappelijke relatie zou kunnen ontstaan.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24305433
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:00 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zou zeggen, lees de reacties en de conclusies die daaruit getrokken worden eens door. Niemand die beweert dat lelijke vrouwen geen mannelijke vrienden kunnen hebben. Ik ook niet.

En bovendien, dat is iets heel anders dan de vraag in de stelling. En trouwens, wie zegt dat die lelijke vrouwen niet ontzettend neukbaar gevonden worden door hun mannelijke vrienden. Lelijk is ook maar een subjectief perspectief.
Ik zal je niet aan haar voorstellen, maar geloof het maar.... zij is echt niet neukbaar....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24305523
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:39 schreef JeroenCE het volgende:
Ik waardeer de eerlijkheid van de TS, ben het wel met hem eens. die sexuele spanning geeft toch iets extra´s vind ik. Je maakt toch eerder contact met een vrouw die je aantrekkelijk vindt.
Ben ik het volledig mee eens ja. Niet dat 'lelijke' vrouwen geen kans maken op een vriendschap, maar het eerste waar je naar kijkt is toch het uiterlijk. Contact leggen bij aantrekkelijke mensen gaat meestal net wat soepeler.
pi_24308144
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:17 schreef AgLarrr het volgende:
- zijn begonnen als een "projectje" van de man.
Stelling:

Over het algemeen wordt een man alleen vrienden met een vrouw waarmee hij ook het bed zou kunnen en zelfs zou willen delen. Vanuit mannelijk perspectief wordt een vrouw dus vrijwel altijd benaderd vanuit seksuele belangstelling. Zodoende verwaterd of eindigt een ontstane vriendschap als de man zijn gevoel van aantrekkingskracht bij de vrouw in kwestie verliest.

Het feit dat mannen en vrouwen wel vrienden (kunnen) zijn is te danken aan het feit dat vrouwen de poging van de man tot sexuele toenadering niet als zodanig beschouwd en/of beantwoord hebben. Deze mannen voelen zich dus nog wel degelijk seksueel aangetrokken tot de vriendin in kwestie.

Eens/oneens? waarom/waarom niet?

En, ik ben het overigens met deze stelling eens. Waarom? Om de reden die in de stelling genoemd staat. Tijdens het eerste contact wordt door de man de vraag "neukbaar of niet neukbaar" beanwoord. Ja? --> kijken wat het wordt. Nee? --> next in line!
Eens. Mannen worden zelden 'vrienden' met vrouwen die ze niet willen neuken of nooit hebben willen neuken.
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 31 december 2004 @ 23:37:18 #118
55900 GM
vind ik dan toch
pi_24329917
quote:
- zijn begonnen als een "projectje" van de man.

Stelling:

Over het algemeen wordt een man alleen vrienden met een vrouw waarmee hij ook het bed zou kunnen en zelfs zou willen delen. Vanuit mannelijk perspectief wordt een vrouw dus vrijwel altijd benaderd vanuit seksuele belangstelling. Zodoende verwaterd of eindigt een ontstane vriendschap als de man zijn gevoel van aantrekkingskracht bij de vrouw in kwestie verliest.

Het feit dat mannen en vrouwen wel vrienden (kunnen) zijn is te danken aan het feit dat vrouwen de poging van de man tot sexuele toenadering niet als zodanig beschouwd en/of beantwoord hebben. Deze mannen voelen zich dus nog wel degelijk seksueel aangetrokken tot de vriendin in kwestie.

Eens/oneens? waarom/waarom niet?

En, ik ben het overigens met deze stelling eens. Waarom? Om de reden die in de stelling genoemd staat. Tijdens het eerste contact wordt door de man de vraag "neukbaar of niet neukbaar" beanwoord. Ja? --> kijken wat het wordt. Nee? --> next in line!
Oneens. Mijn beste vriendin is een man, al 17 jaar. Wij vinden en vonden elkaar nooit fysiek aantrekkelijk. We hadden gewoon dezelfde interesses (boeken) en daar is een hele hechte vriendschap uit voortgekomen.

Dat mannen per definitie hun pik achterna lopen en dat elke vriendschap met vrouwen gestoeld is op fysieke interesse is een fabeltje.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_24329949
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:55 schreef Manono het volgende:

[..]

Eens. Mannen worden zelden vrienden met vrouwen die ze niet willen neuken of nooit hebben willen neuken.
Het is dat je zelden ertussen hebt staan..
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 01:52:42 #120
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24331922
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 23:37 schreef GM het volgende:

[..]

Oneens. Mijn beste vriendin is een man, al 17 jaar. Wij vinden en vonden elkaar nooit fysiek aantrekkelijk. We hadden gewoon dezelfde interesses (boeken) en daar is een hele hechte vriendschap uit voortgekomen.

Dat mannen per definitie hun pik achterna lopen en dat elke vriendschap met vrouwen gestoeld is op fysieke interesse is een fabeltje.
Leuk om van een vrouw te horen hoe mannen in elkaar steken.

Mijn post blijft overeind: tenzij hij homo is heeft jouw beste vriendin zich tenminste één keer afgevraagd hoe het zou zijn om met jou sex te hebben.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24331966
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 01:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Leuk om van een vrouw te horen hoe mannen in elkaar steken.

Mijn post blijft overeind: tenzij hij homo is heeft jouw beste vriendin zich tenminste één keer afgevraagd hoe het zou zijn om met jou sex te hebben.
Dat is iets heel anders dan in de OP beweerd wordt.

Die beslissing/overweging maak je voor je goed en wel haar naam weet of zelfs haar cupmaat inschat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 1 januari 2005 @ 02:01:31 #122
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24332048
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 01:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan in de OP beweerd wordt.

Die beslissing/overweging maak je voor je goed en wel haar naam weet of zelfs haar cupmaat inschat.
Ik spreek strict voor mezelf natuurlijk, maar bij mij is de volgorde:
Lekker bekkie --> aangenaam figuur --> leuke cupmaat --> hoe zou ze in bed zijn?
Klein verschil, maar toch...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24333281
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 02:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lekker bekkie --> aangenaam figuur --> leuke cupmaat --> hoe zou ze in bed zijn?
Nee, bij mij zijn die laatste twee andersom. Voor het 'is ze neukbaar?' komt nog wel een keuring van de heupen en de kont, uiteraard.
pi_24334650
Mee eens. Bij mij wel dan. Veel mannen en vrouwen die erg goede vrienden zijn bestaan uit een mannelijke helft die nét niet toe durft te slaan.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 12:46:14 #125
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_24335142
quote:

Stelling:

Hee, dat zei Billy Crystal ook al in de film "When Harry met Sally"...
pi_24335973
Ik ga me nu toch wel sterk afvragen waar mannen hun mannelijke vrienden dan op selecteren
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:55:18 #127
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24336188
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:42 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ga me nu toch wel sterk afvragen waar mannen hun mannelijke vrienden dan op selecteren
Ik heb maar één man die ik als vriend wil klassificeren, de overige mannen zijn kennisen. De rest van mijn vrienden zijn vrouwen. Hij en ik kennen elkaar van school, waar we tot elkaar veroordeeld waren omdat we naast elkaar zaten, dus selecteren was er niet echt bij.

De rest is volk dat ooit eens is komen aanwaaien, die heb ik niet echt geselecteerd.
- Privacy Matters
pi_24336720
quote:
Bij mij hetzelfde als bij RonalV. Mijn vrienden bestaan voornamelijk uit oudklasgenoten van de basis- en middelbare school, studiegenoten van nu en collega's.
Daarnaast beb ik nog een paar die de zelfde interesses hebben als ik, maar het zijn vooral "verplichte relaties".
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 02:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Cupmaat interesseert mij niet eens.
Ik kijk als eerste naar hoe het gezicht is, dan het figuur over t algemeen. De grootte van haar borsten boeit me eerlijk gezegd niet veel.
pi_24336937
I'm an Assman, en nee, dat is niet waar ik m'n mannelijke vrienden op selecteer.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:59:07 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24339255
Het zou best eens kunnen zijn dat de man in eerste instantie screent of ze neukbaar is of niet. Misschien zelfs wel onbewust.

Ik geloof alleen niet dat als ze als niet neukbaar gekwalificeerd is een man dan geen vriendschap met haar aan kan gaan. Puur platonisch dus.

Zelf heb ik vanaf mijn jeugd al meer mannelijke vrienden dan vriendinnen. Sommige vriendschappen duren al jaren. Als ik jouw stelling mag geloven zouden ze me allemaal in hun bed willen krijgen

Ik ben het dus niet met je stelling eens
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24341099
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:59 schreef ondeugend het volgende:
Het zou best eens kunnen zijn dat de man in eerste instantie screent of ze neukbaar is of niet. Misschien zelfs wel onbewust.
Uiteraard, onbewust en eventueel bewust gebeurt dataltijd.
quote:
Ik geloof alleen niet dat als ze als niet neukbaar gekwalificeerd is een man dan geen vriendschap met haar aan kan gaan. Puur platonisch dus.

Zelf heb ik vanaf mijn jeugd al meer mannelijke vrienden dan vriendinnen. Sommige vriendschappen duren al jaren. Als ik jouw stelling mag geloven zouden ze me allemaal in hun bed willen krijgen

Helemaal mee eens. Ik heb genoeg vriendinnen die ik absoluut niet van plan ben (geweest) te neuken.
pi_24341500
quote:
Op donderdag 30 december 2004 13:05 schreef AgLarrr het volgende:
Right.

Ik herhaal: alle vrouwen die ik als vriendin beschouwd heb waren wat mij betreft neukbaar. Een aantal van die vrouwen heb ik ontmoet op 't werk. Vrouwen op het werk die niet neukbaar waren zijn nooit vriendinnen van me geworden maar had ik dus indd een sterke band mee. Overigens doe ik dit niet bewust ofzo. Er is geen "jij bent niet-neukbaar en wordt dus geen vriendin" regel...het gebeurd gewoon zo..
Dit geldt ook voor mij, niet bewust maar na retrospectie blijkt het voor mij wel op te gaan.
pi_24341575
Volgens mij zijn er ook wel wat vriendschappen tussen man en vrouw die beginnen met een one-night stand, of ben ik nu de enige?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24345320
meestal wel, tenzij je de dame in kwestie al kende voordat je een vrouw op zon manier bekijkt
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_24345341
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:59 schreef ondeugend het volgende:

ze willen je allemaal neuken, vroeg of laat
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_24347501
quote:
dat gaat heel anders..

als ik in een groep niewe mensen ben, screen ik deze altijd even.. wie staat hoe, waar, wat doen zij zelf.. dan zoek je iemand op met wie je denkt een leuk gesprek te kunnen hebben, en zo ontstaat een vriendschap (of juist niet)

maar weet niet.. met een meisje klikt het of het klikt niet, maar bij mannen heb ik dat niet zo.. ik praat ook makkelijker met vrouwen als met mannen, weet niet hoe dat komt
  zondag 2 januari 2005 @ 00:27:16 #137
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24347593
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:33 schreef Jajong het volgende:

[..]

ze willen je allemaal neuken, vroeg of laat
Zelfs na 20 jaar nog
Ik wacht nog wel even af dan
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24427105
quote:
Op het feit of hij er naast hen aantrekkelijk uitkomt. Of gewoon dat zij sterker zijn dan hij.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_24427461
Tricky business vriendschap m/v. Heb zelf recent de vriendschap met een goeie (en leuk uitziende) vriendin afgebroken omdat ze leed aan constante paranoia dat ik haar toch het bed in wilde krijgen en per gesprek 7 van die 'hints' over gewoon vrienden zijn gaat ook vervelen na een tijdje. Beetje jammer want voor de rest konden we goed met elkaar opschieten.
I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
  donderdag 6 januari 2005 @ 09:10:01 #140
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_24427513
Ik vind dat de TS deels gelijk heeft. Ik heb bijvoorbeeld vrienden die ik van groep 2 van de basisschool al ken. Bij hun is het gewoon zo dat ik goed kan opschieten met ze en meer niet.

De jongens die later bij de vriendengroep zijn gekomen (1 rond mijn 13e en de ander rond mijn 16e) zijn toch wel anders. De een is al voor 1,5 jaar mijn vriend geweest en de ander is potencieel (als ik het goed schrijf, het is nog vroeg mensen) neukobject om het maar even kort te zeggen
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_24427553
Belachelijk.

Ik heb vriendschappen waarmee ik in het verleden noodgedwongen heb samen moeten werken (bijv: studie), en die nu gewoon vriendinnen zijn. Bullshit dat die vriendschappen alleen uit seksuele perspectieven kunnen ontstaan. Oké, je kijkt natuurlijk wel (onbewust) naar het uiterlijk van iemand, of zij (of hij) er wel representatief uitziet. Maar ja, dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje.
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:17:06 #142
98634 Lempicka
Back to Life
pi_24429066
Mijn beste vriend is een man, ik zou het best op hem kunnen, en hij ook wel op mij, maar ik geloof niet dat we daar in geinteresseerd zijn, en het heeft al helemaal niets met onze vriendschap te maken.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:50:39 #143
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_24429689
Ik kan alleen maar uit persoonlijke ervaring spreken. Wat mij betreft klopt het. Alle vrouwen waar ik bevriend mee ben of ben geweest ben ik ofwel op enig punt verliefd op geweest of mee naar bed geweest. Sorry dames, in mijn ervaring blijven mannen alleen 'bevriend' als ze zelf in een relatie zitten.
Nou doe je het weer!
pi_24451001
Ik kan het oneens zijn met de stelling.

Ik ben goed bevriend geraakt met een meisje in mijn middelbare schooltijd. Daar zijn we eigenlijk een beetje ingerold. We waren een beetje de stille buitenbeejntjes van het groepje waarmee we altijd fietsten. Uiteindelijk hadden we allebei geen zin meer om met die vervelende grootbekken mee te fietsen en sindsdien zijn we lang alleen naar school gefietst. Maar terug van school fietsten we dan wel samen als we tegelijk uit waren en dat was altijd erg gezellig toen we elkaar wat beter leerden kennen. We waren daarin alleen met ons tweeën, ik maakte geen deel uit van haar standaard vriendeclubje en zij niet van de mijne.

Nu (paar jaar na de middelbare school) begin ik een beetje op een andere manier interesse voor haar te krijgen. Maar dat is een ander verhaal...
pi_24451889
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:18 schreef eriatarka het volgende:
Ik kan het oneens zijn met de stelling.

Ik ben goed bevriend geraakt met een meisje in mijn middelbare schooltijd. Daar zijn we eigenlijk een beetje ingerold. We waren een beetje de stille buitenbeejntjes van het groepje waarmee we altijd fietsten. Uiteindelijk hadden we allebei geen zin meer om met die vervelende grootbekken mee te fietsen en sindsdien zijn we lang alleen naar school gefietst. Maar terug van school fietsten we dan wel samen als we tegelijk uit waren en dat was altijd erg gezellig toen we elkaar wat beter leerden kennen. We waren daarin alleen met ons tweeën, ik maakte geen deel uit van haar standaard vriendeclubje en zij niet van de mijne.

Nu (paar jaar na de middelbare school) begin ik een beetje op een andere manier interesse voor haar te krijgen. Maar dat is een ander verhaal...
Je bent het niet eens met de stelling ... maar toch ...

tjah ... ik vind dat je je eigen stelling onderuit haalt
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:22:09 #146
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_24455782
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:50 schreef JooB het volgende:
Ik kan alleen maar uit persoonlijke ervaring spreken. Wat mij betreft klopt het. Alle vrouwen waar ik bevriend mee ben of ben geweest ben ik ofwel op enig punt verliefd op geweest of mee naar bed geweest. Sorry dames, in mijn ervaring blijven mannen alleen 'bevriend' als ze zelf in een relatie zitten.
Exactly the same here. Uit eigen ervaring kan ik helaas ook niet anders zeggen dat ik slechts bevriend ben met vrouwen waarbij ik op dit moment of in de toekomst enige "sexuele kansen" zie liggen. Best stom als je daarover nadenkt... Misschien kom ik gewoon geen leuke niet-neukbare vrouwen tegen.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_24458150
Hihihihihi ik zie dit topic voor het eerst, en ik had niet echt zin om het door te lezen, maar ik heb een heleboel mannelijke vrienden en daarvan heb ik echt niet het idee dat ze vriendjes met me zijn omdat ik zo waaaaaaaanzinnig aantrekkelijk ben. Ik ben ook al twee jaar vrijgezel, en dat betekent echt niet dat ze nu spontaan allemaal aan mijn voeten liggen te bedelen om seks. Nee, ik vind deze stelling op zijn minst kort door de bocht.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:41:02 #148
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24463166
Wat betreft de stelling wil ik even een conclusie trekken. Het volgende gedeelte van de stelling wordt door ongeveer 90% van de heren (en zelf een deel van de vrouwen) als waar beschouwd:
quote:
Over het algemeen wordt een man alleen vrienden met een vrouw waarmee hij ook het bed zou kunnen en zelfs zou willen delen. Vanuit mannelijk perspectief wordt een vrouw dus vrijwel altijd benaderd vanuit seksuele belangstelling
Bij de rest van stelling waren er een aantal tegenwerpingen (collega’s verplichte relaties tussen man en vrouw zoals op school) en zodoende beschouw ik de rest van de stelling als verworpen. De essentie van de stelling is wat mij betreft echter “Waar” omdat vrijwel alle mannen deze voor waar beschouwen. En daar ging het hier om, wat mannen voor waar beschouwden.

Wat betreft reagerende vrouwen:
quote:
Het feit dat jij vrouwtje bent legt je binnen dit topic een aantal beperkingen op (net als alle andere vrouwen) want:

Hoe kan een vrouw nou weten wat of hoe een man in dit geval denkt? Ook als je mannelijke vrienden hebt kun je het niet weten. Natuurlijk zullen die nooit zeggen: "ja, in het begin wilde ik je wel naaien".

Vanuit vrouwelijk perspectief gezien is deze stelling alsware godslastering en druist tegen een heleboel waarden en normen in. Vanuit dat punt is begrip ver te zoeken.
Heel erg schattig dat jullie dus denken van niet, maar het tegendeel blijkt. Overigens betekend de stelling dus niet dat al jullie mannelijke vrienden acuut seks met jullie zouden willen, of dat er uberhaupt (nog) sprake is van sexuele aantrekkingskracht. De stelling zegt alleen maar dat deze er WEL geweest is omdat jullie anders geen vrienden waren geworden. Collegiale, verplichte en hele oude (lees, sinds kinds af aan) relaties daar gelaten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_24464861
Ik kan me best in de stelling vinden. Ik ben zelf een vrouwtje, maar heb toch grotendeels mannelijke vrienden...ik kan dus een aardig balansje opmaken

Ik maak het dus idd wel eens mee bij vrienden (reactie als: leker ding, beetje staren etc), maar zoals ts de boel beschrijft lijkt wat kort door de bocht. (Je hebt altijd uitzonderingen), haha

Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe de vrouw reageert.....als het gebeurt kan ik tenslotte ervoor kiezen om zoiets in de kiem te smoren. Als ik daarvoor kies weet de vriend in kwestie tenminste waar hij aan toe is. (En anders geniet ik gewoon van de aandacht)
  zondag 9 januari 2005 @ 22:49:40 #150
67089 Gillingham
The horror...
pi_24492812
Ik, een man, ben het er niet echt mee eens. Toen ik de OP las en de eerste reacties daarop dacht ik wat is dit voor bekrompen boel hier, gadverdamme. Maar uiteindelijk kwamen er wat nuances aan te pas en kon ik begrijpen dat sommige mensen stellig met de stelling eens zijn.
Het klopt inderdaad dat praktisch iedere man (ook ik) een vrouw al dan niet bewust screent als hij haar ontmoet, maar ik wil zeker niet zo ver gaan dat iedere man alleen een vriendschap is aangegaan met een vrouw omdat ze een potentiële bedpartner zou kunnen zijn. Misschien klopt het uiteindelijk wel bij meer gevallen dan dat ik aanvankelijk had gehoopt/gedacht, maar niet bij genoeg gevallen om de uitzondering de regel te laten bevestigen. Als ik erg goed met iemand kan optrekken ben ik er zeker bereid een vriendschap mee aan te gaan, ongeacht of de peroon in kwestie man of vrouw is en in het geval van een vrouw aantrekkelijk of onaantrekkelijk.

En oh ja, dit maakt je wel nadenken over hoe het dan zit bij de beruchte internetvriendschappen....
Hoe denken de voorstanders daar over?
What's it going to be then, eh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')